Jaga artiklit sõbraga

e-pood ja google-analyticsi e-commerce tracking

Kui sa pead e-poodi ja ei kasuta Google Analyticsi poolt pakutavat e-commerce tracking võimalusi, siis jääb sul suur osa analüütika kasudest saamata.

Mis on Google Analytics e-commerce tracking?

E-commerce tracking annab Google Analyticsile andmed sinu e-poes toimuvate tehingute kohta. Tänu sellele näed eurodes väljendatuna, millised veebilehed müüvad paremini, millised kanalid ning reklaamid toovad ostjaid ja kuidas erinevad e-poe elemendid sinu reaalset käivet mõjutavad. Näiteks saad vastuse küsimusele, et kui kulutada päevas 1550 eurot Delfi avalehe bännerile, siis kas see toob sulle ka piisavalt käivet ja kasumit, et reklaami kauem käigus hoida.

Millist infot annab Google Analytics e-commerce tracker?

E-commerce tracker annab sulle põhjaliku ülevaate sinu e-poe toimimisest. Kõik kaupmehele olulised e-poe näitajad on seotud veebistatistikaga ja aitavad aru saada, mida veebis muuta, et müüki suurendada. Olulisemad e-poe näitajad, mida e-commerce tracker aitab sul jälgida on käive, ostjate ja külastajate suhe (e-poe conversion rate), ostude arv, keskmine tellimuse väärtus. Kõiki mõõdikud on võimalik analüüsida kanalite, tellimuste ja toodete kaupa.

 google analytics ecommerce tracker

Ecommerce Conversion Rate

Conversion rate on üks olulisemaid mõõdikuid internetiturunduses. Selle abil saad võrrelda oma tegevuste tulemuslikust erinevates kanalites. Näiteks kui absoluutarvudes ei ole lihtne mõõta meiliturunduse ja Adwordsi tulemusi, siis conversion rate on üks mõõdik, mis aru saada kanalite kvaliteedist. E-poes jälgi samuti külastuste ja tehingute suhet. Kui su e-poodi külastab 1000 inimest, siis on oluline vahe, kas ostu sooritab 1,5% või 2,1% külastajatest. Samuti on Ecommerce Conversion Rate näitaja, mis oleneb sellest, kui hästi oled sa oma e-poe üles ehitanud.

Ecommerce Conversion Rate arvutamine on lihtne: Tehingute arv e. Transactions / Külastuste arv e. Visits * 100
Näide: Ecommerce conversion rate = 200 tehingut / 5000 külastust * 100 = 4%

Transactions

Transactions on tehingute arv. Kindlasti sa tead, kui palju tellimusi sa oma e-poest saad ka ilma analüütikavahendi abita. Google Analytics e-commerce tracker lisab sellele uue taseme ja aitab sul aru saada, millised e-poe osad ning internetiturunduse tegevused viivad tehinguteni ja millised mitte. Igal Transactionil on unikaalne number. Tehingus võib olla üks või mitu toodet ja samuti võib olla erinev nende toodete kogus. Lisaks võib tehinguga siduda ka käibemaksu ja transpordikulu.

Näide: Ühes tehingus sisalduvad tooted

  • Punane särk – 2tk – 10€ – 20€
  • Roosa aluspesu – 1tk – 15€ – 15€
  • Kollased sokid (paar) – 10tk – 5€ – 50€

Tehingute arv on oluline ka selle pärast, et see on üks kolmest meetodist müügi suurendamisel. Sul on võimalus suurendada tehingute arvu tuues lehel uusi külastajaid või tehes kordusmüüki juba olemasolevatele klientidele. Üks meetod müügi suurendamiseks on tõsta tehingute sagedust olemasolevate klientide seas.

Näide: Kui keskmine klient ostab sult midagi kaks korda aastas, siis vähendades ostude vahet kuuelt kuult viiele, kasvab tehingute arv 20 protsenti.

Revenue ehk käive

Kui palju raha sulle tehingute eest laekub on iga poe kõige olulisem mõõdik. Kui raha tuleb sisse nii palju, et on vaja uus pangakonto teha, siis võid vabalt kõiki ülejäänud mõõdikuid ignoreerida. Revenue on tavaliselt kogu raha, mida klient sulle maksab ning võib sisaldada ka käibemaksu ja transpordikulusid.

Näide: Ühe tehinguga seotud käive

  • Punane särk – 2tk – 10€ – 20€
  • Roosa aluspesu – 1tk – 15€ – 15€
  • Kollased sokid (paar) – 10tk – 5€ – 50€
  • Transport – 5€
  • Käibemaks – 18€
  • Kokku – 108€

Soovitus: Kasuta Google Analyticsi e-commece trackeri mõõdetava rahalise väärtusena tehingu katet ehk ostuhinna ja müügihinna vahet. See aitab paremini aru saada, kui palju sulle tegelikult kätte jääb ja kas reklaamile kulutatud raha toob tulu või mitte.

