Jaga artiklit sõbraga

Sisuturundus pole enam midagi uut, kuid ikka ja jälle võib märgata, et postituste kirjutamisel on mõned olulised sammud vahele jäetud. Tulemusena pole blogi kergesti leitav, ei too kaasa lojaalset lugejaskonda ega lisa sinu ettevõtte turundusele väärtust.

sisuturundus blogipostituse kirjutamine

Selleks, et sisuturunduse investeering oleks tulemuslik, anname näpunäiteid, kuidas blogimisest maksimumi võtta. Läbimõeldud tegevused aitavad suurendada nähtavust Googles ja levikut sotsiaalmeedias. Vaata, milline on postituse kirjutamise, avaldamise ja levitamise protsess!

Tekstitöötlus

Hea sisuturundus algab heast ettevalmistusest. Blogipostitusi on mõistlik kirjutada tekstiredaktoriga nagu MS Word või OpenOffice Writer, mis toimivad internetiühendusest olenemata. Võrguühendust vajavate programmidega võib veel tänapäevalgi äpardusi juhtuda. Seetõttu on kõige turvalisem kasutada oma arvutis olevaid programme. Mahukama sisu kirjutamisel on mõistlik pidevalt salvestada ja säilitada ka failide varasemaid versioone.

sisuturundus tekstiredaktor

sisuturundus kuidas head sisu luua1. Kirjuta postitus

Postituse kirjutamine on kõige raskem osa. Loo materjali, mis on su potentsiaalsele kliendile huvitav ja kasulik. Kui maailmas tähendab hea sisu sisuturunduses juba materjale, mille pikkus ületab 2000 sõna, siis Eestis on veel võimalik lühemate artiklitega hakkama saada. Kasuta seda võimalust seni kuni saad! Samuti on oluline ka see, et kui sa suudad oma valdkonnas enne konkurente kanda kinnitada, siis on neil oluliselt raskem sind hiljem sellelt positsioonilt lahti kangutada. Postituse kirjutamine võtab aega. Selleks, et see protsess sul lihtsam oleks, loe lähemalt artiklit, kuidas head sisu luua. Samuti võid abiks võtta sisu loomise malli.

Üks hea mõte kirjutamiseks on dokumenteerimine. Kirjuta tulemustest, mis sa oled oma töös saavutanud ja too välja, kuidas saad oma potentsiaalsetele klientidele kasulik olla. Selline kirjutamine on alati lihtsam, kui klaverist midagi tundmatut välja imeda.

Kasuta abivahendeid nagu eesti keele speller. Isegi spelleri abiga juhtub nii, et inimesed kirjutavad mulle ja küsivad, miks ma nii kohutavalt vigast teksti toodan. Selle vältimiseks saad võtta appi kellegi, kellel on komadega rohkem õnne.

2. Pealkiri

Loo märksõnu sisaldav pealkiri, et see oleks otsingumootoritele kergesti leitav.
Mõtle läbi, mis on loodava sisutüki kõige olulisem märksõna ja kasuta seda pealkirja loomisel. Pealkirja luues pead aru saama, mida lugeja tahab. Huvitav, lihtne, kiire, kasulik ja muud lubadused peavad pealkirjas välja tulema, sest kui pealkiri lugeja tähelepanu ei võida, siis ta lugema ei tule.

Pealkirja valem SEO ja müügi jaoks: alusta tähtsaima märksõnaga ja lisa suur väärtus, mida su lugeja artiklist saab.

Pealkirjade loomisel vaata kindlasti meie artiklit sellest, kuidas kirjutada toimivaid pealkirju.

Vali postitusele kategooria(d). Blogipostituse kategooriad aitavad lugejal leida teisi sarnase sisuga postitusi. Tulemusena viibivad nad su veebikeskkonnas kauem.

Pro tip: Vali kategooriate nimedeks oma valdkonna olulisemad märksõnad. Kategooriate arv jääb enamasti vahemikku mõni kuni mõnikümmend. Näide: silt e-kaubanduse kategooria meie blogis.

