Jaga artiklit sõbraga

automotive crm lahendus

Tasuta digiturunduse veebinar

Korraldan 8. detsembril tasuta veebinari, kus räägin järgmise aasta turundustegevusete planeerimisest ja vastan küsimustele, mis sellel aastal turundades on tekkinud. Vaata lähemalt...
 

Affiliate-turundus on hardcore! Sa pead kogu aeg tulemusele keskenduma.

Sellest, mida ja kuidas teha, kirjutasin täpsemalt siin, aga nüüd on aeg rääkida lähemalt, kui palju aega ja raha kulub tulemuste jõudmiseni.

Minu kogemus on näidanud, et kui sul on enam-vähem aimu, mida teed, võid jõuda tulemusteni ligikaudu aastaga. Kui palju sul selle peale raha kulub oleneb sellest, kui suure osa tööd sa ise ära teed ja kui palju kelleltki sisse ostad.

affiliate turundus tulemused aeg ja raha

Affiliate-turunduse ajakulu

Minu esmane soovitus on teha endale graafik, mis sisaldab ühe artikli avaldamist igal nädalal. Võimalusel tee mõnel nädalal kaks, aga eesmärk on üks. Nii jõuad sa aastaga 50 kuni 70 artiklini, mis võivad sulle Google’ist juba päris korraliku liikluse tuua.

Samal ajal pead tegelema järjepidevalt ka linkide hankimisega. Ideaalses maailmas suudad hankida igale avaldatud artiklile ka mõne viite.

Vaatan oma viimase affiliate-turunduse projekti ajakava ja see jaguneb umbes nii:

  • SEO ja märksõnatöö teen mina
  • Kogu freelancerite halduse teen mina
  • Veebilehe tehnilise halduse teen mina
  • Artiklite tagasiside ja toimetamise teen mina
  • Artiklite lõpliku avaldamise teen mina
  • Partneritega suhtlemise teen mina
  • Projekti üldised administratiivtööd teen mina
  • Mingi osa linkide hankimisest teen mina

Tööd, mis ma sisse ostan:

  • Artiklite kirjutamise ostan sisse
  • Artiklite veebikeskkonda lisamise ostan sisse
  • Linkide hankimise ostan sisse
  • Tehnilise arenduse keerukamad tööd ostan sisse

Kuigi neid sisse ostetavaid tegevusi on arvuliselt vähem, on nende töömaht ajaliselt suurem. Kui sa plaanid näiteks ise kirjutama hakata, võid arvestada, et kulutad 50 kuni 70 artikli loomisele kokku 500 kuni 1000 tundi tööaega.

Nende töödega tegeledes on mul alates 2020. aasta keskelt kuni 2021. novembri alguseni kulunud 675 töötundi. Kuna ma olen suhteliselt suur uimerdaja, siis usun, et sama töö oleks saanud tehtud ka 500 tunniga.

(PS! Kui sul on võimalus palgata omale assistent näiteks Filipiinidelt või Keeniast, siis aitab see sul kõvasti nii aega kui raha kokku hoida.)

Ja nii see kiirelt rikkaks saamise mudel töötabki.

Vähemalt senikaua kuni tuleb Google ja ütleb: „Aitab küll, poisid, ma võtan teilt külastajad ära!“

Affiliate-turunduse rahakulu

Oma keskkonda ehitades kulub sul aeg ja raha peamiselt neile suurtele kategooriatele:

  1. SEO, märksõnad ja strateegia
  2. Artiklid
  3. Linkide ehitamine
  4. Veebileht ja platvorm

SEO, märksõnad ja strateegia

Selle kategooria tuumaks on märksõnatöö. Märksõnatööle kulub päris palju aega. Kui sinu esimese aasta eesmärgiks on luua iga nädal üks artikkel, võid arvestada ajakulu järgmiselt.

Märksõnade leidmisele ja analüüsile kulub ligikaudu 25 kuni 30 tundi. Märksõnadele põhinevate briifide loomisele, mis on artiklite kirjutajatele sisendiks umbes sama palju.

