Jaga artiklit sõbraga

army-facebook

Enamus inimesi, kes turundusega tegelevad, usuvad sotsiaalse meedia tulemuslikkusesse. Mõned turundajad pelgavad veidi seda meediumit kasutada. See on tingitud sellest, et inimesed kardavad seda, mida nad ei mõista ja kardavad teha vigu.

Tegelikult on sotsiaalne meedia uus meedia ja kogemused seal turundamisel on ka kogenud tegijatel vaid mõnede aastate pikkune praktika. Valdkond on kiiresti arenev ning julgetel katsetajatel on võimalus ainult võita. Isegi, kui midagi läheb viltu, saab sellest väärtuslikku kogemust ja järgmine ettevõtmine on juba parem.

Tee ise

Alustuseks piisab sellest, et uurid edulugusid ja küsid nõu mõne kogenuma sotsiaalse meedia turundaja käest.

Sotsiaalses meedias turundades on vaja jälgida neid olulisi punkte:

  • Sea eesmärgid, miks sa midagi teed
  • Mõõda tulemusi, nagu igas muus kanalis tegutsedes
  • Vali õiged mõõdikud (Google Analytics, Facebook Insights)
  • Ole julge katsetama uudseid ideid, mida pole veel nähtud
  • Viirusliku levi saab uus ja huvitav, mida jagatakse sõpradega
  • Jaga tarbijale väärtust, mis võib olla praktiline nõuanne või midagi meelelahutulikku
  • Loo eelised fännidele – võimalus ettevõtte tooteid esimena tarbida enne, kui teised saavad
  • Kutsu inimesi tavameediast sotsiaalsesse meediasse ja loo nendega personaalne suhe

Tulemuste mõõtmise ning analüüsiga saad teada, mida teed sotsiaalses meedias õigesti ja kuidas saad tulemusi paremaks.
Sotsiaalses meedias saad inimestega otsekontakti ning tegeleda temaga isiklikul tasandil.
Vali partner

Kui sa ei taha ise katsetada või pole lihtsalt aega, siis on teiseks võimalus kasutada agentuuri abi. Siin tekib nüüd uus küsimus – millist agentuuri valida?

Reklaami agentuuride puhul võrreldakse tihti vaid teenitud auhindu. Kas see on ainuke asi, mille pealt otsust langetada?

Üldjuhul antakse hinnang teostuse – disaini, idee, kasutajamugavuse ja sõnumi edastamise eest. Hindama peaks aga ka ärilisi tulemusi. Kuidas kliendi elu pärast seda reklaami või turundustegevust paremaks muutus. Näiteks tavapärase print- ja telereklaamii puhul on seda raske teha.

Reklaami puhul hinda olulisimat:

  • Milliseid tulemusi see endaga kaasa toob
  • Kuidas kliendi elu pärast seda reklaami paremaks muutub
  • Kas keegi seda reklaami üldse mäletab
  • Kas reklaam tõi ettevõttele kasu
  • Millist kasu saadi

Kui ettevõte otsib ta endale partneriks reklaami- või meediaagentuuri, siis kuidas valida õige partner ja leida endale sobiv agentuur?

otsus

Kuidas otsustada

Peamine küsimus on täna selles, kas valida partneriks reklaamiagentuur, või digitaalmeedia agentuur?

  • Reklaamiagentuuridest saavad digiagentuurid
  • Digiagentuurid täidavad juba täna rekaamiagentuuri funktsioone
  • Digiagentuurid mõõdavad oma tegevuste tulemusi
  • Digitaalsetes kanalites on head reklaami sihtimise võimalus
  • Sotsiaalne meedia on tähtis turunduskanal – reklaamivoog on suur, usaldatakse tuttavaid ja sõpru

Sotsiaalsel meedial on suur mõjuvõim, sest inimeste osalusmäär ostuprotsessides on järjest kasvamas. See tähendab seda, et enne tehingu tegemist uuritakse põhjalikult toote või teenuse kohta. Seda tehakse ettevõtete veebilehtedelt ning oma sõpradelt ja tuttavatelt. Parimaks kohaks sellist infot saada on sotsiaalne meedia – Facebook, blogid, foorumid…

Täna võib juba öelda, et 2011 aasta trendiks saab reklaami- ja meediaagentuuride digitaliseerumine. Turunduspartneri valikul tuleks lähtuda sellest, et oluline on teada, kui palju mingisse kanalisse paigutatud ressurss ettevõttele kasu toob ja kuidas seda on võimalik mõõta.

Mida aeg edasi, seda enam liiguvad reklaamiagentuurid digiagentuuri suunas. Digiagentuurid aga on juba seal ning võtavad endale järjest enam rekaamiagentuuri funktsioone. Digiagentuuride tegevuste tulemused on lihtsamini mõõdetavad.

Digikanalitest saab lihtsamini teada:

  • kui palju soovitud tegevust tehti (conversion rate)
  • saab klient alati teada, kui palju maksis mingi kindel tegevus (cost per action)
  • kui palju investeeringust tulu sadi (ROI)
  • mis töötas ja mis mitte
  • mida järgmisel korral teisiti teha

Kokkuvõtteks võib öelda, et sotsiaalne meedia on nagu uudismaa, kus kõik põnev ning innovaatiline on oodatud. Tuleb olla loov, julge ning kasutada kõiki võimalusi, et jõuda inimesteni. Kasuta sotsiaalset meediat julgelt ja saad sellest kasu.

Pildid: fbknol.com, aug.edu

Jaga artiklit sõbraga