Average Order Value ehk keskmine ostu suurus

Keskmine ostu väärtus on kogu müügitulu (Revenue) jagatud tehingute arvuga (Transactions).

Näide: Käive (Revenue) / Tehingute arv (Transactions) = Keskmine tehingu väärtus (Average Order Value)

Keskmine tehingu väärtus on Ecommerce Conversion Rate’i kõrval üks olulisemaid mõõdikuid e-poe pidamisel. Poepidajal on lihtsam mõjutada ühe ostu suurust, kui panna klient mitut ostu sooritama. Seega on e-poe arendamise üks tähtsamaid eesmärke leida võimalusi juurde müügiks ja suunata külastajat suuremat ostu sooritama.

Soovitus 1: Üks meetod keskmise ostu väärtuse kasvatamiseks on võtta müügist maha iga kaubakategooria kõige odavam toode. See ei pruugi kõigile sobida, aga on paljudel juhtudel tulemuslik.

Soovitus 2: Teine võimalus keskmist ostu suurust üle suruda on sorteerida kaubad vaikimisi hinna järgi suuremast väiksemaks. Kasutajal on võimalus seda ka muul moel sorteerida, aga esmased suured hinnad ankurdavad tema peas punkti, millega muid hindu võrrelda.

Quantity

Kogus loeb kokku kõik müüdud tooted ja vastab küsimusele: mitu tükki on igat toodet e-poest müüdud.

Näide: Kahes tehingus sisalduvad tooted

  • Tehing nr 1 – Punane särk 3tk, Roosa aluspesu 1tk
  • Tehing nr 2 – Roosa aluspesu, 1tk, Sinine särk 1tk

Tellimustest tulenev toodete kogus ehk Quantity

  • Punane särk 3
  • Roosa aluspesu 2
  • Sinine särk 1

Kui mingit toodet ostetakse ühes tehingus rohkem kui üks, siis on kaupmehel võimalus panna kokku pakkumine, mis aitab suurendada toodete arvu tellimuses. Näiteks, kui keskmine toodete arv tellimuses on 3 kohvitassi, siis võib teha pakkumise, mis sisaldab 5 tassi ja anda sellele ostjale lisasoodustust nii, et ka kaupmehele jääv summa suureneb.

Soovitus: Kogusega saab eksperimenteerida nii, et seod kogusest tuleneva ostusumma tasuta transpordi võimalusega. Kui ma tellin veinipoest paar pudelit veini ja tasuta transport algab 50 eurost, siis võin ju ka terve kasti võtta.

Unique Purchases

Unikaalseid oste arvestatakse selle järgi, kui mitmes tehingus antud toode on esindatud. Kui mõni ost sisaldab mitut samasugust toodet, siis läheb kirja 1 unikaalne ost.

Näide: Kahes tehingus sisalduvad tooted

  • Tehing nr 1 – Punane särk 3tk, Roosa aluspesu 1tk
  • Tehing nr 2 – Roosa aluspesu, 1tk, Sinine särk 1tk

Unique Purchases

  • Punane särk 1
  • Roosa aluspesu 2
  • Sinine särk 1

Unique purchases on väärtus, mis aitab aru saada, millises koguses antud kaupa tavaliselt ostetakse. Selleks on vaja müüdud kauba kogus (Quantity) jagada Unikaalsete ostude arvuga (Unique Purchases). Unikaalsete tehingute suhtarv aitab seada koguseid, mis on lähedal külastajatele sobivale numbrile, aga natukene kõrgemal tasemel.

Näide: Müüdud 200 kohvitassi (Quantity) / 50 unikaalset ostu (Unique Purchases) = Keskmiselt 4 tassi tehingu kohta.

Product Performance

Product Performance raport Conversion alajaotuses annab ülevaate sellest, kuidas erinevate toodete müük e-poes edeneb. Raport näitab sulle müüdud toodete arvu (Quantity) ja nende poolt tekitatud käivet (Revenue). Vaikimisi vaates näidatakse sulle graafikut, millel on müüdud toodete kogus.

Soovitus: See raport annab parema arusaamise toimuvast kui graafikul kasutada väärtust Product Revenue.

Sales Performance

Müügitulemuste raport annab ülevaate kuupäevadest ja käibest. Sellega kordab ta mitmete teiste raportite andmeid ja ei ole eraldi kasutades kuigi informatiivne.

Transactions

Tehingute raport annab ülevaate käibest, maksudest ja transpordikuludest, olenevalt sellest, kuidas oled oma e-poe seadistanud. Siin vaates saad üle vaadata kõikide tehingute detailid.