3. Kategooriad ja sildid

Lisa siltideks (tags) mõned postituse olulisemad märksõnad. Sildid on spetsiifilisemad kui kategooriad ja aitavad otsingumootorites nähtavust suurendada. Automaatselt genereeritud siltide lehti peavad väärtuslikuks ka kasutajad, kes nende kaudu leiavad oma vajadustele vastavat sisu.

Lisa kategooriaid nii nagu sul sisu tekib. Kui sul on vähe artikleid, siis on ilmselt ka vähe kategooriaid. Kuigi alguses on see vältimatu, siis sa ei taha, et sul oleks palju selliseid kategoorialehti, millel on ainult üks artikkel.

Sarnaselt kategooriatega on sinu ülesanne luua sildid nii, et tekiksid väärtuslikud siltide lehed, millel lugeja leiab palju huvitavat infot. Ühe-artiklilised sildilehed ei ole väärtus lugejale ega otsingumootorile. Näide google analytics silt meie blogis.

Läbimõeldud kategooriate ja siltide abil on võimalik tulemusi saavutada, aga selle punkti võib ka vahele jätta.

4. Meta Description

Kirjuta lühikirjeldus (meta description), mis võtab paari lausega kokku postituse sisu. Lühikirjeldus peaks vastama huvilise küsimusele: „Miks ma seda lugema peaksin?“
See on tekst, mis on nähtav otsingumootorites pealkirja all. Kindlasti peaks viimane lause olema üleskutse su postitust avama (kodulehe optimeerimise mõttes on tegemist meta description elemendiga, mille kohta võid lähemalt lugeda siit miks meta kirjeldus on oluline).

Kirjeldust saab kasutada ka sotsiaalmeediasse jagamisel tekstikatkena, mis lingiga kaasa läheb. Lisaks lühikirjeldusele kirjuta veel paar tekstijuppi.

Sotsiaalmeedia jaoks kirjutan ma tavaliselt kohe ka ühe või mitu postitust. Nii muutub sotsmeediatöö lihtsamaks. Seda teksti saad ilmselt kasutada ka oma meiliturunduses, kui sa artikli oma meililistiga liitunutele saadad. Samas võid ka meililisti jaoks täiesti eraldi tekstijupi kirjutada.

5. Kommentaarid

Kirjuta esimene kommentaar, mõni lisamõte või täiendus, mille lisad oma postitusele pärast postituse avaldamist. Planeeri sisu nii, et mõni väike asjakohane infokild, millest artiklis väga palju juttu ei ole, lisandub pärast avaldamist esimese kommentaarina.

6. Pildid ja muu visuaalne materjal

Vali teksti illustreerivad pildid. Leia alati pildid, mis on sisuga seotud. Pildid stiilis “naeratavad ärimehed kätlevad” ei lisa postitusele väärtust ja lugejad ignoreerivad neid. Viita kindlasti piltide allikatele. Pika nimekirja keskkondadest, kust leiad tasuta pilte blogisse ja turundusvajadusteks, leiad siit: 36 saiti: tasuta pildid ja videod kommertskasutuseks.

Pikemate artiklite puhul teen tavaliselt pildid, millel on tähtsamad tsitaadid. Tsitaatidega pilte lisan ühe umbes iga 200-300 sõna kohta. Neid pilte saad edaspidi kasutada sotsmeedia postitustes ja samuti on neil lootust välja ilmuda Google pildiotsingus.

Tsitaadipiltidega tekib sul näiteks 1500 sõna pikkuse artikli kohta automaatselt vähemalt 6 sotsmeedia postitust. Üks päisepilt ja 5 tsitaati koos piltidega. Nii tagad selle, et sul on pidevalt materjali sotskanalite jaoks.

Kui sa kirjutad toodetest, millest on olemas atraktiivsed pildid, siis need täidavad suurepäraselt tsitaadipiltide rolli.

