Kaks nädalat tagasi tegime esimese Eesti ettevõtete Facebooki fännilehtede edetabeli. Kui praegu numbreid vaatsin, siis märkasin, et kohati on muutused olnud väga suured. Siit tuli uus mõte, et teha iga nädal Eesti Ettevõtete Facebook TOP10.
TOP 10 koostamisel võtame arvesse kahte kriteeriumi:
- Nimekirjas on ainult ettevõtted
- Nimekirjas on ainult fan page’id
Mis eelmise tabeliga võrreldes muutunud on? Alkohol on väga populaarne nii A. Le-Coqi kui ka Veinisõber.ee fännide arv on kasvanud rohkem kui kuuesaja võrra. Forum Cinemas kinoklubi kasv on aeglustunud ja võib oodata, et järgmise tabelis on esimesed juba kas Tartu õllemeistrid või veinisõbrad.
Uute tulijatena on tabelis Club Privé (760 fänni) ja SmartPOST (598 fänni). Kõige rohkem on kohta parandanud Sagadi mõis, mis liikus kuuendalt kohalt neljandaks. Kõige vähem on kasvanud Hell Hunt ja Tallink Silja, neile lisandus kahe nädalaga vaid 11 fänni. Viimane neist enam ilmselt järgmisesse tabelisse ei pääse. Eelmise tabeliga võrreldes on välja jäänud Tallinna Tantsuakadeemia ja kaubanduskeskus Solaris.
Seekordne pingerida näeb välja järgmine:
Koostatud seisuga 23.11.2009
Versioon 2 koos lugejate poolt lisatud brändidega
Ettevõte | Fänne | Uusi fänne | Kohamuutus | |
1 | Forum Cinemas kinoklubi | 1 952 | 78 | – |
2 | Veinisõber.ee | 1 806 | 630 | – |
10 | Vana Tallinn | 1 609 | uus | uus |
3 | A le Coq | 1 481 | 684 | -1 |
4 | Sagadi mõis | 958 | 334 | +1 |
5 | Hell Hunt | 770 | 11 | -2 |
6 | Club Privé | 760 | uus | uus |
7 | Clazz | 747 | 20 | -3 |
8 | KSA Silmakeskus | 677 | 131 | -1 |
9 | Kliinik32 | 636 | uus | uus |
Sagadi mõisa kogamusest oma Facebooki fännilehega saab lugeda siit.
Märkus: Pärast postituse ilmumist on lugejad leidnud Eesti brände, mis ei olnud esialgses tabelis. Mõtleme järgmiseks nädalaks välja, mis me oma tabeli reeglitega teeme, sest Vana Tallinn ja Traditsiooniline Limonaad ei ole ettevõtted, kuid nad on kindlasti raha taotlevad brändid. Selle postituse esialgne edetabel nägi välja selline:
Ettevõte | Fänne | Uusi fänne | Kohamuutus | |
1 | Forum Cinemas kinoklubi | 1 952 | 78 | – |
2 | Veinisõber.ee | 1 806 | 630 | – |
3 | A le Coq | 1 481 | 684 | – |
4 | Sagadi mõis | 958 | 334 | +2 |
5 | Hell Hunt | 770 | 11 | -1 |
6 | Club Privé | 760 | uus | uus |
7 | Clazz | 747 | 20 | -2 |
8 | KSA Silmakeskus | 677 | 131 | – |
9 | SmartPOST | 598 | uus | uus |
10 | Tallink Silja | 585 | 11 | -3 |
52 korda aastas? Pigem oleks vist hea mõte teha iga kuu. Manuaalselt otsite neid?
Praegu oli üle 2 nädala. Kuuga muutub tabel ilmselt täiesti teistsuguseks. Vaatame, mis tundub hea tihedusena. Praegu on olnud kahe nädalaga kasvu 50 ja rohke prossa.
Otsime käsitsi, sest pole sellist võimalust nagu list all Estonian business fan pages :)
Nii, et kui miskit on välja jäänud, siis võib meile teada anda.
Ma pean tunnistama, et ei näe selliste absoluutarvude võrdlemisel mitte mingisugust sihti.
Selle tabeli siht on näidata, kui palju üldse inimesed kaasa tulevad. Lisaks saab kõige aktiivsemate jälgimisel endale ideid koguda. Kuna tabelis on täiesti erinevalt käituvad ettevõtted, siis võib leida erinevaid näiteid.
