Jaga artiklit sõbraga

Kui kodulehe SEO tundub sulle keeruka salateadusena, siis aitavad selles artiklis olevad salvestused saladuseloori kergitada, mis on SEO ja mida selle osas erinevates rollides tähele panna.

Olen läbi aegade kutsunud Äripäeva digiturunduse praktikumi raadiosaatesse Eesti SEO tippeksperte, et nende teadmisi sinuga jagada. Nüüd kogusin need siia kokku, et saaksid põhjaliku ülevaate ja ka natuke innustust.

mis on seo

Artikli teises osas kirjutan täpsemalt, mida pead erinevates rollides SEO tegevustest teadma.

Marten Saar

Marten on üks Eesti kõvemaid SEO tegijaid. Rääkisime temaga kõikvõimalikest praktilistest nõksudest, mida oma veebilehel rakendada, et Googles paremaid positsioone saada. Vaatame, kuidas märksõnu valida, millised elemendid sinu kodulehel on vaja korda saada ja kummutame mõne müüdi. Kui pikk on hea sisu ja kas iga leht peab olema 1000 sõna pikk artikkel. Linkide ehitamine ehk kui tähtsad on sulle viitavad teised lehed. Mida teha selleks, et Eestis linke saada? Jutu käigus mainime ka tööriistu, mida oma tegevuse hõlbustamiseks kasutada saad. Siit leiad enamuse saates mainitud vahenditest, mida tasuta või vähemalt prooviperioodi ulatuses katsetada saad:

Facebooki grupid

Märksõnade ja lingianalüüside tööriistad

Kasulikud Chrome brauserilaiendid

Schema pluginad

Esimese tööriistaga saad oma WordPressi keskkonnas panna soovitud lehtedele külge korduma kippuvad küsimused, mis kuvatakse eraldi blokina sinu Google otsingutulemuse juures. Teine vahend teeb ka mitmesuguseid muid struktureeritud andmete formaate. Struktureeritud andmete kohta leiad lisainfot siit.

Ruslan Gogin

Arutame SEO eksperdi Ruslan Goginiga, kuidas Googles esimeste sekka jõuda ja lõpuks ka külastaja oma lehele saada. Google jaoks on tähtis, et tulemustena tuleksid välja need asjad, mida inimesed tegelikult saada tahavad. Kuidas olla kliendikeskne ja pakkuda otsingutulemuses just seda, mida inimene sel hetkel tahab saada. Inglisekeelne fraas „search intent“ tähendab seda, et kui su märksõna on õige, aga point vale, siis otsijad sinu lehele ei tule ja Google hakkab sind tahapoole puksima. Mida tahab inimene, kes otsib sõna „köögimööbel“ hinda? Tootekataloogi? Nõuandeid? Ideid?

Saates viidatud tööriistad:

Märksõnade positsioonid:

Timo Porval

Lisaks peamiselt SEO-le keskenduvatele saadetele panin siia ka vestluse Timoga. Siit saad nõu, kui sa planeerid uue veebikeskkonna tegemist ja tahad, et kohe algusest kodulehe SEO õigesti tehtud saaks. Räägime sellest, millised sammud viivad mõttest valmis leheni, mis toob sulle müügitulemusi.

Raido Tamar

Saates on külas üks Eesti parimaid SEO-eksperte Raido Tamar. Vaatame, kuidas Google´i otsimootoris paremini silma paista ning milliseid vigu otsimootoriturunduses tehakse.

Kodulehe SEO erinevatest vaatenurkadest

Mis on SEO optimeerimine? Hästi lühidalt öeldes on see praegu kõige tähtsam digiturunduse osa. Keskmiselt tuleb veebilehe külastatavusest umbes pool läbi otsingumootorite. Eestis on selleks Google.

Kui sa lood veebilehe ja ei tee mitte mingisuguseid turundustegevusi, isegi SEO optimeerimine on lihtsalt nii nagu juhuslikult välja tuli, siis sa saad külastajad Google otsingust. Kõik muud kanalid jäävad selles osas kodulehe SEO-le alla.

Sotsiaalmeedias pead sa pidevalt midagi tegema, et pildis olla. Meiliturundus vajab tugevat panustamist selleks, et korralikke tulemusi saada. SEO optimeerimine hakkab tööle kohe, kui Google su lehe üles leiab. Seda isegi siis, kui sa sellesse ei panusta. Tulemused ei pruugi küll kuigi head olla, aga mingid tulemused sa saad.

Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele, SEO koolitus

SEO koolitus annab sulle teadmised, kuidas otsingumootorites paremaid tulemusi saavutada ja rohkem külastajaid lehele tuua. Kuidas selgitada välja, milliseid märksõnu sihtgrupp kasutab? Milliseid tehnilisi võtteid otsimootoritele optimeerimine sisaldab ja kuidas neid kasutada? Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele annab pikaajalisi tulemusi ja aitab kaasa müügi kasvule. Vaata lähemalt:

Kodulehe SEO on lihtne

Kodulehe SEO põhimõtted on nii lihtsad, et nendest saab igaüks aru. Esmane lihtsus tagab selle, et igaüks saab oma veebi ise natuke paremaks teha. Kuna paljud SEO optimeerimist ette ei võta, siis on sul võimalus väikese pingutusega tulemusi noppida.

Kodulehe SEO on keeruline

Kodulehe SEO on lai ala ja selle detailid võivad olla väga keerulised. Mul on näiteks artikli veebilehele postitamiseks 28-punktiline checklist, mille ma iga kord läbi käin, kui uut materjali veebi lisan. Aga see pole veel kõik!

Mul on ka 4-leheküljeline juhend kirjutajale, mida ta peab jälgima, et tekiks materjal, mis üldse oleks väärt veebis avaldamist ja annaks lootust, et lehe SEO optimeerimine on tasemel, mis toob väga häid tulemusi. Märksõnatöö, materjali struktuur, sisu pikkus ja muud elemendid, mis läbi mõelda, et tulemusi saavutada. Aga see pole veel kõik!

Mul on eraldi plaan ja tööriistad, mida kasutada pärast seda, kui materjal on veebis avaldatud, selleks, et tulemused aastast aastasse kasvaksid ja avaldatud materjal saavutaks oma maksimaalse potentsiaali. Aga see pole veel kõik!

Veebiserverile ja sisuhaldustarkvarale on hulgaliselt tehnilisi nõudeid, mis tagaksid selle, et kasutajatel oleks mugav ja see annaks Googlele signaali „Jah, seda veebi võib julgelt välja pakkuda.“ Andmete tehniline esitamine veebilehel, struktureeritud andmed, lehe kiirus, mobiilisõbralikkus ja palju muud. Aga see pole veel kõik!

Nüüd sa pead vaatama, et su veebileht ka populaarust koguks. Sa tahad, et su keskkonda refereeritakse artiklites ja blogipostitustes, sellele viidatakse foorumitest ja muudest kasutajate keskkondadest. Kui inimesed sinu lehte ei refereeri, siis ei arva ka Google sellest midagi erilist.

Nüüd vist on enam vähem kõik.

tehniline seo

Kodulehe SEO-ga alustamine

Paljud jätavad kodulehe SEO üldse tähelepanuta. Nende peas on hägune aim sellest keerukusest, mis on SEO. Aga seda ei ole vaja karta. Kui enamus ei tee mitte midagi, siis saab ka esimeste sammudega tulemusi.

Alustajatele olen kokku pannud juhendi, kuidas peamised asjad oma veebilehel SEO optimeerimise mõttes korda saada. Selle materjali saad alla tõmmata siit. Kui sa siiani ei ole midagi oma kodulehe SEO-ga teinud, siis lihtsalt lehe korrastamine vastavalt SEO e-raamatus olevatele juhenditele annab sulle tulemuse Googles, milleks on rohkem külastajaid otsingust.

Sisuturundus ja SEO

Kodulehe SEO-ga alustamiseks ei pea sa kohe miljon artiklit kirjutama. Enamuses veebikeskkondades leiab kindlasti palju kohti optimeerimiseks ilma, et sõnagi teksti oleks vaja juurde kirjutada.

Kui sa ise ei leia aega kirjutamiseks, siis võid teha korda tehnilised asjad ja samal ajal teha plaani, millised sisuosad su veebis vajavad täiendamist. Lisa sinna ka nimekiri teemadest, mida kliendid kõige rohkem pärivad. Vaata, milliseid vastuseid nendele küsimustele veebis leidub ja mõtle läbi, kuidas sinu materjal saaks parem olla. Nüüd ongi sul valmis esmane sisuturunduse plaan.

