Jaga artiklit sõbraga

sisuturundus kuidas luua sisu

Enne kui hakkad klaverist mõtteid välja imema tasub endalt küsida, milleks sa üldse sisu lood? Ma jätan kõrvale kirjanikud, kunstnikud ja hobikirjutajad ning keskendun tarbekirjutamisele, mille eesmärgiks on mõjutada lugeja arvamust oma ettevõtte või organisatsiooni osas.

Alustame sellest, mida sa ise tahad. Müük ja käive on need mõõdikud, mis enamus ettevõtetele kõige südamelähedasemad. Seega peaksime looma sisu, mis aitab mõjutada sihtgruppi ostuotsust tegema.

Kellele sa kirjutad?

Eelnevast tuli välja oluline küsimus. Kes on see isik, keda sa oma surematu proosaga mõjutada tahad? Tõenäoliselt on ettevõttel, milles töötad, sihtgrupid, kes peaksid olema müüdavate toodete ja teenuste ostjad. Need grupid peaksid olema kirjeldatud ja nii saad lihtsa vaevaga luua tekste, mis kõnetavad just seda konkreetset lugejat. Mõned näited sihtgruppide esindajatest koos võimalike toodetega, mida ettevõte võiks neile pakkuda:

  • Keskmise suurusega ettevõtte turundusspetsialist – veebilehe kasutatavuse analüüs
  • Ema, kellel on kaks last – jalgratas 10-aastasele poisile
  • Pereisa, kaks last, maja – vajab uut autot
  • 35-44 a meesterahvas – otsimas uut ülikonda

Kasuta persoona loomiseks mugavat vahendit xtensio.com.

persoona loomine

Kõik need on näited sihtgruppidest, kelle huvides ja eelistuste kohta on vaja infot selleks, et luua sisu, mis neid mõjutab. Kui sul neid kirjeldusi ei ole, siis ära heida meelt. Enamuses Eesti ettevõtetest ei ole nende primaarne sihtgrupp selgelt kirjeldatud. Pane sihtgrupi kirjeldus alustuseks ise kokku. Sellega edestad juba 90% teistest ettevõtetest. Eriti kanged turundajad, aga ei jää lootma oma arvamusele. See kipub tihti vale olema. Nad küsitlevad sihtgrupi esindajaid ja saavad teada, mis neid tegelikult huvitab. Seda ei tee reaalususes peaaegu mitte keegi. Ole eriline, tee midagi erakordset.

Kui sa oma sihtgrupi käest oled teada saanud, mida nad tahavad, siis lihtsalt anna neile seda! Hea sisu loomiseks pole vaja teada rohkem, kui see, mida lugeja lugeda tahab. Selle teadmiseks tuleb neilt seda küsida!

Kui sihtgrupi soovidega oleme ühele poole jõudnud, siis kõik väga tore, aga… meil on tegemist ettevõttega, mis peaks müüma midagi. Seda tõeliselt populaarset sisu ei tooda me selleks, et järgmist Pullizeri auhinda võita, vaid selleks, et lugeja meilt midagi ostaks. See ost ei pea toimuma kohe, aga see peab toimuma või oled sisuturundajana läbi kukkunud. Niisiis järgmine oluline küsimus:

Mida sa tahad, et lugeja teeks?

Kõige üldisemas mõttes tahame, et meie sisutükk mõjutaks lugejat meist positiivsemalt mõtlema, et ta usaldaks meid rohkem ja mingi hetk isegi nii palju, et on valmis loovutama meile osa oma raske töö ja vaevaga teenutud rahast.

Kõige laiemas plaanis tahame, et lugeja teeks midagi, mis liigutab teda müügitsüklis järgmisele tasemele. See võib olla uudiskirjaga liitumine või artikli jagamine sõbraga. Lugeja võib huvi tunda artiklis mainitud toodete ja teenuste vastu. Seega on mõõdetavaks tegevuseks, kui paljud läksid pärast artiklit veebis toodete lehele.

Ja sel päeval kui on täiskuu ja kõik müüginõksud on viie tee ristile õigesti ritta seatud ning veristame täpselt õigel hetkel musta kuke, siis esitab potentsiaalne klient päringu või sooritab tehingu e-poes. Rivistame üles kõik kolleegid ja teeme kalendrisse punase risti.

