Teisipäeval 21.Juuli kirjutas Ürjo blogisse postituse: Rate.ee avas uue reklaamitegemise võimaluse!. Otsustasin seda võimalust ise testida. Kohe peale postituse loomist lisasime sinna ka Dreamgrow reklaami.
Reklaami loomisel saab lisada teksti vormis 30+100. Tundub, et lingi pikkusele piiranguid ei ole, kuna Google Analyticsi jaoks taggitud link mahtus sisse ära. Hea omadusena võiks välja tuua reklaamide põhjaliku segmenteerimise võimaluse. Aluseks järgnevad tingimused:
- Asukoht.
- Sugu.
- Vanus.
- Perekonnaseis.
- Elukutse.
- Haridustase.
Kahjuks lingi enda kuju eraldi muuta ei saa seega kuvatakse välja ka Google Analytics taggitud lingi algus. 10 päeva kestnud testi jooksul oleme saanud Rate.ee statistika järgi 100 arvesse läinud vajutust. Google Analytics on sellest sajast koos meie enda testidega registreerinud 81.
Kuna reklaame saavad teha kõik, siis on konkurents suhteliselt suur. Vaheldumisi kuvatakse nii rate.ee kasutajate reklaame, kui ka firmade omasid. Reklaamidele oli esmalt kaks kohta avalehe allosas, kuid hiljuti on lisatud reklaam ka kasutajate piltide juurde. Selle peale tõusis märkimisväärselt ka päevane vajutuste arv.
Arvan, et antud süsteemile tuleks lisada näiteks võimalus teha kõrgemaid pakkumisi, või eraldada eraldi pind kallimate reklaamide jaoks. Sellisel juhul saaksid firmad rohkem välja paista ja/või ei peaks konkureerima erakuulutustega. Kuid vaatamata sellele tõden, et reklaamid töötavad ja kui luua firma tegevusele vastav filter, siis jõuavad teie lehele kinlasti ka sobivad inimesed.
Postitust täiendanud Ürjo:
Olen arvamusel, et Rate.ee on õigel teel reklaamivõimaluste pakkumisega. Sihtgrupipõhine reklaam on just see, mis avab internetiturunduse võimalused ja teeb internetis reklaamimise kliendi jaoks täpsemaks, huvitavaks ja taskukohasemaks.
Reklaamitegijad on väga erinevate vajadustega, alates toodet/teenust tutvustavatest turule toomise kampaaniatest kuni konkreetselt ROI põhiste kampaaniateni. Viimaste puhul suured üle keskkondade bannerreklaamid ei tööta ja vaja sihitud võimalustega reklaame. Sellist sihtgrupi põhist reklaamivõimalust peaksid ka teised Eesti keskkonnad arendama. See on ka üks Google edusaladusi – relevantne reklaam.
Soovitusi teenuse arendamiseks:
Kui Rate.ee-l on huvi teenust edasi arendada ja tõsta agentuuride osakaalu reklaamide tegemises, siis võiks sisse viia järgmised muudatused/täiendused:
- Sihtgrupp – valida võiks saada CTRL-iga mitut kriteeriumit, mitte ainult ühte asukohta, elukutset ja haridustaset.
- A/B test – ühele reklaamile võiks saada lisada mitut pealkirja ja kuulutuse sisu, et testida ja selgitada välja võimalikku parima CTR-iga reklaamsõnumit.
- URL – kuvatav URL ja Link võiksid olla eraldi väljadel, kuid peaksid kattuma domeeninime tasamel, et vältida vale informatsiooni tahtliku lisamist.
- Statistika – köögipoolele võiks olla lisatud reklaami näitamiste arv ja CTR. Lisaks võiks välja toodud olla klikkide alusel diagrammidena: mehed vs naised, vanusegrupid ja elukutse (esimene punkt).
Kas kellelgi on arusaam kuidas seda raamatupidamisest läbi lasta? Nagu ma aru saan, siis see käib tavakasutajana läbi kohaliku rahaühiku, mille kohta Rate käest arvet ei saa..?
Ettevõte peab tarbijale ju arve väljastama. Ma usun, et selle kohta on isegi mingi seadus. Aga muidu võid eraisikuna firmale müüa selle teenuse, siis läheb küll kbm kaotsi.
Mis suurusjärgus see reklaami näitamise või klikkide hind tuleb?
Praegune statistika kahjuks näitamisi ei loe.
To: Jaanus, Priit
Rate.ee vastus antud küsimusele on järgmine:
Hetkel veel kahjuks sellist võimalust pole.
Tundub päris huvitav. Hetkel on lisatud üle 400 erineva textAD-i (paljud neist aegunud või määratud limiidi täis saanud) ning nimistust leiab ka ettevõtteid, kes päris priske investeeringu teinud (siseinfo).
Huviga jään ootama informatsiooni CTR-i kohta ning arve väljastamise võimalust ettevõtetele.
Kui neid edu ootab, siis tulevikus leiab tõenäoliselt rate.ee-st textAD-e juba kõikjalt (päevikutes, videotes, albumis jms).
Kuniks kliki hind on fikseeritud, pole CTR’il absoluutselt mingit tähtsust, kuni sa süsteemi fake’ida ei ürita.
“arve väljastamise võimalust ettevõtetele” – kui ma selle teenuse neilt tellin (või lihtsalt SOLe ostan), siis ettevõte või mitte, nad peavad arve väljastama. Meil on sellised rumalad seadused vastu võetud.
CTR-i saab kasutada ka reklaamsõnumi testimise indikaatorina.
Kui läheneda internetiturundusele lapsesuuga, siis võiks ju öelda, et päringute/liitumiste/müügi kasvu on lihtne 4x tõsta samade reklaami investeeringute juures kasutades meetodit:
1. Suurenda reklaami CTR-i 1% -> 2% ehk 2 korda
2. Suurenda kampaanialehe CR 1% -> 2% ehk 2 korda
= 4x efektiivsem reklaamikampaania.
Kas pole lihtne?
Lihtne on võrrelda efektiivsust ka saadavate klikkide koguse kaudu :)
Minu arvates on see lihtne siis kui reklaaminäitamiste arv on võrdne. Juhul kui reklaame näidatakse ebasümeetriliselt, siis eelistaks mugavuse mõttes ikkagi CTR-i :)
Eks igalühel ole oma eelistused ja meie diskussioon kedagi ei aita :)
Minu meelest on asja miinuseks see, et kui ostad nt. 100 kliki jagu tekstireklaami rate.ee-sse ning üks “Mats” otsustab, et klikib 100 korda su reklaamil – siis countitakse külastused ära ja ongi reklaam “aegunud”.