Jaga artiklit sõbraga

Facebook-vargus

Sinu äril on Facebookis fännileht. Selleks et fännileht müüginumbritele ja brändi edule kaasa aitaks, investeerid sinna pidevalt oma raha ja aega. Tuleb tuttav ette?

Ühel hetkel mõistad, et üksinda sa enam ei jõua ja teed mõne oma töötaja või partneri fännilehe administraatoriks. Kõik on tore ja ilus – müüginumbrid on tänu Facebookile laes, bränd on megaedukas ja sina ise oled vähemalt seitsmendas taevas.

Seda kõike kuni ühe “kauni” päevani, mil lähed mõne oma fännilehe administraatorist töötaja või partneriga nugade peale. Nüüd kui sa targasti ei tegutse võib halvimal juhul kogu sinu äri vastu taevast lennata. Milles on probleem?

Igal Facebooki fännilehe administraatoril on õigus kustutada ära kõik teised administraatorid ja saada fännilehe ainuomanikuks!

Toon näite:

Jaan ja Peeter on vinged ärimehed, kes müüvad käekelli. Umbes aasta tagasi otsustasid nad teha oma ärile Facebooki fännilehe ja sellest sai nende peamine ja üliedukas turundus- ja kommunikatsioonikanal. Võib öelda, et kui Jaanil ja Peetril poleks Facebooki fännilehte, võiks nende äri peagi manalateele saata!

Kuna äri oli nii edukas, siis mõtlesid mehed, et äri kasvatamise nimel annavad nad ajamahukad fännilehe turundustööd oma uue töötaja Jüri kätte.

Kuid Jüri on tõeliselt kuri inimene, sest niipea kui ta on fännilehe administraatoriks tehtud, võtab ta Jaanilt ja Peetrilt ära administaatori õigused. See tähendab, et Jaan ja Peeter ei saagi enam oma firma turundamiseks kasutada oma Facebooki fännilehte!

Kohe kui ärimehed aru saavad, mis on juhtunud, helistab neile Jüri ja lausub valusad sõnad:

”Kehv lugu kutid, aga ma saan teid sellest jamast välja aidata. Makske mulle homme kella 21-ks 1 000 000 krooni sularahas ja ma annan teile fännilehe tagasi. Vastasel juhul lisan iga päev teie fännilehele teie äri halvustavaid postitusi.”.

Jaanil ja Peetril ei jää midagi üle – nad peavad selle mõru pilli alla neelama ja Jürile raha ära maksma, sest vastasel juhul on nende äriga juhtumas katastroof.

Kuidas vältida fännilehe kaaperdamist?

Tee leping
Kui hangid uusi töötajaid või partnereid, siis leppige kindlasti juriidiliselt kokku, et fännilehe kaaperdamine on rangelt keelatud ja karistatav.

Ära panusta ainult ühele “hobusele”
Muidugi Facebooki turundus rokib täiega, aga ei maksa ära unustada ka blogi, kodulehte, emailiturundust, Twitterit, traditsioonilist turundust jne.

Ma arvan, et see postitus aitab Facebookis turundajatel paremini mõista, mis ohud neid valitsevad ja kuidas neid ära hoida. Kui arvad, et see postitus oli sinu jaoks väärtuslik, siis palun jaga seda ka teiste Facebookis turundajatega, sest see võib aidata neid suurtest probleemidest hoiduda.

Millised punktid peaksid selles lepingus olema?

__________________
Pilt: Techigeeks.com

Jaga artiklit sõbraga