Jaga artiklit sõbraga

Kellele ei meeldiks tasuta reklaam?
Siiski tuleb meeles pidada, et SEO (otsimootorite optimeerimine) abiga tasuta külastuste saamine ei ole 100 m jooks, vaid üldjuhul pikk ja ränk maraton. Jagan teiega 3 huvitavat mõtet, mis mul selle teema üle mõtiskledes pähe hüppasid.

 

SEO on maraton

Edu võtab aega

Loomulikult võid sa sprinteri kombel esimese paari nädalaga mingeid musta kübara võtteid kasutades saavutada megapositsioone ja saada ropult külastusi, aga Google ja tema konkurendid saavad sellest peagi niikuinii aru ja trahvivad su lehte nt 1000 koha langetamisega ja oled igavesti nende blacklistis. Sellisel juhul on parim lahendus uue domeeni registeerimine ja nullist pihta hakkamine. Seda ei taha ju keegi.

Jätkusuutlik strateegia on luua väärtusliku sisu, mida fännavad nii inimesed kui ka otsimootorite robotid ja hankida võimalikult palju sissetulevaid viiteid. Viimase teebki tegelikult kordi lihtsamaks pidev väärtusliku sisu loomine, sest siis hakkavad inimesed ise sinu veebi suunas viitama ning saad rohkem sissetulevaid viiteid.

Samas ei tohiks end morjendada lasta sellest, et SEO edu kiirelt ei saabu. Kui teed õigeid asju, hakkavad külastused otsimootoritest suurenema niikuinii.

Seega võta kindlasti SEOd kui pikaajalist strateegiat, sest sprinterite peale ma suuri panuseid maratonis ei paneks. Kui palkad kellegi SEOd tegema, siis ära tee seda ühekordse sutsakana, vaid pange paika pikaajaline strateegia ja asuge seda ellu viima.

Kui ei taha oodata

Mõni lihtsalt ei ole maratoni jaoks loodud ja tahab tulemusi kohe ja praegu. Vahepeal ei ole ka aega lihtsalt mitu kuud või isegi aastat oodata ja tulemusi vajatakse kohe. Sellisel juhul soovitan lüüa käima klikipõhise reklaami masina (Google Adwords, Neti.ee, Bing Ads). Klikipõhine reklaam on kõige parem viis saada kohe ja praegu oma veebilehele kvaliteetseid külastajaid. Kvaliteetseid just seetõttu, et nad juba otsivad oma murele lahendust.

SEO Eestis on tihti ka sprint

Mõneti tuleb meie väike rahvaarv meile kasuks. Väga paljudes Eesti valdkondades on konkurents suhteliselt olematu. Tee ära kodulehe basic tehniline SEO (max paar tundi tööd), loo natuke linke ning kvaliteetset sisu ja voilaa oledki Google esilehel ja saad tasuta külastusi ja uusi kliente. Näitena võib tuua kasvõi märksõnad “raamatupidamine” (2400 otsingut kuus) ja “ventilatsioon” (1000). Suudaksin ilmselt ühe päevaga valmis teha lehe, mis oleks kuu aja pärast nende märksõnadega Google’i esilehel. Keegi tahab kihla vedada?

Tänan lugemast! Kui suurt rõhku paneb teie ettevõte SEO-le ja kas see on teie jaoks pigem maraton või sprint?

Pilt: Jooksuportaal

Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele, SEO koolitus

SEO koolitus annab sulle teadmised, kuidas otsingumootorites paremaid tulemusi saavutada ja rohkem külastajaid lehele tuua. Kuidas selgitada välja, millised märksõnu sihtgrupp kasutab? Milliseid tehnilisi võtteid otsimootoritele optimeerimine sisaldab ja kuidas neid kasutada? Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele anna pikaajalisi tulemusi ja aitab kaasa müügi kasvule. Vaata lähemalt…

Jaga artiklit sõbraga