Jaga artiklit sõbraga

sevenline blogimine28. novembril 2005 hakkasin esimest korda katsetama sisuturundusega. Sevenline blogist sai Eesti esimene internetiturunduse blogi. Kuna esimene artikkel ei olnud kuigi pikk ja seda üksikuna blogis vaadates arvasin, et tuleb midagi lisaks teha, siis mõned tunnid hiljem oli blogis juba kuus artiklit.

Möödunud 5555 päeva jooksul olen eesti ja inglise keeles kirjutanud kokku üle 1 500 postituse. Neid postitusi on lugenud tänaseks rohkem kui 11 miljonit inimest üle maailma. Lisaks minu kirjutatule on see sisu toonud ka ligi 10 000 kommentaari.

Kõige populaarsemat postitust on tänaseks vaadanud rohkem kui 3 miljonit inimest.

Järgnevalt võtan kokku peamised õppetunnid, mis selle aja jooksul kogunenud.

Sisuturundus: mis töötab?

Regulaarne postitamine – järjepidevus on absoluutselt kõige olulisem asi, mis sisuturunduses tulemusteni viib. Sisu kvaliteet võib olla hea referaat. Aga kui sa järjepidevalt head materjali klientideni viid, siis saab sinust oluline mõjutaja.

Regulaarse sisuturunduse probleemiks on see, et turunduselt oodatakse kiireid tulemusi. Sisuturundus ei too sulle homme tulemust. Sisuturundus toob tulemuse kuude pärast ja siis töötab aastaid.

Sisuturundus on strateegiline meede ja sellel peab olema juhtkonna või omanike poolne tugi. Kui seda ei ole, siis keskenduvad turundajad tegevustele, mis toovad kiiremini tulemusi, aga pikas perspektiivis on vähem efektiivsed.

Sihtgrupile huvitav sisu

Anna lugejale seda, mida ta tahab. Loo endast eksperdi kuvand, anna nõu ja kui potentsiaalne klient ostuotsuse lagestamiseni jõuab, siis oled ka sina valikus. Pane endale kirja, kellele sa sisu lood. Loo persoona, anna talle nimi, huvid, vajadused jne. Iga kord kui sisu lood, küsi endalt, kas sellele inimesele on huvitav.

Ainult väike osa turundajatest on loonud oma peamiste sihtgruppide personad. Ja ka nende puhul on enamus sihtgrupi kirjeldusest klaverist välja imetud, mitte intervjuude käigus teada saadud tegelike inimeste arvamus. Võta see aeg ja anna omale konkurentsieelis.

Google jaoks optimeerimine on oluline

Google otsingust ei saa üle ega ümber. Sisuturundus ja otsingutulemused põimuvad kokku läbi sihtgrupile oluliste märksõnade ja fraaside. Märksõnade ei pea olema esimene asi, millele sisu loomisel mõtled, aga tee endale selgeks, millist keelt sihtgrupp kasutab ja mida vastuseid otsides Googlesse toksib.

Sisumaterjali optimeerimine selle loomise ja avaldamise käigus lisab töövoole 10 minutit, aga tulemused võivad erineda kordades, sest sa teed kohe asju õigesti.

Mida rohkem sisu, seda rohkem külastusi otsingust

Kui sa paned paika teemad, mis su sihtgrupile võiks huvi pakkuda, siis ideaalis võiks iga märksõna ja fraasi omaette sisumaterjaliks kasvatada. Mida täpsemalt sinu lehel olev info vastab Google arvates otsija päringule seda suurem võimalus on see otsija oma lehte külastama saada. Alusta oma valdkonna olulistest märksõnadest, aga arvesta, et iga konkurent püüab ka nende sõnadega esile tulla. Mõtle fraasidele, mida otsitakse vähem, aga on täpselt see, mida sina pakud. Nii on konkurents väiksem ja võimalus külastajast klient saada suurem.

Avaldamise sagedus, tekitab külastusi

Regulaarsus ja sagedus on omavahel seotud. Kui sagedus jääb alla mõne sisutüki kuus, siis on tegemist juhusliku sisutootmisega. Kuid isegi siis on võimalik teatavat struktuuri luua. Selleks võid kasutada näiteks „kuu ülevaade“-tüüpi sisumaterjali. Regulaarsus tekitab fänne! Fännid tekitavad levi.

