Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

ChatGPT koolitus:
tulemused turunduses ja teeninduses

Vaata ChatGPT koolitust, kus õpid AI-rakendust oma töös kasutama. Kuidas ChatGPT aitab sisu kiiremini ja odavamalt luua ning vähendada turundus- ja teeninduskulusid, parandades samal ajal töö kvaliteeti? Kuidas tehisintellekt võib mõjutada peaga töötavate inimeste tulevikku? Vaata lähemalt...
 

Selleks, et SEO spetsialist saaks oma tööd korralikult teha, on vaja mitmeid tööriistu. Hea uudis on see, et paljud neist vahenditest on tasuta. Siiski on süvitsi minemiseks vaja võta kasutusele ka mõned tasulised SEO tööriistad. Sellest artiklist leiad tasuta SEO tööriistad, mida ma oma töös kasutan.

tasuta seo tooriistad

Kui sul pole aega SEOga ise tegeleda, siis võibolla on abiks SEO teenus.

Google otsing

Nagu minust taiplikumad inimesed on öelnud, Google esilehele jõudmise saladus on Google esimesel lehel. See tähendab seda, et kui sa piisava põhjalikkusega analüüsid Google otsingus esimesena välja tulevaid lehti, siis saad teada, mida pead tegema selleks, et ka ise Google esimesele lehele sattuda.

SEO Eesti turul ja teistes väikestes keeltes ei pruugi alati päris nii olla, sest ka Google teeb vigu. Teemadel, millest ta eriti aru ei saa ja kus on vähe andmeid teeb ta veelgi rohkem vigu. Eesti vastab mõlemale kategooriale, Google ei saa aru ja andmete maht analüüsimiseks on väike. Lisaks ei huvita Googles mitte kedagi Eesti otsingutulemuste kvaliteet.

google otsing seo

Nii ei ole harvad juhud, kus võid eestikeelses otsingus näha esimeste seas väga imelikke saite, mis seal võibolla olema ei peaks.

Aga vahet pole, kasutame seda mis võimalik.

Pane oma Google otsing näitama 100 tulemust. See teeb tulemuste analüüsi palju lihtsamaks, sest saad kasutada brauseri otsingu funktsiooni, et leida vastuseid oma küsimustele esimese 100 tulemuse seas.

google otsing seo seaded

Ära unusta tulemusi analüüsides kasutada brauseri inkognito akent, sest Google näitab kõigile personaliseeritud tulemusi. Mida täpselt oma tulemuste parandamiseks ette võtta leiad SEO vigade artiklist.

SEO: Tasuta kodulehe optimeerimise e-raamat

Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat. Tahad oma veebilehte Google otsingu esimesel positsioonil näha? Tõmba omale ülevaatlik e-raamat kodulehe optimeerimise tehnilistest elementidest. Vaata lähemalt...
 

ChatGPT SEO tegevusteks

ChatGPT on OpenAI poolt loodud juturobot, mis ei ole otseselt SEO tööriist. See on kõikide kontoritööde tegemise vahend, mis vastab su küsimustele ja teeb sinu eest tegevusi, mis muidu palju rohkem aega võtaksid.

Üks töö, mida ta sinu eest teha saab on SEO. Samas pead teadma, mida sa tahad, et ta sinu eest teeks.

Peamiselt annab ChatGPT parimaid tulemusi suuremates keelekeskkondades. Eesti keeles on ta veel natuke puine. Kui sul on vaja aga asju teha inglise, prantsuse, saksa või mõnes muus suures keeles, siis peaks tulemused päris head olema.

Aga mida see vahend ikkagi teha oskab?

  • Originaalsete sisuideede genereerimine.
  • SEO pealkirjade ja tiitliete kirjutamine
  • Meta kirjelduste loomine
  • Piltidele alt-tekstide kirjutamine
  • Artiklite kondikava koostamine
  • Kondikava alusel sisumaterjali kirjutamine
  • Omaduste põhjal vestluslike tootekirjelduste kirjutamine
  • Küsimus vastus paaride loomine toodetele, teenustele ja artiklitele lisamiseks
  • Konkurendi sisu analüüsimine
  • Lisaks ka kõik need asjad, mida sa isegi küsida ei taipa…

chatgpt seo

Need asjad, mida ChatGPT sinu ees ära suuda teha on peamiselt piiratud sinu teadmistega. Mida sa oskad temalt küsida. Loe põhjalikku ülevaadet ChatGPT kasutamisest turunduses siin.

