Jaga artiklit sõbraga

kodulehe optimeerimine seo meta kirjeldus

Andrus küsis postituse “10 enim tehtavat SEO viga” kommentaarides, miks meta kirjeldus on oluline. See küsimus ajendas mind kirjutama pikema postituse kodulehe optimeerimise ja meta kirjelduse teemal.

Mis on SEO ehk kodulehe optimeerimine? Kodulehe optimeerimine aitab sul oma veebilehega otsingumootorites paremaid positsioone saavutada. Kodulehe optimeerimine koosneb kolmest olulisest osast:

  1. Oma lehel tehtavad tööd
  2. Viited teistelt veebikeskkondadest
  3. Kasutajate käitumine otsingutulemuste kasutamisel

Oma veebilehel tehtavad tegevused on selles osas kõige lihtsamad, et kontrollid neid täielikult. Veebilehe sisumaht ja tehnilised elemendid peavad olema korras. See aitab Saavutada tulemusi ka teistes lõikudes. Hea sisu toob linke ja tehnilised aspektid aitavad Googlel paremini aru saada, millest leht räägib.

Millised on kodulehe optimeerimise tehnilised komponendi?

Kodulehe optimeerimine koosneb reast elementidest, mis on vajalikud otsingumootorite robotitele, et nad paremini mõistaksid, millest iga veebileht räägib. Kuid need elemendid ei ole mõeldud ainult robotitele. Mõned neist on väga olulised ka turundus seisukohast. Vaatame seekord elementi, millel puudub otsene mõju otsingtulemuste järjestamisele. Selleks on meta desctiption ehk meta kirjeldus.

Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele anna pikaajalisi tulemusi ja aitab kaasa müügi kasvule. Vaata lähemalt SEO koolitus

Mis on meta kirjeldus (meta description)?

Meta kirjeldus on otsingumootori tulemustes kuvatav kuni 156-tähemärgiline veebilehe kirjeldus, mis asub otsingutulemuses tiitli all. Pildil punase kasti sees. Google tulemus fraasile “analytics koolitus”:

 

meta kirjeldus google tulemustes

Mida on oluline teada, kui kirjutada oma lehtedele unikaalset meta kirjeldust?

Meta kirjelduse pikkus

Meta kirjeldust tuleb vaadelda kui turundussõnumit otsingumootorite tulemustes. Nende 156 tähemärgiga on võimalus tõmmata otsija tähelepanu ja selgitada, mis teda peale klikki ees ootab. Kui olete saavutanud mõne märksõnaga otsingutulemustes esikoha, ei garanteeri see teile veel klikki. Aegajalt juhtub nii, et teine või kolmas tulemus saab rohkem klikke, sest tulemuse kirjeldus oli palju asjakohasem.

Märksõnade kasutamine meta kirjelduses

Meta kirjeldust kirjutades tuleb tähelepanu pöörata pisiasjale, et see algaks antud lehe olulisema märksõnaga. See sõna või fraas, mida kasutajad enamasti antud lehe leidmiseks sisestavad. Põhjus on lihtne, otsitav märksõna või fraas kuvatakse paksus kirjas ja see tõmbab kasutaja tähelepanu. Mida selgemini ja asjakohasemalt on meta kirjeldus kirjutatud, seda suurem on kasutaja motivatsioon pärast otsingut just sellel tulemusel klikkida.  Samuti vähendab asjakohane ja unikaalne meta kirjeldus lehelt lahkujate hulka (bounce rate) ja suurendab olulise tegevuse sooritamise motivatsiooni (conversion rate). Paremad tulemused tulevad selle arvelt, et väldime neid külastajaid, kellel tegelikult huvi puudub.

Kuigi meta kirjeldus otseselt ei mõjuta positsiooni otsingus, siis kasutaja käitumine on Google jaoks oluliseks signaaliks. Kui kasutaja lahkub su lehelt kiiresti, siis Google hindab seda negatiivseks signaaliks ja su positsioon langeb. Seega veendu, et kirjeldus tõesti vastaks ka lehel pakutavale.

