Veeb on see koht, kus toimub peamine suhtlemine klientide, partnerit ja muidu huvilistega. Siiani on veebigakeskkonnaga paljudes ettevõtetes tegeletud, siis kui midagi muud teha ei ole. Seda tuleb kiiresti muuta, kui soovitakse käru peal püsida. Veeb on see koht, kus saab inimese tegutsema, saab ta ettevõtte külge siduda. Kui teete telereklaami ja ei seo sellega tegevust veebis, siis on see raiskamine.
Veeb on ettevõtte kõige olulisem turunduskanal, mis on kättesaadav just siis, kui inimesel seda vaja on. Ülejäänud, kampaaniakanalite, eesmärk on inimesed veebiplatvormile suunata.
Reklaam massimeediakanalites võib olla tehtud brändiloomise eesmärgiga ja tähelepanu võitmiseks, aga selleks, et see tähelepanu püsivamaks huviks, lojaalsuseks ja rahaks muuta tuleb inimesed veebi suunata. Veebis tuleb anda neile põhjuseid, et külastus ei jääks ühekordseks ja me neist rohkem teada saaksime. Kampaaniad tulevad ja lähevad, veeb jääb.
Veebi tegevused tuleb eesmärgistada. Seadke reaalsed ja kroonides mõõdetavad, eesmärgid, mida saab raamatupidamises pärast imetleda.
Iga kampaaniaga peab kaasas käima kampaanialeht veebis, mis on eesmärgistatud ja suunatud inimeste tegutsema panemisele. Kui seda ei tee, siis peab iga kord iga kontakti eest uuesti maksma. Offline kampaania, millel ei ole taga veebiväljundit ja kasutajategevust on raharaisk!
Mis mantra see nüüd on :D ? Turunduskanal sõltub ikka ettevõtte profiilist ja sajast ühest muust tegurist. Turunduskanali(te) valikul peaks arvestama ka kampaania iseloomu. Internet on küll oluline meedia ja turunduskanal, aga ei tasuks suurushullustusse sattuda :)).
ps. interneti kasutajaskond ületas miljardi piiri hiljuti, mis on väga positiivne, samas järeldame siit et ca 5/6 inimestest netti ei kasuta …
Heh, see ongi see mentaliteet, mille vastu me võitleme. Veeb on püsiv, kampaaniad mitte. Kampaaniatest peab tekkima veebi püsiv “kasu”.
põhjaameerika + euroopa + rikas aasia = miljard kasutajat. see ülejäänud turust ei ole nii atraktiivne, kui 1/6. Eestis on sisuliselt täielikult internetiseerunud kogu huvitav sihtgrupp.
Aga see on vaid meie nägemus. Keegi ei pea meie järgi tegema. Võib vabalt muid meetodeid katsetada :)
Interneti-kaubamaja seisukohalt kostes: oleme saatnud arveid tavapostiga, sest klientidel pole e-maili ja ka internetist pole nad midagi kuulnud. Keegi on lihtsalt andnud meie tel. numbri. Aga ka sellise käitumise eelduseks on veeb.
Samas ühe trükireklaami sutsakaga EPL-is tegime sellist käivet, et reklaami kasutegur oli 10-kordne. Ja klientideks olid 90% ulatuses inimesed, kel puudus e-mail. Küll aga olid nad nõus koheselt tooma meie kontorisse sularaha suurusjärgus 60 tonni per tehing (sest neil puudus e-mail ja internetipangast ülekanne tundus neile keeruline). Olid igati viisakad inimesed ja riigitruud alamad.
Veel – natuke ususekti-laadne on see post. Pealtnägijas näitas just sekti, kes proovisid erinevaid inimesi kambakesi surnuks nõiduda:) Teiselt kontinendilt:)
Tere Van Der Sell,
Kammoon mees, nii palju kui ma su käest kuulnud olen on Interbaueni e-levi ikka küllaltki oluline :) Interbauen on su vundament. Kui seda poleks, siis oleks ka muud tegevused märkimisväärselt teistsugused.
Ma ei väida, et offline ei saa midagi teha, aga vaadates tuleviku ja soovides kampaaniategevustega saavutatud tähelepanu kokku koguda on vaja mingit platvormi. See võib olla ka paberile kirjutatud nimekiri ühendusevõtjatest, aga veeb tundub selleks efektiivsem koht olevat.
Muide sa võid neid offline inimesi proovida aasta paari pärast neti meelitada.
No aga võta siis interbauen maha, kui sa seda
Ja mis sekti puutub, siis jah, ses mõtes olen ma interneti sektis. Ma üritan tasakaalustada seda tunduvalt suuremat offline sekti, mis täna nö riigiusuks on.
Ma kirjutasin selle postituse pärast seda, kui kuulsin, et üks suur e-teemaline offline kampaania taheti teha ilma viiteta e-kanalitele, kus inimesed oleks saanud teenust tarbima hakata.
„No matter what I hear, read, or find on TV, radio, or in a magazine or newspaper, I can verify it on the Internet.“ – Forrester Research.
See viimane tsitaat on spot on.
Näib, et Seth Godin on minust parem sõnasepp ja ta on sama teema üles võtnud. Platvorm vs kontaktide rentimine https://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2009/09/the-platform-vs-the-eyeballs.html
Täna peab turundus looma teile oma kanali, mis võib hõlmata mitmeid “tavalisi kanaleid”, aga teil on lugejad, vaatajad, osalejad, kes on teie päralt, sest teie pakutav on neil oluline.
Seth Godini arvamus, et “Boring products can’t do this.” ei vasta minu arust päris tõele, sest ka ariel või tide võivad pakkuda väärtust, mis inimesi nende brändiga seob. See väärtus ei ole lihtsalt toode vaid seda ümbritsev…
Pingback: Turunduseelarve 2010 seminari slaidid « DreamGrow internetiturundus
Pingback: Turundus sotsiaalses meedias « DreamGrow internetiturundus
Pingback: Turundus sotsiaalses meedias! | Firmateated.ee | artiklid, uudised ja teated