Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu
Kuna telereklaamid hakkavad elama uut elu Internetis on videoturundus tihedalt seotud ka internetis turundamisega. Seega viskame pilgu peale, kuidas erinevad riigid reklaamivad oma sõjaväega liitumist ja kuidas on need videod interneti jaoks valmis.
Mida videodes jälgida?
Kas video on lühike (20s – 1.30min) ja haarav?
Kas video lõpus on selge üleskutse tegevusele?
Kas video paneb mõtlema?
1. Ukraina
Naised, pidu, viin! Selge “banaan ahvile” ehk üleskutse video lõpus puudub.
2. USA
Patriotism, eesmärgid, kangelaslikkus, uhkus, professionaalsus. Eriti meeldis, et video lõpus on selge üleskutse tegevusele.
3. Rootsi
Riigis, kus pole viimased 300 aastat sõda olnud näidatakse, et oleme kiired, intelligentsed ja kõigeks valmis! Jällegi on üleskutse video lõpus väga hea.
Siin veel üks hea video rootslastelt. Video näitab väga ilusti, et kõikide argipäev ei olegi nagu sinu argipäev.
4. Austraalia
Väljakutsed, seiklused, lõbu, abistamine. Üleskutse video lõpus kehv.
5. Soome
Külm nagu tundra talv. Rahu. Kahjuks puudub video lõpus üleskutse tegevusele.
6. Saksamaa
Action, adrenaliin, vinge tehnika, seiklused. Video veebi jaoks liialt pikk ja huvi kadus poole pealt ära. Lõppu ei mäletagi ja peaks uuesti vaatama. Õnneks teised sama seeria videod olid kõvasti lühemad.
7. Eesti
Respekt, au. Video on väga hästi lõpetatud ja sobib interneti väga hästi.
Kõrgema Sõjakooli reklaam on ka väga kihvt. Isamaaline, paneb mõtlema, väljakutsuv. Samas lõppu sobiks mingi konkreetne üleskutse, mis paneb võimalikud soovijad ka tegutsema.
8. India
Värvikas nagu Bollywoodi muusikavideo. Seiklused, kindel tulevik, head elamused. Jällegi üleskutse puudub ja inimene peab ise mõtlema, et mis võiks olla järgmine tegevus.
9. Kanada
Meeskonnatöö, õppimisvõimalus, tehnoloogia, muutuste loomine, uhkus. Video lõpus võiks järgmine tegevus konkreetsemalt olla välja toodud.
10. Liibanon
Au ja uhkus. Vot ei saanud aru, mida nad video lõpus öelda tahtsid.
11. Venemaa
Vendlus, sõda, seiklused, kindel tulevik. Teiste sama seeria videode märksõnadeks on ka romantika, armastus, õnnelikud kodused, palju raha. Video üldkokkuvõttes suhteliselt hea. Samas veebis oleks hea, kui üleskutse lõpus oleks selgem ja väga konkreetne.
12. Uus-Meremaa
Kas sa üldse sobid armeesse? Mulle meeldib, et video lõpus vaatad lihtsalt tuima näoga 3 sekundit ekraani ja reaalselt mõtled esitatud küsimuse üle. Tõeliselt hea teostus nii teleka kui veebi jaoks.
13. Suurbrittannia
Meeskonnatöö, sõprus, seiklused, väljakutsed. Teostus internetmaailma jaoks pole parim, aga rahuldav.
14. Sloveenia
Seiklused, isamaalisus, eesmärgid, adrenaliin. Üleskutse video lõpus kehvavõitu. Videot tehes pole väga veebi peale mõeldud.
15. Hispaania
Vinged elamused, inimeste aitamine, isamaalisus.
16. Tšehhi
Väljakutsed, professionaalsus, tähtsad missioonid. Täielik brändinguvideo. Ahv peab ise banaani minema otsima.
17. Taiwan
Väga moodne tehnoloogia, au. Lõpus tundub isegi mingi üleskutse olevat.
Kokkuvõtteks
Enamus videosid on endiselt mõeldud ainult telepurki, mis on vale lähenemine. Tuleb nentida fakti, et on olemas selline huvitav keskkond nagu Youtube, kus iga päev käib triljonbiljon inimest vabatahtlikult videosid vaatamas ja levitavad neid ka edasi oma sõpradele.
Tead veel mõnd ägedat army recruitment videot? Lisa see kommentaarina.
Reklaami eesmärk on erinev nendes riikides, kus on kohustuslik ajateenistus ja nendes kus seda ei ole. Eestis Kõrgemal sõjakoolil ei ole just väga palju kasu kui ahvid tulevad end sinna registreerima. Selleks, et midagigi Eestis teha tuleb esiteks läbida ajateenistus. Ajateenistusse minemiseks peab minema kaitseressursside ametisse. Nemad aga ise mingeid reklaame tegema ei pea – pigem jääb kohti alati puudu kui üle.