On väga vähe neid, kes suudavad sisu loomise sagedust vankumatult aastate kaupa üleval hoida. Väikeetevõtete puhul on tihti näha, kus töömaht on suureks läinud ja sisu loomine on katkenud.

Tee endale plaan!

Jälgi seda!

Mõnikord aeg ajalt vahele jäta on OK. Aga ära jäta kaks korda järjest vahele.

sisuturundus tulemused 5555

Viimased 1502 päeva olen iga päev kirjutanud mingi väärtust sisaldava tekstimaterjali.

Vaata meie 15-aastasele kogemusele põhinevat
sisuturunduse koolitust.

Kvaliteet

Loodava sisu kvaliteet on suhteline. Kui sa tegutsed valdkonnas, kus mitte keegi sisuturundust ei tee, siis võib ka küllaltki keskpärase materjaliga tulemusi saavutada. Kui konkurendid on teinud vingeid videoid ja kirjutanud kilomeetripikkusi, sisukaid postitusi, siis sa pead vähemalt samal taseme saavutama, et silma paista. Kui ma 2005 aastal sisuturundusega alustasin, siis olid mõned artiklid vaid paar lauset koos viitega originaalallikale.

Olen ise (korduvalt) ebakvaliteetse sisu reha otsa astunud. Tulemuseks on see, et Google võib küll huvilise kohale tuua, aga ta lahkub kiiresti. See omakorda vähendab nähtavust Google otsingutulemustes ja negatiivne tsükkel on alanud. Vaata lähemalt, kuidas luua sisuturunduses head materjali.

Kohati võib ka vana sisu maha võtta või väärtuslikumad osad paremate materjalide sisse toimetada. Näiteks võtsin paar nädalat tagasi Dreamgrow blogist maha 120 artiklit. Lisaks koondasin sarnase sisuga artikleid üheks kvaliteetsemaks materjaliks.

Meililisti kasutamine

Oma kogutud meililist, millega inimesed on vabatahtlikult liitunud on kõigi aegade kõige efektiivsem turunduskanal. Hakka seda kohe praegu koguma. Ja ära oota kuni sul on listis tuhandeid inimesi, enne kui neile uudiskirja saadad. Saada ka esimesele viiesajale või kaheksakümne neljale.

Jagamine sotsiaalkanalites, mida sihtgrupp kasutab – oma sotsmeedia lehtedel jagamine on hea levikanal. Tuleb aga silmas pidada, et jagamine ei teki jälgijate arvust vaid jagatava kvaliteedist. Seetõtu on enamus viraalset levi isetekkeline. Levi tuleb sellest, et huvilised, kes su sisuga kokku puutuvad tahavad seda oma sõprade ja kolleegidega jagada.

Jagamise nupud panevad jagama – see võib olla ilmselge, aga selleks, et sisu oleks lihtsam jagada kasuta vastavaid nuppe. Veendu, et jagatav materjal on kenasti vormidatud pilt, pealkiri ja kirjeldus. Jagamisnuppude juurde pane üleskutse, mis veenaks külastajat neid kasutama. Näiteks „Jaga seda postitust sõbraga“.

Pro tip: Jagamisnupuna võid lisada ka meiliga saatmise. Siiani kasutavad paljud inimesed sõbrale või kolleegile info saatmiseks meili.

Kasuta alati postitustes asjakohaseid pilte – on olemas seos pildi kasutamise ja Google otsingupositsiooni vahel. Kasuta tekstimaterjali loomisel alati vähemalt üht pilti. Aga selleks ei peaks olema suvaline pildipanga pilt „kätlevad ärimehed naeratavad kaamerasse“, sellised pildid ei tööta. Kasuta pilte, mis illustreerivad esitatavat materjali ja annavad tekstile lisaväärtust. Pildipanga seosetu “tapeet” ei anna soovitud tulemust.

Pildi ülemuslikkus – (picture superiority effect) Piltide abil edastatud info meenub lihtsamini ja sagedamini võrreldes sama materjali tekstina esitamise tulemustega.

Aga mõni kord võid pildipangast ka sobivat materjali leida. Selleks, et pilditele liiga palju raha ei kuluks, kasuta mõnd tasuta piltide panka. Siit leiad 40 keskkonda, kust saad endale tasuta pilte otsida.

