Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

ChatGPT koolitus:
tulemused turunduses ja teeninduses

Vaata ChatGPT koolitust, kus õpid AI-rakendust oma töös kasutama. Kuidas ChatGPT aitab sisu kiiremini ja odavamalt luua ning vähendada turundus- ja teeninduskulusid, parandades samal ajal töö kvaliteeti? Kuidas tehisintellekt võib mõjutada peaga töötavate inimeste tulevikku? Vaata lähemalt...
 

Mobiilse kodulehe optimeerimine muutub üha olulisemaks, sest täna tehakse enamus otsinguid Googles juba mobiilsetel seadmetel. Juba ammu ammu andis Google teada, et nad hakkavad indekseerimisel lähtuma põhimõttest mobile-first.

kodulehe optimeerimine mobiilne veeb

Although our search index will continue to be a single index of websites and apps, our algorithms will eventually primarily use the mobile version of a site’s content to rank pages from that site.

Muudatused algasid juba tükk aega tagasi. 21. aprillil 2015 viis Google sisse otsingutulemuste järjestamise algoritmi olulised uuendused, mis mõjutasid veebilehtede positsiooni mobiilses otsingus. Mitte-mobiilsete veebide positsioon Google otsingus langes, vastavalt sellele, kui mobiilisõbralikuks Google üht või teist lehte hindab. Siis kirjutas Google saabuvast algoritmimuudatusest oma blogis nii:

This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results.

Muudatuse mõju otsingutulemustele

Google hakkab oma otsingutulemustes samm sammult liikuma mobiil esimesena lähenemise poole ja üleminekuga tahetakse jõuda lõpuni “lähemate kuude jooksul”.

We’ll continue to carefully experiment over the coming months on a small scale and we’ll ramp up this change when we’re confident that we have great user experience.

Priit Kallase SEO e-kursus

100% praktiline info aitab kohe oma veebikeskkonda paremaks muuta ja tulemusteni jõuda. Teadmisi saad rakendada kõikvõimalike veebikeskkondade optimeerimiseks. SEO annab pikaajalisi tulemusi ja aitab suurendada müüki. Vaata lähemalt: SEO e-kursus
 

Kuidas see mind mõjutab?

Tulevased algoritmiuuendused mõjutavad enim veebilehti, mille puhul mobiilne ja arvutis kuvatav sisu on erinev. Nutiseadmete tulekuga võtsid paljud organisatsioonid kasutusele mobiilsed veebid, mis olid mahult tagasihoidlikumad ja kohati oli suur osa arvutis nähtavast sisust mobiilsel seadmel kättesaamatu.

  • Kui sul veebileht, mis kohaneb vastavalt seadmele (responsive web design) ja
    näitab kõigile sama sisu, siis pole põhjust muretsemiseks
  • Kui näitad erinevatele seadmetele erinevat sisu, siis tuleb kontrollida,
    kas uuendused võivad tuua negatiivseid tagajärgi

Olenevalt valdkonnast võib mobiilsete külastuste arv veebilehel olla mitmekümne protsendi suurusjärgus. Tavapäraselt jääb keskmise Eesti veebilehe mobiilsete külastajate osakaal 15-35% vahemikku. Kindlasti tuleb arvestada, et mobiilne veebikasutus aina suureneb ja Google indekseerimise aluseks saab veebi mobiilvaade.

Google Analytics mobiilsete kasutajate raporti leiad alajaotusest Audience > Mobile > Overview.

google analytics mobiilne kodulehe optimeerimine

 

Google otsingu algoritimimuudatus mobiilsete veebide osas peaks parandama nende tulemusi, kelle veeb on mobiilidele optimeeritud. Võit tuleb nende konkurentide arvelt, kelle kodulehe optimeerimine mobiilidele on kesine või puudub üldse.

Responsive veebidisain. Miks mulle seda vaja on ?

Aina rohkem inimesi kasutab veebi lehitsemiseks oma nutitelefoni. Enamikes tekitab telefoniga tavaliselt veebilehelt infot otsides ebameeldivust olukord, kus peab soovitud info leidmiseks lehte ühest otsast teise nihutama. Halvimal juhul lahkub klient veebilehelt ning loobub teenuse ostmisest üldse. Selle vältimiseks on ideaalne lahendus, mille nimi on responsive ehk dünaamiline veebidisain. Sellega näeb su leht igas seadmes kuvatuna hea välja.

Mis on responsive veebidisain ja miks peaksid sina oma lehe responsive’iks tegema? Allolev infograafik annab neile küsimustele vastused.

responsive veeb

Kas minu veeb on mobiilisõbralik?

Kiire vastuse sellele küsimusele leiad kasutades Google vahendit Mobile-Friendly Test. Sisesta vahendisse oma veebilehe aadress ja saad kiire vastuse, kas leht on Google arvates piisavalt mobiilidele kohandatud või mitte. Kui kõik on hästi, saad vastuse „Awesome! This page is mobile-friendly.“

mobiilile optimeeritud koduleht seo

Kui Google vahend leiab mobiilivaates probleeme, siis saad vastuseks „Not mobile-friendly“ ja lühikese ülevaate esinevatest vigadest. Peamised vead, mis esile tuuakse on:

  • Liiga väike tekst
  • Klikitavad elemendid liiga lähestikku
  • Sisuala mobiilivaate jaoks liiga lai
  • Mobiilne vaade kirjeldamata
  • Flashi kasutamine

mobiilisobralik veeb vead seo

Nendele tulemustele põhinev kodulehe optimeerimine aitab veebi mobiilisõbralikumaks muuta.

mobiilse veebi kasutatavus

Soovid teada, kuidas oma lehel müüki oluliselt tõsta? Telli WebAudit.

Veebiaudit on aidanud kümnetel klientidel mitmekordistada müük enda veebikeskkonnast.
Enda veebilehti uuendades on kliendid öelnud, et audit on hea alusmaterjal täienduste, või uue lehe planeerimiseks. Et keskkonna muudatused oleksid äriliselt kasulikud ja põhjendatud, mitte lihtsalt ilusad tänu värskemale kujundusele. Dreamgrow WebAudit annab Sulle:

  • Täpse selgituse Analyticsis nähtuvast;
  • Põhjaliku ülevaate Sinu kodulehe hetkeolukorrast;
  • Kindlad juhised tulemuslikumaks optimeerimiseks;
  • Detailsed soovitused muudatuste teostamiseks.

Loe Webauditist lähemalt siit.

____________________
Pilt: Freepik

Jaga artiklit sõbraga