Jaga artiklit sõbraga

Olen siia kogunud oma Äripäeva raadio „Digiturunduse praktikum“ saates tehtud vestlused Eesti parimete digiturundajatega. Lisaks pikkinud mõne podcastid, milles ise olen külalisena vestluses osalenud. Neid kõiki ühendab lähenemine praktiline internetiturundus, mis peaks andma kuulajale mõtteid, millega saab kohe oma turunduses tulemusi paremaks optimeerida.

Kokku olen siia kogunud üle 22 tunni väärt materjali Eesti digiturunduse kõvematelt praktikutelt. Saated ja podcastid on reastatud nii, et uuemad on ees ja vanemad on taga.

internetiturunduse podcastid

Viimane saade: Millised reklaamid töötavad Facebookis ja Instagramis?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas agentuuri ConnectiveAds juht Madis Birk, kellega tuleb saates juttu sihtimisest, persoonidest, algoritmidest, retargetingist ning kampaaniate tasuvusest. Saates saab ka vastused küsimustele: mis reklaami tüübid töötavad Instagramis ja Facebookis kõige paremini, kuidas mõõta tulemusi ja kuidas õigete inimesteni jõuda?

Priit Kallase SEO e-kursus

100% praktiline info aitab kohe oma veebikeskkonda paremaks muuta ja tulemusteni jõuda. Teadmisi saad rakendada kõikvõimalike veebikeskkondade optimeerimiseks. SEO anna pikaajalisi tulemusi ja aitab suurendada müüki. Vaata lähemalt: SEO e-kursus
 

Varasemad saated

Kuidas affiliate turundusest võtta maksimum?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas turundusstrateeg ja SafetyWing äriarendusjuht Enelin Paas, kes räägib affiliate turundusest, kampaaniatest ning turunduse tööriistadest ja kanalitest. Saates saab teada ka, millised on esimesed sammud selles vallas ning kuidas partnereid motiveerida.

Kuidas analüütika ja lojaalsusprogrammid enda kasuks tööle panna?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas analüütikaettevõtte Newbase asutaja ja turundusanalüütika konsultant Raul Leppik, kes räägib, kuidas mõõta, inimesi segmenteerida, lojaalsusprogrammi teha ning kuidas seeläbi ettevõtte tulemusi parandada.

Kuidas mõõta digiturunduse edukust?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas strateegiakonsultant ja juhtimiskoolitaja Indrek Maripuu, kellega tuleb juttu eesmärkide seadmisest ja saavutamisest digiturunduses.

Kuidas sisuturundus enda jaoks tööle panna?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas veebimajutus.ee turundusjuht Richard Rõõmusaar, kellega tuleb juttu sisuturundusest ja SEO optimeerimisest enda veebilehel. Saates arutletakse ka selle üle, milliseid formaate kasutada ning kui palju veebimajutus investeerib sisu tootmisele.

SEO ehk otsimootorile optimeerimine aastal 2020

Turundusraadio: Meie 19 saate külaliseks oli Priit Kallas, kellega toona rääkisime sellest kuidas kasutada sotsiaalmeediat rahvusvahelises turunduses. Täna kutsusime ta uuesti külla, et rääkida SEO-st aastalt 2020.

Priit Kallas on töötanud viimased 24 aastat digiturundajana ja ta on üks tuntumaid SEO spetsialiste Eestis. Uurisime talt mida peab teadma täna SEO-st sellega alustades ning millised on trendid.

  • Mis üldse on SEO?
  • Millised on olulisemad muutused, mis on varasemaga võrreldes toimunud?
  • Kuidas saada kätte maksimum?
  • Millega tavaliselt eksitakse? Mida algorütmid armastavad ja mida mitte?
  • Kuidas saab SEO-d ise teha?
  • Millal tasub lasta kellelgi teisel appi tulla?

Saadet juhib Anu-Mall Naarits. Mõnusat kuulamist!

SEO: Tasuta kodulehe optimeerimise e-raamat

Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat kodulehe optimeerimise tehnilistest elementidest. Vaata lähemalt...
 

Kuidas oma äri Facebookis ja Instagramis silmapaistvaks teha?

Digiturunduse praktikum: Tänases saates tuleb juttu ettevõtte käima saamisest, e-poe turundamisest, sisuloomest ning üldiselt Facebookis ja Instagramis turundamisest. Saates on külas Boost Yourself kaasasutaja ja Facebooki koolitaja Sven Nuum.