Kuigi eesmärke on erinevaid, siis päeva lõpuks on hea sisu see, mis toob müüki ja ülejäänu on kulu.

Seadista Google Analyticsis goal(id) külastajate tegevuste mõõtmiseks.

google analytics goal puudu

Vii oma sisuturundus uuele tasemele. Jagan sinuga oma rohkem kui 4000 päeva pikkust praktilist sisu loomise kogemust. Vaata lähemalt sisuturunduse koolitus.

Sisutüübid

Artiklite puhul on olemas teatud vormid, mis on aegade jooksul end õigustanud, kas brändi loomisel või müügi toomisel. Et elu lihtsam oleks saad alati kasutada sisu loomise malli.

Nõuanne

Enamus ettevõtete kõige olulisemaks sisutüübiks on nõuanded. Nõuanded töötavad kahel viisil, esiteks loob kirjutaja hea nõuande korral endale professionaali ja spetsialisti kuvandit. Jättes endast asjatundja mulje, tekitate potentsiaalsetes klientides usaldust ja see on väga oluline, kui tahad, et lugeja lõpuks ka tehinguni jõuab.

Nõuannete puhul on oluline, et lähtuksid sihtgrupi vajadustest. Kui kirjutad asjadest, mis on iseenesest mõistetavad jätad endast algaja mulje või mõistab lugeja, et sellega võib ta ise tegeleda. Teine äärmus on see, et kirjutades potentsiaalse kliendi jaoks liiga tehnilist ja keerukat teksti ei suuda te temas piisavat huvi tekitada ja ta proovib leida materjali, mis on talle jõukohasem.

Nõuandeid kirjutades võid enamus oma saladusi kirja panna. Ei ole vaja karta, et potentsiaalne klient liiga targaks saab ja siis sinu käest enam ei osta. Need, kes ise ära teevad ei ole su kliendid. Samas, kui saad neile nõuga abiks olla, siis on sul lootus, et nad soovitavad sinu tooteid ja teenuseid oma vähem osavatele sõpradele. Enamus lugejatest jääb gruppi, kes on su potentsiaalsed kliendid, sest nad tahavad kvaliteetset tulemust ja seega eelistavad osta spetsialistilt. Lisaks on ka need, kes leiavad, et oma põhitegevusega tegelemine on neile kasulikum kui uut alal õppida ja seega ostavad muud tooted ja teenused sisse.

Hea näide sellest on auto. Enamus inimesi ei ole valmis endale ise autot tegema ja otsustavad selle osta autotootjalt. Samas on autohuvilisi, kes saavad auto valmistamisega hakkama. Kui autotootjad kirjutavad, milliseid ägedaid uusi tehnikaid nad kasutavad, siis ei ole neil vaja karta, et autode müük selletõttu langeks. Pigem võiks uued võimalused automüüki suurendada, sest just seda sihtgrupp ootab.

sisuturundus nõuanded

Sisuturundus nõuanded matkasport.ee artikkel + video.

Mõned ettevõtjad on öelnud, et nad ei müü midagi nii keerukat kui auto ja kui nad info avalikult veebi riputavad, siis nad kaotavad kliente. Siin on äriliselt mõistlik lahendus otsida endale uus tegevusvaldkond, mida ei ole võimalik paari internetiartikliga hävitada.

Ja alati on ka eriti salajasi asju, mida ei peaks võrku välja riputama. Mul on mõned internetiturundustehnikad, mida ma avalikult ei jaga. Ise mõtlen, kuidas on võimalik, et keegi teine selle peale pole tulnud ja millal mu konkurentsieelis selles punktis kaob.

Korduma kippuvad küsimused

Mida kliendid su toodete ja teenuste kohta ei tea. Mis on kõige sagedamini kasutajate ja ostjate poolt esitatud küsimused. Iga üks olulistest küsimustest väärib vastuseks artiklit ja see muudab su veebilehe asjalikumaks ja külastajate arvamuse positiivsemaks.

