Jaga artiklit sõbraga

Selgete eesmärkide puudumine

10 põhjust, miks Facebook Sinu ettevõtte jaoks ei töötaEesmärkide saavutamiseks tuleb need esmalt püstitada. Täpse plaani olemasolu on edu saavutamiseks tähtis. Oluline on konkreetselt kindlaks määrata, mida loodetakse Facebooki vahendusel saavutada ja paika panna ka mõõdetavad müügitulemused, mis mõjutavad ettevõtte kasumi suurust.

Eesmärkideks võivad olla:

  • Kliendibaasi laiendamine
  • Ettevõtte tegemistest huvituvate fännide osakaalu kasvatamine
  • Veebilehe külastatavuse suurendamine
  • Päringute kasv
  • Rohkem müügitehinguid

Ei keskendu kliendi vajadustele

Olenemata sellest, millega su ettevõte tegeleb, tee omale Facebooki leht, millest on külastajale reaalselt kasu. Nii suurendad kliendi tähelepanu võitmise tõenäosust. Järjepidevalt kliendile uut ning huvipakkuvat infot jagades tuleb ta sinu lehele peale esmakordset käiku veel mitmeid kordi tagasi.

Ei tunne kliendi vajadusi

10 põhjust, miks Facebook Sinu ettevõtte jaoks ei töötaKlientide vajaduste rahuldamiseks on vajalik need kõigepealt välja selgitada. Alustuseks proovi leida vastused küsimustele:

  • Kes on su kliendid?
  • Millest nad huvitatud on?
  • Millele nad reageerivad?

Juhuslik postitamine

Ettekavatsemata ja juhuslik postitamine Facebookis ei ole hea idee. Selle asemel keskendu oma eesmärkidele ning sea endale plaan, kuidas neid saavutada. Oletame, et ettevõtte eesmärk Facebookis on kasvatada kodulehe veebikülastust, mis viiks päringuteni. Võimalus selleni jõudmiseks on postitada oma Facebooki seinale näiteid tehtud töödest ja klientide referentse, mis aitavad kaasa sellele, et külastaja postitustest huvituks ning seejärel ka kodulehte külastaks.

Läbimõtlemata ajakasutus

10 põhjust, miks Facebook Sinu ettevõtte jaoks ei töötaVäikestel ning keskmise suurusega ettevõtetel ei ole aega, mida raisata. Seetõttu on mõistlik enne Facebooki kampaania alustamist uurida erinevaid võimalikke viise tegevuste automatiseerimiseks. Kasuta teenuseid nagu HootSuite, mis võimaldavad korraga lisaks Facebookile hallata ka teisi kanaleid nagu Twitter ja LinkedIn. Abiks aja kokkuhoidmisel on rakendused, mis lisavad ettevõtte blogisse tehtud postitused automaatselt ka teistesse sotsiaalmeediavõrgustikesse.

Ei panusta piisavalt

Hoolimata sellest, et Facebooki kampaania korraldamise juures on mitmeid toimetusi, mida saab automatiseerida, ei tähenda see, et kampaania läbiviimine ei nõuaks üldse aega ja ressursse. Paljud turundajad alahindavad aega, mis kulub kvaliteetse Facebooki strateegia loomisele ja tööshoidmisele. See vajab regulaarset haldust ning mõnikord ka abi väljastpoolt.

Ei suhtle fännidega

10 põhjust, miks Facebook Sinu ettevõtte jaoks ei töötaFacebooki kasutajale tundub see ilmselge, kuid mingil põhjusel ei mõista suur osa ettevõtetest Facebookis kliendile vastamise väärtust. Kas vastad fännide küsimustele või kommentaaridele, mida nad ettevõtte Facebooki kontole jätavad? Kliendiga suhtlemine näitab vastastikust huvi, ja klient ei pea kartma, et ettevõtte jaoks kliendisuhted kasumi teenimisega võrreldes vähem tähtsad on. Küsimustele vastamine julgustab ka edaspidi klienti oma muredega teie poole pöörduma. On oluline teadvustada, et kommentaaridena jäetud kliendi tagasiside on suure väärtusega.

Ei paku kliendile soodustusi

Põhjus, miks enamik inimesi Facebookis ettevõtete tegevusi jälgib, seisneb selles, et nad tahavad kasu saada, mida on võimalik rahalises väärtuses mõõta. Klientides huvi tekitamiseks paku Facebooki fännidele eeliseid, mida nad mujal ei saa. Näiteks allahindlused, eripakkumised ja kupongid, mis pakuvad fännidele huvi ja motiveerivad neid jagama.

Erinev stiil võrreldes teiste infoallikatega

Ettevõtte Facebooki leht on osa üldisest turundustegevusest ja peaks ühtima nii kodulehe kui ka teiste sotsiaalvõrgustike kontode sisu, kujunduse ning üldise tooniga. Ühtne stiil tugevdab klientide silmis ettevõtte brändi.

Mõõdikute ja analüüsi puudumine

10 põhjust, miks Facebook Sinu ettevõtte jaoks ei töötaIga projekti puhul on oluline kasutada mõõdikuid, et progressi pidevalt jälgida ja aru saada, kas tulemused liiguvad õiges suunas ning seejärel vajadusel muudatusi teha. Kasutage Facebook Insights’i, et näha, milline sisu teie postitustest tõmbab külastajate tähelepanu ja mida jagatakse ning mida mitte. Ühtlasi on selle kaudu võimalik näha fänninumbrite muutust. Kogutud informatsiooni põhjal on võimalik turundustegevusi kohandada.

 

Piltide allikad: 1, 2, 3, 4, 5

Jaga artiklit sõbraga