Jaga artiklit sõbraga

Uuenduslik veebidisain, millest kasutajad aru ei saa, võib nullida kliendipäringute arvu teie meilboksis ja mõjuda laastavalt teie rahakotile. Ole ettevaatlik!

Me teame, kuidas asjad toimivad

Inimestel on harjumused teatud asju teatud moodi teha. Kraanist vee välja saamiseks peame keerama kraani, telekas kanali vahetamiseks kasutama pulti, ukse avamiseks vajutama linki, auto tankimiseks ennem tankima ja siis maksma, liftis vajutama oma korruse nuppu jne. Mis juhtuks, kui ühel hetkel enam asjad ei toimiks nii, nagu nad Sinu arvates toimima peaks?

Segadus. Viha. Pettumus. Ilmselt üritaksid uut süsteemi natukene tundma õppida ja kui see ei õnnestu, siis loobuksid üldse.

Me teame ka, kuidas internetis asjad toimivad

halb navigatsioonimenyyMe pole esimest korda internetis. Oleme elu jooksul surfanud paljudel suurematel ja väiksematel veebilehtedel. See tähendab, et oleme kogenud ja aktiivsemad internetikasutajad isegi veelgi rohkem kogenud.

Meie kogemused ütlevad meile, kuidas veebis asjad toimivad. Eeldame, et:

  • navigatsioonimenüü peaks asuma horisontaalselt veebilehe päises või siis vasakus ääres vertikaalselt
  • logo asub vasakus ülemises nurgas ja sinna klikkates saab tagasi avalehele
  • kontaktinfo saab kätte, kui vajutada navigatsioonimenüüs “Kontakt” mitte “Räägime” vms
  • nupp näeb välja nagu miski, mis eristub muust tekstist ja millel saab klikkata
  • bännerite peal ei ole olulist infot
  • jne

Ja kui meie ettekujutused ei pea paika, oleme segaduses, pettunud ja kurvad, sest uue süsteemi tundma õppimine võtab ju aega ja energiat ning me ei tulnud siia veebilehele seda õppima, vaid otsima lahendust oma probleemile.

Jäta meelde – Kui veebilehe külastaja on segaduses on Sul vesi ahjus. Jälgi ennast tõestanud konseptsioone ja ole uuendustega ettevaatlik.

Uuenduslik veebidisain paneb lehe esmakordse külastaja segadust tundma

Nagu ma eelnevalt juba kirjeldasin, siis meile meeldivad süsteemid, millest me aru saame. Kui teie veebilehe külastaja ei saa aru on ta segaduses, pettunud ja kurb ning kui isegi pärast nii 10 sekundilist madistamist ta pole süsteemi selgeks saanud läheb ta sinna, kus tema vajadusi mõistetakse (loe: teie konkurentide juurde).

Miks veebidisainerid niimoodi teevad?

Tõele au andes üsna tihti nad ka austavad meie ettekujutusi veebilehtedest ja teevad head tööd (kiitus neile, kes end ära tundsid), kuid väga sageli näen liialt “ajast eest” veebidisaine. Selle põhjuseks on see, et veebidisaineritele meeldib olla uuenduslik ja teha midagi teistsugust. Nad arvavad, et just see ongi see, mille pärast neile makstakse. Nad on kunstnikud. Meie turundajad aga praktikud ja tahame, et veebileht meid ka turundaks ja edasi viiks.

Kasuta ennast tõestanud veebikonspetsioone. Ole uuendustega ettevaatlik.

Vinge disain on küll äge ja võibolla saate mingi disainiauhinna, aga kui teie veebilehte ei ole võimalik kasutada või inimesed ei oska seda kasutada, siis on selle väärtus teile kui ettevõtjatele või turundusinimestele täielik null.

PS. Siinkohal ei taha ma öelda, et ei tohiks olla üldse uuenduslik ja alati peaks kasutama ennast tõestanud lahendusi. Pean silmas, et uusi lahendusi kasutades tuleb olla ettevaatlik, sest kasutajad ei pruugi sellest aru saada.

Kuidas tunda ära head ja töötavat veebikonseptsiooni või disaini?

Põhiline reegel on siin “Don’t make me think!” ehk ära pane mind mõtlema. Kui Sa ei oska juba alateadlikult veebilehel navigeerida on midagi valesti ja peaksid paluma disaineril asi ümber teha. Vastasel juhul ei oska teie potentsiaalsed kliendid ka sedasamust teha ja nad jäävadki ainult potentsiaalseteks klientideks.

PS. Liialt uuendusliku veebidisaini tunnen ära 10 sekundiga. Kui Sul on vaja arvamust mingi veebidisaini kohta, siis saada see mulle annes@dreamgrow.ee ja annan kiiret tagasisidet.


Usun, et see postitus aitab Sul olla efektiivsem ettevõtja või turundaja. Kokkuvõtlikult öeldes on nii, et kui Sa ei jälgi selle postituse peamist mõtet, siis on Sul väga suur oht saada endale koduleht või mõni muu veebilahendus, mis mõjub Sinu edule laastavalt.

Kui Sulle meeldis see postitus, siis Sulle peaksid meeldima ka need postitused:

Üliränk viga, mida tehakse peaaegu igal veebilehel

Mis on 3 küsimuse ja 6 sekundi reegel ja miks see nii oluline on?

Me ei loe veebilehti. Me skännime.

Soovid teada, kuidas oma lehel müüki oluliselt tõsta? Telli WebAudit.

Veebiaudit on aidanud kümnetel klientidel mitmekordistada müük enda veebikeskkonnast.
Enda veebilehti uuendades on kliendid öelnud, et audit on hea alusmaterjal täienduste, või uue lehe planeerimiseks. Et keskkonna muudatused oleksid äriliselt kasulikud ja põhjendatud, mitte lihtsalt ilusad tänu värskemale kujundusele. Dreamgrow WebAudit annab Sulle:

  • Täpse selgituse Analyticsis nähtuvast;
  • Põhjaliku ülevaate Sinu kodulehe hetkeolukorrast;
  • Kindlad juhised tulemuslikumaks optimeerimiseks;
  • Detailsed soovitused muudatuste teostamiseks.
  • Loe Webauditist lähemalt siit.

    Jaga artiklit sõbraga