Täna sattus mulle Facebook’is silma arutelu, miks peaks EMT’st Elisa’sse üle kolima. Väidetavalt on meie igapäevasest vestluses umbes kuuendik seotud mingite brändidega, asjad mida me kasutame või plaanime kasutama hakata (viidet uuringule praegu ei leidnud). Kuna üha suurem osa meie vestlustest muutub elektroonseks, siis peaks see trend välja tulema ka sotsiaalse meedia kanalites. Lisatud näite puhul oleks huvitav näha, kuidas EMT, Elisa ja Tele2 ise selles vestlus osaleksid.
Facebook | Kristjan Otsmann kiire kysitlus: ytle 1 pohjus, miks minna EMTst Elisasse ja 1 pohjus, miks seda poleks tark teha. Mul on lihtsalt parast 14 aastat EMT kliendiks olekut veidi kurb, et EMT ei tunnista oma vigu taielikult ning pingutab uute klientide saamise nimel marksa ro.
Neile kes seda vestlust mingil põhjusel ei näe panen siia ka ekraanivaate pildina.
Ehh, EMT räägibki kaasa. Ma ei pannud tähele, sest ei teadnud, et Kaja nimi vahepeal muutunud on. Tema vastus on päris mõnus sotsiaalne suhtlus. Lahe!
Praegu oleks jah Elisal ja Tele2-l supervõimalus peale lennata ja moosida. Hetkel veel pole võimalust kasutatud.
Eks brändid ise teavad seda ka, kuid loodetakse, et läheb mööda – “no ei ole ju palju inimesi veel sotsiaalse meediaga liitunud” mõeldakse. Ja niipalju on neil õigus, et alati jääbki grupp inimesi, kes ei loe seda meediat või loevad ja ei hooli. Ei peagi iga sihtrühma järel jooksma, kui raha sisse voolab. Las need pagana feissbuuklased ja tweepid kolivad oma telekahte, jääbki meil tipptunnil koormust vähemaks, õige meil neid vaja!
No ja oma mõtted EMTst olen alati nõus üle rääkima :)
Olen EMTs ja ei lähe kuhugi, kuna esiteks mu elu ei oleks endine ilma mobiilse ID-ta ja teiseks iPhone ostes ma lubasin ennast neile päriseks ning sõlmisin ka röövelliku lepingu.
Niiet nüüd ma vaatan üleolevalt neid kes hädaldavad kui arve on sotike suurem ja tahavad opet vahetada – tahad EMT teenuseid siis maksa niiet silm punnis. Kui tahad ainult helistada, siis muidugi hoia end EMTst eemale.
Maksan õiguse eest omada iPhone ja MID ~700 krooni kuus (see on siis hinnavahe mis oleks sama sideteenus mõne teise juures, arved on ikka üle tonni) ja see ei olegi uskumatult palju. See on just nii palju, et loobuma ei oleks vist nõus (no kui saaks loobuda) :)
HEnriku point MID ja iPhone suhtes on asjalik. Ma MID pole kunagi kasutanud ja ei tea, millest ilma jään. Kasutan ID kaarti ja tean ka selle puudusi MIDga võrreldes. Siiski ei tunne ma vajadust MID järgi. EMT pole seda mulle piisavalt atraktiivseks teinud.
IPhonega on nii, et seda ma ei tarbi, sest ma boikiteerin praegu kõiki Apple tooteid, mida võimalik. Ma võin ka ümber mõelda ja Apple fänniks hakata, aga praegu ma seda ette ei näe.
Lahe. Mis on siis Apple brändi eitamise põhjused? 1 poolt ja 1 vastu, palun. :)
Poolt: väga hästi töötav kraam ja UX
Vastu: kinnine mudel ja minu maitse jaoks on applel liiga kõrilõjkajalik busines practice
See oli liiga huvitav, et mitte vaiki olla – “Ma võin ka ümber mõelda ja Apple fänniks hakata”. Kas sinu jaoks on ainus tarbimise viis “olla fänn” ja ei mingit vahepealset, et lihtsalt ostsin, töötab, ajab asja ära, on ok, ei ole olemaski?
See oli üldiselt mõeldud eelistusena. Olenevalt kaubast/teenusest peab kohati olema rohkem kui “töötab, ajab asja ära, on ok”, samas WC-paberi puhul on sul õigus.
Brändilaiskusest peaks rääkima, mitte margitruudusest…
ei tea, kas see on puhtalt talupoglik suuremakummardamine ja puhas juhmus, aga ei vaheta seepärast veel keegi enda panka, et teenustasud kallid on või ei vaheta keegi ka mob side operaatorit sellepärats, et vana on kallim…
millepärast siis mida ja üldse vahetada?
No ei vaheta paljud ka naist, isegi kui uus oleks noorem ja odavamgi ehk. Ikka truudus, mitte laiskus. Kui ma saan maksta teenuse eest ja olen teenusega rahul, siis milleks lahkuda? Hind ei ole põhjuseks kuhugi liikuda. Solvang on. Kui inimesed peaks näiteks 10 minutit ootejärjekorras kõlkuma ja selle tulemusel veel lolliga rääkima, siis vahetataks, aga alla tuhande krooni kuus lisa maksta töötava teenuse ning meeldiva teeninduse eest… seda ikka tehakse.
Küsimus on takistuse suuruses. Panga vahetamisel on takistuseks laen. Mis sa ikka mujale kolid, kui nagu nii pead asju ajama ka eelmises. Kui ahelaid pole, pole vahetamises mingit takistust.
Mobiilide puhul on peamiselt takistavateks teguriteks laiskus, natuke prestiiž/bränd ja tähtajalised orjalepingud. Või siis nagu eelnevast selgus toode/teenus mis on monopoolne (MID).
Kena lugu maci ja pc teemal :) https://www.guardian.co.uk/commentisfree/2009/sep/28/charlie-brooker-microsoft-mac-windows