Google Alerts

Alerts on Google tasuta teenus, mille abil saad oma meilile tellida teavitused sellest, kui mingite märksõnadega ilmub veebi uut sisu. Näiteks kui su valdkonnaks on „tervislik toitumine,“ siis seades üles vastava teavituse, saad oma postkasti teate iga kord, kui Google avastab uue veebilehe, milles räägitakse teemal „tervislik toitumine.“

Sellel vahendil on kaks head kasutamisvõimalust. Esiteks võid seada üles tähtsamate märksõnade teavituse, et olla kursis oma valdkonnas toimuvate sündmustega. Näiteks kui ma kirjutasin palju sisuturunduse teemal, siis olid mul üles seatud teavitused, et olla kursis kõige uuemate uuringute ja statistikaga selles valdkonnas.

google alerts seo

Teiseks võid seada üles teavitused, millega jälgid oma ettevõtte ja konkurentide mainimisi veebis. Iga kord kui internetiavarustes mainitakse sind või su konkurente, saad selle kohta meili ja saad otsustada, mida selle teadmisega peale hakata.

Google Search Console

Esimene vahend, mille iga turundaja, keda huvitavad tulemused Google otsingus peaks ära seadistama, on Google Search Console. Lisainfot Search Console seadistamise kohta leiad siit.

Peamiselt annab otsingukonsool sulle infot selle kohta, kuidas su veebikeskkonnal otsingutulemustes läheb.

google search console seo

Sa võid ju arvata, et vaatad ise Googlest, mis positsioonil sinu või su sõbra veeb asub. Kui tahad elada oma mullis, siis on see OK, aga kui tahad teada, mis tegelikult toimub, siis aitab Google Search Console.

Queries

Queries vaade annab sulle selgust, milliste sõnade ja fraasidega su veeb Googles esile tuleb. Iga märksõna kohta näed, kui palju läbi selle on sinu lehele inimesi jõudnud, kui palju kordi on sinu leht tulemustes nähtaval olnud. Nende kahe arvu suhe ongi klikkimise protsent. Lisaks saad iga sõna kohta ka teada mitmendal positsioonil see keskmiselt välja tuleb.

Queries raport on tõenäoliselt selle vahendi kõige tähtsam osa.

Pages

Pages raport annab sulle samad andmed, mis Queries raport, aga lehtede kaupa. Saad teada, millised lehed tulevad Googles kõige paremini välja ja kui palju sa sealt klikke saad.

Hea vaate oma sisule saad siis, kui vaatad märksõnu lehtede kaupa. Kliki mõnel lehel ja siis vali Queries raport, et näha, milliste sõnadega see leht välja tuleb. Vaata, mis märksõnadega on leht kehvemal positsioonil kui võiks ja optimeeri lehte nendel teemadel.

Coverage ja probleemid

Coverage vaates näed, kui su veebis esinevad mingid probleemid. Raport jaotab lehed neljaks:

Error, lehed mida Google on otsustanud mitte indekseerida. See tähendab, et probleemiga peaks teoreetiliselt tegelema.

search console coverage errors seo

Valid with warnings, nendel lehtedel on Google arvates mingid vead, aga pole päris kindel, kas need on ikka vead. Näiteks mõnikord otsustab Google indekseerida ka lehti, mis on robots.txt failis keelatud ja siis on need selles raportis näha.

search console coverage warnings seo

Valid on lehed, mida Google on indekseerinud ja probleeme ei ole.

Excluded on lehed, mis on ühel või teisel põhjusel indeksist väljas. Näiteks, kui sul on mingil leht topelt, siis üks neist jääb indeksist välja ja on siin raportis ära toodud.

search console coverage seo

Kui sa nende ridade peal klikid, saad teada, milliste lehtedega probleeme esineb.

