Jaga artiklit sõbraga

Terve aasta olete edukalt sotsmeedias turundanud ja nüüd on käes suvi ja on aeg võtta paarinädalane puhkus? Mida teha aga Facebooki fännidega ja blogi lugejatega, kes ootavad teie postitusi ja vajavad teie abi?

kes turunduab sotsiaalmeedias puhkuse ajal

Sotsiaalmeedias ei puhata

Kõige parim lahendus on otseloomulikult see, et sotsiaalmeedias käib tegevus 24/7/365 nonstop, sest teie potentsiaalsed kliendid, kes vajavad oma probleemidele lahendust ei ole süüdi selles, et teie tahate puhata. Endale oluliste inimeste jaoks peate olemas olema kogu aeg, sest nad vajavad teid ja nemad ongi teie äri.

Mõned ohud, mida tekitab pikem puhkus sotsmeedias turundamisest

  • Langeb Facebooki EdgeRank ehk teie postituste kuvamise tõenäosus fännide seintel.
  • Kommentaari kirjutanu frustreerub, kui peab vastust ootama mitu päeva või isegi nädalat.
  • Väheneb harjumus saada teilt väärt infot pidevalt ja stabiilselt ning olla teie infoväljas.


Kuidas siiski sotsiaalmeedia turundusest puhkust võtta?

Okei. Oletame, et lihtsalt kuidagi teistmoodi ei saa ja plaanis on kollektiivne puhkus 2 nädalat või tahate lihtsalt sotsmeedia kutile paarinädalast pausi anda. Mida siis teha, et teie sotsmeedia kanalid võimalikult vähe kannatada saaksid?

Kirjutage postitused varem valmis

Tavaliselt on blogi WordPressi sisuhaldussüsteemi peal. See ju võimaldab avaldada postitus mingil kindlal kellaajal tulevikus. Seega, miks mitte seda võimalust ära kasutada? Kui iga nädal avaldate blogis 3 postitust ja plaanite puhata 2 nädalat, siis kirjutage ette ära 6 postitust ja pange nad avalduma automaatselt. Facebook ja Twitter minu teada veel ajastatud avaldamist ei võimalda. Või mõni Facebooki CMS seda juba teeb? Kui keegi teab, siis kirjutagu kommentaarina.

Kindlasti on selle lahenduse suurim miinuspool see, et kommentaaridele ei ole kedagi vastamas ja dialoogi arendamas, mis ongi tegelikult sotsiaalses meedias turundades üks olulisemaid elemente üldse. Suhtlus ja levi puudub. :(

Puhake eri aegadel

Kui sotsiaalne meedia on teie jaoks oluline kanal, siis kindlasti peaks väga põhjalikult kaaluma enne, kui otsustate võtta ette nt kollektiivpuhkuse. Minu soovitus oleks puhata eri aegadel ja alati peaks keegi tegelema teie online järgijatega ja nendega suhtlema.

Delegeerige sotsmeedia ülesanded kellelegi teisele

Nii lihtne see ongi. Kui tead kedagi, kes saaks asjaga hakkama (ideaalselt teie enda firmast), siis laske tal asjad kontrolli all hoida. Kindlasti peaks antud isik olema teie alal väga pädev. Ma ei saaks ju enda eest postitusi kirjutama panna meie programmerija Madise. It’s just doesn’t work.

Organiseerige külalispostituste paraad

Selle väärt mõtte käis meie Facebooki lehel välja videoturundaja Reigo. Kui blogi on tõesti tasemel ja kardad auku sisse teha, siis natuke korraldamist ja saad postitusi kirjutama panna külalispostitajad ja kõik on õnnelikud. Lisaks hoolitsevad külalispostitajad ka suhtluse ja levi eest.

Sellise variandi kasuks otsustas ka Jay Baer Convince&Convert blogist. Tänan viite eest, Reigo!

Teatage igas võimalikus kohas, et olete puhkusel kuni X kuupäevani

Kui tõesti ükski eelnimetatud variant ei toimi, siis ei jää üle muud, kui teatada puhkuse kuupäevadest Facebooki ja blogi vahendusel, saatke välja uudiskiri jne. Hoolitsege selle eest, et kõik, kes peaksid teie puhkusest teadma seda teaksid ja mõistaksid, et vajate puhkust.

Kuidas Dreamgrow puhkab?

priit kallas lumelaud sotsiaalne meedia puhkusKui Dreamgrow ülejäänud meeskond alustab homme 2 nädalast puhkust, siis blogi ei puhka ja mina kirjutan ikka edasi. Samas märtsis käis Priit 2 nädalat mägedes suusatamas ja meie inglisekeelse blogiga tegeleti kokku täpselt 0 minutit. Näitajad läksid küll alla, aga samas tõusid üsna kiiresti üles tagasi ka. Seega meie puhul oli 2 nädalat puhkust täiesti OK.

Millist sotsmeedias turundamisest puhkamise tehnikat teie see aasta kasutate või kasutaksite? Olete üldse selle peale mõelnud, et mis saab, kui tuleb kollektiivpuhkus või kui sotsmeedia eest vastutav töötaja (neid on tavaliselt ainult üks) sõidab kolmeks nädalaks Bora Bora saarele?

Image credits

Jaga artiklit sõbraga