Ära kirjuta uudiseid – kedagi ei huvita teie raamatupidamisfirma uudised. Uudiseid saab Postimehest ja Delfist ja Facebookist. Lahenda veebikülastaja probleeme, paku talle midagi põnevat. Loo materjali, mis kestab aastaid.

Eesmärk

Pane paika eesmärk, mida sisuturundus täita aitab! Miks sa kulutad kümneid ja sadu tunde selleks, et veebi tasuta infot paisata? Miks sa seda teed?! Ettevõtete puhul peab sellele küsimusele olema rahaline vastus. Kui sisuturundus võtab su ajast aastas 500 tundi, siis kui palju sa tahad nende tundide eest raha tagasi saada? Kuna tegemist on turundusKULUGA, siis hinnastame seda kulupõhiselt.

Oletame, et sisu looja saab palka 1 000 eurot kuus neto see teeb tunnitasuks koos kõigi maksudega ligikaudu 20 eurot. Seega on su aasta kulu 20€ x 500h = 10 000 eurot. Tagasi peab tulema vähemalt 20 000 või 30 000 eurot. Kas tuleb?

Materjali tase

Sisuturundust võib sihtida algajatele, kesktasemele või valdkonna spetsialistidele. Nagu esimeses punktis mainitud, kõige olulisem on teada kellele sa kirjutad. Kui sa lood sisu raamatupidamisfirmale, siis küsi, millisel tasemel on inimene, kellele sisu lood (ja mida sa talle müüa saad):

  • Algaja – väikeettevõtja, kes tahab teada, kuidas panna kokku aastaaruanne (müük: raamatupidamisteenus, aastaaruande koostamine)
  • Keskmine – ettevõtte raamatupidaja, kellel on vaja abi mingi keerukama arvestuse korraldamine (müük: konsultatsioon, raamatupidamiskoolitus, e-kursus)
  • Spetsialist – tasemel raamatupidaja või audiitor, kes pakub ise raamatupidamisteenust (raamatupidamistarkvara, konsultatsioon, koolitus)

Ära loo sisu, mis ei ole sihitud potentsiaalsetele klientidele. Küsi endalt, kui palju ja milliseid kliente peab sisuturundus sulle tooma, et see raha tagasi teenida?

Millega arvestada?

Hea sisu kirjutamine võtab aega. Kui ei ole järjepidevust, siis pole mõtet üldse aega raisata. Tulemusteni jõudmiseks läheb vähemalt pool aastat. Pikemad pausid mõjuvad laastavalt külastatavusele.

Kõige populaarsem postitus ei pruugi olla pikk oma kirjutatud artikkel vaid võib olla midagi, mida oled leidnud ja paar lisakommentaariga oma lugejatele jaganud. Sellest tulenevalt tasub silmas pidada, et postituse pikkus ei ole esmatähtis. Sobivus sihtrühmaga on kõige tähtsam.

Ei tohi unustada, et kuskilt peab raha ka tulema.

Tulemused

Minu kogemus näitab seda, et suurem osa rohkem kui 10 aasta äritegevusest on ühel või teisel moel olnud mõjutatud sisuturundusest.

Loe ka seda, kuidas efektiivselt blogipostitust kirjutada.

Sisuturunduse koolitus.

Sisuturundus on üks olulisemaid internetiturunduse võtteid, mis saab üha rohkem tähelepanu.

Sisuturundus on vundamendiks nähtavusele otsingumootorites, tegevustele sotsiaalmeedias, sisuka meiliturunduse läbiviimisel. Olenemata selle tähtsusest ei tegele paljud turundajad sisuturundusega järjepidevalt ja efektiivselt.

Vii oma sisuturundus uuele tasemele. Jagan sinuga oma rohkem kui 4000 päeva pikkust sisu loomise kogemust. Toon praktilisi näiteid, annan juhendid efektiivseks tegutsemiseks ja harjutame, kuidas sisu praemaks saada.

Vaata lähemalt sisuturunduse koolituse päevakava.

PS Natuke uurides, selgus, et kõige vanem tuvastatav jälg äriliset blogimisest pärineb 19. aprillist 2003, aga tegemist oli juhuslike katsetustega, mis ei kvalifitseeru tõsise sisuturunduse kategooriasse.

eriti-vana-blogimine

Jaga artiklit sõbraga