Mis pagana moel on Tallinkil üle 500 fänni? Miks nad sellega midagi ette ei võta? Samas on kõrval aktiivsed tegutsejad nagu A le Coq ja veinisõbrad.
Absoluutarvud on praegu ainuke näitaja, mida me väljastpoolt näeme ja kvantitatiivselt hinnata saame.
Palun “inimese kontroll” töötavaks ka Safariga (annab alati vea) ja Firefoxiga (back nupp vea korral teeb tekstikasti tühjaks).
Inimese kontrolli proovime üldse maha võtta ja asendada kasutajale nähtamatu vahendiga.
Andmetes on juba kalad sees …
ETV- 1596 fänni
Kliinik 32 – 636 fänni
Kaubamärkide poolest lisaks:
Traditsiooniline Limonaad – 589 fänni
Vana Tallinn – 1609
Jõudu soovides Taevas Ogilvy SM tegijad ja Rein
Tänud! Ma ei tea kas ETV peaks sisse minema. Tegemist on ikkagi mittetulundusliku riigiasutusega. Need teised küll. Traditsiooniline Limonaad top 10 ei mahu ja Kliiniku ja Vanatallinna lisandumine lükkavad SmartPOSTi ja Tallinki tabelist välja.
ETV ja Kliinik peaksid sees olema kindlasti.
Vana Tallinn ja Limonaad oleksid siis arvestatavad kui tegemist on ka toodete/kaubamärkide listiga.
ETV ei ole kindlasti uus tulija, nad on eelmine kord ilmselt kahe silma vahele jäänud.
Kliinik 32 on aga kiire tõusja olnud.
Rein
See, et ETV ei olnud sees on just sellest tingitud, et kriteeriumiks on kommerts, äri, raha teenimine.
“Selle tabeli siht on näidata, kui palju üldse inimesed kaasa tulevad.”
Kas 1952 on palju? See vist on sama tark küsimus, kui kas 4,3 korda on vähe.
Vähe või palju?
Tallinnas on 212 582- 10 kuni 50 aastast, ehk siis kino on saanud endale 0,9% võimalikust valimist. (Võite valimit vähendada, kui teate täpsemalt kinohuviliste arvu).
Kui fännid on saadud kampaania teel, siis on ühe fänni hind ca 3 krooni (FB hinnakiri). Kel käepärast teiste kanalite hinnad/kontaktid võib võrdluseks kõrvutada…
Kui need ca 2000 inimest on liitunud lihtsalt oma vabast tahtest ilma reklaamita, siis muidugi suurim kummardus.
Näen, et päris palju vaeva nähtud.
Priit, kui sa Siutsus Facebook’i kataloogi https://siuts.us/facebook/ kasutasid ettevõtete otsimisel, oleks tänuväärt, kui sa blogipostis tagasi lingiks ka.
Hmmm… link on juba ammu lingitud, eelmises postituses https://www.dreamgrow.ee/2936-eesti-facebooki-top-10/
Priit, ma arvan, et ETV ikkagi peaks olema. Eriti kui eesmärgiks on see, et vaadata, kui palju inimesed kaasa tulevad. Teiseks, olgugi, et ETV on avalik-õiguslik, siis inimeste tähelepanu nimel peavad nad täpselt samamoodi võistlema.
Muide, kui brändide hindamiseks läheb, siis Simpel Sessionil on hetkel 2856 fänni. Eesti üritus, Eesti bränd.
https://www.facebook.com/#/simpelsession?ref=ts
Ahjaa… ja uutest on tulnud FBsse veel Farmi (mis on Maag Piimatööstus), kes ka jõudsalt igapäevaselt fänne kasvatab, eks näis, kas jõuavad suurematega võistelda:
https://www.facebook.com/#/pages/FARMI/182562746637?ref=ts
Ma ei teagi kas Priit jätkab asjaga või mitte, aga muidu pistsime Facebooki fännilehed Metrixisse. Hetkel küll veel toorevõitu ja lihtsalt list, aga kui aega leiab arendame edasi: https://metrix.station.ee/?act=facebook
Selline Eesti lehekülg on ka – https://www.facebook.com/pages/MMA-Raju/133334716159?ref=ts. MTÜ Eesti Sportliku Vabavõitluse ja Brasiilia Jiu-Jitsu Liidu poolt hallatav leht nende spordiliigale. Või MTÜ-d ei lähe ettevõtete alla? ;)