Jaga artiklit sõbraga

Viimasel ajal on erinevates allikates tulnud jutuks, kui tähtis on otsing kodulehel. Väidan, et pigem võib koduleht ilma otsinguta olla, kui seal on nulltulemusi andev asjandus.

Ütleme, et lähed Selverisse. Sind pannakse istuma valgesse tuppa. Tuleb müüja ja küsib: “Mida sa tahad?”

Vastad, et tahan süüa!

Müüja: “0 tulemust, mida sa tahad?”

“Midagi head!”

Müüja: “0 tulemust, mida sa tahad?”

“saaremaa vorsti”

Müüja: “0 tulemust, mida sa tahad?”

“Saaremaa vorst”

Müüja: ” 1 tulemus”

Ei ole ju väga hea kasutajaliides. Sellepärast lastaksegi poes inimesed riiulite vahele, et saaks ise oma vorsti üles leida ja äkki võtad veel juustu ning leiba ka.

Hea otsinguliides eeldaks seda, et Selveri müüja teaks, mida ma tavaliselt ostan. Vastusele: “Tahan süüa” soovitab müüja ostjale midagi head.

Mina, kes kunagi ilma Selveri pasteedita poest ei lahku võiks saada tulemuseks midagi sellist:

  1. Selveri pasteet
  2. Leib
  3. Piim
  4. Kirsstomatid

Täna on meil Sulle pakkuda tutvumishinnaga uut K-kohukest! Kas oled sellest huvitatud?

Ostja: “Jah”

Kas soovite veel midagi?

Kui Selver ei tea minu kohta midagi, siis teab ta väga palju teiste ostjate kohta. Võttes aluseks enamuse oskab  müüja ikka midagi söödavat soovitada.

Kokkuvõtteks:

Otsingud, mis annavad 0 tulemusi on pahad. Jälgige, mida kasutajad sinna otsingu vormi kirjutavad. Testige neid sõnu ja vaadake, kas kasutaja ikka saab pädevad tulemused.

Kuna ise ei ole mõistlik seda kõike arendama hakata soovitan kasutada Google custom search vidinat oma kodulehel

Jaga artiklit sõbraga