  • Toodete kasutamise eripärad
  • Hoolduse nipid ja toote eluea pikendamine

Enamasti peaks nõuandva artikli lugemine sihtgrupi liikmele midagi uut teada andma. Eriti hea artikkel tekitab lugejas tunde, et ta on midagi väärtusliku saanud ja see paneb ta mõnikord isegi loetut sõpradega jagama.

sisuturundus kkk

Pilt blog.photopoint.ee

Tootevõrdlus ja info

Toodete võrdlemine on asjakohane neile äridele, mis müüvad suures valikus sarnaseid kaupu, mille seast valiku tegemine võib potentsiaalsele kliendile raskusi valmistada. Näiteks kuuluvad sellesse gruppi telefonid, arvutid ja muud keerukad elektroonikatooted. Tooteid võrreldes ei ütle me sel juhul, et üks toode on teisest parem, vaid aitame lugejal valida omaduste kombinatsiooni, mis just tema vajadusi rahuldab. On ju selge, et kõige suurem telekas ei ole kõige parem telekas, kui sa elad kööktoas.

Võrrelda saad:

  • Erinevate tootjate sarnaseid tooteid. Näiteks Androidi tipptelefonid.
  • Võid võrrelda sama tootja erinevaid mudeleid. Milline Samsungi mudel sulle kõige paremini sobib?
  • Võrdle uut ja vana mudelit. Näiteks Samsung Galaxy S6 vs S7

Tootevõrdluste tegemisel on oluline, et ei kirjutata ainult positiivset. Las oma trummi tagumise rõõm jääb tootjatele. Too välja plussid ja miinused. Ütle kasutajale, et kui sul on vaja üht või teist omadust, siis need tooted sulle ei sobi, aga vaata hoopis nende seast. Negatiivne info on see, mida tegelikult otsitakse ja see lisab su kirjutatule olulisel määral usutavust.

Sarnast esitamist saab teha ka oma toodete ja teenuste kohta. Sellisel juhul tahame tihti negatiivsed aspektid välja jätta ja see muudab kirjutatud materjali tavapäraseks turundusmulliks, mis ei ole nii veenev, kui tasakaalustatud vaatepunkti esitamine.

sisuturundus tootevõrdlus

Pilt 3g.co.uk

Tootearvustused

Kui tootevõrdluses saad esitada erinevaid omadusi vastavalt sellele, millised on erinevate kasutajagruppide vajadused, siis tootearvustuses saad põhjalikult esitleda uue toote või teenuse olulisi omadusi ja kellele neid vaja peaks minema. Tootearvustus peaks kindlasti sisaldama:

  • üldisest ülevaade
  • uusi omadusi
  • plusse ja miinuseid
  • kasutusvaldkondi, kus sihtgrupp end ära saaks tunda
  • karbist välja

sisuturundus tootearvustused

Pilt digitark.ee

Tootearvustus ei peaks kindlasti olema ainult tekst. Pildid, videod ja 360-kraadised vaated annavad sellistele artiklitele väga palju juurde. Samas võib esineda teenuseid, mille kohta ei ole võimalik asjakohast pilti lisada. Näiteks kalkulaatori pilt ei anna midagi juurde raamatupidamisfirma aastaaruande teenuse kirjeldusele. Sellisel juhul on mõistlik luua jooniseid või graafikuid, mis esitavad kas teenuse osutamise protsessi või selle tulemusi.

Toodete kasutamisel sisuturunduses tuleb arvestada, et uute mudelite saabumisega võib materjali väärtus oluliselt väheneda. Siin on võimalik leida lahendus uuendades olemasolevat artiklit uue sisuga. Näiteks Samsung “Galaxy S6 vs S7” tuleks uuendada “Galaxy S7 vs S8”. Selleks veendu, et lehe aadress ei sisaldaks numbreid. leht.ee/samsung-galaxy-s-vordlus

Edulood

Kui su toode või teenus on väga keerukas, siis ei piisa lihtsalt nende nimetamisest ja kirjeldamisest.

Teeme teile internetiturundust ja see läbi saate rohkem kliente ei ole veenev ja ei tekita kliendi peas selget arusaamist, mida pakutakse.

Tulemuseks on kõhklemine, otsuste edasi lükkamine ja lisainfo otsimine. See viimane võib toimuda konkurendi veebilehtedel või mõne kolmanda osapoole käest nõu küsides.

