Jaga artiklit sõbraga

jalgijad sotsmeedias reach engagement

Kuidas mõõta oma jälgijate kvaliteeti? Parimad mõõdikud selleks on osalust mõõtvad näitajad. Loe kokku juhud kui inimesed reaalselt midagi teevad:

  • jagavad postitust
  • kommenteerivad
  • vajutavad postitusel like nuppu

Paljud turundajad keskenduvad peamiselt üldisele levi numbrile, milleks on reach. Reach on aga täiesti kontekstivaba mõõdik. Kui su postituse reach on 100 tuhat või 50 tuhat, mis sellest muutub. Kuidas sa saad aru, kas äriliselt ka midagi paremaks läks.

Reach on number, mida on mõtet jälgida ainult kasutaja edasise tegevuse kontekstis.

Näide: Dreamgrow blogis on üks ürgvana artikkel, mis räägib maksuameti veebi kasutatavusest. Iga kevad, kui tuleb maksudeklareerimise aeg, siis jõuavad sellele lehele suvalised inimesed, kes otsivad maksuametit. Meie lehe reach on päris äge! Aga tulemusi ju ei ole!

Keskendu sellele, et sa saad õigeid külastajaid, kellel on mingi huvi su ettevõtte või organisatsiooni vastu. Sajad tuhanded reachi, kui sa müüd teedeehitust ei ole mõistlik eesmärk.

Kunagi jagas Anu Saagim Elu24 artiklis üht Dreamgrow linki. Me saime sealt terve portsu külastajaid. Lisaks veel need, kes nägid viidet, aga ei klikkinud. Reach oli raju! Tulemused? Loomulikult null!

elu24 jagamine anu saagim

No mis siis kui on suur reach? Reach maksab, see et sa jõuad inimesteni, keda ei huvita, see maksab. Kui su reklaamide relevantsus on madal, siis Google ja Facebook tahavad sult rohkem raha saada. Kui su Facebooki lehel on umbluu fännid, mis kunagi iPhone loosimisega kokku aetud, siis sul puudub tegelikult ülevaade, mis su turunduses töötab.

Ma tükk aega ei saanud aru, mis meile tulevates päringutes küsitakse tulemusena fännide arvu suurendamist Facebooki lehel. Mida sa teed nendega? Paned leiva peale singi asemel? Siis mõnede turundajatega vesteldes sain aru. Nad arvasid, et fännid on nagu meililist. Inimesed, kellega saab iga hetk suhelda. See ei olen nii! Ilma maksmata jõuad sa vaid mõne protsendini oma jälgijatest.

Päris tulemused

Esimese taseme päris tulemused on need, mille puhul sa saad öelda, et kasutaja tegi teadliku tegevuse. Klikkis, jagas, kommenteeris, tegevus, mis on su organisatsioonile oluline, sest viitab kasutaja liikumisele müügiahelas.

Kui sead üles vahendid nende mõõdikute jälgimiseks, siis mõistad paremini, milline on sinu sotsmeedia jälgijate kvaliteet. Jälgi sotsmeedia mõõdikuid ja nende suhtarve, mõned näited:

  • kommentaare Facebooki fänni kohta
  • like nupu vajutamisi postituse kohta
  • jagamisi jälgija kohta

Loe kokku absoluutarvud ja ka protsent. Absoluutarvud annavad aimu, kas tegevusel on piisavalt tulemusi, et sellele oma aega panustada. Protsendid on sisuliselt turunduskanalite ja –vahendite kvaliteedimõõdik.

Kui sa teed kõvasti tööd ja veebi tulnud inimestest 10% esitab päringu, siis nagu võiks endale õlale patsutada, kui see 10% on aga üks inimene kuus, siis on vaja veel tööd teha.

Keskendu äritulemustele ja sihtgrupi kaasamisele (engagement), mitte eneseimetlemisele, reachi numbreid jälgides.

Samas võib minna ka päris äritulemusteni. Mõned sisukad mõõdikud, mida kasutada on järgmised:

  • tehinguid veebis sotsmeedia külastajate poolt
  • sotsmeedia külastajate ja tavakülastajate tegutsemise erinevus
  • käive sotskanalitest

Suured numbrid on lahedad, aga raha pangas on veel lahedam ja see tuleb peamiselt päris, huvitunud, inimestest.

PS Kuigi eelnev on kirjutatud sotsmeediavõtmes, siis samu põhimõtted on vaja jälgida ka oma veebilehe külastuste puhul. Veebilehe külastus on reach-number, külastaja tahtlik tegevus on kaasamine e engagement.

_______________________
Pilt Visual Hunt

Jaga artiklit sõbraga