Leia omale kirjutaja ja vii plaan ellu. Inspiratsiooniks kuula ülalolevas Timo saates, kuidas ta sel moel automaatkaste remontivale firmale tulemusi tõi.

SEO ettevõtjale

Kui sa SEO- tegevusi õigesti teed, siis on see väärtus, mis jääb su turundust pikaks ajaks toetama. Nii on SEO optimeerimine sulle nagu investeering põhivarasse. Täna tehtud töö toob sulle tulemust täna, järgmine nädal ja kolme aasta pärast.

Konkurentsi mõttes on tähtis teada ka seda, et korralik kodulehe SEO ei kaota väärtust. Su tulemused Googles võivad langeda, aga see toimub selle arvelt, et konkurendid pingutavad sinust mööda saamiseks. Samas kui sina oled juba esimene, siis konkurent peab rohkem vaeva nägema, et sinust mööda saada.

Kodulehe optimeerimises võid sa olla erinevates rollides:

Teed ise

Isetegemine tähendab seda, et pead end küllaltki hästi kodulehe optimeerimise teemaga kurssi viima ja mingi osa oma tööajast järjepidevalt sellele panustama. Tihti teevad väiksemad ettevõtted kodulehe SEO-d ise, sest neil pole vahendeid, et teenust osta või oma töötajat palgata. SEO ei ole keeruline, aga isetegemine tähendab, et osa su tööajast ei kulu otseselt oma toote või teenuse arendamisele, vaid turundustegevustele.

Turundaja sinu firmas

Teine võimalus SEO optimeerimine oma ettevõttes paika saada, on oma töötaja, kes teeb SEO tegevusi. Väiksemates ettevõtetes võib olla turundaja, kes teeb kõike alates veebilehe haldusest kuni Facebooki reklaamideni. Suures firmas võib olla tööl SEO spetsialist, kes tegeleb iga päev 8 tundi ainult selle ettevõtte kodulehe SEO-ga, näiteks suurte e-poodide puhul võib see olla mõttekas lähenemine.

SEO teenus

Paljud ettevõtjad ja ka turundajad ei taha ise teha ja ostavad SEO teenuse sisse. Teenuse sisse ostmisel on see enamasti kordades kallim, kui ise tehes. Samas, kui maht on väga väike, siis ei pruugi õppimisele ja isepusimisele panustatud raha tagasi tulla.

Kellelt teenust osta? Teenuse ostmise peamine probleem on see, et sa ei tea tegelikult kunagi, kui hea see teenus on, mida sulle pakutakse. Isegi sõbra soovitustest pole abi, sest tihti soovitatakse asju, mida ise pole kasutatud. Samuti soovitatakse oma koostööpartnerit kui pole kellegi teisega koostööd teinud ja tegelikult võrdlusmoment puudub.

Küsi teenuse osutajalt näiteid varasematest töödest, kus konkurentsitiheda märksõnaga on saavutatud kliendile häid tulemusi. SEO tulemused on külastuste arv veebis, mitte positsioon Googles. Samuti peavad toodud külastajad tehinguid tegema ja päringuid esitama. Näide tulemustest: Külastuste arv kuuekordistus aastaga ja nendega koos ka päringute arv. Kui tulemused teada, siis helistad veel teenusepakkuja kliendile ja küsid üle, kas see kõik vastab tõele ja kuidas koostöö üldiselt sujus.

SEO turundajale

Tee ise, kui sa oled ettevõtte peamine või ainus turundaja. Siis on SEO tegemisse panustatud aeg väga suur väärtus ja aitab sul tulemusi saavutada. SEO ei ole nii keeruline, et keegi sellega hakkama ei saaks, aga SEO on tihti ajamahukas ja sellega põhjalikult tegeledes on vaja vastav aeg ka omale kalendrisse planeerida.

Oma SEO spetsialist

Kui sa juhatad suurema ettevõtte turundusinimesi, siis võib olla mõttekas võtta tööle SEO spetsialist. Korraliku tegija kuukulu ettevõttele võiks jääda 2500 kuni 3000 euro suurusjärku. See summa seab selged piirid, millisest tasemest on mõtet hakata rääkima oma SEO spetsialisti kasutamisel. Kui inimese palgafond on 35000 eurot aastas, siis tema tegevusest tulev tulu võiks seda vähemalt kaks korda ületada. Seega Google otsingust tulevate klientide tulu peaks ületama 70000 eurot aastas.