Selle probleemi vastu saab nii, et esitad oma pakutavat edulugudena näidates, mida on tehtud varasemate klientidega ja millised on olnud tulemuse. Olulised punktid, mida edulugude kirjutamisel jälgida.

Kirjuta edulugusid sellistest klientidest, keda tahad juurde saada. Kuna edulugu toob välja, kes oli klient ja mida tehti, siis mõjutab see otsustama just neid, kes on eelmise kliendiga sarnased. Potentsiaalse kliendi peas tekib mõte, mul on täpselt sellist asja vaja.

Edulugu peab olema küllaltki spetsiifiline. Üldsõnalisus ja detailidevaesus muudavad eduloo kasutuks. Peamiseks eesmärgiks on see, et potentsiaalne klient tunneks ennast ära ja saaks aru, et pakutav ka temale sobiv. Selleks, et edulood oleksid võimalikult asjakohased, kasuta järgmisi elemente:

Toote või teenuse kirjeldus: lühike ülevaade, mida pakuti

Klient: kellele oli tellija. Piisava täpsusega, et teised sarnased kliendid saaksid samastuda

Olukord enne: milline oli olukord, mis tekitas kliendis vajaduse sinu toodete või teenuste järele.

Eesmärk: mida sooviti saavutada. See on hea sisse tuua juhul kui soovitud eesmärk ületati.

Lahendus: Mida tehti selleks, et olukord paremaks muutuks. Kirjeldus tehtud tegevustes võimalikult lihtsas keeles, et potentsiaalse kliendi peas ei tekiks kõhklusi ja vajadust kuskilt mujalt lisainfot otsida.

Tulemused: Reaalsed numbrid, mida lahenduse rakendamisega saavutati. Need peavad olema numbrid, mille kohta lugeja peas tekib mõte „Jah, ma tahan ka nii!“ Enamasti on need seotud mingisuguste müüginumbritega:

  • Müügi kasv
  • Kulude kokkuhoid
  • Uute klientide arv

Aegajalt tuleb ette, et teie olemasolev klient ei taha täpseid numbreid avaldad. Sellisel juhul proovige saada vähemalt nõusolek protsentide ja suhtarvude avaldamiseks.

Kliendi kommentaar: Küsige oma rahulolevalt kliendilt tagasisidet. Paar lauset selle kohta, kuidas koostöö laabus ja hinnang tulemustele. See lisab eduloole usutavust ja teise potentsiaalse kliendi jaoks võib varasem olla ka tuttav läbi samas valdkonnas tegutsemise.

Tehtud tööd: Eduloo lõppu soovitan panna viited teie oma lehe olevatele toodetele ja teenustele, mida antud töö käigus rakendati. Ühest küljest annab see võimaluse lugejal otse seotud pakkumisteni jõuda, teise punktina aitab see otsingumootoritel paremini lehel olevaid seoseid mõista.

sisuturundus edulood

Statistika, trendid ja turuülevaate

Statistika ja turuülevaadete koostamine on mitmes mõttes tänuväärne valdkond ja aitab sisu loomist lihtsustada. Inimesed on tihti huvitatud trendides ja oma tegevuste võrdlemisest teistega. Statistika ja trendide vastu on huvi kõigil. Sisuturundaja ülesandeks on aru saada, milline konkreetne huvi on tema potentsiaalsel kliendil:

  • Enimmüüdud automargid (jaanuaris, veebruaris, märtsis…)
  • Kinnisvarahindade muutus
  • Populaarsemad internetiturunduse meetodid (2016, 2017, 2018…)
  • Valdkonna ootused järgmiseks aastaks
  • Mood ja stiil tuleval kevadel (suvel, sügisel, talvel)

Igas valdkonnas on trende ja statistikad, mis on klientidele põnev ja aitab mõjutada nende ostuotsuseid. Statistika avaldamisel on ka see pluss, et tihti viitavad teised kanalid nendele artiklitele kui esmastele allikatele. See annab olulist kasu, kui eesmärgiks on kodulehe optimeerimine ja parem positsioon otsingumootorites.

top most popular social networking sites

Pilt dreamgrow.com

Statistika ja trendid on sisu, mida saab toota malli järgi ja see suurendab oluliselt artiklite valmimise kiirust. Iga uue perioodi statistika saabumisel saab ette võtta kolm olulist tegevust:

  • Uute andmete sisestamine.
  • Võrdlus vanade andmetega ja kommentaarid muutuste kohta.
  • Hinnangud tulevaste perioodide kohta.