Kokku kulub sellise projekti puhul märksõnadele 50 kuni 60 tundi aastas.

Artiklid

Kui märksõnad on paika pandud, siis on aeg leida omale kirjutajad. Siin pead sa leidma omale odavad ja head kirjutajad. Kõige odavamad kirjutajad leiab riikidest, kus inglise keele oskus ei ole kõige parem.

Kirjutamine koosneb kahest osast: esimene on uurimistöö ja teine kirjutamine ise ja sealjuures on uurimistöö oluliselt mahukam kui kirjutamine. Kui inimene teab peast, mida ta kirjutab, siis võivad paremad meist pigistada välja 1000 või isegi 2000 sõna tunnis.

Kui sa aga pead kirjutamiseks uurima näiteks veeboilerite hingeelu, analüüsima erinevate toodete plusse ning miinuseid ja siis nendest asjaliku ülevaate kokku panema, kulub 2000 sõna kirjutamiseks kordades rohkem aega.

Kvaliteet versus hind

Kerge kirjutada, raske uurida tähendab sinu jaoks seda, et põhimõtteliselt on võimalik lasta odaval kirjutajal panna kokku sisuliselt asjalik materjal, mille grammatika on kohutav.

Näiteks olen lasknud pakistani elektriinseneril kirjutada elektriseadmetest põhjaliku artikli, mille inglise keele tase toob pisara silma. Järgmise sammuna annan selle artikli toimetajale ja nii saab kokku avaldamiskõlbulik materjal.

Hinnaks kujuneb 75 dollarit, 40 dollarit kirjutajale 35 dollarit toimetajale. Kui ma laseksin selle artikli kirjutada keeleoskajal USA elektrikul, siis maksaksin sama artikli eest 200 kuni 400 dollarit.

Mida madalamat kvaliteeti su lugejad välja kannatavad, seda kiiremini saad oma artiklite pagasit olemasoleva eelarve raames kasvatada.

Artiklite kvaliteedi osas tuleks arvestada ka sellega, et need potentsiaalseid linkijaid ära ei hirmutaks. Kui sa palud kellelgi oma lehel viidata, siis võib ta keelduda, kui näeb su veebis Google translate tasemega kirjatükke.

fiverr

Google’i tootearvustuste uuendus (2021 detsember)

Google tegi suuremaid muudatusi selles, kuidas nende algoritm artiklite väärtust hindab.

Üha rohkem pööratakse tähelepanu sellele, et arvustused oleksid „päris.“ Google’i soovitus on alati lisada pilte, videoid või audiot, mis tõendaksid, et sa oled päriselt toodet katsetanud.

Google’i sõnum on: „Pictures or it didn’t happen!“

Samas, kui ma tean mootorsaagidest kõike, siis ma ei pea endale kümmet saagi ostma, et anda huvilistele nõu, milline neist võiks kõige mõttekamaks ostuks olla.

Samal ajal on enamus metanalüüsil põhinevaid tootearvustusi endiselt Google’i otsingus esimestel positsioonidel.

google tootearvustuste uuendus

Hinnad ja valdkonnad

Siin on lihtne seaduspärasus: mida keerulisem on valdkond, seda rohkem maksavad artiklid. Kui sul on vaja kirjutada programmeerimisest sisukas artikkel või meditsiiniteemaline juhendmaterjal, siis on hinnad hoopis teisest klassist kui kirjutada näiteks toidu valmistamisest.

Samas võid arvestada sellega, et ka su konkurentidel on artiklite hinnad kallimad ja nii oled nendega võrdsel mänguväljakul.

Ka kõige kehvem artikkel hakkab sul Google’i silmis väärtust koguma ja sul on alati võimalus see hiljem ümber kirjutada.

Artiklite värskendamine ja ümber kirjutamine on igati väärt tegevus, aga see jääb ajaks, kui sa oled juba oma keskkonnale hoo sisse saanud.

