Jaga artiklit sõbraga

Kui tegin umbes aasta tagasi Facebooki Kurgi lehe, soovitasin seda vaid 20’le sõbrale ja rohkem ei pidanud ma midagi tegema. Head(või hullud) ideed levivad ja nii on tänaseks Kurk kogunud juba pea 50 000 fänni.

Kui sa näed veebis mõnda videot, pilti või blogiposti, mis on see, mis paneb sind seda jagama? Võibolla ajas see sind naerma, pakkus kasulikku informatsiooni või oli lihtsalt nii vinge, et pidid selle kohe oma Facebooki seinale riputama.

Kogusin kokku 7 kõige geniaalsemat reklaamkampaaniat, mida ma isiklikult olen sõpradele jaganud või Facebooki riputanud.

IKEA Showroom kampaania Facebookis

IKEA on tuntud oma provokatiivsete reklaamide poolest, kuid nende üks enim levi saanud kampaania leidis aset Facebookis. Et reklaamida nende uue poe avamist Malmos, Rootsis, lõid nad selle poe omanikule Facebooki konto ja lisasid tema albumisse pilte dekoreeritud tubadest. Põhimõte oli lihtne – Esimene inimene, kes tag‘is ennast mõnel esemel, sai selle endale. See oli nii nakkav ja põnev, et inimesed jagasid seda oma profiili lehel ning lisaks täitusid inimeste seinad teadetega märgistamisest. IKEA jagas paari tuhande dollari väärtuses kaupa ja tõstis sellega oma brändi tuntust üle maailma.

Will It Blend?

Kas on veel kedagi, kes pole näinud kasvõi ühte Will It Blend videot Youtube’is? BlendTeci minivideote kampaania on ääretult edukas, nad on miksinud pesapallikurikaid, golfipalle ja mobiiltelefone. Eriti palju populaarsust on kogunud erinevate Apple toodete hävitamine, kas siis iPhone või näiteks kõige hilisem video iPadist, millel on hetkeseisuga üle 10 miljoni vaatamise.

Old Spice videokampaania Youtubes

Absurdihuumor on populaarne. Selline, peale mida sa mõtled: “ee, mis see nüüd oli?” Ma ei tea mida suitsetavad Old Spice reklaamide loovjuhid, et tulla välja selliste ideedega, aga need on tõesti geniaalselt absurdsed. Esimene taoline video, millega Old Spice välja tuli – The Man Your Man Could Smell Like on praeguseks kogunud üle 30 miljoni vaataja. Atraktiivsest mehest selles videos sai fenomen, uus Chuck Norris kui nii võib öelda. Old Spice hoiab populaarsust üleval videotega, kus too mees vastab nii tavainimeste kui ka kuulsuste küsimustele. Nende Youtube kanalil on nüüdseks juba üle 200 video ja subscribereid 270 000.

OK Go muusikavideod

Ajal kui suurem osa artistidest ei tahtnud tunnistada, et CD’d on minevik ja internet tulevik, tuli OK Go koos mõne linttrenažööriga ja tekitasid sensatsiooni OK Go – Here It Goes Again videoga. Nelja aastaga kogus see vapustavad 52 miljonit vaatamist. Nende uuemat videot This Too Shall Pass on hetkel vaadanud “vaid” 25 miljonit inimest.

Quicksilver & Dünamiidiga surfamine

Aastal 2007 jõudis avalikuse ette video, kus põhja poolt pärid noored surfarid kasutasid dünamiiti, et tekitada laineid, mida nad nii kaua oodanud olid. Idee taga oli rõivafirma Quicksilver, kes tänu sellele videole ja korduvale näitamisele Müüdimurdjates endale nime tegi.

Nike & Kobe Bryant

Nike on tükk aega oma reklaamides kuulsusi kasutanud ja seda väga edukalt. Et reklaamida oma uut tossuseeriat, palkas Nike NBA staari Kobe Bryanti ja lasi tal igasugu asjadest üle hüpata. Alustades autost ja lõpetades madudega täidetud basseinist. Eriti see viimane video tekitas palju vastukaja, et kas see on monteeritud ja võlts? Mis oli muidugi väga hea, sest rahvas jagas seda, et ka oma sõprade arvamust küsida.

LED kunst lammastega

Kui suured firmad taipasid, et nad saavad hoida suure hulga raha kokku sellega, kui palkavad iseseisvaid kunstnike, kes teevad neile viraalseid videoid, mida inimesed ise levitavad, siis hakkas neid päris palju ilmuma. Üheks populaarsemaks selliseks oli Samsungi Extreme Sheep Art, kus lambaid karjatati kindla süsteemi järgi ja nende külge kinnitatud LED tuled tekitasid tõelise vaatepildi. Nüüd on sellel videol juba üle 14 miljoni vaatamise.

Kindlasti jätsin ma mõned vägevad reklaamid siit välja. Millised viraalsed kampaaniad on teile viimasel ajal kõige rohkem meelde jäänud?

Jaga artiklit sõbraga