Jaga artiklit sõbraga

call to action viga cta

Üks suurimaid vigasid, mida kodulehti turundades ikka ja jälle tehakse on tegevusele mitte üles kutsumine. See on ränk viga, sest nõnda saate vähem päringuid ja müüki ning teie raha võtavad konkurendid.

kodulehed-suurim-vigaKujuta ette, et oled kellelegi oma teenust/toodet maha müümas. Potentsiaalne klient juba saab peaaegu aru, et tal oleks su teenust vaja ja aimab, et just sina võibolla oledki see kõige parem lahendus tema probleemile. Kuid just siis, kui on kõige õigem hetk kutsuda klient üles edasisele tegevusele – nt hinnapäringu või tootedemo tellimine, uue kohtumise kokkuleppimine, toote/teenuse tellimine, siis sa tormad ruumist välja, lööd oma autole hääled sisse ja tõmbad jeehat. Klient jääb lolli näoga vahtima ja ei tea, mida edasi teha.

Kuna veebileht on tegelikult teie virtuaalne müügimees, siis piltlikult öeldes toimubki just nii enamikel Eesti ja muu maailma veebilehtedel. Virtuaalne müügimees müüb enda idee maha ja siis lastakse inimesel ise arvata, mis võiks olla järgmine tegevus ja see on SUUR VIGA. Juhul, kui teie veebilehe eesmärk pole ainult puhtpaljas bränding ja info edastamine ning tahate teha ka reaalset müüki, siis peab igal leheküljel teie veebis olema selgelt välja toodud konkreetne edasine tegevus. Vastasel juhul saavad enamasti nendeks tegevusteks kaks internetiturundajate õudusunenägude peategelast „Back“ ja „X“.

Isegi kui teie veebilehe eesmärk on bränding, siis on tegevusi, mida paluda oma külastajal teha. Ka kõige kõige kõige igavamal juhul saab paluda külastajal teha järgmine samm. Vaadata lisainfot ja seotud materjale. Kui brändiomanik tunneb endas erilist seikluskihku võib ju ka jagamisnupu sobivale lehele panna. Kutsuda uudiskirjaga liituma või midagi muud, mis külastaja brändilehel tegevust tegema paneb.

Taiplik turundaja teab, et kui külastaja teeb midagi mida bränd temalt palub, siis see kinnistab brändikuvandit suuremal määral kui lihtsalt ekraani jõllitamine. Me teeme ainult neid asju, mis meile hetkel head valikud tunduvad.

Veebilehe eesmärk

Igal lehel sinu veebis on eesmärk. Tootelehe eesmärk e-poes on panna inimene kaupa korvi panema. Kataloogilehe eesmärk on panna külastaja sobivat toodet valima. Blogipostituse eesmärgiks võib olla jagama õhutamine või uudiskirjaga liituma panemine. Blogipostitus võib viidata ka toodetele ja teenustelt, siis on eesmärgiks järgnev tehing. Näide Photopoint

sisuturundus photopoint

Iga veebileht tuleb luua selliselt, et on pimestavalt ilmselge, mida me kasutajalt ootame (Call to action, CTA). Nii saab veebilehe külastaja ilma mõtlemata järgmisesse sammu juhtida. Nagu ütles juba 500 aastat tagasi suur reformaator Martin Luther „Mõtlemine on meie vaenlane“. Mõtlemine ei aita müüa. Veebilehe eesmärk on hoida inimest autopiloodil.

Niipea, kui külastaja tõmbab käima oma ajus süsteem 2 mõtlemise, küsimusega „Oot! Mis nüüd?“ oleme natukene müüki kaotanud.

Jäta meelde

  • inimesed on laisad ja neile meeldib, kui keegi nende eest ära mõtleb ja otsustab.
  • veebis surfamine toimub lainena ja kui järsku laine ära kaob, siis otsitakse uus laine, kus surfata (teie konkurent). Lainet hoiabki üleval korralikult läbi mõeldud veeb, kus üks tegevus viib teiseni.

Vaata üle

  • kas iga leht teie veebis kutsub üles teie poolt soovitud tegevusele?
  • Igal lehel on ÜKS (1), mitte 2, ega kuusteist, 1, primaarne tegevus. See on SUUR. See on vastandvärviga, see on arusaadav isegi siis, kui sa keelt ei mõista. Muud tegevused on väiksemad ja rahulikuma loomuga.
  • kas tegevuse tegemist mõõdab teie statistikatarkvara?

Millele üles kutsuda?