Muud keeled peale inglise

Kui sinu affiliate-turundus käib mingis muus keeles kui inglise, on pakkujate arv palju väiksem. Kui sul on vaja näiteks norra keeles kirjutajat, siis pead arvestama sellega, et see on üks rikkamaid riike maailmas ja lisaks ka väikese rahvaarvuga. Nii maksad oma artiklite eest kordades rohkem kui näiteks hispaania keele puhul.

Link building

Ilma väärtuslikest ja temaatilistest keskkondadest linkideta on tänapäeval praktiliselt võimatu Google’is tulemusi saavutada. Linkide saamiseks on neli erinevat võimalust. Alustades kõige lihtsamatest:

Linkide ostmise teenus

Sellisel juhul ostad teenust linkide hankimisega tegelevalt ettevõttel. Sinu osaks jääb arveid tasuda ja lingid tuleva maagilisel moel ise su veebilehele. Tavapäraselt kaasneb sellega ka sisu loomine sinu keskkonda ja vajadusel külalispostituste kirjutamine lingitud keskkondadesse.

Sellisete teenuste puhul jäävad linkide hinnad 100-300 dollari suurusjärku. Olen näiteks kasutanud teenust, kus iga kuu luuakse 24 linki ja selle hinnaks on 2000 dollarit kuus. Hinna sees on ka igakuine suure artikli kirjutamine, mille pihta linke hakatakse koguma.

Nii tuleb ühe lingi hinnaks natuke üle 83 dollari. Minu kogemus on näidanud, et sellest väga palju soodsamalt polegi võimalik linke saada.

Ise linkide ostmine

On mitmeid teenuseid, mis lihtsalt pakuvad võimalust mingites keskkondades ühe kaupa linke osta. Valid sobivate parameetritega keskkonna välja ja maksad selle eest raha. Teenusepakkuja organiseerib lingi kas külalispostitusena või lingi lisamisega olemasolevasse artiklisse. Selliseid linkide müüjaid on kümneid.

Üks vastuolulisemaid kohti sellisete linkide hankimiseks on Fiverr. Enamus SEO „gurusid“ ütleb, et Fiverrist ostetud lingid on spämm ja varsti saad omale Google’i-politsei kaela. Ilmselgelt pole nad lihtsalt selle keskkonna peensustesse süüvinud ja seega ei tea, millest räägivad.

Olen kasutanud Fiverrit sadade linkide puhul, mis on andnud otsingus suurepäraseid tulemusi. Hoiatuseks tuleb siiski öelda, et kui sa ei tea, mida sa ostad, siis on tõenäosus Fiverris linkidega petta saada väga suur.

Ise linke hankides võivad hinnad olla väga madalad, alates paarikümnest eurost. Arvestama peab aga ka sellega, et teenust kasutades maksad teenuse pakkujale iga lingi ees 50 kuni 100 dollarit vahendustasu.

Ise linkide hankimine

Paljud „white hat“ SEO-inimesed leiavad, et linkide eest raha maksmine on saatanast ja sellega tegelevad turundajad pärast surma taevasse ei saa. Nende lähenemine on järgmine: võtan ise ühendust sobivate keskkondadega ja pakun neile oma külalispostitusi või palun neil oma materjalile kui allikale viidata. Nende igavese turundaja hinge hoiab puhtana see, et nad ei maksa artikli avaldamise või lingi lisamise eest raha. Samas puritaanid peaksid mõistma, et Google peab surmapatuks iga tegevust, mis on mõeldud otsingutulemustega manipuleerimiseks.

Selle tegevuse peamiseks kuluks on sinu aeg, aga üha sagedamini küsitakse ka sellise lähenemise puhul sinult raha.

Isetekkelised lingid

Absoluutselt kõige parem asi, mis juhtuda võib on see, kui sulle viidatakse selle pärast, et su materjal on tegelikult ka hea allikas. Oma töös olen püüdnud alati leida teemasid, mis võiksid muutuda valdkonna kuldvaraks.

