Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

ChatGPT koolitus:
tulemused turunduses ja teeninduses

Vaata ChatGPT koolitust, kus õpid AI-rakendust oma töös kasutama. Kuidas ChatGPT aitab sisu kiiremini ja odavamalt luua ning vähendada turundus- ja teeninduskulusid, parandades samal ajal töö kvaliteeti? Kuidas tehisintellekt võib mõjutada peaga töötavate inimeste tulevikku? Vaata lähemalt...
 

Kuidas vältida igavat materjal?

Mõni aeg tagasi toimetasin külalispostitusi, mis peaks mu keskkondades avalduma. Selle käigus jäid silma mitmed enamlevinud vead, mida siin esitan.

Järgnevad põhimõtted aitavad kirjutada veebi head sisu, mis ka lugejates huvi ärataks ja ei tekitas temas kahetsust kulutatud aja pärast. Samuti saad nii ka SEOs paremaid tulemusi.

sisuturundus kuidas head sisu luua

Ja lõpuks tuleb saavutada ka seda, et mõned lugejad sulle oma raha loovutaks.

Küsi klientidelt, mida nad teada tahavad

Ma olen kirjutanud palju asjadest, mis mulle huvitavad tunduvad. Samuti olen kirjutanud nendel teemadel, mis on huvitavad teistele internetiturundusega tegelevatele inimestele. See on nagu oma naba imetlemine. Küll ma ikka teen ägedaid asju. Ma loodan, et ma praegu seda sama ei tee ja see postitus on kasulik paljude ettevõtete turundamisel.

Kuidas luua populaarset sisu?

Küsi oma klientide käest, mida nemad teada tahavad. Kasuta seda sisendina oma toodete ja teenuste kirjeldamisel ning artiklite kirjutamisel. Ikka ja jälle näen seda, kuidas turundusmaterjalid imetakse klaverist välja ilma kliendi käest küsimata.

Enamus kliendiuuringuid toimuvad turundaja peas ja koosnevad tema hoiakutest ja arvamustest.

Enamus kliendiuuringuid toimuvad turundaja peas ja koosnevad tema hoiakutest ja arvamustest.

Ära nii tee!

persoona tiinekas

Kuidas sa saad teada, mida kliendid tahavad? Õige ja põhjalik lähenemine täendaks seda, et lood oma kliendi persoona. Natuke kiirem tee on uurid läbi oma suhtlus klientidega. Mida nad kõige rohke küsinud on?

Samuti, kui keegi küsib sinult midagi ja sa vastad põhjalikuma meiliga, siis võiks selle sisu ka artiklina avaldada.

Väldi ilmselget

  • „Firmad peaksid turundama sotsiaalmeedias“,
  • „kodulehe optimeerimine otsingumootoritele on oluline“,
  • „Facebook on paljude ettevõtete jaoks tähtis kanal“.

Ära kirjuta sellest, millest kõik teised. Ära kirjuta sellest mis on iseenesest mõistetav. Sa oled oma valdkonna spetsialist ja sul on oma arvamus. Too välja oma vaatenurk, esita oma kogemusi, too oma näiteid.

Näide: Ma ei kirjuta sellest, et kodulehe optimeerimine on oluline, sest siis võivad tulla mingid abstraktsed tulemused. Ma kirjutan sellest, et viimase paari nädala jooksul, kus olen oma lehe sisu üle käinud ja optimeerinud, on veebi külastajate arv oluliselt suurenenud. Mitte palju, aga 7,48% kasvu kahe nädalaga on päris hea tulemus.

kodulehe optimeerimine sisuturundus

Tihti on artiklid täidetud tühjade sõnadega, mis ei anna sihtgrupile mingit väärtust isegi siis, kui neile tundub, et materjal on hea.

„Sa peaksid oma turunduse efektiivsust suurendama!“ Kuidas palun? Mida ma tegema pean?

Kui annad nõu, siis anna sellist nõu, mida ka rakendada saaks.