Time to Purchase

Sellel raportil on kaks vaadet, millest üks näitab, kui palju päevi kulub esimesest külastusest tehingu sooritamiseni. Teises vaates näidatakse mitu korda kasutaja enne tehingu sooritamise lehte külastab. Peaaegu alati toimub tehingu sooritamine esimesel külastusel ja esimesel päeval. Kui sinu statistika näitab teisiti, siis saab mõelda, kuidas kasutaja kiiremini tagasi tuua ja tehingut sooritama panna.

Soovitus: Kui palju aega ja külastusi kulub tehinguni jõudmiseks. See on hea raport juhul kui planeerid Google Adwordsi või Facebooki remarketing kampaaniaid. Remarketingi periood ei peaks olema palju pikem keskmisest tehinguni jõudmise ajast. Muidu kulutad raha näidates reklaame inimestele, kes ei ole valmis ostu sooritama.

Müügiandmete kasutamine raportites

E-commerce trackeri peamine kasu tuleb välja müügiandmete kasutamisel erinevate raportite analüüsimisel. Järgnevalt loetlen olulisemad raportid, mida regulaarselt jälgida, järjestatuna vastavalt sellele, kuidas nad Google Analyticsi menüüs esitatud on.

Audience

Audience-alajaotusest näed üldisi andmeid külastajate kohta. Geograafiline info, kasutatav tehnoloogia, korduvkülastajate arv jne. Nendest olulisemad on:

Mobile Overview
Audience menüüs saab valida raporti Mobile Overview, millest on näha arvuti, tahvli ja mobiiliga tehtud tehingute maht ja ecommerce conversion rate. Müügiandmetele keskendumiseks vali alati Ecommerce-vaade nagu näidatud lisatud ekraanipildil

ga ecommerce tracker mobile

Location
Juhul kui sinu e-poes on olulised ka rahvusvahelised tehingud, siis geograafiliselt segmenteeritud müügistatistika leiad raportist Geo > Location.

ga ecommerce geo location

Aquisition

Aquisition-alajaotusest leiab raportid, mis näitavad, milliste kanalite kaudu on külastajad veebilehele jõudnud. Kõrvutades kanalile kulutatud summasid sellest tulnud müügiga saad otsustada, kas kanalit on mõttekas ka edaspidi kasutada.

Channels
Sellest raportist leiad kanalite toimimise suurte kategooriate tasandil, nagu reklaam, otsingumootorid, viitajad, sotsiaalmeedia jne. Sellest raportist leiad mõtteid, millised külastajate hankimise meetodid toimivad hästi ja milliste puhul on vaja midagi ette võtta.

ga ecommerce aquisition channels

All Traffic
Kui soovid saada ülevaadet kanalitest kõikide lehele külastajaid toonud allikate kaupa, siis selleks on raport Acquisition > All Traffic. All Traffic raport on üks olulisemaid analüütika töövahendeid ja seda on põhjust vaadata iga kord, kui oma veebi tulemusi analüüsid. See on ka esimene koht kuhu vaadata, kui veebikülastuses esineb anomaaliaid.

 ga ecommerce aquisition all traffic

Soovitus: Selle raporti puhul on eriti väärtuslik vaadata erinevate tasuliste reklaamikanalite tulemusi. Kui palju nad tehinguid ja käivet toovad. Selle alusel saad otsustada, millised reklaamikanalid on efektiivsed ja milliste eelarve võib teistesse kanalitesse suunata.

Campaigns
Kampaaniate raporti all näed kanaleid, mis sa oled ise märgistanud Google Analyticsi siltidega ja kanaleid, mis on automaatselt siltidega märgistatud (näiteks Google Adwords). Infot selle kohta, kuidas bännerite, meilide ja muude kanalite linke sildistada, leiad Kampaanialinkide märgistamise vahendi kirjeldusest.

ga ecommerce aquisition campaigns

Adwords
Aquisition Adwords alamenüüst leiab kõik vajaliku analüüsimaks Google otsingu- ja bännerikampaaniate tulemuslikkust e-poe müüginumbrite vaates. Siit leiad vastuse, millised Adwordsi kampaaniad on tulemuslikud ja kui palju müüki erinevad kampaaniad genereerivad.

ga ecommerce aquisition adwords

Tihti leiad siit raportist ka Google Adwordsi ja Analyticsi sidumisel tekkinud vead. Kõige tavapärasem on see kui klikkide arv Adwordsis ja sessioonide arv Analyticsis on oluliselt erinevad. Üks inimene hiljuti küsis, miks tulle meie Google Adwordsi koolitusele, mitte Google omale. Vastus on sellel ülemisel pildil. Google ei oska liiga hästi Adwordsiga tulemusi saavutada.

Behaviour

See Google Analyticsi alamosa näitab, mida külastajad sinu lehel teevad. E-poe kontekstis on siin Site Content alammenüüs kaks olulisemat raportit.