Vaata meie 14-aastasele kogemusele põhinevat
sisuturunduse koolitust!

WordPress

Kui oled teksti valmis teinud, on sinu järgmiseks ülesandeks lisada see blogisse. Blogimiseks soovitan kasutada WordPressi sisuhaldustarkvara. Võid kasutada ka mõnda muud käepärast platvormi, aga on oluline, et kasutataval vahendil oleksid funktsioonid, millest järgnevalt juttu.

sisuturundus wordpress

7. Mustandi loomine

Lisa esmalt pealkiri ning salvesta mustand. Nii võid kindel olla, et postituse veebiaadress on sama, mis selle pealkiri.

Soovitav on panna lehe aadress nii lühike kui võimalik ja enamasti võiks selleks olla lehe kõige olulisem märksõna. Jah, selle lehe aadress on /10200-sisuturundus-toimiva-blogipostituse-kirjutamine/, mis ei vasta eelnevale soovitusele. Põhjus on see, et kunagi ma ei teadnud, et lühikesed aadressid on paremad kui pikad ja praegu ei taha enam olemasolevat aadressi muuta.

Tähelepanu! Võimalusel ära kunagi muuda veebilehe aadressi, sest selle küljes on kogu sinu SEO väärtus.

8. Kopeeri postituse sisutekst WordPressi ja salvesta

9. Vorminda lisatud tekst

Hästi vormindatud sisu paneb külastaja rohkem lugema ja seega viibib ta lehel kauem:

  • tee tähtsamad punktid rasvaseks
  • lisa alapeakirjad
  • listid
  • tsitaadid

Nii mõjutad sa külastajat rohkem.

Wordist ja Google docsist kopeerides tuleb kaasa baasvormindus. Listid, pealkirjad, paks kiri ja muu taoline. Kaasa ei tule spetsiifilised font-tagid ja muu tehniline vormindamise info. Seetõttu teen oma postituste vormindamise juba nendes vahendites valmis ja WordPressis pole vaja midagi lisaks muuta.

Kuna ka kodulehe optimeerimine (SEO) on sisu puhul oluline, siis märksõnatihedad vahepealkirjad muudavad teksti nii lugeja kui Google jaoks paremaks. Kui külastaja viibib lehel kaua, siis on see Googlele signaal, et tegemist on hea lehega.

10. Lisa pildid

Lisa pildid soovitavalt paremale joondatult või täislaiuses. Vähemalt üks pilt on oluline lisada nii Googlet silmas pidades kui ka sotsmeedia jagamiste jaoks. Veendu, et pilt lisab materjalile väärtust ja ei ole lihtsalt „naeratavad äriinimesed vaatavad lolli näoga arvutit“-tüüpi kitš.

sisuturundus pildid

Ma olen oma keskkondades seadistanud päisepildi kuvamise nii, et see ei ole päris esimene asi. Alustan pealkirjaga, sellele järgneb juhtlõik (lead) ja siis tuleb „kaanepilt.“

Selle järjestuse iva on anda külastajale paar kildu infot kohe esimeses vaates ja sellega tekitada isu materjaliga lähemalt tutvumiseks.

11. Määra kategooriad

Üks postitus võib olla mitmes kategoorias, aga ilmselt on hea valik mõned, mitte kümned kategooriad ühe postituse kohta.

12. Lisa sildid

Siltide arv võiks olla mõnest kuni kümneni. Siltide puhul tuleks jälgida, et sul ei teki silte, milles on vaid üks postitus.

Kategooriad ja sildid on olulised, sest need aitavad sul märksõnatihedalt ja automaatselt veebikeskkonna mahtu suurendada. See on üks väheseid meetodeid, mis on peaaegu automaatne, aga Google jaoks spämmina ei kvalifitseeru. Siltide ja kategooriate kasutamine tuleb siiski põhjalikult läbi mõelda, sest muidu on nendest vähe kasu.