Sitemaps

Selles alajaotuses saad Googlele ette anda oma keskkonna sisukaardid. Sitemaps.xml on Googlele söödavas vormis esitatud lehe sisukord. Sitemap võib aidata natuke kiirendada uute lehtede indekseerimist.

Kui su veebilehel on sitemap.xml olemas, siis lisa see siia.

Kas su lehel on sitemap.xml olemas, saad teada kui teed nii: kirjuta aadressireale minuveeb.ee/sitemap.xml, kui näed sitemapi faili, siis on kõik korras.

Mõnikord on väga keerukate saitide sisukaart ehitatud nii, et selle asukoht ei ole aadressil minuveeb.ee/sitemap.xml, siis mine vaata aadressile minuveeb.ee/robots.txt. Seal sees peaks olema kirjas, kus asub sisukaart.

Kui sealt ka sisukaarti ei leia, siis võibolla polegi sul seda. Sel juhul oleks hea plaan see oma keskkonda tekitada.

Page experience

Page experience osas saad ülevaate sellest, mida Google sinu keskkonna kasutatavusest arvab. Kui sa kasutad mõnda enamlevinud malli oma WordPressi keskkonnas, siis on loota, et enamus näitajaid on korras. Kaks peamist teemat, mida Google selles alajaotuses hindab, on Core Web Vitals (CWV) ja Mobile Usability.

page experience overview

Core Web Vitals

Core Web Vitals on kogum mõõdikuid, mis Google arvates peaks viitama sellele, kas su veeb on külastaja jaoks kasutajasõbralik või mitte. Sinu lehed jaotatakse kategooriatesse:

Poor tähendab seda, et Google arvates peaksid need probleemid kohe lahendama.

Needs improvement viitab sellele, et katastroofi ei ole, aga peaksid siiski tegelema.

Good staatus tähendab, et kõik on korras. Enamasti võiks kõik lehed olla Good olekus.

Millest need arvamused Google masinas tekivad ja milliseid mõõdikuid mõõdetakse?

core web vitals summary

Largest contentful paint (LCP) analüüsib, kui kiiresti lehe peamine sisu nähtavaks saab. Google arvates võiks „pilt ette tulla“ maksimaalselt 2,5 sekundiga. Üle selle on „needs improvement“. Kui su lehe pilt venib ette aeglasemalt kui 4 sekundit, kvalifitseeritakse see „poor“ kategooriasse.

First input delay mõõdab seda, kui kauaks brauser hangub nii, et kasutaja peab ootama ja leht ei tundu reageerivat. Good staatuse saad kui aeg jääb alla 100 millisekundi ja poor tähendab, et venimine on pikem kui 300 millisekundit.

Cumulative Layout Shift on minu arust kohati isegi tähtsam kui need eelmised mõõdikud. See tähendab seda, kui palju pilt hüppab seni kuni erinevaid elemente laetakse. Mul on juhtunud, et hakkan lehel midagi vajutama, aga siis tekib mingi tükk juurde, mis liigutab selle, mida klikkida tahtsin, teise kohta. Heal juhul klikin nupust mööda, halvemal juhul klikin nupul „Kustuta kogu mu elutöö ilma taastamise võimaluseta.“ Ma võin ju sekundi kauem lehte oodata, aga tõmblev veeb võib inimesi väga närvi ajada.

Hea veebi puhul peaks kõik näitajad olema rohelises Good staatuses.

Mobile usability

Nagu nimi ütleb, leiad siit Google arvamuse oma veebi mobiilse kasutatavuse kohta. Siin on tähtsamaid näitajaid neli.

mobile usability

Text too small to read tähendab seda, et mobiilses vaates on teksti suurus alla teatava mõõdu ja normaalsed inimesed peaksid lugemiseks hakkama teksti suurendama.

Clickable elements too close together viitab sellele, et lehel on linke või nuppe, mis on nii väikesed ja lähestikku, et näpuga vajutades saad korraga pihta mitmele klikitavale objektile. Tihti parandab teksti suurendamine ka selle vea.