All Pages
All Pages raportil ei ole Ecommerce vaadet. Selle raporti peamiseks väärtuseks on Page Value mõõdik. See number näitab sulle, kui suur osa sinu e-poe käibest on seotud antud veebilehega. Tähelepanu tuleks pöörata ekstreemsustele ehk lehtedele, mille Page Value on väga kõrge või väga madal.

ga ecommerce behaviour all pages

Landing Pages
Maandumislehtede raport näitab, millise lehe kaudu külastaja sinu veebikeskkonda sisenes ehk külastuse esimest lehte. Selle raporti Ecommerce-vaade aitab aru saada, millised maandumislehed viivad kasutaja ostu sooritamiseni ja millised mitte. Lisaks sellele saad teada, kui suur on ühelt või teiselt lehelt alustanud ostjate keskmine ostu väärtus ja tehingu sooritamise protsent.

ga ecommerce behaviour landing pages

Soovitus: Pea kindlasti arvet nende lehtede üle, millel on väga kõrge tehingute protsent ja keskmine ostu väärtus. Siin on oluline ka tähele panna lehele jõudnud sessioonide arvu. Väheste külastustega leht, millel on käinud paar inimest ja nendest üks on ka tehingu sooritanud ei pruugi tulevikus enam sama tulemust tuua. Kasutan tavaliselt selle vältimiseks filtreid, määrates lehelt tehtud tehingute arvu suuremaks kui 2 või 3 (see oleneb igast konkreetsest e-poest).

Sellega on olulisemad raportid läbi vaadatud. Nendest piisab, et igapäevaselt oma e-poe käekäigul silma peal hoida. Samuti on kirjeldatud raportid heaks alguspunktiks sügavama analüüsi läbi viimisel.

Filtrid tehingute arvu määramiseks

Selleks, et oma e-poe analüüsil keskenduda andmetele, mille alusel on põhjust olulisi otsuseid vastu võtta, siis tuleks raportitest eemaldada ekstreemsed erijuhud. Nendeks on peamiselt sündmused, mida on teinud vaid mõned kasutajad või mille puhul on andmed selgelt valed. Selleks tuleb rakendada filtreid.

Filter: conversion rate 100%+ ja/või vähe tehinguid

Eemalda tegevused, mille conversion rate on 100% või suurem. Mitmesuguste tehniliste anomaaliatega on seotud olukorrad, kus tehingu conversion rate ületab 100 protsenti. Selgema pildi saamiseks on mõistlik need eemaldada järgmise filtriga. Üle 100% ja suurema conversion rate’iga tehingute välistamine teeb raporti ülevaatlikumaks. Lisaks tuleks raportist eemaldada tulemused, mis on toimunud vaid mõned korrad ja ei ole seega statistiliselt analüüsitavad. Raporti kohendamiseks tuleb lisada teine tingimus, mis need sündmused välistab.

 ga ecommerce filter conversion rate

Lisatud pildil on tehingud, kus tulemused ei ole kõige mõistlikumad. Erilised lehed, üks külastaja teeb ühe tehingu ja nii edasi. See info tuleks raportist välja võtta. Andmete puhastamiseks tuleb rakendada järgmine filter.

 ga ecommerce filter conversion rate setting

Tulemuseks on raport, millest on “imelikud” tehingud välja võetud.

ga ecommerce filter conversion rate result

Tulemuseks on raport, mis keskendub statistiliselt olulistele müügisündmustele ja annab aluse oma e-poe arenduse ja turunduse edendamiseks otsuseid teha. Seda filtrit on mõistlik kasutada kõigis e-poe tehinguid esitavates raportites. Soovikorral võib tehingute arvu, mida raportisse kaasata, muuta, aga see ei peaks kunagi jääma alla näites kasutatud väärtuse.

E-commerce trackeri seadistamine

Ecommerce trackeri seadistamiseks on enamusel sisuhaldustarkvaradel olemas valmis lahendused. Seega käsitööd pole vaja teha. Kindlasti on lihtne lahendus olemas kui kasutad üht nendest:

  • WordPress + Woocommerce
  • Magento
  • PrestaShop

Kui su tarkvarale lahendust pole, siis peab arendaja selle tegema. Täpsema tehnilise juhendi Google Analytics ecommerce trackeri lahenduse loomiseks leiab siit.

E-poega toimetades veendu, et kõik saab korralikult mõõdetud!

Vaata ka neid postitusi

Google Analytics koolitus

Google Analytics meistriklassis saad teada, kuidas veebianalüütika aitab Sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised kanalid toovad ettevõttele kasu ja millised vaid näiliselt toimivad. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas andmetest olulist infot leida. Vaata lähemalt…

____________________________
Photo credit: mripp

Jaga artiklit sõbraga