Kõige sagedamini on see mul õnnestunus statistikat sisaldavate artiklitega. Kui sa suudad luua oma valdkonnas statistikakogumiku, mida teised kasutavad allikana, hakkab sellele lehele iseeneslikult linke tekkima.

Inimesed on hullud statistika järele ja kui sinu materjal on värske ja põhjalik, siis on lootust selle abil omale läbi aastate sadu või isegi tuhandeid linke hankida.

Oma kogemuses olen saanud huvilistelt kirju teemal, kas nad võivad meie lehel olevaid andmeid oma teadustöös või raamatus kasutada.

Uuri kindlasti, kas sinu valdkonnas on statistikateemalisi märksõnu ja pane kokku vastav materjal.

Linkige hankimise risk

Kui linkide hankimisega üle võlli minna, siis võib ka Google’ilt järgmise uuenduse käigus ebameeldiva üllatuse saada. Näiteks võib ta otsustada, et su senini kogutud linkide väärtust enam ei arvestata.

google penalti

Veebileht ja platvorm

Tehnilised tööd oma veebiga võiks suures osas ise ära teha. Valdavalt piirdub see tarkvara uuendustega, mille puhul tuleb need lihtsalt ära teha. Kulu on sel juhul vaid sinu aeg.

Tasuta ehk oma aeg

Tõenäoliselt kõige levinum affiliate-turunduse platvorm on WordPress. Selle paigaldamise ja seadistamisega võiks igaüks ise hakkama saada. Kui sa tead, milliseid pluginaid kasutada, siis ei ole nendega hakkama saamine kuigi keeruline. Sellisel juhul on taaskord peamiseks kuluks sinu aeg.

Artiklite avaldamine

Artiklite avaldamine koosneb kahest elemendist. Üks on puhtalt mehaaniline materjali kopeerimine autori dokumendist WordPressi postituseks. See on väga meditatiivne tegevus, sul pole vaja väga mõelda, kui seda teed. Minu soovitus on kõik mehaanilised tööd ära kirjeldada ja anda väikese tasu eest kellelegi teha.

Teine komponent on artikli lõplik SEO ihumine avaldamise ajal. Kui mu assistent Filipiinidel on artikli mustandi WordPressi lisanud, siis võtab mul umbes 40 kuni 70 minutit aega, et see lõplikult üle käia ja oma standardite järgi avaldamiseks valmis saada. Selle tegevus lõpus vajutan lihtsalt avaldamise nuppu.

Sellega on esimene voor artikliga seotud tegevusi tehtud. Edaspidi peaks igasse artiklisse panustama ligikaudu tunni aastas. Esialgu oma affiliate-turunduse projekti käivitades pole aga vaja sellega veel arvestada.

Tehnilised probleemid ja arenduse vajadus

Kuigi enamus platvormi käimas hoidmisega seotud tegevustega saab hakkama iga keskkooliõpilane, on mõnikord siiski päris arendaja abi vaja.

Kiirus

Kiirus on mõnevõrra ületähtsustatud SEO faktor. Peamiselt tuleb see sellest, et tihti kui räägitakse kiiruse olulisusest, ei ole juttu reaalsetest numbritest. Miks keskkonna kiiremaks tegemine aitas otsingus paremaid tulemus saada?

Kas selle pärast, et vähendasid lehe laadimisaja kümnelt sekundilt kolmele? See on selgelt väga vajalik tegevus. Või kiirendasid oma keskkonna laadimise 2,4 sekundilt 0,7 sekundile? Protsentuaalselt on tegemist võrdsete tulemustega, kui tunnetuslikult on ühe puhul tegemist suure võiduga ja teist ei pruugi kasutajad tähele panna.

Siiski, leht peaks enam-vähem normaalse kiirusega ette tulema. See tähendab midagi alla 3 sekundi. Selleks võib olla vaja tarkvara tuunimist, kujundusmalli kohendamist ja serveriseadete kruttimist. Enamus ei saa nende töödega ise hakkama ja selleks peaks olema abimees, kes asja jagab.

google pagespeed

Uuendused

Olenemata sellest, millist platvormi sa kasutad, uuendused on osa tarkvara arengust. Kui sul on WordPressi keskkond, millel on paarkümmend erinevat pluginat, siis on pea iga päev oodata mõnd uuendust.

