Jaga artiklit sõbraga

Millist postitusnimekirja te pakute? See on üks kõige levinum küsimus, mida meile telefonitsi ja meiliteel edastatakse. See on mõistlik küsimus, sest sihitud postitusnimekirjade kasutamine on kõige efektiivsem turunduskanal. Probleem peitub selles, et renditav nimekiri ei ole sihitud ja sinu saadetud kiri ei ole oodatud.

meiliturundus 20 nouannet postitusnimekirja kasvatamiseks

Kuidas kasvatada oma postitusnimekirja? Järgnevad nõuanded on kokku kogutud selleks, et aidata neid, kes alustavad oma postiloendi kogumist. Samas kui sul on juba meililist olemas, siis saad neid mõtteid kasutada uute liitujate saamiseks.

1. Ära ütle „liitu uudiskirjaga“

Keegi ei taha uudiskirjaga liituda. Fraas „Liitu uudiskirjaga“ ei sisalda infot ja toob pähe pigem negatiivsed mõtted ülevoolavast meilikastist. Oma töös olen näinud, et kui asendada „liitu uudiskirjaga“ selgete põhjendustega, miks seda tegema peaks, siis kasvab liitujate arv kordades. Kasuta järgnevat malli:

  • Värske [valdkonna info]: nõuanded, [huvitavad asjad], [oluline info] ja [valdkonna trendid] mugavalt sinu postkasti.

Asenda nurksulgudes olevad sõnad oma klientidel olulise väärtusega ja tulemuseks on rohkem uudiskirjaga liitujaid. Näitena malli kasutamises toon meie oma uudiskirjaga liitumise üleskutse:

  • Värsked turundusnipid: nõuanded, uuringud ja statistika, turundustrendid mugavalt sinu postkasti

2. Jaga väärtust!

Parimaks taktikaks oma listi kogumisel on väärtuse jagamine. Anna midagi liitujale ja küsi meiliaadress vastu. Loo potentsiaalsele liitujale põnevat, huvitavat või vajalikku materjali, mida saab käte meiliaadressi loovutamise eest. Tulemuseks on listiga liitumiste arvu mitmekordistumine. Väärtuse pakkumine tagab selle, listiga liituvad teile olulise sihtgrupi esindajad, sest ainult neile on väärtusena jagatav materjal oluline.

meiliturundus väärtus

Näiteks müügikoolitaja Ekke Lainsalu kogub oma postitusnimekirja läbi tasuta koolitusvideote. Ekke saadab nimekirjaga liitunutele regulaarselt tasuta müügiteemalisi koolitusvideoid.

3. Liitumise võimalus igale lehele

Postitusnimekirjaga peab olema võimalik liituda veebi igal lehel. Lisaks on soovitav luua eraldi liitumisleht, millel on välja toodud, mis kasu liituja hakkab postitusnimekirjast saama. Liitumisvorm peab kindlasti olema ka nähtaval kohal. Kui inimene vormi ei näe, siis ta seda eraldi otsima ei lähe.

4. Tehingu sooritamisel

Küsi postiloendiga liitumist tehingu sooritamisel. Külastaja, kes on jõudnud otsusele, et on valmis midagi tellima või ostma, on andnud teile ühe suure JAHi. Kasuta see positiivne meeleolu ära ja küsi temalt üks väike uudiskirjaga liitumise JAH lisaks.

5. Täname-lehed

Kui sa ei taha külastaja tähelepanu tehingu sooritamise käigus liigse valikuga häirida, siis on mõistlik panna postitusnimekirjaga liitumise info täname-lehele, mida kuvatakse pärast õnnestunud tehingu sooritamist. Kehtib sama põhimõte, mis eelmises punktis, kui suur JAH on käes, siis on väike kerge tulema.

6. Tehingumeilid

Tehingumail, mis saadetakse kasutajale tehingu kinnitamiseks, võib sisaldada üleskutset postiloendiga liitumiseks. Lisaks võib tehingu meil olla ise näide sellest, mida kasutajale tulevikus saatma hakatakse. Tehingumeilide avamise protsent on tihti 100% lähedal.

7. Partnerid

Partnerite nimekirju saad kasutada, siis kui sul on pakkuda väärtust, mis on seotud partneri listi liikmete huvidega. Ilmselt sa oma partneritele halba ei soovi. Tuleb hoolikalt läbi mõelda, mis infot te sel juhul adressaatidele saadate, et nad seda suvaliseks spämmiks ei peaks.

emailiturundus rendilistid8. Rendilistid

Rendilistid on postitusnimekirjad, mille adressaatidele nende omanikud on nõus sinu sõnumit edastama. Suurimad nimekirjad Eestis on ilmselt tasuta meiliteenuste kasutajad. Rendilistide kasutamisel kehtivad samad põhimõtted, mis partnerite puhul. Leidke see väärtus, mis on saajatele oluline ning püüdke nad selle abil oma postiloendiga liituma panna.

Kuna rendilistides olevad aadressid on väga juhuslikud, siis tagasiside sellistest kampaaniatest on kindlasti väiksem kui partnerite postiloendit kasutades.

9. Veebipõhised tööriistad

Vahendid, mis teevad kliendi elu lihtsaks. Hinnakalkulaatorid, testid ja muud interaktiivsed lahendused saavad ühe võimalusena pakkuda täpse info saatmist kasutaja meilile. Selle käigus küsi kindlasti võimalust ka edaspidiseks suhtlemiseks läbi uudiskirja.

10. Saada sõbrale

Olin kunagi üllatunud, kui nägin, et üheks parimaks uudiskirjaga liitumise kanaliks on uudiskiri. Lugejad jagavad huvitavat materjali sõprade ja kolleegidega. Selliselt jagatud kiri toob uusi liitujaid. Iga postitusnimekirja saadetav kiri peaks sisaldama üleskutset seda kirja sõbraga jagada.

