Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

ChatGPT koolitus:
tulemused turunduses ja teeninduses

Vaata ChatGPT koolitust, kus õpid AI-rakendust oma töös kasutama. Kuidas ChatGPT aitab sisu kiiremini ja odavamalt luua ning vähendada turundus- ja teeninduskulusid, parandades samal ajal töö kvaliteeti? Kuidas tehisintellekt võib mõjutada peaga töötavate inimeste tulevikku? Vaata lähemalt...
 

Kui paljudel reklaamidel te internetis klikite ja miks te seda teete? Neid on ju igal pool, iga kuju ja värviga. Reklaam peab olema väga silmapaistev või täpselt Sulle mõeldud, et tekib huvi seda vajutada. Inimesed on reklaamide suhtes väga ettevaatlikud ja seetõttu on eduka reklaami loomine omaette kunst.

Täna vaatame viite Facebooki reklaami, mida te ehk ka ise olete näinud. Kas klikkisite/klikiksite nendel?

Reklaam 1.

delfiin Reisibüroo delfiin

Välimus: Pilt tundub nagu see oleks tehtud Microsoft Wordiga, mistõttu on esmamulje ebaprofessionaalne. Pikkade sõnade tõttu ei mahu osa teksti ühele reale ja venib kuidagi liiga pikaks, mis silmale ilus ei ole.

Tekst: Iseenesest on tekst ju hea, aga liiga pikk ja sisukas. “Unikaalne Internetilehekülg” on hea väljend, aga kas see ka tõsi on? Caps Lock’i ei ole soovitatav reklaamides kunagi kasutada, sest inimestele ei meeldi see.

Hinnang: Ei klikkinud, sest tundub ebaprofessionaalne.

Kuidas parandaksin: Esmalt tuleks disainida ilusam pilt. Teisalt teksti teeksin lühemaks ja konkreetsemaks. Kui eesmärk on saada inimesi Facebooki fänniks, siis näiteks: “Kliki meeldib, sest siis saad iga päev parimaid reisipakkumisi.”  Tasub lugeda järgnevat artiklit: Loe seda postitust, sest ma kirjutasin selle

Reklaam 2.

australiaLive in Australia

Välimus: Kuidagi tühi tunne tekib. Pilt ja tekst on teineteisest kaugel. Lisaks on pilt väike ja igav.

Tekst: Kui eelmises reklaamis oli teksti liiga palju, siis siin liiga vähe. Samas isu tekitamiseks võib mõne inimese jaoks sellest ka piisata. Kuid mina isiklikult tahaksin veidikene rohkem teada. Austraalia otsib immigrante, aga milleks? Et ketse valmistada?

Hinnang: Ei klikkinud, sest pole lihtsalt sellise asja vastu huvi.

Kuidas parandaksin: Valiksin paremate mõõtmetega pildi, mis toob Austraalia tunnetust rohkem välja. Tekstile tuleb anda selgust, et inimene teaks täpsemini, mis teda seal ootab.

Reklaam 3.

sülearvutikeskusSülearvutikeskus

Välimus: Mulle meeldib, et tekst ja pilt on täpselt ühekõrgused, mis tekitab mõnusat esteetilisust. Samas, kas sa näed sloganit lugeda? Mina ei näe. Jätab jällegi veidike ebaprofessionaalse tunde. Ning link pealkirja all: xn--slearvutikeskus-zvb.eu, mina ei julgeks küll sellisele lingile klikkida.

Tekst: Tasuta transport, tasuta järelmaks, tasuta infotelefon, tasuta tasuta tasuta! Kas ma arvutit ei saa tasuta? Kuidagi rutakas on lugeda sellist reklaami. Liiga turunduslik.

Hinnang: Ei klikkinud, sest link on hirmus.

Kuidas parandaksin: Pildile tuleb mõningaid korrektuure teha, et kõik oleks loetav ja kena. Võtaksin kodukale uue domeeni, sest praegune ei ole meeldejääv ega kasutajasõbralik. Tekst muuta lihtsamaks ja inimlikumaks, infotelefoni võib vabalt välja jätta, keegi ei hakka ainult reklaami pärast sinna helistama. Pealkiri on hea, tekst sinna juurde võiks olla umbes: “Soodsad hinnad ja tasuta transport. Järelmaksu võimalus. Uuri järgi.”

Reklaam 4.

speakingflowersSpeakingflowers.ee

Välimus: Täpselt selline nagu mõnelt lillefirmalt oodata võib.

Tekst: Uudishimu tekitav ja minu peal töötas väga hästi.

Hinnang: Klikkisin, sest oli naistepäev ja reklaamil tundus olevat midagi huvitavat päevakohast.

Kuidas parandaksin: Muudaksin teksti roosi peal paremini loetavaks. Võtaksin Rääkivad lilled tagant üksiku jutumärgi ära või lisaksin ette jutumärgi, et oleks “Rääkivad lilled.” Pisiasi, aga kui midagi teha, siis ikka korralikult.

Reklaam 5.

postimeesPostimees

Välimus: Hea. Postimehelt midagi halvemat ei ootakski.

Tekst: Huvitekitav ja paeluvalt kirjutatud.

Hinnang: Klikkisin, sest olen seda uudist kunagi ammu lugenud ja tekitas huvi, kas tõesti on midagi uut selgunud. Pettusin, sest ei sattunud konkreetse artikli lehele.

Kuidas parandaksin: Kui Sa klikid reklaamile, tahad ju saada täpselt seda, mida reklaam kirjeldab. Sellele reklaamile klikkides satub aga Postimehe Facebooki lehele, kus oli sada muud artiklit, aga mitte seda, mille pärast ma sinna läksin. Ei tasu inimesi petta ja tuleks linkida täpselt sellele lehele, mida reklaamitakse.

Mida meelde jätta:

  1. Pilt teksti kõrval peaks olema relevantne, ilus ja õigete mõõtudega.
  2. Tekst ei tohiks olla liiga pikk või liiga lühike ja selgusetu.
  3. Tekstis ei tasu kasutada Caps Lock’i ja üleliigseid hüüumärke!
  4. Tekst peab olema inimlik, mitte ülekoormatud turunduslike sõnade ja väljenditega.
  5. Pilt ja tekst peavad tekitama inimeses huvi.
  6. Pilt ja tekst peavad kokku sobima.
  7. Reklaamiga ei tohi inimest petta või eksitada.

Mis paneb teid reklaamidel klikkima ja mis mitte? Kui teil on reklaame, millele soovite kiirabi, siis võtke ühendust: raul@dreamgrow.ee

Jaga artiklit sõbraga