Jaga artiklit sõbraga

Linkide ehitamine on veebilehele viidete kogumine teistest domeenidest, mille eestikeelne nimi tuleb otsetõlkest. Link building on kodulehe optimeerimise kõige tähtsam osa. Autoriteedi kasvatamiseks on vaja linke, mis viitavad teistest domeenidest sinu veebi.

linkide ehitamine link building

Sul võib olla veebikeskkond, kus on palju sisu. See sisu võib olla hästi optimeeritud. Kui su keskkonnale ei tule teistest domeenidest viiteid, siis Google silmis ei ole su leht autoriteetne.

Lingid on Google jaoks olnud tähtsaks signaaliks esimesest päevast peale. Kuna linkide osakaal autoriteedi määramisel on suure tähtsusega, siis on linkidega manipuleerimine Google silmis kõige suurem kuritegu.

Järgnevalt annan ülevaate, kuidas on võimalik linkide ehitamine nii, et sa sellega omale kahju ei tee. Annan infot ka selle kohta, kuidas käib linkide ehitamise tumedam pool, mis Google ärevaks teeb ja karistusega lõppeda võib.

Mis on link sinu lehele ehk backlink?

Vanasti olid kõik lingid sinised ja allajoonitud. Täna võid oma linki värvida kuidas tahad, aga iva on ikka sama, klikk lingil viib mingile järgmisele lehele.

Siselingid – link võib viia mõnele teisele lehele sinu keskkonnas. Näiteks kui tahad lugeda suurematest SEO vigadest, siis kliki sellel lingil. Siselinkidel on tähtis koht kodulehe optimeerimisel, aga need ei kasvata sinu keskkonna autoriteeti sarnaselt välislinkidega.

Välislingid teistest keskkondadest

Linkide ehitamine on teistest domeenidest oma keskkonda tulevate linkide hankimine. Mida rohkem väärtuslikke linke tuleb sinu veebilehele, seda autoriteetsemaks Google keskkonda peab.

linikide ehitamine

On oluline, et sinu keskkonda viitab palju teisi lehti, aga samas peaksid need lehed ka ise asjalikud olema. Rohkem linke ei ole alati parem, kui need lingid on madala autoriteediga keskkondadest või lausa spämm.

SEO: Tasuta kodulehe optimeerimise e-raamat

Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat kodulehe optimeerimise tehnilistest elementidest. Vaata lähemalt...
 

Miks on linkide ehitamine tähtis?

Kui Google 1996. aastal esimesi samme tegi, siis oli peamiseks ideeks see, et väärt lehele viidatakse teistelt lehtedelt. Nii peaksid lehed, millele viidatakse kõige rohkem, olema antud päringu vastusena ka kõige parema kvaliteediga.

Täna, rohkem kui 20 aastat hiljem, on ikka veel võimalik linkidega mõjutada Google tulemusi. Pidevalt tuleb juurde ka teisi SEO faktoreid, aga lingid jäävad veel pikalt üheks tähtsamaks mõjutajaks.

google patent

Google hindab linkide abil sinu veebilehe autoriteeti

Kuidas lingid su keskkonna autoriteeti määravad? Google on robot ja ta tegelikult ei tea päris täpselt, mida inimesed tahavad. Google asutajate mõte oli selles, et kui keegi paneb oma veebilehele lingi, siis ta ilmselt hindab sinu lehe sisu piisavalt kvaliteetseks.

Google loeb kokku, kui palju viiteid sul on ja hindab selle järgi sinu veebilehe autoriteeti. Kogu see protsess arvestab ka paljude muude faktoritega nagu näiteks viitava lehe autoriteet, teema ja muud parameetrid. Samas lihtsustades on su leht seda autoriteetsem, mida rohkem häid linke su veebi viitab.

Google leiab läbi linkide uusi keskkondi

Google robot käib veebis ringi läbi lehtedel olevate linkide jälgimise. See tähendab seda, et kui sinu veebilehele ei viita mitte ükski teine leht, siis Google sinu keskkonnani ei jõuagi. On peaaegu võimatu, et ühele domeenile ei viita ükski teine domeen, aga kui nii juhtub, siis see leht otsingutulemustes enamasti välja ei ilmu.

Kui sul on aga veebileht, millele viitab väga palju teisi lehti ja domeene, siis on Googlel võimalik see kiiremini üles leida. See on ka põhjus, miks kaalukates domeenides uue info avaldamisel see palju kiiremini otsingutulemustesse jõuab.

Backlink on võimalik külastuste allikas

Eelnevalt vaatasin ainult neid põhjuseid, mis otsingutulemusi mõjutavad, aga see pole kõik. Kui leht, mis sinu veebi viitab on suure külastatavusega, siis mõned neist külastajatest klikivad ka lehel olevatel linkidel ja jõuavad sinu keskkonda.

