Jaga artiklit sõbraga

snapchat-header

Snapchat on märkamatult saanud kõige kiiremini kasvavaks sotsiaalvõrgustikuks maailmas, mida juba praegu kasutab iga päev 150 miljonit inimest. Võib julgelt arvata, et tõenäoliselt on Snapchati näol tegemist „the next big thing” sotsvõrguga, millest annab aimu ka tema 400% videosisu tarbimise kasv ainult ühe aasta jooksul (mai 2015 – mai 2016). Financial Times märkis ka ära, et Snapchatis on videovaatamiste arv kolmekordistunud iga kuue kuu järel.

snapchat-video-views-2016

Tavaline kasutaja veedab Snapchatis keskmiselt 25-30 minutit päevas, luues lugusid, suheldes oma sõpradega ja avastades maailma. Ja varsti teed seda sina ka. Ning siis su ema. Turundajad, olge valmis – tulevik on siin!

Loomingulisus, suhtlus ja oma loo rääkimine – see on Snapchat   

Loomingulisus Snapchatis algab kaamerast, mille abil luuakse iga päev üle miljardi snapi. Iga snap on foto või video, mis räägib inimeste loo ja näitab nende hetkeemotsioone. Ning snapid pole ainult selleks, et talletada mälestusi, vaid ka selleks, et suhelda inimestega. Põhiline sõnum Snapchatis on küll visuaalses vormis, kuid pildile ja videole saab juurde lisada lühikese selgitava teksti.

snap

Snapchat muutus täielikult 2013. aastal, kui tutvustati Stories (lood) funktsiooni. See oli justkui Snapchati vastupanu ülekureeritud sisule, mis ummistab kõiki teisi sotsmeediavõrgustikke. Story on snappide kollektsioon, mida esitatakse kronoloogilises järjekorras ja mis aegub pärast 24 tundi, andes sellega inimestele võimaluse end iga päev uut moodi väljendada.

Lood said Snapchatis sedavõrd populaarseks, et 2015. aasta jaanuaris lisas ettevõte Snapchat Discover funktsiooni, et aidata meediabrändidel jõuda oma publikuni läbi toimetatud videode. Ameerika Ühendriikides jälgib suurürituste ülekandeid Snapchatist juba praegu rohkem inimesi, kui neid vaatab televisioonist.

Näiteks, Snapchati sõnumid jõuavad iga päev (daily unique reach) juba 41 protsendini 18-34 aastaste ameeriklasteni, võrreldes televisiooniga, mille DUR on ainult 6%. Ning Euroopa ei jää enam palju maha. Hiljuti korraldas ka Suurbritannia valitsus £70 000 maksva Snapchati kampaania, et just sealsele demograafiale kõige edukamalt suunata kaine juhtimise eest seisvat reklaami.

Snapchati videosid vaadatakse rohkem kui 10 miljardit korda päevas (Bloomberg), möödudes Facebookist, mille päevane vaatamiste arv on 8 miljardit (Fortune). Olgu lisatud, et Facebooki päevane videode vaatamiste arv on peaaegu kaks korda suurem YouTube’ist (erinevatele allikatele toetudes vaadatakse YouTube’st umbes 5 miljardit videot päevas).

Kuigi Snapchati kriteerium sellele, mis läheb kirja kui video „vaatamine”, on märgatavalt lühema ajalise määratlusega kui Facebookil, siis fakt, et kasutaja peab video mängima panemiseks sellele vajutama (erinevalt Facebooki automaatse esituse funktsioonist) tagab koheselt engagementi ehk kasutajate kaasatuse.

6 parimat võimalust, kuidas Snapchat ettevõtte jaoks müüma panna

Snap Ads

Snapchati reklaame vaadatakse 500 000 kuni miljon kord päevas ja nende swipe-up rate on viis korda kõrgem kui tavaline click-through rate teistes konkureerivates kanalites.

snap-ads

Ettevõtetele, kes tahavad pakkuda rohkem informatsiooni toote või teenuse kohta, kui Snap Adsi 10-sekundiline ajalimiit lubab, saavad kasutada Expandable Snap Adsi.  See võimaldab kasutajatel näha sõrmega ekraanil libistades (swipe up) pikemat videot tootest või teenusest, alla laadida reklaamitav äpp või külastada ettevõtte kodulehekülge.

Geofiltrid 

Geofiltrid on geograafiliselt määratletud tekstid või graafilised elemendid, mida kuvatakse Snapchat video või foto peal, pakkudes ühtlasi kasutajatele võimalust võimendada snapi sisu ja suurendada teiste kasutajate kaasatust.

snapchat-geofilters

Ettevõtted saavad nüüd ka ise disainida ja osta erinevaid geofiltreid, et reklaamida üritusi ning suurendada kasutajate kaasatust, huvi ja bränditeadlikkust. Tasuliste geofiltrite hind sõltub geograafilise ala suurusest, kus soovitakse oma sõnumit näidata.

Lenses

Lenses on tõenäoliselt Snapchati populaarseim lisafunktsioon, mis laseb näotuvastust ja liitreaalsustarkvara kasutades muuta kasutajate nägusid või lisada meelelahutuslikke elemente kasutajate sisule.

snapchat-lenses

Sponsoreeritud Lenses funktsioon on saamas populaarseks viisiks, kuidas haarata oma brändiga kaasa miljoneid Snapchati kasutajad. Aga ühe filtri hind on 450 kuni 750 tuhat dollarit päevas, mis teeb sellest ühe kalleima viisi, kuidas Snapchatis turundada.

