Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu

Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
 

Tahad näidata reklaami suvalistele inimestele?

Ei?

Vaata, kuidas negatiivsed märksõnad aitavad kokku hoida sinu eelarvet, sest mittekliendid ei kliki sinu reklaamidel.

google ads negatiivsed marksonad

Google Ads on hea viis jõuda potentsiaalsete klientideni, kes otsivad infot sinu toodete ja teenuste kohta.

Negatiivsete märksõnade kasutamine aitab tõsta ka kvaliteediskoori. Kvaliteediskoor on Google arvamus sinu sõnade ja kasutaja vajaduse vahel oleva seose kohta. Kui kasutaja otsib „kasutatud kodumasinaid“ ja sina müüd uusi, siis „kasutatud“ otsijad viivad su sõnade kvaliteediskoori alla.

„Mis siis?!“ küsis üks turundaja.

Madal kvaliteediskoor (quality score) viib klikihindade tõusuni kogu kontol.

Kasuta alati negatiivseid märksõnu, et vältida otsinguid, mis ei vasta sinu pakutavale. Tark Adsi kasutaja optimeerib kvaliteediskoori, teised maksavad kliki eest rohkem.

Huvitatud kliendi otsingutulemuste juures reklaami näitamine annab tihti häid tulemusi. Adsi reklaamimisega alustamine on lihtne ja kiire, kui kasutada Adsi vaikimisi määratud valikuid.

Mõned nädalad ja sajad kulunud eurod hiljem, jõuavad paljud suure elevusega alustanud reklaamitegijad siiski küsimuseni: ”Kus on tulemused?”
Reklaame ju näidatakse. Neil klikitakse. Kuid miks on nii vähe päringuid või oste tehtud?

Siin võib olla erinevaid põhjuseid. Google Ads ei pruugi anda parimat tulemust iga teenuse ja toote pakkumisel. Kuid üks korduvatest vigadest, mida DreamGrows tihti parandama peame, on seotud negatiivsete märksõnadega.

Adsi reklaame näidatakse vaikeseadeid kasutades paljude erinevate otsingusõnade kohta. Negatiivsed märksõnad on eraldi määratud sõnad ja sõnaühendid, mille peale antud reklaami ei näidata.

Kui firma müüb e-poes uusi autorehve ja kasutab Google Adsi täiendava reklaamikanalina, võib see olla mõistlik otsus. Naljaga pooleks võime ju öelda, et Eestis on kaks aastaaega – talverehvide ja suverehvide aastaaeg. Paljudel autoomanikel tekib esimese lume saabudes üleöö soov vahetada suverehvid talverehvide vastu. Või osta talvesõiduks sobivad rehvid, kui neid juba olemas ei ole.

Vaatame, mil määral otsiti sõna „talverehvid” Google’i eestikeelsest otsingust viimase 12 kuu jooksul.

negatiivsed märksõnad talverehvid

Oktoobri keskpaigas tunti üle kümne korra suuremat huvi talverehvide vastu, kui juunikuus. Kas see võiks olla hea võimalus paigutada tipphooajal talverehvide otsingu juurde ka talverehve müüva veebipoe reklaam?

Nii ja naa.

Kõik talverehvide otsingud ei viita otsija põletavale soovile osta kohe uued talverehvid.

Mõned otsijad on soovinud teada, mis kuupäevast alates on talverehvid kohustuslikud. Samuti on otsitud talverehvide ülevaateid, lähimat rehvivahetuspunkti või kasutatud rehve.

Seetõttu on antud juhul mõistlik määrata Adsi reklaami tehes ka negatiivsed märksõnad, mille esinemisel otsingus selle veebipoe reklaame ei näidata.

Kui esmane huvi ei ole müüa kasutatud talverehve, võiks „kasutatud” olla üheks välistatud märksõnaks. Vähetulus on juhtida otsingu tegija enda veebipoodi, kui ta ei otsi seda, mida talle pakutakse.

Nii säästabki üks välistatud sõna talverehve müüva veebipoe omanikule sadu eurosid raha. Reklaami pealt, mis tulemust ei too. Samas võib juhtuda, et väga aktiivselt negatiivseid märksõnu lisades välistatakse ka toimivad märksõnad.

Enamasti tasub kampaaniatest kohe välistada alljärgnevad märksõnad, mille taga on huvi üldise teema, kuid mitte konkreetselt tehingu vastu. Kuigi see klient võib küll muutuda informatsiooni kogudes hiljem ostjaks, on piiratud eelarve korral tark keskenduda ostuvalmis inimestele.

Reklaami peamine eesmärk on siiski müük.

Kuidas lisada negatiivsed märksõnu Google Adsi kampaaniasse?