13. Lisa posituse lühitutvustus (meta description)

Enamasti on selleks kasutusel mõni plugin, näiteks Yoast SEO.

14. Määra avaldamise aeg

Õige aja leidmiseks on vaja katsetada, millal on sinu blogi loetavus suurim. Alusta katsetamist nädala algusest ja päeva esimeses pooles. Ära postita reede õhtul ja nädalavahetusel. Erandiks võivad olla valdkonnad, mis on väga olulisel määral seotud nädalavahetustel toimuvate tegevustega. Nende hulka kuuluvad näiteks meelelahutusasutused ja paljud söögikohad.

Enamasti ei juhtu sel hetkel midagi, kui sa artikli avaldad. Seega võid seda ka pühapäeva öösel avaldada, aga levitamise punktis kirjeldatud tegevused võta ette siis, kui inimesed on ärkvel ja sinu valdkonnas aktiivsed.

15. Avalda postitus

Vastavalt vajadusele kliki “Publish” või “Schedule” (või kui sul on eestikeelne WordPress, siis on seal mingid muud nupud).

Kui avaldasid postituse kohe, siis mine järgmiste sammude juurde. Kui sa planeerisid postituse avaldamise tulevikku, siis pane endale kalendrisse see aeg, millal materjal avalikuks saab ja on vaja leviga tegelda.

Kui postitus on avalikuks muutunud, siis on aeg lisada esimene kommentaar. Kui võimalik, siis palu mõnel kolleegil või sõbral see lisada, aga ka autori kommentaar on täiesti asjakohane lisa postitusele.

Vaata ka 22 nippi, kuidas kirjutada perfektne blogipostitus!

Postituse levitamine

Edukaks sisuturunduseks ainult kirjutamisest ei piisa. Sa pead oma postituse huviliste lugejateni viima. Kanaleid on mitmeid: oma meililist, reklaam, sotsmeedia jne. Eeltööna uuri välja, milliseid sotsmeedia kanaleid su lugejad kasutavad.

sisuturundus facebook

16. Alusta postituse jagamist oma Facebookis

Lisa vabas vormis lühitutvustus, millest postitus räägib. Selle tegid juba kirjutamise ajal valmis. Väldi automaatset postitamist, sest nii võib suhtlus ja kaasamine kannatada. Kuna sotsmeedias enamus su postitusi ei näe, siis võid postitada sama asja mitu korda, aga muuda igal järgneval korral sõnastust. Postita brändina, jaga isikuna ja pane oma postitusele Like! Kasuta sobivaid gruppe.

17. Meiliturundus

Üks parimaid kohti oma uue materjali levitamiseks on ettevõtte meililist. Kui sul väga palju materjali ei ole, siis võib iga loodava sisutüki panna kuu uudiskirja. Kui sisumaterjali on rohkem, siis võib esmaste tulemuste pealt valida parimad palad, mis uudiskirjaga liitunutele saata.

18. Muu sotsmeedia

Anna artikli avaldamisest teada ka teistes oma sotsmeediakanalites. Twitter, Linkedin, Tiktok, Instagram, Pinterest jne.

Kirjuta tviit ning postita link Twitteris.

Lisa postitus sobivatesse LinkedIn gruppidesse. Twitter ja LinkedIn on enamasti olulisemad väljaspool Eestit turundades, aga vaata kas postitus sobib ka mõnda Facebooki gruppi.

Gruppidega tegelemisel pead olema ettevaatlik, et mitte nende reeglite vastu eksida. Postita alati väärt materjali, millest grupi liikmetel võiks tegelikult ka kasu olla.

19. Foorumid

Uuri foorumites, kas sinu postitus vastab mõnele populaarsele küsimusele. Kirjuta vastavasse arutellu lühike kommentaar ning lisa oma postituse link detailsema infoga. Veendu, et vastus oleks teemakohane. Eriti taiplik turundaja kirjutab materjali, mis vastab juba olemasolevatele küsimustele foorumites ja sotsiaalmeedias. Nii tagad selle, et levitamiskohti ja linkide hankimise võimalusi on rohkem.