Regulaarselt uuendatav sisu annab võimaluse kord kuus või vähemalt kvartalis luua sisu, mis on end juba lugejate silmis tõestanud. Sellele tööle kuluv aeg on ka üksiku artikli kirjutamisest väiksem, sest enamasti piisab varasema materjali värskendamisest.

SEO kodulehe optimeerimine otsingumootoritele

Selleks, et veebileht Google silmis autoriteetseks muutuks peab sellel olema olulisel määral sisu ja sellele sisule peab olema viiteid teistelt veebilehtedelt. Optimeerimise väliseks faktoriks on viited teistelt lehtedelt. Teie oma veebis oleva materjali puhul on vaja jälgida, et loodav materjal kasutaks märksõnu, mida teie kliendid otsingumootoritesse sisestavad. Artiklite optimeerimisel on oluline jälgida järgmisi faktoreid:

  • Märksõnad – Mida huvilised otsimootorites otsivad?
  • Tiitlid – Brauseri päises kuvatav lehe pealkiri. Näiteks võib tiitel olla „Rehvivahetuse hinnad ja broneerimine – Rehvifirma OÜ“.
  • Pealkirjad ja vahepealkirjad – Need peavad sisaldama olulisi märksõnu ja olema lugejale ahvatlevad. Sarnaselt tiitliga on vaja pealkirjades välja tuua lehe kõige olulisemad märksõnad. Näiteks H1-pealkiri „Domeeni registreerimine: ee, eu ja fi“. Vahepealkirjades on samuti soovitav kasutada märksõnu H2-pealkiri „Domeeni registreerimise hinnad“.
  • Märksõnade kasutamine tekstis – kuigi Google vaatab ka väga palju muid asju peale märksõnade kasutamise testis, siis see on ikkagi veel oluline. Näiteks, kui su teenus või artikkel räägib hammaste valgendamisest, siis peab teksti esimeses lõigus olema kasutatud märksõna „hammaste valgendamine“.
  • Veebilehe aadress – Iga artikli aadress peaks sisaldama selle lehe kõige olulisemat märksõna. Väga oluline on mitte muuta lehe aadressi, kui see on juba Googles indekseeritud. Näiteks mööblipoe nahkdiivanitest rääkiva lehe soovitav aadress on diivanipood.ee/kategooria/nahkdiivanid.
  • Meta description – See on lehe kirjeldus mida Google kasutab otsingu tulemustes lisainfo andmiseks. Sellest kirjeldusest oleneb, kui suure tõenäosusega otsi just sinu tulemusel klikib. Kirjelduse loomisel on oluline, et see sisaldaks selle lehe olulisimat märksõna. Vaata ka Kodulehe optimeerimine: miks on meta kirjeldus oluline?
  • Viited oma sisulehtede vahel – Oma veebi sisumaterjali luues linkige seotud teemad omavahel kokku. Näiteks, kui ühel lehel räägite lumelaua valimisest ja teisel klambrite paigaldamisest, siis need artiklid saab omavahel ristlinkida.

Kodulehe optimeerimine on küllaltki lihtne, kui see on protsessi osa. Vaata ka millised on enamlevinud SEO vead.

Kuidas sa aru saad, et tegevus vilja kannab?

Millised on sisuturunduse ja artiklite loomise eesmärgid ning kuidas mõõta tulemusi. Esmalt loetlen mõned mõõdikud, mida sisuturundusega mõjutada saab ja siis vaatame, kuidas neid mõõta. Olulised mõõdikud:

  • Otsingust tulevate külastajate arvu suurenemine
  • Uudiskirjaga liitumised
  • Jagamised sotsiaalmeedias
  • Viited teistelt veebilehtedelt
  • Müük ja päringud veebilehel

Kui me loome uut sisu, siis ühes olulisemaks sisu edukuse näitajaks on see, kui paljud Google kasutajad otsingut tehes selle artikli viitel klikivad. Kas see leht tuleb Googles välja?