SEO teenus

Kui sa turundusjuhina näed, et 35000 eurot aastas SEO spetsialisti palkamiseks ei pruugi olla mõte, mis juhatuse liikmete näod särama lööb, siis on alternatiiviks SEO teenuse sisse ostmine.

SEO teenuse hind ei pruugi olla palju odavam oma inimese palkamisest, aga sellega ei kaasne tööjõu haldamisest tulenevat taaka. SEO teenuse ostmisel on tähtis läbi mõelda, mida sa ostad. Ilmselt ei ole mõtet osta töötunde. Töötunde on pakkujal kõige lihtsam müüa, aga nendega pole sul midagi peale hakata.

SEO tulemuste mõõtmine ja ootuste majandamine

Esimesel tasemel on SEO tulemuseks külastuste arvu kasv otsingumootorist. Samas külastajate arv lehel ei tähenda veel raha sinu pangakontol. Mul on olnud juhtum, kus Googles esimesel positsioonil olnud sõna tõi lehele rohkem kui 70 tuhat inimest, aga selle külastajate tulva tekitatud käive oli sisuliselt null.

SEO töö tulemuseks on külastaja Googlest, kes sulle lõpuks ka oma raha loovutab.

SEO tulemused tulevad aeglaselt. Pead arvestama, et korralike tulemusteni jõudmine võib võtta aega kuus kuud või aasta. Seega inimesel, kelle ajahorisont on nagu narkomaanil järgmise laksuni, pole väga mõtet SEO projekte ette võtta.

Ülipikk tulemusteni jõudmise periood tähendab ka seda, et pead eraldi juhatuse või omanikeringiga kokku leppima, et plaanid aasta aega raha kulutada nii, et eriti midagi tagasi ei tule. Ja siis lõpuks võib-olla tuleb, aga see pole väga kindel.

Kokkulepe juhatuse või omanikuga on tähtis karjäärilüke, sest kui sul seda ei ole, on mõttekam eelarve Google Adsi ja Facebooki reklaamidesse taguda. Esimesel aastal on selle tegevuse ROI enamasti suurem, kui SEO tulemustel.

Vaata, milliseid SEO vigasid ise vältida või teenusepakkuja puhul kontrollida.

SEO spetsialist

Kui sina oledki see tegelane, kes Google-maagia juhtuma peaks panema, siis on sul mitmeid valikuid oma karjääri edendamiseks. Eeldame siin, et SEO on miskit, mille tegemist sa naudid ja sa ei unista tegelikult kunstnikerdustega esmaabikappide valmistamisest kui sa kunagi finantsvabaduse saavutad.

Spetsialist, kes teeb ka SEO asju

Oled ettevõte turundustöötaja. Teed Insta stoorisid, siis korrastad Linkedini profiili. Pärast lõunapausi sead järgmise uudiskirja saatma ja ületundide arvelt tuunid firma lehe SEO paremaks.

Paljude asjade tegemine annab väärtusliku kogemuse, aga mingi aeg tuleb otsustada, milles sa tegelikult tahad hea olla. Kui see on SEO, siis peaks selle töölõigu osa sinu tegevustes pidevalt kasvama. Seal võib väike ettevõte piirid seada, sest sul ei ole lihtsalt piisavalt SEO asju, mida teha. Kui tahad kogu aja panustada SEO tegevustesse, siis on sul kaks teed.

Ettevõttes täiskohaga

Sebi ennast tööle ettevõttesse, mis on nii suur, et seal on pidevalt SEO-ga midagi peale hakata. Loomulikult vajavad megabrändid nagu telekomid, pangad ja muud taolised pidevalt SEO-d. Kui nad seda ise teavad, siis on sul võimalik nende juurde tööle saada.

Samuti võivad ka väiksemad ettevõtted täiskohaga SEO spetsialisti vajada. Näiteks e-poed, paljude B2B ettevõtete kontaktide hankimine käib läbi sisuturunduse, mida võimendab SEO. Seal pead aga kindlalt aru saama, et sinu töö peab sinu palgakulu 2x tagasi tooma või muidu pole neil mõtet sinule aega ja raha raisata.

