Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

ChatGPT koolitus:
tulemused turunduses ja teeninduses

Vaata ChatGPT koolitust, kus õpid AI-rakendust oma töös kasutama. Kuidas ChatGPT aitab sisu kiiremini ja odavamalt luua ning vähendada turundus- ja teeninduskulusid, parandades samal ajal töö kvaliteeti? Kuidas tehisintellekt võib mõjutada peaga töötavate inimeste tulevikku? Vaata lähemalt...
 

Kirjutasime hiljaaegu sellest, kuidas Google raha teenib ning nüüd on aeg paljastada Facebooki raha teenimise saladus. Facebook on reklaamifirma.

Toetudes maailma ühe tuntuima tehnoloogiast kirjutava ajakirjaniku David Kirkpatricku (raamatu The Facebook Effect autor) sõnadele oli Facebooki kasum 2009 aastal tsirka 500 millionit dollarit.
2010. aasta kasumiks ennustatakse kogunisti 800 millionit dollarit. Mõningatel andmetel isegi 1,4 miljardit.

Kust Facebooki 2009 aasta 500 miljonit tuli?


1. Iseteeninduslikud reklaamid

facebooki kasum

facebook raha










Sellised reklaamid tõid Facebookile sisse 250-300 miljonit dollarit.


2. Interaktiivsed reklaamid (Engagement Ads)

Engagement Ads, mis tõi Facebookile sisse umbes 100 miljonit dollarit, võimaldab kasutajatel reklaamidega interaktiviseeruda täpselt samamoodi nagu kõige muu sisuga oma Facebooki konto avalehel.

Mõned näited, mida huvitavat Engagement Adsi reklaamides teha saab:
– reklaame kommenteerida
– vajutada üritustel osalemise/mitte osalemise nuppe ja kutsuda ka sõpru üritustel osalema
– saata sõbra postkasti Virtual Gifte. Nt oleks võimalik sõbrale saata -20% boonuskood
– osaleda poll’ides

davide_grasso

Näiteks Nike kasutas sel suvel toimunud jalgpalli MM-i ajal Engagement Adsi oma ”Write The Future” reklaamvideo levitamiseks väga edukalt ära ja nende Facebooki lehe fännide arv suurenes 1 nädalaga 1,6 miljoni pealt 3,6 miljonini. Tsiteerides Nike’i globaalse taseme turundusjuhti Davide Grasso’t (pildil):

Facebook “is the equivalent for us to what TV was for marketers back in the  1960s. It’s an integral part of what we do now.

facebookvideoad

Seega kui Nike’i turundusjuht juba nii ütles, tuleb suurtel brändidel Facebook Engagement Adsil kindlasti silma peal hoida. Võibolla tähendabki see nende jaoks 60ndate telereklaami buumiga võrreldavat revolutsiooni?
Väikefirmad peavad siiski rahulduma iseteenindusliku reklaamiga, sest Engagement Ads on küll suunatud pigem väga suurtele brändidele, kellel on megapaks turundusrahakott.


3. Facebooki ja Microsofti diil
Facebook ja Microsoft tegid 2007 aastal megadiili. Koostöö dokument pole kunagi avalikuks tehtud, aga siiski olen kuulnud, et Microsoftilt saab Facebook aastas umbes 100-150 miljonit dollarit.

4. Facebook Gifts, Facebook Credits jm virtuaalsed tooted
Virtuaalsete kinkide pood tõi 2009 aastal Facebookile sisse tsirka 150 miljonit. Alates 1. augustist pandi kingipood kinni, sest soovitakse rohkem pühenduda oma teistele toodetele.
Ülejäänud osa tõi sisse suure potentsiaaliga Facebooki-põhine maksesüsteem Facebook Credits ja igasugused muud virtuaalsed tooted.

Kokkuvõtteks

Kui jätta mängust välja igasugused vandenõuteooriad on Facebook läbi ja lõhki reklaamifirma. Tundub, et lähiaastate jooksul nad selleks erinevalt Google’ist ka jäävad.

Veel huvitavat teemakohast lugemist:
Kuidas Facebook sinu sõpru müüb?
Kuidas Facebook saab 5 aastaga isegi suuremaks kui Google on täna?
Aga kuidas Google raha teenib?

Jaga artiklit sõbraga