Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

ChatGPT koolitus:
tulemused turunduses ja teeninduses

Vaata ChatGPT koolitust, kus õpid AI-rakendust oma töös kasutama. Kuidas ChatGPT aitab sisu kiiremini ja odavamalt luua ning vähendada turundus- ja teeninduskulusid, parandades samal ajal töö kvaliteeti? Kuidas tehisintellekt võib mõjutada peaga töötavate inimeste tulevikku? Vaata lähemalt...
 

Kui alustada sotsiaalse meedia kasutamisega, siis on oluline läbi mõelda, kui palju üldse osalejaid võiks olla. Kas Sinu sihtgrupis on piisavalt inimesi, et sotsiaalse meedia kanalites pidevat suhtlust üleval hoida?

Enamus veebikeskkondades, kus kasutajad saavad suhelda ja osaleda sisu loomisel, jagunevad nad aktiivsuse järgi kolme gruppi:

  • Aktivistid
  • Osalejad
  • Hiilijad

Osalemine sotsiaalses meedias 1-9-90 reegel

Aktivistid

Aktivistid on tõelised fännid, kes moodustavad ligikaudu 1% kasutajatest. Aktivistid toodavad enamuse kasutajate poolt loodavast materjalist, vastavad teiste kasutajate küsimustele ja kommenteerivad. Nad annavad kiiret tagasisidet ja suhtlevad teiste kasutajatega. Kohati võib tunduda, et nende elu möödubki teie keskkonnas.

Näiteks: Wikipedia 1000 aktiivseimat kasutajat, kes moodustavad vaid 0,003% kasutajatest, toodavad ligi kaks kolmandikku Wikipedia sisust.

Osalejad

Osalejad on grupp, kes osaleb sisuloomises ja diskussioonis aegajalt. Osalejad võtavad sõna, kui teema on neile tõeliselt tähtis. Nende poolt loodav materjal ei ole nii mahukas kui Aktivistidel. Hindamine, kommenteerimine ja muud lihtsamad tegevused on Osalejate pärusmaa. Keskkonna külastajatest kuni 9% võiks kuuluda Osalejate gruppi.

Hiilijad

Valdav osa kasutajaid, kes veebikeskkondi külastavad, tulevad sinna vaid olemas olevat sisu tarbima. Nad ei lisa keskkonda uut väärtust. Olenevalt teemast ja osalemiseks vajalikest tegevustest moodustab Hiilijate osakaal 90% keskkonna külastajatest. Kohati võib Hiilijate osakaal olla isegi suurem.
Sisu loomine sotsiaalses meedias 1-9-90 reegel
Kui eelmine püramiid pea peale keerata, siis on näha, et kogu sisu tuleb Aktivistidelt ja Osalejatelt.

Selleks, et sotsiaalses meedias hakkaks toimuma diskussioon ja see ei vajaks pidevat tagant tõukamist omaniku poolt, on vaja kriitilise massi olemasolu. Mõelge läbi, kui suur on teie valdkonnas huviliste arv ja esitage endale küsimus, kas 1% nendest inimestest on piisav, et teie sotsiaalse meedia tegevusi toetada.

Kõige keerukam on käima saada foorumit, sest see eeldab paljude inimeste omavahelist suhtlemist. Alternatiiviks on blogi (või Facebooki fännileht), mille puhul vähene kommentaaride hulk ei tee seda veel kasutuks. Kohati ei ole blogides üldse võimalik kommenteerida. Näiteks maailma ühes loetavamas turundusblogis (Seth Godin) ei saa kommenteerida.

Meile, lihtsurelikele, on sotsiaalsetes kanalites siiski oluline suhtluse tekitamine ja kasutajate innustamine osalema. Tavaliselt on Aktiviste piisavalt vähe, et nendega ka otse suhelda ja neile ühel või teisel moel „õlale patsutada“. Õhutage osalema, avaldage tunnustust vastake igale kommentaarile, siis saate oma sotsmeedia tegevustest tulemusi, mis ka pangaarvel kajastuvad.

Kas sinu sotsiaalmeedia ROI on positiivne?

Jaga artiklit sõbraga