Veebilehel olevad lingid püsivad enamasti terve igaviku, nii võib üks link kaalukas keskkonnas tuua sulle aja jooksul sadu ja isegi tuhandeid külastajaid.

Priit Kallase SEO e-kursus

100% praktiline info aitab kohe oma veebikeskkonda paremaks muuta ja tulemusteni jõuda. Teadmisi saad rakendada kõikvõimalike veebikeskkondade optimeerimiseks. SEO annab pikaajalisi tulemusi ja aitab suurendada müüki. Vaata lähemalt: SEO e-kursus
 

Milline viide sinu lehele annab väärtust (backlink)?

Linkide ehitamise puhul tuleb veenduda, et link mille oma veebile viitama saad, oleks “hea”. Järgnevalt annan ülevaate, mis on hea link, sest on võimalik saada ka link, mis sulle mingit väärtust ei anna või hoopis kahju teeb. Tihti on SEO teenus see töö, mis aitab aru saada, et kogunevad lingid oleksid väärtuslikud.

Viitava lehe teema

Kui su ettevõte tegeleb autoremondiga, siis tahad linke, mis on autondusega seotud lehtedelt ja domeenidest. Kuigi pea iga autoriteetsest keskkonnast tulev link annab natuke väärtust, siis oma autoremondifirma lehele tahad esmajoones saada linke autovaldkonna väljaannetest, blogidest, foorumitest.

Samas võib domeen olla väga üldine. Näiteks delfi.ee, siis link võiks tulla nende keskkonnas olevalt lehelt, mis räägib autodest.

Kui näitleja räägib sulle, et pane oma raha siia fondi kasvama, siis see ei pruugi kõige veenvam olla. Kui seda aga ütleb Warren Buffett, siis võiks isegi kuulata.

Viitava lehe autoriteet

Hästi oluline teema linkide ehitamise juures on viitava keskkonna autoriteet. Lingi kaudu saad sa sisuliselt osakese viitaja autoriteedist. Kui viitaja on kehvapoolne, siis pole ka sealt tuleval lingil suurt väärtust.

Näiteks kui sa ostad omale 10 domeeni ja paned neile mingi sisu, et sealt oma keskkonnale viidata, siis see sulle tulemusi ei too, sest loodud keskkondadel pole autoriteeti.

domeeni autoriteet delfi

Lingid on sisutekstis

Üks tähtis detail, mida silmas pidada on see, et link sinu veebi peaks tulema viitava lehe sisutekstist. See ei peaks olema bänner või kuskil kujunduse serval olev nupp, mis on selgelt sisust eraldi. Hea link on sisutekstis nagu see link siin minu SEO kursuse lehele.

Kõik lingid ei pruugi kasu tuua

Mõned lingid ei pruugi sulle väga palju kasu tuua, aga on võimalik, et lingid teevad sulle lausa kahju. Kas ja kui palju on võimalik omale kahju teha, ei ole täpselt teada, sest Google varjab kiivalt seda teadmist.

Näiteks varasemalt karistusi saanud domeenid võivad viidatavatele lehtedele halba varju heita. Mõnede SEO spetsialistide arvates võib “halb” viide sulle kahju teha, teised arvavad, et selline link halba ei tee, aga Google lihtsalt ei arvesta sellega.

Aastaid rääkis Google, et negatiivne SEO ei ole võimalik. Mõned SEO spetsialistid tegid eksperimente ja näitasid, et halbade linkidega on võimalik sihikule võetud domeeni tulemusi Googles halvemaks muuta.

Halvad lingid on siiani hall ala ja võib-olla on siin mõistlik “pigem karta, kui kahetseda”. Toon välja mõned faktorid, mida linkide hankimisel jälgida.

Nofollow lingid ei anna väärtust

Lingile on võimalik külge panna silt, mis ütleb Googlele “ära selle lingiga arvesta.” Seda linki nimetatakse nofollow ja lehe koodis saad seda tavalisest lingist eristada rel=”nofollow” atribuudiga:

<a href=”https://veeb.ee”>See on tavaline link, mis annab väärtust</a>

<a href=”https://veeb.ee” rel=”nofollow”>Google seda linki ei arvesta</a>

Lingid madala autoriteediga keskkondadest

Kõik lingid annavad edasi selle lehe väärtust, millel nad asuvad. Seega, kui sa saad lingi mingist keskkonnast, mis on väga madala autoriteediga, siis ei saa ka sina sealt palju kasu. Samas iga link on väärtus ja aja jooksul võib viitava lehe autoriteet tõusta. Nii suureneb ka väärtus, mida sellelt lehelt saad.

Vaata, et viitav leht oleks natukenegi autoriteetne ja sa ei panustaks liiga palju oma tööd vähese kaaluga linkide hankimisele.