Vastupidavusest, kriisidest ja idee muskli kasvatamisest

Täitsa Pekkis: Priit Kallas on Dreamgrow digiagentuuri asutaja ja strateeg. Ta tegeleb internetiturundusega juba aastast 1996. Priit on olnud 25 aastat ettevõtja ja teinud väga palju erinevaid ärisid – näiteks on ta teinud firmade interneti kataloogi, müünud viina Soomes ning 7 aastat juhtinud reklaamiagentuuri. Täna on Priidu igapäevatöö panna veebilehed kasumit tootma. Priit on viimase 15 aasta jooksul koolitanud tuhandeid turundajaid ning viinud läbi üle 500 koolituse ja töötoa. Ta on jooksnud järjest üle 105 kilomeetri, sõitnud lumelauaga 106km/h ja kirjutanud artikleid iga päev juba üle 1000 päeva järjest.

Kuidas turundada Facebook Messengeris?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas messengeri turunduse ekspert ja Eduliiga asutaja Raul Järve. Saade keskendub juturobotitele, messengeri turundusele ja sammudele, kuidas sõnumivahenduskeskkondade võimalusi kasutada ja millest alustada.

Nipid podcasti ja sotsiaalmeediasse

Digiturunduse praktikum: Saates on külas Jaan Kruusma sotsiaalmeedia agentuurist 7Blaze. Saade keskendub sotsiaalmeedia kampaaniatele, gruppides tegutsemisele ja sisu loomisele. Juttu tuleb ka sellest, kuidas alustada podcastidega ning kuidas neid levitada.

Kuidas otsimootoris paremini silma paista?

Digiturunduse praktikum: Sel korral on teemaks otsimootoriturundus ehk SEO. Saates on külas Eesti parim SEO-ekspert Raido Tamar. Saatest selgub, kuidas Google´i otsimootoris paremini silma paista ning milliseid vigu otsimootori turunduses tehakse.

Mida (digi)turundusest 24 aasta jooksul õppinud olen

Hakkame Tegutsema: Indrek Põldvee kutsu mind oma podcasti hakkametegutsema.ee. Siin on tulemus. Räägime kliendi mõistmisest, personade loomise olulisusest ja muust, mida ma oma turundaja ametis alates 1996 aastast näinud olen. Natuke on juttu ka sellest, kuidas tööd teha ja tulemusi saavutada. Mõned nopped:

  • „[Turunduses] maksan selle eest, et klient saada.“
  • „Kui sa teed turundust ja selle tulemusel ei tule rohkem raha, kui sa sinna sisse panid, siis see on vale.“
  • „Kui inimesed ei saa aru, mida mõõdetakse, siis suuremad numbrid kipuvad võitma.“

Sisu:

  • 04:10 Mis on turundus?
  • 23:53 Kuidas Priit turundusega alustas?
  • 40:32 Mis on Growth-Hackeri tuumikomadus?
  • 43:18 Turundaja oskused
  • 48:07 Oluline reegel turunduse seisukohast
  • 1:09:35 Branding
  • 1:35:56 Kas- ja miks-küsimused

Osav digireklaam arvestab ka põua ja pakasega

Digiturunduse praktikum: Seekordses saates tuleb juttu kampaaniatest, mis arvestavad reklaami kuvamisel ka ilmaga ehk pakasega pakutakse kasukat ja päikesega lühikesi pükse. Saates on külas digiturundusagentuuri ADM tegevjuht Riho Pihelpuu ja digimeedia ärisuuna juht Ailar Jüriado, kellega tuleb juttu parimatest digiturunduse projektidest ja turunduse automatiseerimisest.

Kuidas teha töisest võrgust LinkedIn turunduse tööriist?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas B2B Growth juht ja LinkedIni koolitaja Indrek Põldvee, kellega tuleb juttu LinkedInis turundamisest, profiili loomisest ning potentsiaalsete klientide leidmisest.

Kuidas turundus automaatseks timmida?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas Mosaic juht ja Tallinna Ülikooli turundusautomaatika õppejõud Alar Pink. Saates piilume sisse turundusautomaatikasse ehk mida täna Eestis kasutatakse, millised on automaatika piirajad ja mida võiks kohe kasutama hakata. Juttu tuleb ka meiliturundusest, botidest, masinõppest ja tehisintellektist.