Tee oma meta description huvitavaks

Teine faktor, millega meta kirjeldus otsingutulemusi mõjutab on tulemusel klikkimise protsendi suurenemine. Kui kirjeldus veenab otsija klikkima, siis see on Googlele signaaliks, et tegemist on antud otsingu puhul, olulise tulemusega.

Need kaks faktorit kokku võivad olulisel määral otsingutulemusi parandada.

Vaata üle oma veebi meta kirjeldused

Mida selle teadmisega peale hakata? Käi läbi oma olulisemate märksõnade otsingutulemused ja veendu, et see, mida kasutajad näevad tõesti paneb nad sinu tulemusel klikkima. Võta iga nädal ette 10 olulisemat lehte ja tegele sellega kuni oled jõudnud kogu oma veebi korda teha.

Mida teha siis, kui sul on veebis 100 000 lehte? Näiteks e-poed ja muud suured keskkonnad. Esmalt otsusta ära, millised on need kõige olulisemad lehed, millele kirjutad kirjeldused (ja tiitlid käsitsi). Kõigi ülejäänud lehtede jaoks loo mall, mille alusel su sisuhaldustarkvara loob automaatselt meta kirjeldused. Näiteks võid e-poes kasutada sellist meta kirjelduse valemit:

Alusta toote üldnimetusega, lisa mudel nii nagu seda enamasti otsitakse, siis pane niipalju turundus teksti täiteks, et kirjelduse pikkuseks tuleb kokku ligikaudu 130-155 tähemärki. Lõpeta üleskutsega järgmist sammu tegema.

<Toote geneeriline nimi> <toote mark ja mudel>. <täitetekst> Uuri lähemalt meie pakkumisi!

Sülearvuti Dell Latitude E5450. Pakume suurt valikut erinevate tootjate sülearvuteid. Head hinnad ja tasuta transport.  Vaata meie kataloogi ja eripakkumisi.

Kui meta descriprioneid kirjutada eesti keeles, siis võib Üleskutse päris julgelt sisse kirjutada ja öelda otse „vaata lähemalt“. Inglise keeles on Google juba targemaks saanud ja võtab kirjelduse lõpus oleva üleskutse maha. See iseenesest on juba piisavalt kaalukas märk, mis näitab üleskutse lisamise vajalikkust. Seega inglise keeles püüa üleskutse niimoodi lausesse kirjutada, et seda ei saa ilma olulise muudatuseta maha lõigata.

 

Meta description ja WordPress

WordPressi kasutajad saavad meta kirjeldust kohandada erinevate SEO pluginate abil. Toon siin näitena Yoast SEO plugina võimalused:

kodulehe optimeerimine yoast seo

Meta kirjelduse testimine

Kuna meta kirjeldust tuleb vaadelda kui turundussõnumit, siis on mõistlik suuremat liiklust tekitavate kirjelduste testimine. Muutes mõne aja möödudes kirjeldust saad analüütika tarkvara abil jälgida, mis toimus külastajate käitumises (bounce rate ja conversion rate). Siin on oluline märkida, et sellised testid ei pruugi anda võrreldavaid tulemusi, sest muutused kasutaja käitumises võivad olla hooajalised, mitte muutunud kirjeldusest tulenevad. Samaaegseid erineva kirjeldusega teste Google meil teha ei võimalda.

Kokkuvõtteks saab öelda, et kuigi Google on öelnud, meta kirjeldus ei mõjuta otsingu tulemusi, siis tegelikult saame läbi kasutaja mõjutamise kirjeldusest päris palju väärtust välja pigistada. Veendu, et meta description on su sisu loomise protsessi osa ja sa ei pea seda järeltööna hiljem parandama haldama.

Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele, SEO koolitus

SEO koolitus annab sulle teadmised, kuidas otsingumootorites paremaid tulemusi saavutada ja rohkem külastajaid lehele tuua. Kuidas selgitada välja, millised märksõnu sihtgrupp kasutab? Milliseid tehnilisi võtteid otsimootoritele optimeerimine sisaldab ja kuidas neid kasutada? Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele anna pikaajalisi tulemusi ja aitab kaasa müügi kasvule. Vaata lähemalt…

Jaga artiklit sõbraga