Tasuta persoona minikoolitus

Mida su kliendid tahavad? Paremate tulemuste saavutamiseks, pead vestlema oma olemasolevate klientidega ja panema kokku kliendi profiili. Annan sulle kiire ülevaate persoona loomisest. Tasuta lühikoolituses annan sulle selle teema peamised punktid. Vaata lähemalt siit...
 

Site-wide lingid ja palju linke samast domeenist

Site-wide lingid on sellised, mis on mingi keskkonna igal lehel. Näiteks serva peal olevad bännerid. Viited lehe jaluses või päises. Need lingid enamasti ei tee sulle kahju, aga Google on õppinud aru saama, et kogu domeeni läbivad lingid on enamasti mingi tehinguga saadud ja nii ta neile kuigi suurt kaalu ei anna.

Kahjulikud lingid

Nagu juba ennist mainitud, mõned lingid võivad olla kahjulikud. Seda on peaaegu võimatu kindlaks teha, kas link on kahjulik või mitte. Kuna Google jaoks on linkide müümine surmapatt number 1, siis võib oletada, et massiliselt linke müüvast keskkonnast tulevad viited võivad olla null või isegi negatiivse väärtusega.

Iva on selles, et kui keegi müüb sulle linki, siis ilmselt müüb ta neid ka teistele. Kui sel moel palju linke müüakse, siis ilmselt võib Google sellest aimu saada ja vastumeetmeid kasutama hakata.

Kui sa maksad raha null väärtusega lingi eest, siis kaotad oma raha. Kui see link toob kaasa ka Google karistuse, siis oled kahekordselt miinuses, kui mitte rohkem.

PBN ehk private blog networks

PBNid on veebilehtede võrgustikud, mis on spetsiaalselt loodud autoriteetsust koguma ja seda teistele saitidele edasi andma. Kui sul on soov kiiresti oma lehel autoriteetsust tõsta ja Googles tulemusi saada, siis saad osta vastavatelt teenusepakkujatelt oma lehele viitamist.

PBNide kasutamine on Google jaoks üks kõige suurem kuritegu. Kui sa tahad, et su veebileht püsiks karistustest vaba, siis tuleb vaadata, et PBNi omanikud on piisavalt pädevad, et mitte vahele jääda. Seda on sul aga suhteliselt raske kindlaks teha.

Kui sa päris täpselt ei tea, kuidas PBNidega toimetada, siis peaks selle kõrge riskiga tegevuse hilisemaks jätma.

Spämm-lingid

Peaaegu kõik veebikeskkonnad, millel on natukenegi nähtavust, hakkavad saama linke erinevatest spämm-keskkondadest. Suurematel veebidel võib olla kümneid tuhandeid viiteid mõttetutest domeenidest nagu blogspot.com. Tihti juhtub seda seoses sellega, et teine sait kasutab sinu pilte ja need pildid viitavad tagasi sulle kui allikale.

Siin on jälle SEO inimestel kaks arvamust. Mõned arvavad, et need teevad viidatavale domeenile kahju ning teised usuvad, et Googlel on piisavalt tarkust, et mitte neid linke oma arvutustesse sisse võtta.

Arvestades sellega, et enamus saitide omanikke isegi ei tea, et nende veebile sellised keskkonnad viitavad, siis võiks arvata, et ka Google saab sellest aru ja ei arvesta nendega.

Google Search Console ja Disavow

Kuna Googlel on olnud läbi aegade harjumus veebilehti kahtlaste linkide eest karistada, siis on nad teinud ka vahendi, millega sa saad sulle viitavatest linkidest lahti öelda.

Mõte on selles, et kui sinu konkurent Ivan Venemaalt tahab sulle käru keerata ja ostab portsu sinu domeenile viitavaid linke, siis ei ole sul mingit kontrolli nende viidete üle.

Google Search Console sees olev Disavow vahend annab sulle võimaluse teha nimekiri kahtlastest linkidest ja see Googlele anda. Nii ütled algoritmile, et see ei arvestaks nende linkidega, mis sa nimekirja oled pannud.

Nimekirja saad panna üksikuid veebilehti või terveid domeene.

google disavow links

Linkide ehitamine on pidev tegevus

Iga ettevõtte veebilehe eest vastutav turundaja peaks hoidma peas mõtet, et võimalusel mõnest keskkonnast oma veebi linke saada. Olgu selleks uus partner, mõne konverentsi esinejate nimekiri, artikkel meedias või midagi muud. Iga link on väärtus. Seda eriti keskkondades, kust konkurent linki ei saa.

Lähiajal lisan artikli, milles räägin kuidas linke saada.

Priit Kallase SEO e-kursus

100% praktiline info aitab kohe oma veebikeskkonda paremaks muuta ja tulemusteni jõuda. Teadmisi saad rakendada kõikvõimalike veebikeskkondade optimeerimiseks. SEO annab pikaajalisi tulemusi ja aitab suurendada müüki. Vaata lähemalt: SEO e-kursus
 

Jaga artiklit sõbraga