Agentuuris täiskohaga

Alternatiiviks on töö digi-, turundus-, reklaami-, veebi- või mine tea veel mis agentuuris. Agentuur on hea valik sellepärast, et nii sa saad toimetada paljude erinevate klientidega. Erinevad valdkonnad annavad sulle parema tunnetuse SEO võimalustest ja sa arened kiiremini.

Agentuuri miinuseks on see, et sa sõltud suuresti sellest, milliseid kliente projektijuhid suudavad kohale tuua. Samuti ei ole SEO nii seksikas, et ta saaks väga suurt tähelepanu ja raha kallatakse parema meelega Tiktoki ja Instagrami. Kui sa aga oma tööd erakordselt hästi teed, siis võivad hakata kliendid agentuuri tulema just sellepärast, et sealt saab head SEO tulemust.

Kui sa sellele tasemele jõuad, siis on sul jälle kaks võimalust. Sa võid rahulikult toimetada agentuuris, häid tulemusi saavutada ja selle eest toredat palka saada. Aga teise võimalusena võid püsti panna oma ettevõtte, mis pakub SEO teenust klientidele.

Oma ettevõttest teenuse pakkumine

Oma firma loomine võib mõnikord tunduda nagu hea asi, aga kui sa sellega üksi alustad, siis tekib kohe selline olukord, et su päev ei ole enam sisustatud SEO-ga. Sa pead hakkama turundama, müüma, kliente haldama, võlgu välja nõudma, pakkumisi kirjutama ja siis veel need mustmiljon asja, millega mees ja koer ettevõtja peab igapäevaselt tegelema.

Spetsialistina ettevõtte asutamine on natuke lõksu seadmine iseendale. Alguses näed sa ainult seda juustu, milleks on head tulemused ja klientide rahulolu. Pärast aga takerdud tegevustesse, millel pole su kutsumusega miskit pistmist.

Sa peaksid olema ettevõtte omanik, kes võtab tegevjuhi, kelle alluvuses sa töötad. Ei ole just palju neid, kes sellises struktuuris ellu jääksid.

Oma projektide arendamine

Oma ettevõtte loomisest natuke väiksem samm on kõrvalprojektidega alustamine. Leiad mingi valdkonna, kus sa saad põhitöö kõrvalt panna püsti väikese äri, mille strateegiliseks tugevuseks on sinu SEO oskused.

Kõrvalprojekti võlu on selles, et see ei pea kasumlik olema. Sa võid võtta seda kui hobi või oma SEO oskuste lihvimist. On väga palju neid, kes on oma suurt äri alustanud just õhtutundidel teise töö kõrvalt. See kasv ei pruugi isegi väga kiire olla. Mõne aastaga võid jõuda kohta, kus kõrvaläri hakkab nii palju sisse tooma, et võid oma päevatööst loobuda.

Sellisel moel oma äri alustamine on suhteliselt riskivaba ja kui see edukaks osutub, siis elad oma ettevõtja rolli väga sujuvalt sisse.

Oma projektide arendamine annab sulle võimaluse teha asju omas tempos ja täpselt nii nagu sa ise tahad. Sa oled ise enda klient ja nii sujuvad projektid kõige ladusamalt.

Sellega meenub nali SEO-foorumist:

K: Kuidas tunda ära algajat SEO spetsialisti?

V: Ta ei tegele oma projektidega.

SEO Keeleprobleem

Ilmselgelt on kõige lihtsam asju teha oma emakeeles. Sellele järgnevad need keeled, mida sa väga hästi oskad.

Osa SEO tegevusi on võimalik teha ka keeles, mida sa ei oska. Märksõnatöö ja olemasoleva materjali analüüs on tegevused, mida saad teha ilma, et keelt valdaksid.

Google Adsi märksõnade planeerija ja tööriistad nagu Ahrefs, aitavad sul aru saada, millised sõnad peavad tekstis esinema. Kui näed, et neid seal ei ole, siis saad oma sisuloojalt paluda, et ta rohkem sobivatele sõnadele keskenduks.