Olenevalt ärimudelist võiksid tegevused olla järgmised:

Avaleht

Avaleht on see koht, kust peaks kolme klikiga kõikide maailma asjadeni jõudma. Teie 2007 aasta majandusaasta aruanne näiteks. Ei pea! Avalehel on ainult väga tähtsad asjad! Teie kõige olulisem materjal. Kõige olulisemad tooted ja teenused, olulised brändinguelemendid. Klientide tsitaadid.

Teenuse leht
Teenuse lehel on primaarseks tegevuseks need asjad, mis on seotud antud teenuse kohta päringu esitamise või tellimisega. Ühe erandina võib odavamal teenusel olla üleskutse vaadata preemium teenust.

Blogiartikkel

Blogipostitused on paindlikumad neil võib olla erinevaid eesmärke alates brändingust üldise visiooni esitlemisel kuni konkreetse toote müümiseni läbi kasutajakogemuse või eduloo. Artikli levitamine (Facebook), uudiskirjaga liitumine, arutelus osalemine, teiste artiklite lugemine.

Kontakt leht

Kontaktilehe üks olulisemaid elemente võib olla asukohainfo edastamine. Kuidas ma teie juurde tulla saan. Kus on teie lähim kontor või pood. Paljudel ettevõtetel ei olegi tänapäeval kontorit ja mõnedel ei ole kontori asukoht oluline, siis on oluline teada, kuidas ühendust saada. Kontakti võtmine, hinnapäringu tegemine jne.

Meeskond leht

Meeskonna lehe eesmärk on bränding ja otsekontaktid. Meil töötavad sellised toredad inimesed ja nendega saab ühendust sellisel moel. Mis keeli nad räägivad, milliste valdkondadega tegelevad jne.

Meililingi klikkimine. Eriti kavalad inimesed on tulnud mõttele, et kui sa oma meiliaadressi veebis lingiks ei tee, siis Vene häkkerid ei saa seda kätte. Nii esitatakse meile mittelinikidena ja kohati kujul priit [ätt] dreamgrow.ee. Uskuge mind, Vene häkkeritel on aju. Ainuke, keda te sellise meiliformaadiga takistate on teie klient. Tehke meiliaadressid linkideks. Siis on veel võimalus ka nende linkide klikid Google Analyticsis kokku lugeda.

Galerii või portfoolio

Galeriide eesmärk on toodete ja teenuste atraktiivne esitamine, mis peaks viima suurema soovini kaupa teha. Galeriist peaks saama toodete ja teenusteni. Hinnapäringu tegemine, tellimine, teenustega tutvumine jne.

Error 404 leht

404 lehte näidatakse siis, kui midagi on kaduma läinud. Mõni foorum viitab vanale lehele, mida enam ei ole ja sa pole vana aadressi 301 suunamisega uude kohta saatnud, siis tuleb ette 404. Kõigil juhtub. 404 lehe sisu peaks olema sarnane avalehe sisuga, sest see on meie parim hinnang, mida suvaline inimene meie veebist tahta võiks.

Seega ärge tehke sama viga, mida teie konkurendid ilmselt juba teevad ja mõelge igale leheküljele oma veebis välja kindel tegevus ja pange külastajad seda tegema. Tehke see ära ja näete, kuidas päringute arv ja ka müük hakkavad kasvama.

Tänan lugemast ja kui sulle meeldis see artikkel, siis palun jaga seda ka oma kolleegide ja sõpradega!

Originaali autor Annes Org, remix Priit Kallas.

PS avastasin. et olin sellest kirjutanud väikese nupu juba 9 aastat tagasi:

Millest veebi alustada? 09. June 2008

cta call-to-action üleskutseUnustage igasugune otsingumootoritele optimeerimine, märksõnatihedus, Google Analytics sise- ja välislingid. Enne kui teil ei ole tegevust, mida kasutaja saaks teha ja teie saaksite mõõta. Eesmärk – ma tahan, et külastaja küsiks pakkumise vormi kaudu lisainfot või mingi muu konkreetne külastaja aktiivse tahte avaldus. Kui see on paigas, siis mõõtke ära, kui palju päringuid tuleb ja kui paljud neist lõpuks müügiks muutuvad.

See on kõige aluseks. Kui selline raamistik on paigas, siis saab hakata veebi muid elemente arendama ja pidevalt on näha, kas tegevustest tõuseb tulu või mitte. Järgmine samm on ka veebis toimuva mõõtmine ehk statistika programmi lisamine ja veebieesmärkide tähistamine (Google Analytics goals).

Seni kui te ei suuda tuvastada külastaja tahtlust on ülejäänud statistika suhteliselt mõttetu.

 

_____________
Photo via Visualhunt

Jaga artiklit sõbraga