Jaga artiklit sõbraga

Kas sinu jaoks on sisuturundus ja sisuloomine raske töö? Enamus inimeste peas on olemas info, mida oma veebi esitada, aga selle kätte saamine on tihti vaevarikas ja jääb tegemata. Vabanduseks tuuakse, et ega keegi ju tänapäeval nagunii pikka materjali vaadata ei taha.

Järgnevalt annan sulle vahendid, mis muudavad sisumaterjali loomise lihtsamaks ja korratavaks protsessiks. Nii ei pea sa tulevikus kartma, et „vaimu ei tule peale.“

Näiteks annan sulle APP-mudeli, mis aitab lugejat juba päris alguses haakida ja sügavamale sisusse kaasa tuua.

Keegi ei taha lugeda pikka, igavat, klaverist imetud jama.

Vaata, kuidas luua sisu, mis su potentsiaalset klienti köidab!

sisuturundus sisu loomise mall

Tea, kellele sa kirjutad. Kirjuta sellest, mis neid huvitab. Kirjuta sellest, mis on neile vajalik, aitab neil millegagi paremini hakkama saada ja/või omab ka meelelahutuslikku väärtust.

Ei ole sellist asja nagu liiga palju sisu! On igav sisu!

Sisuturundus peab olema järjepidev, mida rohkem sa seda optimeerid, seda lihtsam on järjepidev olla. Järgnevalt annan ülevaate, kuidas hakkama saada asjaliku sisumaterjali loomisega nii, et see ei oleks juhus, vaid korratav protsess.

Vii oma sisuturundus uuele tasemele! Jagan sinuga oma rohkem kui 5000 päeva pikkust praktilist sisuloomise kogemust. Vaata lähemalt sisuturunduse koolitust!

sisuturundus kogemus

Ettevalmistus

Kui sa võtad sisu loomise ette süstemaatiliselt ja lähened sellele läbi konkreetsete sammude, siis kaob selline asi, et „vaimu ei tule peale.“ Professionaalid kirjutavad siis, kui on vaja kirjutada. Selle sisuloomise malli abil saad iga kord tulemuse.

  1. Pane paika artikli pealkiri (kasuta toimivat pealkirjavalemit), toote või teenuse nimi.
  2. Otsusta, mis saab olema selle lehe peamine märksõna.
  3. Kirjelda, kellele sa seda sisutükki lood (kes on lugeja).
  4. Lühikirjeldus, millist probleemi artikkel, toode või teenus sihtgrupi jaoks lahendab. See peab vastama tema küsimusele: “Mis kasu mina sellest saan?”. Mõtle lehe külastaja seisukohast, miks see teda huvitama peaks.
  5. Milliste teiste artiklite, toodete ja teenustega saab ristlinkida? (1-3 lehte sinu veebis)
  6. Leia vähemalt üks pilt, mis illustreerib loodavat sisu.

Nüüd pane samm sammult paika sisumaterjali struktuur. Näide, milline võiks sisumaterjali ülesehitus välja näha:

Pealkiri, toote, teenuse nimi (märksõnadega)

Pealkiri on kõige tähtsam osa sinu sisumaterjalis. Olgu see video, podcast või teenusekirjeldus. Kui pealkiri ei tekita sinu potentsiaalses kliendis huvi, siis ta sinuni ei jõua.

Pealkiri kirjuta kõige lõpus ja too selles välja kõige suurem väärtus, mida selle artikli persoona sinu käest saab.

Sissejuhatus

Ära kirjuta sissejuhatust esimesena. Kirjuta sissejuhatus siis, kui sa oled juba materjali põhilise osaga valmis saanud. Sissejuhatuses tood sa välja kõige väärtuslikumad ivad, miks keegi peaks järgnevale materjalile oma aega kulutama.

Kui materjali sisuline osa on paigas, siis saad ka ise paremini aru, mis sellest võiks olla konksuks sinu persoonale, et ta minema ei läheks. Vasta küsimusele: „Mis kasu mina sellest saan?“.

SEO jaoks kasuta esimeses blokis ka lehe kõige tähtsamaid märksõnu ja too välja kõige olulisemad punktid:

Punkt 1

Punkt 2

Punkt 3

Alapunkte lisa nii palju kui vaja, et teema korralikult katta. Kui sa müüd kruvi, siis on juttu vähem. Kui teenuseks on rindade suurendamine, siis vajab teema oluliselt põhjalikumat avamist.

Sissejuhatuse valem: nõustumine, lubadus, näide

Mõned aastad tagasi õppisin Brian Deanilt Backlinko.com-ist nipi, kuidas lugeja või videovaataja kohe alguses oma sisumaterjali külge haakida.

Inglise keeles oli valemiks APP (agree, promise, preview), mis eesti keelde panduna tähendab järgmist:

  • Agree ehk nõustumine, anna oma sihtgrupile mõte, millega nad nõustuda saavad.
  • Promise ehk lubadus, luba neile, et järgnevast materjalist saavad nad midagi, mis on neile väga kasulik.
  • Preview ehk näide, too konkreetne näide, mida kasulikku nad järgnevast oodata võiksid.

