Jaga artiklit sõbraga

Nii võib välja lugeda Financial Times poolt avaldatud artikli põhjal, milles loetletakse üles 5 riiki, kus Google ei oma liidri positsiooni otsingumootorite seas. Eestit nende viie riigi hulgas ei ole. Siinkohal loetleks ka need viis riiki koos otsingumootoritega, mis seisavad Google maailma valititsemise teel ees. Ja need oleks:

  • Yandex Venemaal (turuosa 43%)
  • Baidu Hiinas (turuosa 60%)
  • Seznam Tsehhis (turuosa 63%)
  • Naver Lõuna-Koreas (turuosa 60%)
  • Yahoo Jaapanis (turuosa 50%)

Eestis kahjuks selle alast uuringut ei ole leidnud. Isiklikult olin juba mõnda aega arvamusel, et Google edastab Netit. Põhjus lihtne, Neti kaudu on võimalik otsida ainult Eesti sisest infot, Google on aga meie värav välismaailma. Ja väljast otsime me väga palju informatsiooni, eriti inglise keeles. Eesti keelsete otsingute seas jääb tõenäoliselt Neti veel peale. Kuid kauaks veel?


Postitust täiendatud 07.10.08 Ürjo poolt.

Täpsustuseks. Otsingumootorite turuosast rääkides mõeldakse otsingumootoritest tehtavate päringute arvu, mitte otsingumootori kasutajate arvu. Kuna otsingumootorites näidatakse reklaame päringute alusel, siis peetakse ka seda olulisemaks.

Tegin ka väikese eksperimendi päringute Neti vs Google osas, mida saab lugeda postitusest: “Google on Eesti kasutatavaim otsingumootor? Vol.2“.

Jaga artiklit sõbraga