Seega nendes riikides, kus on kohustuslik ajateenistus, tulebki reklaami kaudu eelkõige brandida, populariseerida sõjaväge nii potensiaalsete sõdurite kui ülejäänud ühiskonna seas. Call-to-action on tähitud kiri postkastis, mis kutsub arstlikku komisjoni.
Kahe Eesti videoreklaami kohta aga – need reklaamid ju alustasidki telest ja olid loodud esiteke tele jaoks, siis pandi netti ka üles..
Igati tore ülevaade.
Küll-aga tahaks esimesele, Ukraina klipi kommentaarile pisikese kommentaari lisada: on küll “naised ja pidu”, aga “viin” asemel on vist ikka vesi hoopis :) Vodotška ja voditška on siiski 2 erinevat asja – esimest võiks tõlkida kui “viinake” ja teine “veeke”. Siin klipis ihkab sinibaretti hing siiski puhast vett juua. ühtlasi tundub siin olevat ka selge vihje, et krassaavitsad eelistavad just KAINET tegelast külajoodikutele.
Tänan Ants kommentaari eest.
Võib täitsa sinu versioon olla, aga ise võtsin tõlke video descriptionis olevast tõlkest, mille video lisaja on ise sinna pannud.
Translation:
girl 1: would u take us for a ride on your BMW?
BMW-driver: even to the end of the world!
soldier: hey, i’d like to drown some vodka, girls!
girl 1: just a second!
girl 2: where do you live?
soldier: right here- daytime at work, and at night in the clubs!
girl 1: which work???
soldier: contract of course!
blonde girl: contract?? marriage contract or what?
girl 3: army contract, stupid!
BMW driver: hey, don’t you wanna ride on my car?
girls: forget it, take yourself for a ride!
narrator: it’s about time for new heroes! with contract based service in ukrainian armed fores!
@Erik
Tänan arvamuse avaldamise eest.
Arvan, et ka Eestis kuluks Kaitseväele mainekujunduskampaania ära, kuna väga paljud noored mehed üritavad sõjaväest kõrvale hiilida ja seda numbrit saaks ju vähendada. Mis siis et kohti pole. Ahvatlust võib ikka tekitada. ;)
Ei oma küll kindlaid statistikaid, aga arvan, et vinged telereklaamid saavad ka internetis jõhkralt vaatamisi ja seda kõike tasuta – mitte midagi kellelegi maksmata. Seega tuleks telereklaame tehes kindalsti mõelda ka selle võimalikule levile sotsmeedias. ;)
Igatahes tänan asjaliku kommentaari eest! :)
See, kui telesse mõeldud reklaam ka sotsiaalmeedias levib, on minuarust hea näide hästi läbimõeldud reklaamist, sest internetis on “kanali vahetamine” ebahuvitava video puhul käeulatusele oluliselt lähemal.
Juba juhtunud juba ka vastupidist ehk sotsiaalmeedias edukad reklaamid on leidnud tee teleekraanile, minuteada 2010. aasta edukaima online kampaaniaga – Old Spice reklaamiga oli nii.
Tõenäoliselt saavad lähitulevikus internet ja televisoon veelgi rohkem olema ühendatud ehk videoreklaamide tegijad peavad üha enam hakkama pingutama. Hetkel jäävad Poola pesupulbri ja hambapasta “puuga-pähe” reklaamide mõtted ja toimeained interneti- ja online videoturundajatele paljuski arusaamatuks…
Täna on siiski asjakohasem toota erineva sisuga videosi tele- ja sotsiaalmeedia tarbeks, sest üldjuhul ei viitsita teles nähtud reklaami internetis uuesti vaadata. Üheks lahenduseks võiks olla näiteks läbi huumoriprisma reklaamide making-of versioonide tekitamine… (filmimist on iseenesest samapalju ning kulu pole oluliselt suurem).
Peab tõdema, et just esimene video mõjub hästi noortele meestele. Eestis näevad paljud mehehakatised vaeva selle nimel, et kuidagimoodi sõjaväest kõrvale hiilida. Ja tõsi ta on, et ajateenistus pole osa noorte seas auasi. Ukraina reklaam on hea, näitates, et au sees pole rullnokad.
Huvitav postitus.
Kuid ma pole sellest Eesti reklaamist siiamaani vist õigesti aru saanud. Kas tõesti reklaamitakse sellist ülbust, et võid pärast südamerahuga teiste meeste tsiklid ümber sõita?
Hei hei! :)
Mikk, Tõnis, Reigo – tänan teid arvamuse avaldamise eest!
@Reigo
Väärt mõtted!
@Tõnis
Võibolla tõesti võiks järmises reklaamikampaanias šnitti võtta Ukrainalt.
@Mikk
Eks igaüks leiab sealt just seda, mida otsib. ;)
SEB Eesti laadis hiljuti üles ühe uue telereklaami “making of” versiooni, hetkel see nende kontol esimene video: https://www.youtube.com/sebeestivideo
Usun, et on lähitulevikus saab sarnast lähenemist näha rohkem…
Minu lemmik-kampaania sõjaväe promomiseks netis: https://ht.ly/39MNR