11. Sotsiaalmeedia

Lisa üleskutse postitusnimekirjaga liitumiseks sobivatesse sotsiaalse meedia kanalitesse. Näiteks Facebookis võid kasutada selleks eraldi lehte, mis tutvustab lähemalt uudiskirjast saadavat väärtust.

Jaga sotsiaalsesse meediasse väärtuslikku materjali, mille saamiseks on vaja meiliaadress loovutada. Samuti võid Facebookis läbi viia tarbijamänge, mille osalemise tingimuseks on meiliaadressiga registreerumine.

meiliturundus sotsmeedia

12. Üritused

Üritustel esinejana osaledes on hea mõte välja hõigata, et kui teie ettekanne osalejatele huvitav tundub, siis saab materjali regulaarselt lisaks postiloendiga liitudes. Samuti võib postiloendiga liitumise panna ka valikuks tagasisidelehtedel.

13. Trükised

Trükised ja muud offline materjalid. Tootelehed, brošüürid, kataloogid ja muud reklaammaterjalid peaksid sisaldama üleskutset postitusnimekirjaga liitumiseks. Mõned inimesed eelistavad elektroonilist formaati ja neid paberiga ei püüa. Samuti saad selle arvelt trükikuludes säästa.

14. Nimeline otsepost

See võte on seotud eelnevaga. Kutsuge inimesi üles paberist loobuma ja liituma elektroonilise postitusnimekirjaga. See annab teile rohkem võimalusi, on odavam ja loodussäästlikum. Näiteks võid luua eraldi minisaidi, kus inimesed saavad paberist loobuda ja e-ga liituda.

15. Pane ennast kirja!

Postitusnimekirjaga liitumine tegevuskohas. Näiteks liitusin ühe söögikoha postitusnimekirjaga just nii, et kirjutasin paberile oma nime ja meiliaadressi ning mulle hakati saatma iga nädal menüüd. Selline liitumine on sobiv äridele, mille tarbimine toimub nende asukohas. Söögikohad, klubid, teatrid ja muud sarnased tegevusvaldkonnad.

uudiskirjaga liitumine tegevuskohas

16. Kliendiprogrammid

Kui klient liitub lojaalsusprogrammiga, siis peab temalt kindlasti küsima ka nõusolekut edasise maili saatmise kohta. Iga lojaalsusprogrammiga peab olema seotud regulaarne uudiskirja saatmine.

meiliturundus tutavalt17. Küsi!

Kui kohtud kliendiga või partneriga ja sa arvad, et tal võiks sinu uudiskirjast kasu olla, siis küsi, kas võiksid ta listi lisada. Sellise küsimise võid siduda ka messide, konverentside ja muude üritustega, kus osalejad võivad uudiskirjaga liituda jättes maha oma visiitkaardi.

18. Ära liitujat hirmuta

Kui sa ütled liitujatele, et nende meiliaadress ei lähe rändama ja te ei müü ega rendi seda edasi, siis esmapilgul tundub see hea mõttena. Aga tegelikult ei ole! Oma testides oleme näinud, et kui sa tuletad inimestele meelde, et meilide saamisega on seotud mingid probleemid ja spämmimine, siis sa vähendad sellega liitujate arvu.

19. Tee liitumine lihtsaks!

Küsi ainult hädapärane info! Selleks on tegelikult ainult meiliaadress. Edaspidi saad juurde küsida, muid andmeid, mida segmenteerimiseks kasutada. Ära hakka esimeses vormis koheaadressi, telefoni, passinumbrit ja muud koormavat infot pärima. Mitmed uuringud on näidanud, et kõige paremini täidavad külastajad liitumisvormi siis, kui see sisaldab kahte välja: nimi ja meiliaadress.

captcha20. Ära piina inimesi!

Ära kasuta inimeste tuvastamise vahendeid. Paljudele veebivormidele on juurde pandud lisaväli. Selle nimeks on tihti CAPTCHA. Enamasti on selle välja täitmine tüütu, aga mõnikord ei saa kasutajad sellega üldse hakkama. Nii väheneb su meililistiga liitujate arv. Captcha asemel peaks kasutama double opt in võimalust, kus liituja peab saabunud kirjas linki klikkides oma liitumise kinnitama. Lisaks on mõnede meiliteenust pakkuvad firmad võtnud kasutusele mitmeid tehnilisi vahendeid vältimaks spämmi sattumist postitusnimekirjadesse.

Keskendu kvaliteedile!

See punkt ei ole seotud otseselt listi suuruse kasvatamisega, vaid selle kvaliteediga. Ära ürita trikkide abil oma listi kasvatada. Oluline pole mitte see, kui palju inimesi sul listis on, vaid see kas need inimesed on huvitatud sinu pakutavast materjalist. Kõige lõpuks on oluline, kas nad ostavad sinu tooteid ja teenuseid.

Ameeriklaste otseturunduse ühingu (US Direct Marketing Association) statistika näitab, et oma postitusnimekiri ehk house list on kõige efektiivsem turunduskanal üldse! 2016. aastal tõi iga meiliturundusse pandud dollar tagasi 44 dollarit.

Hakka oma listi kasvatamisega kohe pihta!

Meiliturunduse koolitus

Meiliturundus on kõige efektiivsem turunduskanal, mida kasutada suure hulga kontaktidega suhtlemiseks. Tule koolitusele, mis annab sulle teadmised, et saaksid viia mailiturunduse oma ettevõttes uuele tasemele ja sellest maksimaalset kasu saada. Vaata lähemalt…

Vaata ka seda postitust, 10 punkti, milline on viisakas meiliturundus?

_________________________
PiltVisual Hunt

Jaga artiklit sõbraga