Jaga artiklit sõbraga

ab-testidInternetiturundus on valdkond, kus katsetamine on lihtne. Meil ei ole vaja pead katki mõelda, et milline kolmest loovlahendusest lõpuks valida. Vali kõik ja pane need vaheldumisi klientide ette. Mõõda ja vali see lahendus, mis toob teile kõige rohkem kasu. Erinevused võivad olla kordades nagu näitas minu kunagine kanuubänneri test.

Nagu näitab kogemus ei saa turundaja alati klientide eelistustele pihta ja selleks on mõistlik kasutada testimist. Vähem stressi, paremad tulemused!

Selline testimine on internetis imelihtne ja põhimõtteliselt saab testida iga turundustegevuse elementi e-kanalis.

  • kanal
  • sõnum
  • sihtgrupp
  • bännerite kujundus
  • bännerite asukoht
  • kampaanialehe kujundus
  • pakkumine
  • call to action
  • reklaamtekst
  • hinnatasemed
  • kasutaja tegevus

See ei ole kaugeltki lõplik nimekiri. Kõige olulisem asi mida testida on aga uued ja erakordsed lahendused. Kui te teete ainult tegevusi, mille puhul teate, et need töötavad, siis jääte igaveseks sabasörkijaks ja julged korjavad teie eest mahlasemad palad.

Julgus katsetamiseks ei pea kaugeltki väga suur olema. Selleks, et uute lahendustega eksperimenteerida võib oma turunduseelarvest eraldada 5-15%. Kui tulemusi ei tule, siis see osa teid karile ei aja, aga tulemused võivad üllatada ja olla kordades teie igapäevastest turundustegevustest efektiivsemad.

Miks turundajad ei eksperimenteeri?

Pole harjumust. Olen testimise teemadel suheldes saanud vastuseks, et oleks teinud küll, aga ei tulnud meelde. Kirjuta oma töökoha kõrvale seinale suurelt testida, testida, testida. Selleks, et teil elu lihtsam oleks, tegime sobiva sildi valmis (PDF). Trükkige seda silti välja piisaval hulgal ja kleepige kõikjal seintele, et turundusosakonnas ei oleks võimalik sellest mööda vaadata!

Ego. Me teame mis töötab. Selle vastu meil vahend puudub :) ja me ise komistame ka tihti selle otsa.

Mugavus. Testimiseks peab tegema mõned lisaliigutused ja need võivad tunduda liigsena. Eriti kui ego mängu tuleb. Kui protsess paika panna, siis ei tekita testimine olulist töömahu kasvu. Oluline on, et testimine oleks kohe alguses sisse planeeritud.

Pole aega. Eelmisega läheb kokku ka ajapuudus. Kas me peame siia bännerile veel ühe eraldi sõnumi välja mõtlema? Ei pea! Töö käigus on teil juba olnud mitmeid versioone. Võtke mõni neist ja vaadake, kas teie hinnang oli õige. Nagu ka mugavuse puhul, kui testimine kohe sisse planeerida, siis töödele kuluv aeg oluliselt ei suurene.

Põhjuseid on veel, aga neist kõigist saab mööda, kui seada katsetamine prioriteediks ja planeerida see oma töösse sisse. Testida, testida, TESTIDA! Turundus on katsetamine! 10% eelarvest katseteks!

Jaga artiklit sõbraga