Lähene asjale ebatavalisest küljest

Too oma näiteid, räägi sellest, mis sul untsu läks või hoopis ootamatult välja tuli. Lugeja tahab põnevust ja uut infot. Interneti pannakse iga päev miljoneid artikleid, videoid ja pilte. Oma vaatenurk ja sisu esitamise toon on need, mis aitavad teiste seast välja paista. Seda isegi siis, kui sa kirjutad lugeja jaoks tavalistest asjadest. Leia inspiratsiooni teiste tegemistest ja vaata, kuidas seda oma sisu paremaks muutmiseks kasutada.

Ka ebaõnnestumised võivad olla hea materjal, mis on lugejale abiks. Näiteks kunagi tegime oma kliendile finantsvaldkonnas Google Adsi reklaame ja tulemus oli absoluutne null. Me proovisime kuue kuu jooksul kõike, mida me oskasime ja ei saanud mitte ühtki tehingut. Ometi teised kanalid toimisid. Tulemusena saime teada, et enamasti selles valdkonnas Ads ei toimigi.

Näiteks, kunagi esitasin ühes ettekandes terve rodu asju, millega ma erakordselt hävinud olen. Väärtus kuulajale oli ise mitte nii teha.

Ära ole liiga üldine

Nagu ilmselge jutu vältimise punktis kirjutasin, räägi asjast, lisa konkreetsust ja too näiteid.

„Teeme Facebooki kampaania, mis läheb viraalselt levima!“

OK! Teeme! Aga mida?!

See esimene lause oli üldine sõnakõlks, mis ei tähenda mitte midagi. Kui sa ütled üldiseid asju, siis sa ei ütle midagi ja raiskad lugeja aega. Selliseid lauseid on lihtne kirjutada, sest nad ei nõua erilist mõttepingutust.

Kirjuta konkreetsetest asjadest isegi kui tood üldisi näiteid. „Teeme Facebooki kampaania, kus kasutajad saavad teha testi, millel on lõbusad või ootamatud tulemused. Nad tahavad neid oma sõpradega jagada ja see tekitab võimaluse viraalseks leviks.“ Isegi see on natuke üldine, aga sisaldab juba teatavaid ideid, millest lugeja saab kinni haarata ja ise edasi mõelda.

Kõige parema tulemuse annavad konkreetsed juhendid, sammud ja näited, kuidas keegi juba teinud on.

Tee ka nii. Kui sa aitad oma potentsiaalsel kliendid oma mure lahendada, siis on ta rohkem valmis sinuga ka kaupa tegema.

Ära aja mulli

Mulli ajamine tähendab sisutuid lauseid ja liigset kordamist. Need juhud kui sa kirjutad mitu lauset järjest, mis räägivad samast asjast. Mulli ajamisel on sõnad küll kenasti reas, aga nad ei anna lugejale midagi. Sellist jama ei ole kellelegi vaja, see raiskab aega.

Need kolm lauset ütlevad erineval moel sama asja. See on küllaltki tavaline, et artiklite pikemaks venitamiseks lisatakse või korratakse sisutut materjali. Toimetamise käigus tuleb need laused välja rookida ja kui siis teksti liiga väheks jääb, kirjutajale tagasi saata.

Kui sa kordad mingit lõiku või väidet, siis peab see olema antud punkti rõhutamiseks, aga mitte teksti venitamiseks.

Pärast sisu valmimist tuleb see kindlasti toimetada. Toimetamise peamine point ei ole kirjavigu parandada, vaid visata välja kogu mõttetu mull. Kirjutajale on see alati raske. Oled ju palju vaeva näinud, et see tekst oma peast välja saada, aga nüüd on vaja see paremaks teha.

Kui sõna saab ära võtta, siis peab selle ära võtma.

Nagu ütles Mark Twain:

Kirjutan sulle pika kirja, sest lühikest kirja ei olnud aega kirjutada.

Teine tark mees lisas sellele:

writing quote king

Nimeta asju nende õigete nimedega

Ära kasuta sisutuid väljendeid. Iga sõna, mida oma tekstis kasutad peaks sisaldama infot. Järgmise lõigu leidsin 1-minutilise otsimisega Googlest:

Tooted ja teenused: Meil on hea meel pakkuda teile meie tooted ja teenused! * – ga märgistatud, toodetele/teenustele lepingulistele klientidele hinnaalandus ei kehti.

Nimeta oma tooteid ja teenuseid nende oma nimega. See teeb su sisumaterjali paremini mõistetavaks ja keegi ei otsi Googlest „tooted ja teenused“ (välja arvatud mina praegu seda näidet otsides).

