Jaga artiklit sõbraga

Kuna telereklaamid hakkavad elama uut elu Internetis on videoturundus tihedalt seotud ka internetis turundamisega. Seega viskame pilgu peale, kuidas erinevad riigid reklaamivad oma sõjaväega liitumist ja kuidas on need videod interneti jaoks valmis.

Mida videodes jälgida?
Kas video on lühike (20s – 1.30min) ja haarav?
Kas video lõpus on selge üleskutse tegevusele?
Kas video paneb mõtlema?

1. Ukraina

Naised, pidu, viin! Selge “banaan ahvile” ehk üleskutse video lõpus puudub.

2. USA

Patriotism, eesmärgid, kangelaslikkus, uhkus, professionaalsus. Eriti meeldis, et video lõpus on selge üleskutse tegevusele.

3. Rootsi

Riigis, kus pole viimased 300 aastat sõda olnud näidatakse, et oleme kiired, intelligentsed ja kõigeks valmis! Jällegi on üleskutse video lõpus väga hea.

Siin veel üks hea video rootslastelt. Video näitab väga ilusti, et kõikide argipäev ei olegi nagu sinu argipäev.

4. Austraalia

Väljakutsed, seiklused, lõbu, abistamine. Üleskutse video lõpus kehv.

5. Soome

Külm nagu tundra talv. Rahu. Kahjuks puudub video lõpus üleskutse tegevusele.

6. Saksamaa

Action, adrenaliin, vinge tehnika, seiklused. Video veebi jaoks liialt pikk ja huvi kadus poole pealt ära. Lõppu ei mäletagi ja peaks uuesti vaatama. Õnneks teised sama seeria videod olid kõvasti lühemad.

7. Eesti

Respekt, au. Video on väga hästi lõpetatud ja sobib interneti väga hästi.

Kõrgema Sõjakooli reklaam on ka väga kihvt. Isamaaline, paneb mõtlema, väljakutsuv. Samas lõppu sobiks mingi konkreetne üleskutse, mis paneb võimalikud soovijad ka tegutsema.

8. India

Värvikas nagu Bollywoodi muusikavideo. Seiklused, kindel tulevik, head elamused. Jällegi üleskutse puudub ja inimene peab ise mõtlema, et mis võiks olla järgmine tegevus.

9. Kanada

Meeskonnatöö, õppimisvõimalus, tehnoloogia, muutuste loomine, uhkus. Video lõpus võiks järgmine tegevus konkreetsemalt olla välja toodud.

10. Liibanon

Au ja uhkus. Vot ei saanud aru, mida nad video lõpus öelda tahtsid.

11. Venemaa

Vendlus, sõda, seiklused, kindel tulevik. Teiste sama seeria videode märksõnadeks on ka romantika, armastus, õnnelikud kodused, palju raha. Video üldkokkuvõttes suhteliselt hea. Samas veebis oleks hea, kui üleskutse lõpus oleks selgem ja väga konkreetne.

12. Uus-Meremaa

Kas sa üldse sobid armeesse? Mulle meeldib, et video lõpus vaatad lihtsalt tuima näoga 3 sekundit ekraani ja reaalselt mõtled esitatud küsimuse üle. Tõeliselt hea teostus nii teleka kui veebi jaoks.

13. Suurbrittannia

Meeskonnatöö, sõprus, seiklused, väljakutsed. Teostus internetmaailma jaoks pole parim, aga rahuldav.

14. Sloveenia

Seiklused, isamaalisus, eesmärgid, adrenaliin. Üleskutse video lõpus kehvavõitu. Videot tehes pole väga veebi peale mõeldud.

15. Hispaania

Vinged elamused, inimeste aitamine, isamaalisus.

16. Tšehhi

Väljakutsed, professionaalsus, tähtsad missioonid. Täielik brändinguvideo. Ahv peab ise banaani minema otsima.

17. Taiwan

Väga moodne tehnoloogia, au. Lõpus tundub isegi mingi üleskutse olevat.

Kokkuvõtteks

Enamus videosid on endiselt mõeldud ainult telepurki, mis on vale lähenemine. Tuleb nentida fakti, et on olemas selline huvitav keskkond nagu Youtube, kus iga päev käib triljonbiljon inimest vabatahtlikult videosid vaatamas ja levitavad neid ka edasi oma sõpradele.

Tead veel mõnd ägedat army recruitment videot? Lisa see kommentaarina.

Jaga artiklit sõbraga