Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

ChatGPT koolitus:
tulemused turunduses ja teeninduses

Vaata ChatGPT koolitust, kus õpid AI-rakendust oma töös kasutama. Kuidas ChatGPT aitab sisu kiiremini ja odavamalt luua ning vähendada turundus- ja teeninduskulusid, parandades samal ajal töö kvaliteeti? Kuidas tehisintellekt võib mõjutada peaga töötavate inimeste tulevikku? Vaata lähemalt...
 

Võtsin plaani Blog Action Dayga seoses kirjutada maailmaparandamisest. Nüüd on see päev käes ja tuleb kirjutada. Alguses oli tiba raske mõelda, millest kirjutada, aga siis meenus, et idee on mul juba aastaid meeles mõlkunud ja pole kuidagi ideest kaugemale jõudnud.

Ma olen ettevõtja ja kapitalist. Selletõttu arvan, et inimeste abistamisel tuleks neile õpetada, kuidas kala püüda mitte neile kala pihku pista. Me ei peaks midagi kellegi eest ära tegema, vaid aitama neil ise oma asjadega hakkama saada.

Ligikaudu 90 protsenti inimestest töötab kellegi heaks (U.S. Small Business Administration, meil on see number vist isegi suurem?). Sellisel juhul ei saa nad maksimaalset tulu oma tegevusest, sest loovutavad osa oma töö viljadest teistele. Nii aitaks palgatöötajate suundumine ettevõtlusesse majanduslikku heaolu suurendada ja rahuldada üha kasvavat nõudlust.

Nüüd siis mõttest endast. Mulle tundub, et paljud inimesed ei ole ettevõtjad sellepärast, et nad ei tea täpselt, kuidas see käib. Seega, kui anda inimestele juhend ette, et nii käib ettevõtte tegemine, siis loodaks rohkem ettevõtteid ja need ettevõtted oleksid edukamad.

Iga hea idee peaks saama lausega välja öelda. Ma siis proovin ka:

Luua tavaliste äriideede viki, milles on juhendid, kuidas teha näiteks pitsabaari või jalgrattapoodi.

Brian Tracy on kuskil kirjutanud, et üks edukamaid ettevõtjate klasse USAs on maamehed, kes on tulnud linna, hankinud frantsiisi ja siis punktpunktilt juhendit järginud. Tavaliste äriideede viki kannab sama mõtet. Kogemustega ettevõtjad saavad jagada infot ja selle tulemusena tekivad juhendid, kuidas teha üht või teist tüüpi ettevõtet.

Mõned tuttavad on mu mõtet kritiseerinud ja arvanud, et kes ikka oma kuldaväärt äriidee avalikult välja tahab riputada. Vastus? Asja point ongi selles, et me ei pane vikisse testimata üks-kord-elus-erakordseid ideid nagu näiteks Google PageRank, vaid just tavalisi testitud mudeleid.

Ettevõtted jagunevad oma olemuselt kaheks: innovatiivsed ja replikatiivsed ettevõtted. Esimesed neist teevad midagi uut ja enneolematut, läbi mille saavutatakse kasv tööviljakuses. Replikatiivsete ettevõtete, peamiseks eesmärgiks on pakkuda geneerilisi teenuseid kasvavale populatsioonile ning ettevõtte kasv on produktiivsusega lineaarselt seotud. Nendeks teenusteks võivad olla videolaenutused, autoremonditöökojad, matusebürood. Need on ärid, mille mudel on üldiselt hästi teada ja mille teenuseid laialt tarbitakse.

Tavaliste äriideede viki peab andma kasutajale järgmisi asju:

  • Mudel ja kasutusjuhend, kuidas mingi äri püsti panna
  • Kogukonna poolt operatiivset nõu igapäevaprobleemide lahendamisel ja lihtsat psühholoogilist tuge
  • Aitama leida finantseerimisallikaid

Lihtsaid ideeveebe on päris mitmeid. Käesoleva mõtte iva on selles, et tegemist ei ole lihtsalt paarilauselise ideega, vaid üksikasjaliku juhendiga, kuidas üht või teist äri käima saada. Tavaliste äriideede viki on globaalne, et mõtted jõuaksid võimalikult paljudeni ja ka sisuloojate kogukond oleks maksimaalne. Selline mõte maailma parandamiseks.


Technorati:

Jaga artiklit sõbraga