20. Oma võrgustiku kasutamine

Palu sõpru ja kolleege, et nad su postitust oma sotsiaalmeedia kanalites jagaksid, sellest säutsuksid või lihtsalt laiki vajutaksid. See loob esmase sotsiaalse kinnituse, et inimestele su postitus meeldib ning nad soovitavad seda teistelegi. Ühelgi postitusel ei saa olla null jagamist, sest sa ise, sõbrad ja su kolleegid teevad ära esimese jagamistöö.

Tagasiside ja suhtlus

Kui postitus on valmis ja lugejateni toimetatud, siis on eesmärgiks, et lugejad hakkaksid kommentaaride, tviitide ja jagamiste kaudu suhtlema ja materjali levitama.

sisuturundus kommentaarid

21. Suhtlus huvilistega

Ole valmis vastama kommentaaridele, et vestlust elavana hoida. See aitab sul luua lojaalset lugejaskonda, parandada blogi nähtavust ning ühtlasi saada ideid uuteks postitusteks. Lisa ise või palu kaaslasel lisada varem valmis kirjutatud kommentaar. Selle eesmärgiks on vestlus käima tõmmata.

Need sammud ei tee küll kedagi paremaks kirjutajaks, kuid aitavad sul oma kirjutatu väärtust tõsta. Pealtnäha väikesed nipid toovad kaasa märkimisväärse kasvu blogi külastatavuses ja aitavad sul sisuturunduses paremaid tulemusi saavutada. Oma töö lihtsustamiseks võid kasutada ka malle Sisuturundus: Sisu loomise mall.

Kui sa juba nagunii kulutad tunde blogipostituste kirjutamiseks, siis võta veel 20 minutit, loo märksõnad, kategooriad, vali head pildid, jaga postitust sotsmeedias ja hoia silma peal tagasisidel. Sel viisil tõstad kirjutamisele kulutatud aja tulemuslikkust märgatavalt.

Lisaks eriti agaratele

Siia veel mõtted, mis ei ole otseselt postituse avaldamisega seotud, aga on üldise turunduse efektiivsuse mõttes väga olulised.

22. Analüütika

Kui postituse avaldamisest on möödunud üks kuu, siis vaata üle, millised on tulemused. Milliseid andmeid vaadata:

Nende andmete põhjal saad otsustada, kas loodud sisu võiks olla midagi, mis sulle aastate kaupa tulemusi toodab. Kui jah, siis pane paika plaan materjali värskendamise ja levi osas iga paari kuu tagant.

23. Google Ads ja Facebook Pixel

Google Analytics ja Facebook Pixel aitavad sul ka lugejad kokku koguda ja neile hiljem reklaame näidata vastavalt sellele, mis teemal oli avaldatud sisumaterjal. Kui sisuks olid tooted ja teenused, saad teha konkreetsed reklaamid nende toodete ja teenuste müügiks. Kui teema oli üldisem, siis saad kasutajad reklaamidega tuua tagasi sarnase teema tootekategooriasse või teenuste lehele.

 

Sisuturunduse koolitus

Sisuturundus on üks olulisemaid internetiturunduse võtteid, mis saab üha rohkem tähelepanu.

Sisuturundus on vundamendiks nähtavusele otsingumootorites, tegevustele sotsiaalmeedias, sisuka meiliturunduse läbiviimisel. Olenemata selle tähtsusest ei tegele paljud turundajad sisuturundusega järjepidevalt ja efektiivselt.

Vii oma sisuturundus uuele tasemele! Jagan sinuga oma rohkem kui 4000-päeva pikkust sisuloomise kogemust. Toon praktilisi näiteid, annan juhendid efektiivseks tegutsemiseks ja harjutame, kuidas sisu paremaks saada.

Vaata lähemalt sisuturunduse koolituse päevakava!

Jaga artiklit sõbraga