Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

ChatGPT koolitus:
tulemused turunduses ja teeninduses

Vaata ChatGPT koolitust, kus õpid AI-rakendust oma töös kasutama. Kuidas ChatGPT aitab sisu kiiremini ja odavamalt luua ning vähendada turundus- ja teeninduskulusid, parandades samal ajal töö kvaliteeti? Kuidas tehisintellekt võib mõjutada peaga töötavate inimeste tulevikku? Vaata lähemalt...
 

Mõni aeg tagasi sattusin kliendiga vestlema veebilehtede usaldusväärsuse teemadel. Tuleta natuke vana asja meelde ja postitan siia ühe kolm aastat tagasi kirjutatud Sevenline blogipostituse, natuke modifitseeritud kujul.

Stanfordi Ülikooli lehelt leiab nimekirja asjadest, mis on olulised oma kodulehe usaldusväärsuse suurendamiseks. Tulemused põhinevad aastate pikkustel uuringutel, millel osales üle 4500 inimese. Peamised usaldusväärsuse faktorid on järgmised:

1. Inimestel peab olema lihtne teie väiteid kontrollida. Alati on soovitav viidata oma väidete allikale. Isegi, kui inimesed neid linke ei kasuta on nad olemas ja aitavad suurendada lehe usaldusväärsust. Praktikas võib kasutada ka teiste klientide arvamusi, mis kinnitavad, et te head tööd teete.

2. Näidake, et lehe taga on reaalne organisatsioon. Tooge ära oma aadress, millistesse organisatsioonidesse te kuulute ja kontorihoone pilt ei ole ka halb mõte.

3. Millistes valdkondades te eksperdid olete. Kui teie töötajad või ettevõte on mingil ala sertifitseeritud, siis peaks selle kindlasti ka kodulehel ära mainima.

4. Näidake, et lehega on seotud ausad ja usaldusväärsed inimesed. Alustage kontaktinfost ja inimeste piltidest. Saate lisada ka lühikese elulookirjelduse, et anda edasi inimlik mõõde. Blogimine ja sisutekstide allkirjastamine on samuti väga head meetodid inimliku mõõte lisamiseks.

5. Tehke kontakti võtmine lihtsaks. Telefon, postiaadress ja email peavad olema lihtsalt leitavad. Ärge saatke kasutajat täitma anonüümset kontaktvormi, mille adressaati ta ei tea. Selles kontaktivormideasjas ma pole päris kindel. Tuleb lihtsalt kasutajale selgitada, mis juhtub, kui ta selle täidab.

6. Kujundus olgu professionaalne ja teemaga sobiv. Maitseid on väga erinevaid aga enamus siiski nõustub sellega, mis on aktsepteeritav ja mis mitte. Maailmarekordit ei ole vaja, aga üle lati peab saama.

7. Tehke oma keskkond kergesti kasutatavaks ja külastajale kasulikuks. uuringud näitavad usaldusväärsed lehed on lihtsalt kasutatavad ja sisaldavad külastajale vajaliku infot. Tihti unustatakse kellade ja vilede lisamisel endalt küsida, mis kasu külastaja sellest saab. Külastaja kasu peaks olema kogu veebi sisu aluseks.

8. Uuendage lehe sisu tihti või vähemalt viidake sellele, et seda on kohendatud. Inimesed peavad pidevalt uuendatavaid, “elavaid” keskkondi usaldusväärseteks.

9. Proovige oma reklaame ja müügijuttu vaos hoida. Vältige oma lehel reklaame, popup-aknaid ja muud pealetükkivat promomaterjali. See ei tähenda, et oma tooteid pakkuda ei võiks aga selle juures lähtuge punktist 7. Külastaja kasu.

10. Proovige vältida kõiki vigu, ükskõik kui väikesed need ka poleks. Katkised lingid ja kirjavead (üritame ka oma veebis seda punkti parandada) vähendavad märgatavalt kodulehe usaldusväärsust. Oluline on ka, et leht oleks alati kättesaadav ja laeks kiiresti.

Stanfordi lehelt leiab ka lingid uuringutele ja nende usaldusväärsuse kodulehele Stanford Web Credibility Research. Lisaks on Search Engine Guide’is selline kirjutis nagu 21 Tips for Better Online Credibility, mis ka osaliselt ülaltoodud tulemustele põhineb.

Jaga artiklit sõbraga