Kui sa vaatad kampaania negatiivsete märksõnade alajaotusesse, siis saad lisada sõnu käesoleva kampaania või reklaamgrupi negatiivsete märksõnade nimekirja.

Kui lähed “search terms” raportisse, siis saad märkida, milliseid kasutajate poolt sisestatud märksõnu tahad oma kampaanias või grupis negatiivseteks määrata.

negatiivsed marksonad 1

negatiivsed marksonad 2

Lisaks konkreetsete kampaaniate ja reklaamgruppide negatiivsete märksõnade lisamisele, saad luua ka nimekirju. Negatiivsete närksõnade nimekirjad on sulle kasutamiseks saadaval iga kampaania ja reklaamgrupi juures. See teeb negatiivsete märksõnade nimekirjade kasutamise paindlikumaks, kui lihtsalt kampaaniate ja gruppide juurde lisatavate sõnade kasutamise.

negatiivsed marksonad 3

Negatiivsed märksõnad

Siin on loetelu sõnadest, mida kaaluda oma kampaaniates negatiivsete märksõnade nimekirja lisamisel. Kindlasti mõtle läbi, mis sinu valdkonnas tulemust võiks anda. Näiteks fotograafil ei peaks sõna “pilt” negatiivses listis esinema “raba soo pilt”. E-poodide puhul võib “võrdlus” olla oluline müüki toov märksõna.

  • Tasuta
  • Odav
  • Arvustus
  • Arvustused
  • Ülevaade
  • Ülevaated
  • Test
  • Võrdlus
  • Hinnang
  • Arvamus
  • Artikkel
  • Kuidas
  • Miks
  • Pilt
  • Foto

Sõnad nagu „arvustus“ ja „ülevaade“ on märksõnad, mida kasutab üldist turgu või teemat uuriv inimene. Märksõna „tasuta“ on lausa vastupidine soov ostu sooritamisele. Eelpool toodud otsingusõnad viitavad vaid taustainfot koguvale inimesele, kellest ei pruugi saada kohene ostja.

Samuti kuulub negatiivsete märksõnade hulka sõna “foto”, sest fotot või pilti otsiv inimene võib vaid tahta näha, kuidas talverehvid välja näevad.

Aegajalt tekkivad probleemid sünonüümidega, näiteks “siin” võib tähendada mitut asja näiteks kardinasiinid.

Asukohaga seotud negatiivsed märksõnad

Paljudel organisatsioonidel on kindel tegevuskoht. Näiteks võib see olla juuksur Tartus, restoran Pärnus, hotell Viljandis, autoremont Põlvas.

Selliste ettevõtmiste korral tuleb läbi mõelda, kas on võimalik, et inimene, kes otsib restorani Pärnus, tuleb Tallinna restorani. Üksikutel juhtudel võib see toimida, aga enamasti mitte.

Kui su ettevõtmine on asukohaga seotud, siis võid kõik muud Eesti asulad panna oma Google Adsi kontol negatiivseteks märksõnadeks.

  • Tartu
  • Pärnu
  • Narva
  • Haapsalu
  • Viljandi
  • Paide

Suuremad asulad välistavad enamuse sinu jaoks mõttetuid päringuid ja ilmselt pole kõiki väikeseid Eesti asulaid vaja negatiivsete märksõnadena lisada.

Üks tähtis point, mida silmas pidada on see, et paljudel juhtudel Tallinna inimesed otsivad lihtsalt üldist sõna, näiteks “restoran”. Seega kui sa oled Tartu restoran, siis võid kindel olla, et enamus „restoran“ otsinguid otsivad Tallinna restorane. Sel juhul head lahendust ei ole, peale piirkonna kitsendamise Google Adsi kampaania sihtimisel.

Nii võid teha kampaania sõnale „restoran,“ mida sihid ainult Tartu piirkonda ja kampaania „Tartu restoran,“  mille piirkonnaks võib olla kogu Eesti ja negatiivseteks märksõnadeks kõik muud asulad.

Kokkuvõtteks, negatiivsete märksõnade kasutamine aitab alati säästa raha reklaamieelarvest. Sel viisil on võimalik investeerida rohkem raha toimivatele märksõnadele, mille kaudu kliendid sinu valdkonna tooteid päriselt otsivad.

Google Ads koolitus

Google Adsi meistriklassis saad teada, kuidas reklaam Googles aitab Sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised reklaamid toovad ettevõttele kasu ja millised kulutavad mõttetult reklaamieelarvet. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas reklaame nii seadistada, et saaksid tulemustele keskenduda. Vaata lähemalt…

___________________
Pilt: erakogu, Lumelauamägi Vialattea

Jaga artiklit sõbraga