Jaga artiklit sõbraga

me ei loe vaid skännimeInimesed loevad veebilehti haruharva. Selle asemel nad skännivad selle kiirelt silmadega üle ja otsivad sõnu või väljendeid, mis tunduvad olulised.

Miks me ei loe, vaid skännime?

Meil on kiire

Teame, et internetist leiab asju kiiresti. Sestap käitumegi veebis kui näljased haid, kes peavad kõike kohe saama ja olema alati liikumises, sest muidu nad surevad. Kõik taandub sellele, et meil on ainult 24 tundi ja tahame seda võimalikult efektiivselt ära kasutada.

Me ei pea lugema kõike

Enamikel lehtedel ei ole me huvitatud kogu seal olevast infost, vaid ainult kindlast osast, mis on seotud meil parasjagu käsil oleva ülesande või huviga. Nt reisiportaalis ei huvita meid info Kreeka kohta, kui tahame uurida hoopis Hispaania reiside kohta.

Me oleme kogenud skännijad

Skännimisega oleme tegelenud alates hetkest, kui õppisime soravalt lugema. Seetõttu skännime pidevalt ajalehti, ajakirju, reklaame, raamatuid jne, et leida üles osad, millest võiksime huvitatud olla. Teeme seda, sest oleme veendunud selle töötamises. Samamoodi käitume ka veebis ja skännime enda jaoks välja oluliseima.

Tee oluline nähtavaks

Tee selgeks, mida inimesed võiksid igal konkreetsel lehel skännida ja tee need fraasid või sõnad teistest eristuvaks ja lihtsasti skännitavaks.

  • vali suurem font
  • pane rasvasesse kirja
  • igas lõigus ainult 1 mõte
  • aseta nähtavale kohale
  • kasuta silmatorkavat värvi
  • kasuta pilti tähelepanu tõmbamiseks
  • jäta palju tühja ruumi sõna või fraasi ümber
  • kasuta võlusõnu nagu “soodus, tasuta, inimese enda nime jne”, sest need tõmbavad automaatselt tähelepanu.

Kindlasti tundub see väga lihtsa algtõena paljudele lugejatele, aga Eestis on veel väga palju veebilehti, kus skännimine on hirmus keeruline ja seetõttu jäävad saamata paljud päringud ja uued kliendid. Inimesed lihtsalt ei taha niipalju vaeva näha ja tellivad pigem sealt, kus neid ei sunnita lugema kõike ja nad saavad mugavalt skännides kätte vajaliku info.

kontrolli üle kas nt teie veebilehe toote ja teenuse kirjeldusteks on suured hirmsad tekstiblokid või on kõige tähtsamat infot võimalik haarata paari sekundiga
– mida te tahate, et teie avalehel skännitaks? Kas see on piisavalt skännitavaks tehtud?

Jaga artiklit sõbraga