Discover 

Snapchat Discover on hetkel avatud vaid käputäiele kirjastajatele ja meediabrändidele. Need väljaanded toimetavad tavapärast sisu ning leiavad uusi formaate ja viise, kuidas avardada piire, et Snapchatis lugusid rääkida.

snapchat-discover

Et jõuda kasutajateni, kes on huvitatud toimetatud sisust Snapchat Discoveris, võivad kõik ettevõtted osta reklaame Discover kanalis ja päevahind selleks reklaamiks varieerub 50 ja 100 tuhande dollari vahel. Snapchat lubab turundajatel teha ka oma tehinguid otse Discover meediabrändidega.

Live Stories

Need on kogumikud kasutajaloodud sisust, üritustest ja asukohtadest üle terve maailma. See funktsioon on eriti populaarne publiku hulgas, kes otsib unikaalset ja „elame-hetkes” perspektiivi.

snapchat-live-stories

Kuna Live Stories tagab suure fännide kaasatuse, siis targad ettevõtted loovad jõudsalt reklaame, et leida kliente 10-20 miljoni Snapchatteri seast, kes vaatavad neid iga päev. Need reklaamid võivad ettevõttele maksta vahemikus 100-500 tuhat dollarit.

Koostöö staaridega

Koostöö sotsiaalmeedia staaridega on üks parimaid viise, kuidas teha turundust Snapchatis.

snapchat-influencers

Snapchatis tuntust kogunud Branden Harvey, kes kirjeldab end kui “storyteller focused on the good in the world”

Kampaaniad, mida on võimalik teha koos nende „mõjutajatega”, on järgnevad:

1. Ülevõtmine – Snapchat Takeover ehk „ülevõtmine” on see, kui ettevõte lubab Snapchati staaril võtta oma brändi konto üle teatud ajaks täielik kontroll. Reklaamimine läbi Snapchat Takeoveri on ääretult efektiivne meetod kasvatada oma fännibaasi ja suurendada bränditeadlikkust.

2. Väärtuse pakkumine Snapchati pakkumiste võimalus suudab kaasata inimesi brändiga ja tekitada reaalselt huvi. Töötab see väga lihtsalt: ettevõte pakub Snapchati kasutajatele mingil kujul väärtust – tihtilugu sooduskoode, tasuta pääsmeid üritustele või ettevõtte tooteid läbi loosimiste – ja vastutasuks küsitakse brändi Snapchati sisu vaatamist või sellele reageerimist.

3. Unboxing – Nagu YouTube’is, näitab ka Snapchati „unboxing” video sotsiaalmeedia staari avamas, kasutamas ja hinnangut andmas mingile uuele tootele, samal ajal seda kogemust filmides.

4. Toote paigutus Snapchati tootepaigutuse kampaaniate raames teeb bränd koostööd sotsiaalmeedia tähega, kes nagu muuseas paigutab toote või teenusepakkumise oma Snapchati sisusse. Kuna snapid saavutavad 100% nähtavuse, on tootepaigutuskampaaniad üks kõige efektiivsemaid viise Snapchatis turundamiseks.

Ühesõnaga, Snapchatist on saamas kanal, mille kaudu fännidega suhelda, oma tooted ja teenused nähtavaks teha ja luua oma brändi isikupärane lugu, mida sinu kliendid mõistavad ja toetavad. Nii turunduses kui ka kultuuris üldiselt on hea lugu kindlalt toimiv strateegia. Ole valmis selle võrgustikuga sina-peale saama! 


Allikad:

http://www.adweek.com/news/technology/snapchat-advertising-data-reveals-what-kinds-brands-have-bought-171562

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-04-28/snapchat-user-content-fuels-jump-to-10-billion-daily-video-views

http://www.recode.net/2015/3/12/11560116/snapchats-ad-rates-for-its-discover-feature-are-really-high

http://fortune.com/2015/11/04/facebook-video-growth/

http://www.ft.com/cms/s/a48ca1fc-84e7-11e5-8095-ed1a37d1e096,Authorised=false.html?siteedition=uk&_i_location=http%3A%2F%2Fwww.ft.com%2Fcms%2Fs%2F0%2Fa48ca1fc-84e7-11e5-8095-ed1a37d1e096.html%3Fsiteedition%3Duk&_i_referer=http%3A%2F%2Fmediakix.com%2F09114127b00d7d37fb07bcb6dea6c52a&classification=conditional_standard&iab=barrier-app#axzz4EzFs1Eon

https://www.snapchat.com/ads

http://raadio1.ee/2016/05/09-05-digitund-kogu-tode-sellest-mis-asi-on-snapchat-ja-kuidas-seda-kasutada/

http://www.cnet.com/news/uk-government-spends-70000-on-snapchat-filters/

 

Soovid teada, kuidas oma lehel müüki oluliselt tõsta? Telli WebAudit.

Veebiaudit on aidanud kümnetel klientidel mitmekordistada müük enda veebikeskkonnast.
Enda veebilehti uuendades on kliendid öelnud, et audit on hea alusmaterjal täienduste, või uue lehe planeerimiseks. Et keskkonna muudatused oleksid äriliselt kasulikud ja põhjendatud, mitte lihtsalt ilusad tänu värskemale kujundusele. Dreamgrow WebAudit annab Sulle:

  • Täpse selgituse Analyticsis nähtuvast;
  • Põhjaliku ülevaate Sinu kodulehe hetkeolukorrast;
  • Kindlad juhised tulemuslikumaks optimeerimiseks;
  • Detailsed soovitused muudatuste teostamiseks.
  • Loe Webauditist lähemalt siit.

    Jaga artiklit sõbraga