Siin on pidevaks abimeheks Google Translate, aga tuleb jälgida, et tõlkemasin sulle valesid vasteid ette ei annaks. Kui Google tõlgib miskit ühtmoodi, aga viie konkurendi lehel on teistmoodi, siis ilmselt tuleks vooluga kaasa minna ja teha nii nagu need, kes juba praegu on Googles esimesed.

Näiteks, kui Google ütleb India optimeerijale „used car“ kohta „pruugitud sõiduk,“ siis sellele sõnale optimeerimisega kuigi häid tulemusi ei saavuta.

Sa saad anda tegijatele ette märksõnad, mida kasutada tekstides ja võtted, mida kasutada optimeerimiseks. Valminud materjali kvaliteeti sa tundmatus keeles kontrollida ei saa.

SEO kõigile

Kui ma eelnevalt võtsin üksipulgi läbi, mida SEO tegemine võiks erinevates rollides tähendada, siis on mingid põhilised elemendid, mis kehtivad kõigile, kes tahavad tulemusi saavutada.

Ühekordne SEO

Ühekordne SEO on see, mida enamus turundajad tahavad osta. Pliks-plaks meetodil teeme SEO „ära“ ja siis oleme Googles maailma lõpuni esimesed. Kui sa saad vähegi aru, kuidas ettevõtluses konkurentsieelis tekib, siis saad aru, et see ei ole võimalik. Sa ei saa mingi ühe tegevusega omale püsivat väärtust luua. Püsiv väärtus on peidus protsessides ja igapäevases töös.

Loe siit, miks ühekordsed tegevused ei anna konkurentsieelist.

Aga! Ühekordne SEO on siiski võimalik ja annab ka tulemusi.

Peaaegu kõik veebid, mis luuakse, on SEO seisukohast pooletoobised. Enamasti on tegemata põhjalik märksõnatöö, enamasti on tegemata lehe tehnilised optimeerimise elemendid, enamasti on sisu liiga vähe.

Loomulikult saab võtta ette ühe projekti ja kõik need asjad „korda“ teha. Kuna enamuses veebides on kõik tegemata, siis ühekordne SEO projekt annab kindlasti tulemusi. Sa ei saa turuliidriks, aga sa saad kõigist nendest, kes pole midagi teinud, Googles ettepoole.

Selleks, et ühekordne SEO ise ära teha, tõmba alla SEO raamat ja järgi selles olevaid samme.

Järjepidevus

Ühekordne SEO on hea algus. Kui sa aga tegelikult tahad Google tulemustes domineerida, siis pead SEOga pidevalt tegelema. Hea uudis on see, et midagi keerulist pole vaja ette võtta. SEO ongi mõned lihtsad tegevused. Peamine põhjus, miks see tegemata jäetakse, on ajanappus ja muude ressursside puudumine. Mõnikord ka laiskus.

Kui sa SEO tegevustega järjepidevalt tegeled, siis sa võidad pea kõiki oma konkurente, sest nende jaoks on ühekordne SEO tehtud ja nad ei pea vajalikuks midagi rohkemat ette võtta.

SEO võidud ei tule tihti sinu erakordsetest oskustest, vaid sellest, et konkurendid jätavad tegevused pooleli.

Veebilehe tehnilised elemendid

SEO lihtne osa on tehnilised elemendid sinu veebilehel. Need on nii lihtsad, et piisab SEO raamatu ettevõtmisest ja väga midagi rohkem ei olegi vaja teada. Aga pea meeles, et SEO võit saadakse samm sammu haaval.

Tihti, kui küsida SEO spetsialistilt, kui tähtis üks või teine SEO element lehel on, saad vastuseks, et see pole väga tähtis. Nii ongi, ükski SEO element ei ole väga tähtis. Kõik elemendid kokku aga töötavad nagu liitintress. Jätad midagi tegemata ja kogu projekt kannatab selle all.

Veebilehe sisu

Mida rohkematele küsimustele sa oma veebis vastad, seda rohkem potentsiaalseid kliente leiab su veebikeskkonna. Valdav enamus veebilehtedest sisaldab infot toodete ja teenuste kohta mida pakutakse, aga sellest ei piisa.

Kui su lehel ei ole infot selle kohta, miks potentsiaalne klient peaks sind valima, siis pole tal põhjust ka seda teha. Ostuotsuse tegemine algab väga palju enne seda, kui inimene tahab toote ja teenuse kohta infot saada. Sisuturundus, mis on SEO tuumaks, tuleb koos optimeerimise plaaniga paika panna.