See ei tähenda, et „tooted ja teenused“ sõnu ei võiks kunagi kasutada. Veendu, et enne asendussõnade kasutamist on õiged nimetused korduvalt tekstis esinenud.

See põhimõte on kahekordselt tähtis. Esiteks vähendad sa oma lugeja ajule pandavat koormust. Ta ei pea meeles pidama, mis sinu asendussõnade taga peitub. Nii saab ta tekstist paremini aru ja see jääb ka paremini meelde.

Teine iva on selles, et kui sa ei kasuta õigeid märksõnu oma tekstides, siis ei tule sa ka otsingus välja ja nii pole sul ka lugejaid, keda närvi ajada.

Vaata lähemalt sisuturunduse koolitus.

Kasuta värvikaid ja emotsionaalseid sõnu

Tagasihoidlikkus ei ole alati voorus. Kirjutades oma ettevõttest on hea kasutada väljendeid nagu suurepärane, vinge, lahe, põnev ja muud, mis lugejale eredalt mõtte kohale viivad. Tuleb jälgida, et sõnad, mida sa kasutad on sinu lugejale vastuvõetav keelekasutus. Kui sa ütled mõnele lugejale, et toode on „cool“, siis ei pruugi mõte kohale minna.

Kindlasti jälgi ka seda, et keelekasutus jääks reaalsuse piiridesse. „Nende karkudega võid välgu kiirusel ühest kohast teise liikuda“ võib tunduda mõnele lugejale liialdusena.

Emotsionaalsust aitab lisada ka otsene kõnetamine. Sina ja mina on sõnad, mis aitavad tihti esitatavale materjalile emotsionaalsust lisada.

Eesti ja muu Põhja-Euroopa on tore piirkond, sest meil on väike võimudistants. Me ei kummarda oma kuulsusi ja poliitikuid, ning räägime enamasti omavahel sina. Teie vorm võib kohati juba veidrana tunduda.

Võta oma sisumaterjali peamised punktid kokku

Kui sa tood kokkuvõttes välja, mida lugeja materjalist sai, siis kinnistad tema peas seda, et ta on kohas, kust tihti saab väärtuslikku materjali.

Kui sa rakendad neid nõuandeid oma sisu loomisel, siis muutub kirjutamine palju raskemaks, aga tulemus palju paremaks. Kuigi ma olen näiteid toonud peamiselt kirjutamise valdkonnas, siis kehtivad need mõtted igasuguse sisu puhul. Ka su video ja podcast muutuvad neid põhimõtteid rakendades paremaks.

Oma tegevuse kiirendamiseks ja parema tulemuse saamiseks kasuta mudelid: 22 sammu toimiva blogipostituse kirjutamiseks ja Sisuturundus: Sisu loomise mall.

PS Juhul kui sa toimetad kellegi teise sisumaterjali, siis ei pruugi vilets kvaliteet tähendada autori suutmatust. See võib tuleneda soovist võimalikult vähese vaevaga artikkel valimis ja avaldatud saada.

Üleskutse

Kõige lõppu tuleb panna üleskutse, mida sa tahad et lugeja teeks. Kui sa tahad sisuturunduse ja SEO-teemadega kursis olla, siis pane oma meiliaadress nimekirja ja saad alati esimesena teada, kui me värsket materjali avaldame.

 

Sisuturunduse koolitus.

Sisuturundus on üks olulisemaid internetiturunduse võtteid, mis saab üha rohkem tähelepanu.

Sisuturundus on vundamendiks nähtavusele otsingumootorites, tegevustele sotsiaalmeedias, sisuka meiliturunduse läbiviimisel. Olenemata selle tähtsusest ei tegele paljud turundajad sisuturundusega järjepidevalt ja efektiivselt.

Vii oma sisuturundus uuele tasemele. Jagan sinuga oma rohkem kui 4000 päeva pikkust sisu loomise kogemust. Toon praktilisi näiteid, annan juhendid efektiivseks tegutsemiseks ja harjutame, kuidas sisu praemaks saada.

Vaata lähemalt sisuturunduse koolituse päevakava.

Jaga artiklit sõbraga