Jaga artiklit sõbraga

google analytics seadistamine paigaldamine

Kui sul on veebileht ja sa ei mõõda sellel toimuvat analüütikatarkvara abil, siis tegutsed pimesi. Selline tegevus on võrreldav olukorraga, kus kasutad auto esiklaasina vineertahvlit.

Enimlevinud analüütikatarkvara veebis toimuva mõõtmiseks on Google Analytics. Google poolt pakutav lahendus on oma valdkonnas enimkasutatav tarkvara ja orienteeritud turundajate vajadustele.

Kui sa pole varem Google Analyticsiga kokku puutunud, siis järgnev kirjutis aitab sul samm sammult esmaste vajalike tegevustega hakkama saada. Google Analyticsit praegu veel eesti keelsena kasutada ei saa, seega on pildimaterjal ja funktsioonid artiklis samuti inglise keeles. Alustan päris algusest.

Konto loomine

Konto loomiseks mine Google Analyticsi veebilehele http://www.google.com/analytics/. Sealt leiad ülevalt paremast nurgast lingi “create an account”, mille kaudu alustad konto loomisega.

google analytics konto loomine

 

Lingil klikkimine annab sulle ette Google kontoga sisselogimise akna (juhul kui oled oma Google kontoga juba sisselogitud, siis jääb see samm vahele).

google analytics konto seadistamine logi sisse

Järgmisel ekraanil tervitab sind suur nupp “Sign Up”. Kliki sellel ja saad hakata oma konto seadistamisega tegelema.

google analytics esimesed sammud

 

Selle juhendi puhul arvesta, et seadistad Google Analyticsit oma veebilehe mõõtmiseks. Selle jaoks tee valik “Website”Esimese asjana anna oma kontole nimi. Ühe konto all võib olla mitmeid erinevaid domeene ja veebilehti. Näiteks Dreamgrow on ühe konto alla koondanud erinevad domeenid ee, eu, com ja ka muude nimedega Dreamgrow kasutuses olevad domeenid nagu dgd.ee ja internetiturundus.ee. Sisesta kontole oma esimese veebilehe andmed. Näites olen pannud nimeks Dreamgrow.ee ja aadressiks www.dreamgrow.ee. Oluline on ära määrata ka veebilehe protokoll, milleks on kas http või https, selle saad teada, kui toksid sisse www.minufirma.ee ja vaatad, milline variant sinu veebis kasutusel on.

google analytics konto seaded 1

Vali oma lehe “Industry Category”. Seda ei pea tegema ja sellel ei ole mingit tähtsust edasisel analüütika kasutamisel, kuid võimaldab võrrelda end tulevikus sama valdkonna üldiste trendidega.

Nüüd pane paika oma ajavöönd. Selleks on mõistlik valida see ajavöönd, kust on pärit sinu veebikülastajate enamik.

Edasi küsib Google sinu käest, kas tahad oma andmeid nendega jagada. Üldiselt võib kõigile nendele küsimustele jaatavalt vastata.

Kindlasti on kasulik jagada oma analüütika andmeid teiste Google toodetega. Kaks olulisemat neist on Google Adwords ja Webmaster Tools. Soovitatav vastus “jah”.

Selle kastikese täitmine annab sulle võimaluse tulevikus oma andmeid valdkonna keskmisega võrrelda. Soovitatav vastus “jah”, sest NSAsse lähevad su andmed nii ehk naa.

Account specialist’iga andmete jagamisel saab Google töötaja sinu andmetele ligi ja aidata võimalike probleemide tekkimisel. Soovitatav vastus “jah”, et vajadusel saaks Googlelt abi paluda.

google analytics konto seaded 2

 

Kui vajutad nupule Get Tracking ID, siis kuvab Google sulle kasutustingimused, millega pead nõustuma ja vajutama “I Accept”.

google analytics tingimused

 

Nüüd näed Google Analyticsi koodi, mille pead panema kõigile oma veebilehe alamlehtedele. Kui kasutad mingit sisuhaldustarkvara, siis on seal tõenäoliselt koht, kuhu saad koodi sisestada. Mõningatel juhtudel, näiteks WordPress, saad kasutada pluginat, mille puhul on vaja sisestada ainult Tracking ID number (UA-XXXXXXXX-X).

