Jaga artiklit sõbraga

Dreamgrow ReklaamTeisipäeval 21.Juuli kirjutas Ürjo blogisse postituse: Rate.ee avas uue reklaamitegemise võimaluse!. Otsustasin seda võimalust ise testida. Kohe peale postituse loomist lisasime sinna ka Dreamgrow reklaami.

Reklaami loomisel saab lisada teksti vormis 30+100. Tundub, et lingi pikkusele piiranguid ei ole, kuna Google Analyticsi jaoks taggitud link mahtus sisse ära. Hea omadusena võiks välja tuua reklaamide põhjaliku segmenteerimise võimaluse. Aluseks järgnevad tingimused:

  • Asukoht.
  • Sugu.
  • Vanus.
  • Perekonnaseis.
  • Elukutse.
  • Haridustase.

Kahjuks lingi enda kuju eraldi muuta ei saa seega kuvatakse välja ka GA jaoks taggitud lingi algus. 10 päeva kestnud testi jooksul oleme saanud Rate.ee statistika järgi 100 arvesse läinud vajutust. Google Analytics on sellest sajast koos meie enda testidega registreerinud 81.
Dreamgrow reklaam Google Analytics

Kuna reklaame saavad teha kõik, siis on konkurents suhteliselt suur. Vaheldumisi kuvatakse nii rate.ee kasutajate reklaame, kui ka firmade omasid. Reklaamidele oli esmalt kaks kohta avalehe allosas, kuid hiljuti on lisatud reklaam ka kasutajate piltide juurde. Selle peale tõusis märkimisväärselt ka päevane vajutuste arv.

Arvan, et antud süsteemile tuleks lisada näiteks võimalus teha kõrgemaid pakkumisi, või eraldada eraldi pind kallimate reklaamide jaoks. Sellisel juhul saaksid firmad rohkem välja paista ja/või ei peaks konkureerima erakuulutustega. Kuid vaatamata sellele tõden, et reklaamid töötavad ja kui luua firma tegevusele vastav filter, siis jõuavad teie lehele kinlasti ka sobivad inimesed.

Postitust täiendanud Ürjo:

Olen arvamusel, et Rate.ee on õigel teel reklaamivõimaluste pakkumisega. Sihtgrupipõhine reklaam on just see, mis avab internetiturunduse võimalused ja teeb internetis reklaamimise kliendi jaoks täpsemaks, huvitavaks ja taskukohasemaks.

Reklaamitegijad on väga erinevate vajadustega, alates toodet/teenust tutvustavatest turule toomise kampaaniatest kuni konkreetselt ROI põhiste kampaaniateni. Viimaste puhul suured üle keskkondade bannerreklaamid ei tööta ja vaja sihitud võimalustega reklaame. Sellist sihtgrupi põhist reklaamivõimalust peaksid ka teised Eesti keskkonnad arendama. See on ka üks Google edusaladusi – relevantne reklaam.

Soovitusi teenuse arendamiseks:

Kui Rate.ee-l on huvi teenust edasi arendada ja tõsta agentuuride osakaalu reklaamide tegemises, siis võiks sisse viia järgmised muudatused/täiendused:

  • Sihtgrupp – valida võiks saada CTRL-iga mitut kriteeriumit, mitte ainult ühte asukohta, elukutset ja haridustaset.
  • A/B test – ühele reklaamile võiks saada lisada mitut pealkirja ja kuulutuse sisu, et testida ja selgitada välja võimalikku parima CTR-iga reklaamsõnumit.
  • URL – kuvatav URL ja Link võiksid olla eraldi väljadel, kuid peaksid kattuma domeeninime tasamel, et vältida vale informatsiooni tahtliku lisamist.
  • Statistika – köögipoolele võiks olla lisatud reklaami näitamiste arv ja CTR. Lisaks võiks välja toodud olla klikkide alusel diagrammidena: mehed vs naised, vanusegrupid ja elukutse (esimene punkt).

Jaga artiklit sõbraga