Jaga artiklit sõbraga

Eelmisel nädalal tutvustas Google “+1”  nuppu, mis peaks muutma Google otsingu märksa sotsiaalsemaks ja on tõsiseks konkurendiks juba popiks turundustööriistaks saanud Facebooki “Like” nupule.

google pluss 1 nuppKui hetkel on Google otsing sisuliselt algoritmi põhine ja sotsiaalset datat ei võeta arvesse, siis +1 segabki kokku algoritmil ja soovituste baasil toimuva otsingu.

Seega varsti saab hakkata otsitulemusi teistele soovitama. Näiteks kui otsid infot pulmade korraldamise kohta ja leiad ühe väärtuslikust infost kubiseva lehe, siis saad lihtsalt vajutada +1 nuppu ja see veebileht saab 1 “hääle” juurde ning järgmised pulmainfo otsijad näevad seda ning see tõstab antud veebilehe usaldust.
Siin kohal tuleks muidugi viidata ka Nielseni uuringule, mis tõi välja, et inimesed usaldavad kõige rohkem ikka teiste inimeste arvamusi.

Vaata ka lühikest videot +1 nupu kohta


Olulisemad küsimused ja vastused turundajate jaoks


Mida ma üldse peaksin sellest uuendusest arvama?

Pead teadma, et kui +1 nupp korralikult tööle hakkab, siis väheneb igasuguste algoritmi “petmise” võtete (lingifarmid, black hat seo jne) tähtsus ja järjest olulisemaks muutub saidil olev sisu, sest kui see on kehv, siis keegi +1 nuppu ei vajuta. Seetõttu saate vähe soovitusi ning tundute otsitulemustes vähem usaldusväärsemad. Seega kui konkurentidel on palju rohkem +1 soovitusi saate vähem klikke.

Kas +1 nupuvajutuste arv mõjutab ka otsitulemusi?

Ei mõjuta, aga Google mainis ära, et tulevikus on kindlasti soov see otsitulemusi mõjutama panna.

Kes on soovitajad?

Kui midagi otsid, siis näed kõikide nupuvajutajate soovitusi, aga kui keegi neist soovitajaist on Sinu Google kontakt (Gmail, RSS, Buzz jne), siis näed ära, et just tema on seda lehte soovitanud.
Soovitamiseks peab Sul oleme Google’is konto (nt @gmail.com meiliaadress).

Kuidas me peaksime Adwordsis käituma hakkama?

Tuleb teha veelgi paremaid ja löövamaid reklaame, sest soovitama saab hakkata ka Adwords reklaame. Esialgu veel Quality Score’i ja seega ka klikihinda +1 nupp mõjutama ei hakka.

Millal uuendus välja tuuakse?

Eeldan, et USA-sse jõuab see sel suvel ning Eestisse hilissügisel. Hetkel on võimalik juba uut (revolutsioonilist?) süsteemi testida Google Experimental keskkonnas.

Miks +1 on parem kui Like nupp?

  • Millelegi +1 andmine ei spämmi kogu Sinu sotsiaalset võrgustiku
  • Laikime pole alati millegi soovitamine. +1 mõte aga ongi kellelegi midagi soovitada ja nende elu lihtsamaks muuta

Kas tulevad +1 nupule vajutamise kampaaniaid?

Kui uuendus tõesti tööle läheb, siis miks mitte korraldada kampaania, mis aitaks saada juurde rohkem +1 nupuvajutusi. Mida rohkem neid on, seda usaldusväärsem teie bränd ju tundub. Muidugi tuleb loota, et need kampaaniad ei tapa ära kogu +1 ideed.

Kas +1 nuppu saab ka kodulehele integreerida?

Tundub, et esialgu saab soovitada ainult otsitulemusi, aga pean loogiliseks, et peagi saab +1 nupu lisamine oma veebilehe võimalikuks. Seega varsti paneme võibolla Facebooki Like kasti kõrvale +1 kasti.

Igatahes mina loodan ja usun, et Google +1 nupp muutub revolutsiooniliseks ja saab tõsiseks konkurendiks Facebooki Like nupule. Kuidas suhtud Sina +1 nuppu? Kas sellest saab sama kõva turundustööriist nagu Like nupp?

Jaga artiklit sõbraga