Milline on lehe efektiivsus uute uudiskirjaga liitujate toomisel? Keerukamate toodete ja teenuste puhul võib artikli tulemuseks olla see, et külastaja tahab ka edaspidi valdkonnaga kursis olla. Ta tahab lisainfot, pakkumisi, nõuandeid ja muud taolist. Selleks liitub ta uudiskirjaga.

Kui palju levi artikkel tekitab? Kui oled maha saanud sisumaterjaliga, mis lugejale muljet avaldab, siis on võimalus, et ta seda oma sõprade või kolleegidega jagab. Sellisel juhul jõuab meie sõnum läbi sõbra soovituse teiste huvilisteni. Artiklite jagamine aitab ka aru saada, mida lugejad tegelikult eelistavad ja millist materjali tulevikus juurte toota.

Jagamise puhul on oluline, et sa ei pane oma lehele kõiki maailma jagamisnuppe vaid keskendud nendele, mida su potentsiaalne klient tegelikult ka kasutada võiks. Täna on Eestis nendeks kanaliteks Facebook ja e-mail.

Facebooki puhul on oluline, et kasutaksid just jagamisnuppu, mis avab postituse tegemise akna ja tulemus kuvatakse kasutaja uudisvoos. Ära kasuta like-nuppu. Jagamise puhul on ka oluline, et lisaksid selle juurde sobiva üleskutse. Kõige tavalisem üleskutse on „jaga sõbraga“, aga kui sa paned selle oma e-poes kruvide tootelehele, siis ei ole kuigi tõenäone, et keegi kunagi seda nuppu vajutab.

sisuturundus jagamine

Sellistel juhtudel võib abi olla üleskutsest, mis tegelikult mingile külastaja vajadusele viitab. Näiteks kruvide puhul võib selleks olla „Küsi sõbralt nõu“.

Jagamine meiliteel on ikka veel üks olulisemaid meetodeid, kuidas kasutajad veebist leitud infot sõpradele ja kolleegidele saadavad. Sellel pole küll sotskanalite võimaldatavat viraalse levi potentsiaali, aga see on see mida inimesed kõige suurema tõenäosusega klikivad.

Otsingumootoritele optimeerimine on määrava tähtsusega igale veebilehele ja viited teistelt veebilehtedelt on selle kõige olulisem faktor. Lingid teistelt veebilehtedelt on sarnaselt jagamisega sotsmeedias väga oluline osa veebilehe üldise autoriteedi kasvatamisel. Hea sisu on selle eelduseks. Inimesed viitavad foorumites, blogides ja muudes kanalites sisule, mis neid heas valguses näitab või aitab mõne nende sihtgrupi probleemi lahendada.

Müük ja päringud

Iga veebilehe esimene ülesanne on ühel või teisel moel ettevõtte käivet suurendada. Seega on sisu kõige olulisemaks mõõdikuks, kui aktiivsed on seda näinud külastajad tehingute tegemisel ja päringute esitamisel.

Mitu protsenti antud lehe kaudu veebi sisenenud külastajatest teeb tehingu (tehingu määr ehk conversion rate). Milline on seda lehte näinud külastajate tehingu määr.

Ka eelnevalt loetletud eesmärgid on olulised just selles kontekstis, et aitavad uusi kliente tuua. Väga oluline on tähele panna, et kui loodav sisu toob külastajaid, aga need külastajad lõpuks tehinguni ei jõua, siis on tegemist ebaõnnestunud materjaliga. Tulemusi mõõda kindlasti rahas ka päringutes.

Sisuturundus on väärtus pikemaks ajaks

Kui sa lood materjali, mis on sinu sihtgrupile väärtuslik, siis toob see su veebi külastajaid ja kliente läbi aastate. Hoolda oma sisu nagu autot. Vaata sisumaterjali statistikast külastatavuse ja levi numbreid, uuenda materjali, leia linkimisvõimalusi. Levita seda regulaarselt oma sotsmeediakanalites ja meiliturunduses.

Nii käitudes saad ühest sisutükist aastaid väärtust välja pigistada. Vaata ka seda, kuidas pikaajaline sisustrateegia paika panna.

_____________
Photo via Visualhunt

Jaga artiklit sõbraga