Viewport not set on tehniline viga, mis takistab lehel muuta oma laiust vastavalt kasutatava seadme ekraanile. Inglise keeles responsive web design võiks maakeeles olla seadmega kohanduv kujundus.

Content wider than screen tähendab seda, et mobiilis tekib horisontaalne kerimine. Horisontaalne kerimine ei ole OK üheski seadmes, aga mobiilides võtab Google seda kuidagi väga isiklikult.

Kõik tänapäeva laialt kasutatavad kujundusmallid on mobiilisõbralikud. Peamiselt tuleb mobiilse kasutatavuse probleeme ette isetreitud veebides.

Võid võtta ette ka eraldi pikema artikli, kus on kirjas pemised SEO vead.

Manual actions

Selles sektsioonis peaks sul olema „No issues detected,“ kui see pole nii, siis oled tõsises jamas ja pead hakkama uurima, millega sa oled Google kurjad vaimud omale kaela tõmmanud.

manual actions seo

Security issues

Kui kurjad häkkerid on otsustanud sinu veebist oma töörista teha ja Google on turvaprobleemid avastanud, siis annab ta sulle siin nendest teada.

security issues seo

Sellega on Google Search Console peamised raportid ja alajaotused läbi käidud. Aegajalt võib seal ka muid asju vaja minna, aga midagi peab ka lugejale kodutööks jääma.

Priit Kallase SEO e-kursus

100% praktiline info aitab kohe oma veebikeskkonda paremaks muuta ja tulemusteni jõuda. Teadmisi saad rakendada kõikvõimalike veebikeskkondade optimeerimiseks. SEO annab pikaajalisi tulemusi ja aitab suurendada müüki. Vaata lähemalt: SEO e-kursus
 

Google Ads keyword planner

Google Ads on ainuke koht, kust sa pääsed mingilgi määral ligi Google tegelikele andmetele otsingumahtude kohta. Kõik teised tööriistad kasutavad suuremal või vähemal määral neidsamu andmeid. Mõned püüavad neid kavalate trikkidega täpsemaks ajada, aga see ei ole võimalik.

google ads keywordplanner seo

Keyword planner ehk uute märksõnade leidmine. Kui sa ei taha kohe Ahrefsi eest raha maksma hakata, siis saab alustada Google Adsi märksõnade tööriistaga. Alustuseks sisestad seemnena oma märksõnade nimekirja ja Google Ads annab sulle vastu ideid, mida neid sõnu otsivad inimesed võiksid veel otsida.

Oma valdkonda tundes leiad ilmselt enamuse märksõnu ka ilma Google abita üles, aga mõnikord võib ka huvitavaid leide avastada.

Google keyword planneri peamine väärtus on märksõnade otsingumahtude hindamine. Kui palju üht või teist sõna igas kuus otsitakse. Ei ole ju mõtet näha hullu vaeva teemadega, mida keegi ei otsi. Samuti ei tasu võibolla esimese artikliga hakata sihtima kõige suurema otsingumahuga konkurentsitihedat sõna.

See vahend on peaaegu tasuta. Mida tähendab peaaegu tasuta? Sa pead olema teinud Google Adsis vähemalt ühe kampaania ja kulutanud mingitki raha. Seni kuni sa Googlele pole raha andnud, näed märksõnade otsingumahtudena ainult vahemikke. Näiteks „kasutatud autod“ otsingu maht 1K-10K. Väga informatiivne. Kui sa oma viieka Googlele ära maksad, siis hakkad nägema täpsemat numbrit. „Kasutatud autod“ puhul näiteks on see 4400 kuus.

keywordplanner seo vahemikud

Neid numbreid vaadates pea meeles, et täpsusklass on umbes esimesed üks või kas numbrit.

Google Analytics

Google Analytics on iga veebilehtede turundamisega tegeleva inimese üheks peamiseks tööriistaks. Pole tähtis, kas sa tegeled SEOga või meiliturundusega, vastus on Google Analyticsis. See vastus on päringute arv ja käive.

google analytics seo

Tulemuste mõõtmine tähendab seda, et sa saad aru, millised tegevused toovad pangakontole raha ja millised viivad seda pigem välja.

