Jaga artiklit sõbraga

Eelmise nädala postituses “Google on Eesti kasutatavaim otsingumootor?” väitsin:

  • eesti keelsete märksõnade otsingus edestab Neti veel Googlet
  • koos muu keelsete päringutega edestab Google juba Netit

Tegin väikese eksperimendi. Võtsin 10 suvalist sõna võimalikult erinevatest valdkondadest ja püüdsin neid võrrelda meile kätte saadavate otsingumootorite andmetega. Netil on märksõnade otsing reklaamihinna arvutamise tarbeks. Numbrid näitavad märksõna otsingute arvu ühes nädalas. Googlel on seevastu AdWordsi tarbeks loodud keyword tool, mis näitab märksõnade prognoositavat otsingute mahtu kuu kaupa. Otsustasin Google andmed jagada 4,35-ga (keskmiselt nädalaid ühes kuus). Lisaks filtreerisin Google keyword toolis riigiks ainult Eesti ja keelteks eesti ja inglise keel (enam levinud browseri seadistused Eestis).

Neti vs. Google: eesti keelsete märksõnade otsing

10 suvalise eesti keelse märksõna otsingu tulemused olid järgmised.

Neti:

Neti eesti keelsete märksõnade päring

Kokku 16 083 päringut nädalas.

Google:

Google eesti keelsete märksõnade päring

Kokku 66 000 : 4,35 = 15 172 prognoositavat päringut nädalas.

Seega võiks teha väikese kokkuvõtte. Neti edestab napilt Googlet nende 10 märksõna päringu osas.

Neti vs. Google: inglise keelsete märksõnade otsing

Inglise keele jaoks üritasin võtta samalaadsed sõnad, mida kasutasin eesti keeleski. 10 inglise keelse märksõna otsingu tulemused olid järgmised.

Neti:

Neti inglise keelsed märksõna päringud

Kokku 4 561 päringut nädalas.

Google:

Google inglise keelsed märksõna päringud

Kokku 324 000 : 4,35 = 74 528 päringut nädalas.

Inglise keelsete päringute osas edestab Google suurelt Netit.

Neti vs. Google: kokkuvõte

Kui liita kokku 10 märksõna päringute arv eesti ja inglise keeles, näevad tulemused välja järgmised:

  • Neti: 16 083 + 4 651 = 20 734 päringut nädalas
  • Google: 15 172 + 74 528 = 89 700 päringut nädalas

Väikese eksperimendi 10 eesti keelse ja 10 inglise keelse märksõna päringute osas võitis Google. Küll aga ei tasu siin teha veel lõplikke ja paika panevaid järeldusi. Nagu Long Tail teooriast teada, ei ole oluline mitte üksikute ja enim otsitud märksõnade arv, vaid erinevate märksõnade rohkus. Sellegi poolest olen veendunud, et Google kaudu otsitakse rohkem kui Neti kaudu. Antud eksperimendis olid võrdluses kaks erinevat keelt. Kuid keeli, mida Googles otsida, on ju tunduvalt rohkem. Samuti on inglise keelsete märksõnade rohkus ehk Long Tail tunduvalt pikem kui seda on eesti keeles. On ju inglise keel sõnade rohkuse poolest maailmas esimesel kohal.

Jaga artiklit sõbraga