Muud Google Analytics seaded

Koodi võid juba lisada või oma veebiarendajale saata, aga ise tuleb üle käia veel mõningad seaded.

google analytics seadistamine kood

Sessiooni seadete alt leiad kaks väärtust. Kui kaua võib kasutaja tegevusetuna olla, enne kui arvestatakse, et tegemist on uue sessiooniga. Teise väärtusena saad määrata, kui kaua peetakse meeles kampaaniaid, mille käigus on külastajatele märk külge pandud. Siin on enamasti mõistlik jääda vaikeväärtuste juurde.

google analytics seaded sessioonid

Imelike otsingumootorite lisamine. Kui turul, millel tegutsed, on otsingumootoreid, mida Google Analytics ei tunne, siis saad need kirjeldada sellel lehel. Alustamiseks vajuta “Add Search Engine”.

google analytics seaded neti.ee

Eesti puhul on selleks otsingumootoriks, mida Google Analytics ei tunne, Neti.ee. Täida kuvatud väljad järgnevalt:

  • Search Engine Name – Neti.ee
  • Domain Name Contains – neti.ee
  • Query Parameter – query

Vajuta “Create” ja Google Analytics saab nüüd aru, et Neti.ee-st tuleva liikluse korral on sellest võimalik kätte saada külastaja sinu lehele toonud märksõnad.

google analytics seaded neti.ee 2

Kui su veebilehele on võimalik jõuda mitme erineva domeeninime abil, näiteks dreamgrow.ee ja dgd.ee, siis on mõistlik Google Analyticsile sellest teada anda. Seda saad teha alajaotuses “Referral Exclusion List”.

google analytics seaded viitajate valistamine

Sisesta vajalikud domeeninimed ja kliki “Create”. Korda tegevust nii palju kui vaja.

google analytics seaded viitajate valistamine 2

Google Analytics kasutajad  ja õigused

Viimase asjana määra ära, kes pääsevad analüütikat vaatama ja millised õigused neil on. Õigusi saad määrata kolmel erineval tasemel:

  • Kogu konto
  • Üks keskkond
  • Üks vaade keskkonnale

google analytics seaded kasutajad

Kasutajate õigustel on 4 erinevat taset:

  • Read & Analyze tähendab, et kasutaja saab ainult infot vaadata ja midagi muud teha ei saa.
  • Collaborate tähendab, et kasutaja saab luua isiklikke vahendeid nagu raportid ja segmendid, kasutada jagatud vahendeid ja lisada märkmeid. See tase sisaldab ka Read & Analyze õigusi.
  • Edit tähendab, et kasutaja võib teha kontoga kõiki analüütika tegevusi, kaasaarvatud kontode kustutamine. See tase sisaldab ka Collaborate õigusi.
  • Manage Users võimaldab hallata kasutajaid. See tase ei sisalda Collaborate ja Edit õigusi.

Kasutaja lisamiseks sisesta tema meiliaadress ja määra õigused. Oluline on tähele panna, et sisestatav meiliaadress peab olema juba mingi Google kontoga seotud.

Soovi korral märgi linnuke, et lisatud kasutajale saadetakse ka sellekohane teade. Vajuta “Add”.

Valmis!

Nüüd oled jõudnud olukorda, kus Google Analytics on seadistatud. Aga see ei ole veel kõik. Enne kui saad öelda, et su Google Analytics on seadistatud, pead tegema veel ühe sammu. Pane Google Analyticsi kood oma veebilehele. Enamus sisuhaldustarkvaradel on selleks olemas vastavad vahendid. Näiteks WordPressi puhul võid kasutada mõnd pluginat:

Sellega on Google Analyticsi konto seadistatud ja võid mõne aja pärast asuda kogunenud andmeid analüüsima. Kas seadistus töötab või mitte, näed raportist Real Time > Overview, kui külastad samal ajal oma veebilehte.

google analytics seadistamine real-time

 

Järgmine tegevus selleks, et Google Analyticsist maksimumi võtta on Goal’ide seadistamine ja selle kohta olen teinud eraldi üksikasjaliku juhendi Google Analytics seadistamine: Goal’id.

google analytics seadistamine goalid

Google Analytics ja E-pood

Kui sa pead e-poodi ja siis on vaja seadistada ka Google Analyticsi poolt pakutav e-commerce tracking, mis annab sulle olulisel määral andmeid tehingute ja nende allikate kohta. Vaata lähemalt E-pood ja Google Analyticsi e-commerce tracking.

Google Analytics koolitus

Google Analytics meistriklassis saad teada, kuidas veebianalüütika aitab Sul paremaid tulemusi saavutada ja müüki kasvatada. Koolituse käigus anname Sulle ülevaate, kuidas selgitada välja, millised kanalid toovad ettevõttele kasu ja millised vaid näiliselt toimivad. Fookuses on tehingute ja raha mõõtmine. Vaatame, kuidas andmetest olulist infot leida. Vaata lähemalt…

______________________
Photo via Visualhunt

Jaga artiklit sõbraga