Kui sa tahad näha, kuidas see päriselus toimib, siis vaata selle artikli esimesi lõike.

Alapealkiri 1 (Punkt 1)

Alapealkirjad peavad sisaldama järgneva teksti peamist iva. Mis kasu ma järgmisest lõigust saan? Üksikasjad 1, 2 ja 3 ei pea olema list. See võib olla järjestikuste lausetena esitatud tekst.

Esimese punkti üksikasjad 1, siin võid näiteks tuua välja positiivsed omadused.

Esimese punkti üksikasjad 2, too välja kitsaskohad, millega kasutaja peaks kursis olema.

Esimese punkti üksikasjad 3, esita oma seisukoht, lähtudes eelnevast kahest punktist.

Alapealkiri 2 (Punkt 2)

Teise punkti üksikasjad 1, plussid.

Teise punkti üksikasjad 2, miinused.

Teise punkti üksikasjad 3, oma seisukoht.

Alapealkiri 3 (Punkt 3)

Kolmanda punkti üksikasjad 1, plussid ja miinused mudel on väga lihtne kasutada.

Kolmanda punkti üksikasjad 2, samas võib see mõnikord teksti üksluiseks muuta.

Kolmanda punkti üksikasjad 3, seega võid mõnes lõigus end vabamalt tunda ja kirjutada näiteks tulemustest, mida on võimalik subjektiks oleva asjaga saavutada.

Kokkuvõte

Kui sa ostad selle asja, siis saad kõik need väärtused, mis eelnevalt mainitud. Korda lugeja jaoks üle sissejuhatuses esitatud vastus küsimusele: „Mis kasu mina sellest saan“. Artiklite puhul korda peamist. Kokkuvõtte alapealkiri peab alati olema väärtus, mida pakkusid, mitte “Kokkuvõte”. Selle artikli kokkuvõtte alapealkiri võiks olla “Sisu loomise mall aitab sul paremaid tulemusi saavutada”.

Üleskutse tegutsema

  • Artikli puhul: liitu uudiskirjaga, vaata seotud tooteid ja teenuseid.
  • Toodete ja teenuste puhul: tee järgmine samm ostuvoos (esita päring, lisa korvi, võta ühendust).

Üleskutse peab olema mõistlik. Kui sa tahad, et veebilehe külastaja teeks midagi, milleks ta valmis ei ole, siis jääb tegevus tegemata ja sa pead seda kontakti uuesti püüdma. Üleskutse lisamine on turunduse võlutrikk, selle kohta võid lähemalt lugeda siit.

Selle malli kasutamisel on abiks ka järgnev ülesehituse mall.

sisuturundus mall

Igav sisuturundus ei too tulemust!

Sisuturundus peab olema huvitav ja sisaldama väärtust sinu potentsiaalsele kliendile. Sinu jaoks võib tegemist olla unerohuna mõjuva ABC-taseme materjaliga. Kindlasti pead siin ka oma taiplikkust rakendama. Kui kirjutad tootekirjeldust ja tooteks on kruvi, siis ilmselt ei ole mõtet seda 500 sõna peale venitada. Samas on eelnev mall abiks ka kruvi tootekirjelduse loomisel. Lihtsalt alampunkte võib vähem olla. Kruvi tootekirjeldus oleneb ka sellest, kellele sa kirjutad. Ehitajale ilmselt on vähem selgitusi vaja kui inimesele, kes pole varem kruvikeerajat käes hoidnud.

Vajaliku sisu pikkus oleneb su konkurentide tegevusest. Kui konkurendi veebilehed on tühjad nagu galaktikaparvede vaheline ruum, siis saad hakkama väga vähese sisuga. Siiski soovitan kohe natuke mahukamale sisule rõhku panna, sest isegi magav konkurent võib mõnikord ärgata.

Erinevate sisutüüpide kohta leiad infot siit.

Sisu loomise mall aitab sul paremaid tulemusi saavutada

Ainuüksi selle juhendmaterjali tekstimaht on üle 500 sõna ja 4000 tähemärgi. Kirjutades siin „liha luudele“ on tulemuseks 500 – 800-sõnaline sisumaterjal, mis ületab mahukuselt enamuse konkurentide poolt loodavat materjali. Kasutades seda malli on sisu loomine selge protsess ja see võtab oluliselt vähem aega.

Vaata ka artiklit: Sisuturundus: kuidas head sisu luua?

Sisuturunduse koolitus

Sisuturundus on üks olulisemaid internetiturunduse võtteid, mis saab üha rohkem tähelepanu.

Sisuturundus on vundamendiks nähtavusele otsingumootorites, tegevustele sotsiaalmeedias, sisuka meiliturunduse läbiviimisel. Olenemata selle tähtsusest, ei tegele paljud turundajad sisuturundusega järjepidevalt ja efektiivselt.

Vii oma sisuturundus uuele tasemele! Jagan sinuga oma rohkem kui 5000 päeva pikkust sisuloomise kogemust. Toon praktilisi näiteid, annan juhendid efektiivseks tegutsemiseks ja harjutame kuidas sisu paremaks saada.

Vaata lähemalt sisuturunduse koolituse päevakava.

Jaga artiklit sõbraga