Kuidas Google enda heaks tööle panna?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas Google Adsi ja Google Analyticsi haldamise ja veebilehe optimeerimise teenust pakkuv Holini partner ja Analytics Developer Taavi Kalvi. Saates tuleb juttu Google Analyticu ja Tag Manageri eripäradest ja antakse nõu, kuidas neid kõige paremini edukalt kasutada. Luubi alla võetakse ka tulemuste mõõtmine ja märksõnade kasutamine.

Sõjaplaan, mis toob tulemuse

Digiturunduse praktikum: Kuidas pannakse paika tulemuse toov plaan ja tegevuskava edukaks digiturundamiseks, sellest räägib seekordses saates digiagentuuri Lavii turundusstrateeg Timo Porval. Saatest saab teada ka seda, kust saab puhast kulda kliendi mõistmiseks ja oma tegevuste planeerimiseks.

Kuidas Kristi Saare oma ettevõtmisi turundab?

Digiturunduse praktikum: Saates on külas ettevõtja ja investor Kristi Saare, kes räägib sellest, milliseid turunduskanaleid ta kasutab ning millised tegevused koheselt raha toovad. Saates tuleb juttu Facebookist, valdkonna sotsiaalmeedia gruppidest, blogimisest, artiklite kirjutamisest, listidest ning väärtuspakkumisest.

Internetiturunduse Meistriklass – Priit Kallas Ja Timo Porval

7blazesocial: [#46] Kokku üle 30 aasta digiturunduse tarkusi ja praktikat ja sadu joostud kilomeetreid. Tere tulemast saatekülalised Dreamgrow asutaja Priit Kallas ja Lavii asutaja Timo Porval. Selles kasulikest nõuannetest pungil podcastis leiavad muuhulgas vastused järgmised küsimused:

  • Mis on Internetiturundus?
  • Kus on Instagramis raha?
  • Kas Palja Porgandi blogist tuleb Sulle trafficut?
  • Mis on Next Big Thing?

Kõik saates mainitud viited, soovitused ja muud vajalikud lingid leiad 7Blaze blogist.

Kuidas turundada ükssarvikut? [Bolt]

Digiturunduse praktikum: Saates on külas Bolti turundusjuht Karola Karlson, kes räägib sellest, milliseid turunduskanaleid nad kasutavad ning millised neist nende jaoks kõige paremini töötavad. Samuti kuuleme, mida tähendas turunduse jaoks Bolti nimevahetus, ja sellest, kuidas uutele turgudele minekul turundust tehti, et saada nii autojuhte kui ka kasutajaid. Samuti saab teada sellest, kuidas ilma rahata või väikese eelarvega reklaami teha.

Kuidas Facebookis edukalt turundada?

Digiturunduse praktikum: Saates tuleb postituste orgaanilisest levikust, sisutootmisest ning sõnumite paika panemisest, ürituste ja Facebooki gruppide turundamisest, eelarve mahust ning Facebooki reklaami sihtimisest ja seal kanalis toodete müügist. Saates jagatakse mitmeid tööriistu, mida tasub Facebookis turundamisel kasutada. Saates on külas Turunduskoolitused asutaja ja digistrateeg Katrin Vilimaa-Otsing.

Kuidas testitud digiturunduse abil käivet kordades kasvatada?

Digiturunduse praktikum: Saates tuleb juttu digireklaamide testimisest ja tulemuste mõõtmisest. Teemadena võetakse ette otsingureklaamid, bännerid, Facebook ning tekstid ja video. Kuidas mõõta nende tulemuslikkust ning mida edukalt kasutada? Saates on külas FCR Media digistrateeg ja partner Martin Paršin.

Kuidas meiliturunduses paremaid tulemusi teha?

Digiturunduse praktikum: Saates tuleb jutu sellest, millised on head meilide loetavuse numbrid, kui oluline on personaliseeritus ning miks peaks tegema meilide testimisi. Samuti räägitakse sellest, kuidas äratada surnut baasi ning jagatakse soovitusi, kuidas müüki läbi meiliturunduse kasvatada. Saates on külas Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus.

Kuidas Google Adsis edukas olla?

Digiturunduse praktikum: Esimeses saates oli juttu sellest, kuidas eestlased said Google’i Dublini kontorisse tööle ning mis nad seal tegid ja õppisid. Teises pooles jagati konkreetseid nõuandeid Google Adwordsi konto haldamisest, märksõnade lisamisest, testimisest ja optimeerimisest ning klikihindadest. Saates oli külas Google Premier Partneri agentuuri ePPC koolitaja Karl Pae.

Jaga artiklit sõbraga