Kui tegevus raha sisse ei too, siis on tegevus mõttetu.

See on tore, et sul on TikTokis 2 miljonit vaatamist. Õhtul, kui poodi lähed, maksad kassaneiule oma leivapätsi ja või eest laikides.

Külastajate arv Google otsingust on SEO mõttes kõige tähtsam mõõdik sinu veebikeskkonnas. See, et sa oled Google esimene on tore. Aga veel toredam on see, kui neid inimesi on tegelikult piisavalt, et äri teha ja nad ka klikivad su esimesel tulemusel. Tähelepanelik lugeja märkab, et klikid võileivale sinki ei too. Selleks on vaja tehingut.

Tehingute arv Google otsingust on see, mille pärast me üldse hommikul voodist välja tuleme. Kus on hinnapäringud, kontaktivormide täitmised ja epoe ostud? Sa võid optimeerida end näiliselt õige sõnaga Googles esimeseks ja saada sealt kümneid tuhandeid külastusi kuus, aga kuni need külastajad ei tee tulemust, siis oled varsti pankrotis. Ma tean, ma olen nii teinud.

Kui sul on Google Analytics paigaldatud, siis veendu, et mõõdaksid ka kasutajate tegevusi ja päringuid. Kui sul on epood, siis veendu, et su tehingute andmed jõuaksid Google Analyticsisse ja sa näed kanalite kaupa, kui palju käivet tuleb ja millised sisulehed toovad kõige rohkem tulu.

Google Sheets Google Analytics Add-on

Kui sa jõuad selleni, et sul on kümneid või sadu lehti, mida vaja pidevalt hallata, et sisu värskena hoida ja pidevalt tulemusi parandada, siis võib vaja minna erivahendeid.

Mina olen omale loonud sisu haldamise tabelid, mis seovad kokku Google Analyticsi külastused, tehingud ja lehtede haldamiseks vajamineva info. Selleks saad kasutada Google Analyticsi Add-on’i Google Sheetsile, mis tõmbab andmed Google Analyticsist ja nii saad luua tabeleid, mis sisaldavad sulle kõige tähtsamaid andmeid.

google sheets seo

Minu nimekiri, mida oma Google Sheets tabelisse koondan, on selline:

  • Viimase 30 päeva külastajate arv
  • Viimase 30 päeva tehingute arv (landing page conversions)
  • Kahe eelmise suhe ehk conversion rate iga lehe kohta
  • Käive lehtede kaupa
  • Tähtsamad lingid
  • Lehe loomise kuupäev
  • Viimase uuendamise kuupäev
  • Viimase levitamise kuupäev (sotsmeedia, meiliturundus)
  • Külastajate arv päevas
  • Tehingute arv päevas
  • Külastuste muutus 30 päeva võrreldes 60 päeva
  • Tehingute muutus 30 päeva võrreldes 60 päeva
  • Sisumaht ehk sõnade arv
  • Märkmed seniste ja edasiste tegevuste kohta
  • Ja mitut mud pudipadi, mida ma hetkel tähtsaks pean

Selle tabeliga tööd tehes on hea veebis olevat materjali ajakohasena hoida. Milline sisumaterjal töötab eriti hästi ja peaks levis rohkem tähelepanu saama? Kas mõni leht on pikalt uuendamata ja selle tulemused hakkavad langema? Märkmed selle kohta, mida ja millal iga sisutükiga ette võtta.

Need andmed annavad ka ülevaatliku pildi keskkonna käekäigust. Kui midagi järsku muutub, siis on lihtsam probleemseid kohti tuvastada ja hakata lahendusi otsima.

Google People also ask

Inglisekeelne vahend küsimuste leidmiseks oma valdkonnas. Kui sa sisestad Googlesse mingil teemal inglisekeelse otsingu, siis enamasti tekib esimeste tulemuste vahele ka sektsioon pealkirjaga „People also ask“. Selles kastis on vaikimisi neli küsimust, mida inimesed sagedasti selles valdkonnas küsivad.

people also ask seo

Kui küsimusi avada, siis leiab sealt tavaliselt ühe või kahelõigulise vastuse ja lingi allikale, kust vastus on pärit. Kui sa neid küsimusi avad, siis laetakse neid ka juurde.