Enamasti piirdub uuendustega tegelemine lihtsalt “Uuenda” nupu vajutamisega. Mõnikord aga lendab uuendamise käigus kõik vastu taevast ja sa pead hakkama jamade klaarimisega tegelema.

Oled sa selleks valmis?

Teisest küljest, kui sa midagi ei uuenda, siis lõpuks on su tarkvara nii auklik, et iga huviline pääseb kerge vaevaga su süsteemi kasutama.

Turvalisus

Turvalisus koosneb kahest elemendist. Esimene on kaitse kurjade inimeste vastu, kes ühel või teisel põhjusel tahavad su serverisse sisse tungida ja seal mingit jama korraldada.

Teine turvalisuse vajadus on kindlustamine oma lolluste ning tarkvara ja riistvara probleemide vastu.

Rünnakud

Aukudeta tarkvara on praktiliselt võimatu. See tähendab, et ühel päeval võid avastada, et mingid tõpranahad on sulle serverisse sisse pääsenud ja seal mingi jama korraldanud.

Kui sul on asjalik tegelane jälgimas, et uuendused oleksid tehtud ja et igasugust probleemset jama oleks serveris võimalikult vähe, on loota, et ka probleeme on vähem. Kui probleemid siiski tekivad on sul abimees, kes aitab neist jagu saada ja leitud nõrkused ära parandab.

Varundamine

Isegi siis, kui sul on maailma kõige targem serverihaldur, ei ole sa 100% kaitstud. Alati võib ilmuda auk, mille lapp tuleb hiljem kui pahalased sinu serverisse.

Aga õnnetused ei pruugi sugugi kuritegelikud olla. Paigaldad oma keskkonda mingi uuenduse ja kõik lendab õhku. Mis sa nüüd teed? Kas sul on olemas varukoopia, millest taastada eelnev seis?

Üliharva tuleb ette ka seda, et serveri riistvara lendab õhku. Kas sul on olemas varukoopia, mis ei ole samas serveris kui su peamine keskkond?

Eraldi kihi keerukust lisab see kui sul on e-kommertskeskkond. Sel juhul peaks peale iga tehingut vähemalt tehingute osa varukoopiat uuendama.

Tasulised rakendused platvormile

Viimane ja väga selge platvormiga seotud kulu on tasulised vahendid, mida soovid oma veebis kasutama hakata. Nagu näiteks: kõikvõimalikud tööriistad Amazoni linkide tegemiseks, SEO seadete sättimiseks, varukoopiate tegemiseks ja nii edasi.

Tasulised lisad olenevad sinu spetsiifilistest vajadustest ja nende hinnaskaala ulatub mõnekümnest eurost igavese litsentsi eest kuni mõnesaja euroste kuumakseteni.

Kas sul on vaja Yoast SEO tasulist versiooni?

Millise vahendiga sa oma külastajatelt meiliaadresse kogud?

Kuidas sa oma sisulehti üksteisega kokku lingid?

Selleks, et raha säästa, küsi alati: “Kas ma saan ilma selleta hakkama? Kas on olemas tasuta vahend, mis teeb sama tööd?” Selleks, et oma aega säästa, küsi alati: “Kas ma saaksin oma aega kokku hoida mingi tööriistaga? Kui palju see maksab?”

Nendest tegevustest koosneb affiliate-turundus

Mida paremad süsteemid sa endale luua suudad, seda efektiivsem sa oma töös oled. Affiliate-turundusega alustades pane kõik kirja: tegevused, ajakulu, rahakulu ja tulemused. Seda sel lihtsal põhjusel, et kui sa oled ühe korra edukas, siis saad oma tegevusi kloonida järgmistesse projektidesse.

Võidavad need, kes on süsteemsed ja järjepidevad.

Jaga artiklit sõbraga