On palju ärisid, kus teenindaja peab lihtsalt ootama, millal klient uksest sisse tuleb ja alles siis teda teenindama hakkama. Kui oled juhtumisi mõne sellise ülemus, siis loe tähelepanelikult edasi, sest tühjalt Facebookis passimise asemel võiks sinu töötaja klientide ootamise ajal sulle hoopis palju kasu luua.

Millistest töötajatest ma täpsemalt räägin?

Tänases postituses olevat peaideed saavad kõik oma äri edu nimel ära kasutada, aga keskendun pigem teenindusvaldkonna töötajatele ehk

  • turismiasutuste administraatorid
  • baaritöötajad
  • kaubamaja kaupluste töötajad
  • eksperdid või nende assistendid
  • vähesel määral ka kõik ettevõtjad või turundusinimesed, kelle kliendid võivad nende tegevusvaldkonna kohta internetis kirjutada
  • jne

Et minu mõte selgelt kohale jõuaks seame fookuse täna ühele kindlale näitele, mis on seotud turismiäriga.

Case study – Tallinn Traveller Info

tallinn traveller info case study

Olukorra kirjeldus

Minu sõbrad Kalev ja Ülane veavad ettevõtmist nimega Tallinn Traveller Info, mis on tasuta alternatiivne noorte poolt juhitud turismiinfokeskus, mis aitab nooremapoolsematel reisijatel hankida häid vihjeid Tallinnas toimuva kohta ja saada Tallinnast unustamatu kogemus.

Külaliste teenindamiseks on neil vanalinna ehitatud tšill ja noortepärane infopunkt, kus on stabiilselt tööl vähemalt üks töötaja, kes ilmselt kogub iga päev kokku huvitava info linnas toimuva kohta ja siis istub arvuti taha ja hakkab ootama, et kliendid saabuksid.

Kui klient saabub, siis jagab töötaja talle väärt infot ja heal juhul müüb maha mõne jalgrattatuuri vms.

Siiski kardan ma, et suure osa ajast löövad Tallinn Traveller Info väga lahedad töötajad niisama Facebookis aega surnuks. Mis sa muud ikka teed, kui kliente parasjagu ju ei ole?

Olukorra järeldus

Kui veel mõni aasta tagasi võis niisama aja surnuks löömist õigustada, siis nüüd enam mitte. Põhjuseks asjaolu, et elame sotsmeedia ajastul ja teie potentsiaalsed kliendid räägivad pidevalt teie äriga seotud teemadel. Miks te ei võiks vestlusega ühineda? Nad ootavad ja sageli isegi vajavad teid!

Väljavaated

Traveller Info peaks järgima 3 lihtsat sammu:

  1. Monitoorima ehk jälgima sisu, mida luuakse nende ärivaldkonnaga seotud teemadel.
  2. Ühinema vestlusega ja olema kasulik.
  3. Pärast väärtuse loomist tegema müüki.

Mida peaks monitoorima?

Monitoorima peaks muidugi kogu veebis ilmuvat sisu, aga kindlasti paneks mina suurt rõhku Twitterile, Facebookile ja turismiportaalidele.

Kuidas käib monitoorimine?

Priit avaldas hiljuti meie dreamgrow.com blogis artikli “48 Free Social Media Monitoring Tools“. Sealt leiad kindlasti mõne hea vahendi veebis ja sotsiaalses meedias ilmunud sisu jälgimiseks ja vestlusega ühinemiseks.

Traveller Infole soovitaks aga peamiselt kasutada Twitterit ja Google Alerts‘i.

Näiteks Google Alertsi peate sisestama teile olulised märksõnad ja kui keegi midagi nende kohta veebis kirjutab, saate automaatse teate meilile. Nt kui John kirjutab oma blogis, et plaanib reisi Eestisse, siis teie saate sellest teate ning võiksite tema postitust kommenteerida ja anda väärtusliku nõu. Miks mitte ka kohe tuur maha müüa?

Kui keegi näiteks Twitteris kirjutab midagi Tallinna või Eesti kohta, siis ühinege vestlusega. Näiteks siin on 3 täiesti suvalist vestlust Eesti, Tallinna ja turismi kohta, mida ma paari minutiga leidsin.

tallinn tourism tweets

Erikgronwallile peaks ütlema tere tulemast ja kui ta väärt nõu vajab, siis astugu läbi teie infopunktist.
Rosaelfinile peaks lihtsalt kirjutama, et tere, mis Eestis plaanis ka ära teha?
Ozbilgini tuleks lihtsalt tänada ja küsida, et kaua ta veel maapealses paradiisis on?

Kindlasti neile see meeldiks ning usun, et kui nad juba Tallinnas on ja tegevust otsivad või tahavad bookida laevapileteid, siis nad teie juurest läbi ka astuvad ja loodetavasti toimubki müük.

Isegi kui müüki ei tule, siis jätate lihtsalt endast väga hea mulje ning paljud võivad juba selle personaalse lähenemise tõttu teie Twitteri jälgijaks hakkata või oma sõpradele ägedast kogemusest rääkida.

Lisaks

Kindlasti peaks jälgima KÕIKE, mis internetis Tallinna kohta kirja pannakse ja võimalusel alustada dialoogi. Siin pean ka silmas, et kui keegi näiteks checkib ennast Foursquare’iga või Facebook Places abiga kuhugi sisse, tuleb temaga alustada vestlust.

Ei ole mõttet enam Solitaire’i mängida. Sotsiaalmeediaajastul peab igal vabal hetkel suhtlema potentsiaalsete klientidega ja neid aitama. See tõstab ka läbimüüki!

Kui said sellest postitusest kasu, siis palun vajuta ka “Like/Meeldib”, et väärt info jõuaks veelgi rohkemate inimesteni. Tänan! :)

Kui Sulle meeldis see artikkel võivad Sulle meeldida ka need artiklid:

Üle 400 000 eestlase kasutab aktiivselt Facebooki

11 vinget ja töötavat Facebooki kampaaniat välismaalt

15 peab-nägema interaktiivset reklaami Youtube’is