Kasuta neid küsimusi oma sisumaterjalide loomisel. Kirjuta tootekirjeldusse vastuseid küsimustele, mida inimesed nende kohta küsivad. Mõnikord võib sellest sektsioonist leida kümneid küsimusi, millest piisab lausa täismõõtmelise artikli kokku panemiseks.

SEO eesti keeles on natuke probleemne, sest seda funktsiooni Googles ei ole. Aga sa võid sisestada Googlesse otsingud inglise keeles ja kasutada sealt saadud küsimusi eestikeelsete artiklite sisendina.

Google vahendite seadistamine vähem kui 40min

Arendaja küsib tihti 100 kuni 200 eurot selle eest, et Google vahendid saaks seadistatud. Vaata siit, kuidas kõik asjad ise TASUTA ära teha. Olen vähem kui 40 minuti sisse pakkinud tonni teadmisi. Google Analytics 4, Google Analytics Universal, Google Search Console ja Google Tag Manageri kontode loomine ning seadistamine. Vaata lähemalt siit...
 

Answer the public

Inglisekeelne vahend küsimuste leidmiseks, millesse saad sisestada oma märksõnad ja sulle genereeritakse hulgaliselt antud teemaga seotud küsimusi.

answerthepublic

Kuna tegemist ei ole Googlega, siis otsingus kasutamiseks ja oma veebi optimeerimiseks pead küsimusi veel ka SEO märksõnaanalüüsi mõttes uurima. Toodete, teenuste ja sisu loomiseks on see aga väga hea ideede genereerimise vahend.

Google Trends

Google Trends tööriist aitab mõista, kuidas on trendid viimaste aastate jooksul muutunud. Millised valdkonnad on kasvamas, millised kahanemas ning kuidas sesoonsus erinevaid teemasid mõjutab.

google trends

Andmed on saadaval alates 2004. aastast. Nii näed, kuidas sõna „newspaper“ on langemas ja „electric car“ kasvamas. Tulemusi näidatakse indekseerituna. Graafikul olev number võib mingil sõnal 2004. aastal olla sarnane 2022. aastaga, aga tegelik otsingute arv on mitmekordistunud, sest internetikasutajate arv on mitmekordistunud.

Nagu ikka, on Eesti osa selles vahendis küllaltki lünklik.

Google Ngram viewer

Kuidas trendid on viimase mitmesaja aasta jooksul muutunud. See on superäge vahend isegi siis, kui turundus ja SEO sind ei huvita. Google on teinud skännitud raamatutest andmebaasi, mille pihta saab päringuid esitada. Nii saad teada, millised sõnad on olnud läbi aegade enim kasutatud ja millised on praegu üles trendimas.

google ngram seo

Üks juhus, kus mul seda vahendit vaja läks, oli vaidlus mu inglisekeelse artikli toimetajaga. Mulle tundus tema tulemus natuke arhailine, aga otseselt vale midagi ei olnud. Siis ma otsisin välja sõnad, mida tema kasutas ja mida mina oleksin kasutanud ja sisestasin need sellesse vahendisse. Tulemus oli ilmselge, minu kasutatud sõnad trendisid viimase 50 aasta jooksul üles ja tema omad alla. Objektiivne filoloogia! Vägev värk.

Yoast SEO ja Rank Math

Yoast ja Rank Math on WordPressi tasuta pluginad, mida kasutan oma keskkondades lehtede optimeerimisel.

Yoast on WordPressi tasuta plugin, mis aitab sul aru saada, kas su SEO tegevused liiguvad õiges suunas. Mõnikord võib kuulda turundajaid ütlemas, et tegin Yoastis kõik täpid roheliseks.

yoast seo

See tähendab seda, et ta on WordPressis oma lehte optimeerides saanud kõik näitajad üle teatava miinimumtaseme. Näiteks Yoast tahab, et sul oleks artikli esimeses lõigus kasutusel lehe tähtsaim märksõna. Päris hea plaan ja seda täppi ei ole kuigi raske roheliseks saada.

