Jaga artiklit sõbraga

Ford on teistest Detroidi autotootjatest juba pikka aega eristuda soovinud, esialgu küll ainult autode endi vallas. Nüüdseks on aga Ford lõplikult välja jõudnud ka sotsiaalmeediani. Olles sotsiaalmeedias kanda püüdnud kinnitada varemgi, on seekord, ehk ka majanduskriisi survel, oldud eriti ambitsioonikad:

Nimelt, nende uus Ford Fiesta Movement on üks sellel aastal enim kõneainet pakkunud sotsiaalmeedia-juhtum üldse, tekitades furoori kõigis suuremates meediaväljaannetes. Rohujuure tasandile välja mineva kampaania idee oli anda 100 uut Ford Fiestat konkursi põhjal valitud inimeste käsutusse, kelle ainsaks ülesandeks oli autosid kuus kuud kasutada ja oma igapäevategevusi erinevates kanalites kajastada:

Konkursil valiti inimesed välja selle järgi, kui suurt kõlapinda omati sotsiaalmeedias. Fiestad läksid kasutada suure vaatajas- ja lugejaskonnaga blogijate kasutusse, kellel on juba varasemalt olnud tuhandeid jälgijaid. Minnes seda teed, kindlustas Ford juba eos suure levi blogimaastikul ja kvaliteetsete videote tekkimise Youtube’i.

Kampaania tulemusena täitus Youtube kuue kuu jooksul sadade videotega, mille peaosas oli Ford Fiesta ise. Vloggeritele (video bloggers) antud ülesanne välja mõelda mingi teatud missioon, mida siis koos autoga täide viima asuti. Näiteks Brittany Louise Taylori üheks missiooniks oli oma lemmikbändi külastamine

Peale selle, et mingi hetk oli Ford Fiesta jutuks igas sotsiaalmeedia kanalis, kogub Ford siiani kokku kõik videod, tweetid, fotod ja blogipostitused ka oma saidile: Ford Fiesta Movement

Kuue kuu pikkune kampaania on nüüdseks lõppenud, nii et on hea aeg vaadata, kuidas Fordi eksperiment kulgenud on. Kampaania lõppedes jagas Ford oma strateegia edukuse kohta ka numbreid:

  • 4.6+ miljonit vaatamist Youtube’is
  • 500,000+ näitamist Flickris
  • 3 miljonit Tweeti
  • Üle 50, 000 potentsiaalse kliendi, kellest 97% pole varem Fordi omanud

Viies Fiesta nime rohkem kui 8 miljoni inimeseni, raiskamata sentigi raha traditsiooniliste turundusmeetodite peale, pole sugugi paha. Tähtsaim number neist kõigist on aga 50,000 uut potentsiaalset klienti Fordi jaoks. Kampaania lõplik edukus põhineb just neil – kas kampaania lõppedes on inimesed nõus Fiesta ostmiseks ka raha välja käima, on järgmise kuue kuu jooksul peamine küsimus, millele Ford vastust loodab näha. Ise loodan huviga varsti ka neid numbreid näha.

Kui anda sajale “web-savvy” inimesele võimalus kasutada autot kuue kuu vältel, siis on huvitavad seigad kindlad tulema. Näiteks üks omanikest, Natalie Neff, sattus Fiestaga suuremat sorti autoõnnetusse. Õnneks jäi ta aga ellu ning lõi hiljem selle kohta ka blogipostituse, andes teada kuidas Fiesta tugev konstruktsioon ta elu päästis.


Allikad:
Mashable

Wired


Jaga artiklit sõbraga