Iga ostuga, mida klient esimest korda teeb, on seotud mingi otsustamisprotsess. Kui su veebis ei ole materjali, mis aitaks seda otsust langetada, siis on sul väiksemad võimalused tehingut saada.

Kui kogu info uurimine toimub sinu konkurentide lehtedel ja mujal veebis, siis tullakse sinu lehele lõpuks ainult hinda vaatama. Kui konkurent on oma juhendava materjaliga hea mulje jätnud, siis võib juhtuda, et temalt ostetakse isegi siis, kui hind on natuke kõrgem.

Kuula saadet Timoga, kus ta räägib, kuidas nõuandev sisu aitas automaatkäigukasti parandajal paremaid tulemusi saada.

SEO välised elemendid

See vahepealkiri on natuke eksitav, on vaid üks väline SEO faktor, mis märkimisväärselt Google tulemustes rolli mängib.

Lingid teistelt veebilehtedelt.

Google on algusest peale reastanud otsingutulemusi populaarsuse alusel. Seda populaarsust ehk autoriteeti mõõdab Google sellega, kui palju sinu veebilehte teistes allikates refereeritakse. Kui palju on linke teistest keskkondadest sinu lehele.

Seda tööd, mille käigus hangid omale linke, nimetatakse inglise keeles link building ja eesti keelde on see osavalt tõlgitud kui linkide ehitamine. Väliste linkide hankimine on SEO töö kõige raskem osa.

Kui su lehele ei viita mitte keegi, siis on sul raskusi ka Googles hea positsiooni saavutamisega. Samas on linkide hankimine raske ka su konkurentidele. Sa ei pea olema parem kui Delfi, sa pead olema parem kui su parim konkurent.

Kui ma ütlesin, et ainuke väline tegur on lingid, siis see ei pruugi olla absoluutne tõde. Välised faktorid võivad olla ka sotsmeediast tulevad signaalid. Aga selle signaali tugevus ja väärtus ei ole väga selge.

SEO tulevik

Kui tehisintellekt areneb tasemele, et ta suudab su veebilehe sisu lugeda nagu inimene, saab ta otsustada, millised materjalid veebis vastavad kõige paremini otsingu sisestaja vajadustele.

Google robot hakkab lehti hindama samamoodi nagu sina, kui sa mõnikord satud Google Translate poolt eesti keelde tõlgitud spämmlehele ja sealt otsingusse tagasi põrkad. Sa saad kohe aru, et tegemist on täieliku jamaga.

SEO on üha rohkem hea sisu ja igasuguste trikkide kasutamine langeb tahaplaanile. Seega on väärtusliku sisu loomine üha vajalikum. See aga ei tähenda, et SEO ära kaob.

Kui sul on kaks väga head raamatut mööbli restaureerimisest, siis peab ikkagi üks olema teisest ees. Kui me selleni välja jõuame, et Google loeb veebi nagu inimene, siis leiame vahendid, kuidas selles konkurentsisituatsioonis esimesena välja tulla.

Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele, SEO koolitus

SEO koolitus annab sulle teadmised, kuidas otsingumootorites paremaid tulemusi saavutada ja rohkem külastajaid lehele tuua. Kuidas selgitada välja, milliseid märksõnu sihtgrupp kasutab? Milliseid tehnilisi võtteid otsimootoritele optimeerimine sisaldab ja kuidas neid kasutada? Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele annab pikaajalisi tulemusi ja aitab kaasa müügi kasvule. Vaata lähemalt:

Nüüd on sul detailne ülevaade, mis on SEO

Nüüd on sul ülevaade, kuidas SEO maailm toimib. Selle alusel saad otsustada, kui palju sa ise sellega tegeleda tahad.

Võib-olla oled sa turundusjuht, kes tahab anda agentuurile ülesande ja näha tulemusi. Või pakub sulle huvi karjäär SEO spetsialistina. Või oled hoopiski ettevõtja, kes tahab oma toodetega USA turul Googles eesotsas olla.

Ülaltoodud raadiosaated ja erinevate rollide kirjeldused aitavad sul aru saada, mida sina peaksid tegema ja mida teistelt SEO valdkonnas oodata.

Jaga artiklit sõbraga