Siis ütleb ta sulle, et sul on küll märksõna tiitlis, aga see ei ole esimesel positsioonil. Näiteks, kui su märksõnaks on „writing for web“ ja tiitel on „10 tools to make writing for web easier.“ Nüüd ei ole täpp enam roheline, vaid oranž. Sa võid täpi roheliseks ajada ja kirjutada „Writing for web: 10 best tools,“ aga võibolla tundub see sulle nõme. Siis jätadki nii nagu alguses oli ja Yoasti täpp jääb oranžiks.

Mõnikord võib ka juhtuda, et täpp jääb lausa punaseks. Yoast tahab hirmsasti, et su artiklil oleks pikkus üle 300 sõna. Kurb lugu! Kui tegemist on kontaktilehega, siis pole vaja sinna mingit jama luuletada, et 300 sõna kokku saada. Esiteks, kontaktileht ei konkureeri SEOs mitte kellegagi. Teiseks, mõned lehed jäävadki sisult lühemaks kui 300 sõna.

Rank Math teeb põhimõtteliselt samu asju, mida Yoast. Mina olen ajaloolistel põhjustel rohkem Yoasti kasutaja, aga mõned kuud tagasi võtsin ühes keskkonnas Rank Mathi kasutusele, et sellest paremat tunnetust saada.

rank math

Olenemata sellest kumba vahendit sa kasutad, pea meeles, et sina tead,  mida sa teed, need tööriistad on ainult märguandeks, et sa ei ole asju päris valesti teinud. Need tööriistad ei optimeeri su lehte, seda teeb sinu töö.

Epic Privacy Browser

Kui sa tahad vaadata veebi mingist muust asukohast kui Eesti, siis üheks käepärasemaks tasuta vahendiks on Epic Privacy Browser. Asukoha mõttes ei ole see küll nii laiade võimalustega kui paljud VPN-teenused, aga valik Euroopa, Ameerika ja Aasia lokatsioone on saadaval täiesti tasuta ja piiranguteta.

epic privacy browser

Sarnaselt tavalise brauseri privaataknaga, oled sa selle vahendiga Google jaoks tundmatu tegelane. Privaatakent kasutades on su IP aadress ikkagi veel Google jaoks tuttav. Kui sa aga tuled ja vaatad oma eestikeelseid otsingutulemusi Saksamaa aadressilt, siis võiks see olla küllalti sõltumatu tulemus.

Epic Browser on olemas nii mobiilis kui arvutis ja põhineb nagu enamus brausereid, Chromium platvormile.

Muu pudipad

Siin on mõned vahendid, mis on paljudel kasutuses, et üht või teist SEO tegevuse omale käepärasemaks muuta

Tööriistad ei tee tööd, sina teed

Eelnevalt panin kirja kõik võimalikud kellad ja viled, mida ma täna rohkem või vähem oma töös kasutan. Aga suure osa oma karjäärist olen ma tööd teinud peamiselt Google tasuta vahenditega ja nendest saadavaid andmeid tabelarvutuse ja oma peanupu sees logistades.

Tööriistu on nii palju, et sa võid kogu oma aja nende õppimisele raisata ja pidevalt uue ja parema järgi joosta. Ära nii tee! Keskendu tulemusele, avalda materjali, too külastaja oma veebi ja pane ta tehingut tegema.

Kui panka raha ei laeku, siis pole tegevusel mõtet.

PS siit on mõned vahendid puudu, mida paljud SEO spetsialistid kasutavad, sest ma ei kasuta neid. Kui sa tead mõnda vahendit, ilma milleta sa elada ei saa, siis pane see kommentaaridesse kirja.

Priit Kallase SEO e-kursus

100% praktiline info aitab kohe oma veebikeskkonda paremaks muuta ja tulemusteni jõuda. Teadmisi saad rakendada kõikvõimalike veebikeskkondade optimeerimiseks. SEO annab pikaajalisi tulemusi ja aitab suurendada müüki. Vaata lähemalt: SEO e-kursus
 

Jaga artiklit sõbraga