Jaga artiklit sõbraga

Mõni aeg tagasi sai Google valmis uue versiooni Analyticsist. Seda nimetatakse Google Analytics 4. Selle peamine mõte on mõõta koos veebi ja äppe.

Enamus turundajatel pole äppe mida mõõta. Teise asjana peaks uus vahend andma võimaluse jälgida kasutaja liikumist mobiili ja arvuti vahel.

Peaks olema… aga…

google analytics 4 seadistamine

Kui sul ei ole doktorikraadi arvutiteadustes, siis võib uus lahendus sulle mõnevõrra keerukana näida.

Aga oletame, et sul piisab ainult veebilehe analüütikast.

Enamusel piisab, sest puudub:

  • aeg,
  • raha,
  • oskused,
  • tehnilised lahendused, ja
  • külastajate mass,

et midagi keerulisemat uurida.

Sinu praegused Analyticsi kontod töötavad edasi nagu siiani. Võibolla, kunagi muutub midagi, aga Google pole sellest veel teada andnud.

Kui sul on aga vaja mõnele uuele veebile analüütika külge panna, siis üritab Google sind jõuga GA4 peale suruda.

Kui sa tahad jätkata vana Analyticsiga, mida nimetatakse, Universal Analytics, siis käitu nii uue Analytics property lisamiseks.

1. Mine Google Analyticsi adminkeskkonda, klikkides hammasrattal vasakul alumises nurgas.

2. Vajuta „Create property“ keskmise tulba päises.

google analytics 4 seadistamine 1

Esimese asjana pakutakse sulle GA4 property loomist.

3. Pane oma GA Propertyle nimi. See võib olla näiteks veebiaadress, sea raha ja aja seaded.

google analytics 4 seadistamine 2

4. Vajuta lingil „Show advacnced options“

google analytics 4 seadistamine 3

5. Liiguta lülitit „Create Universal Analytics property“

6. Sisesta oma veebiaadress. Ilmselt oleks mõistlik valida valik „Create both a Google Analytics 4 and a Universal Analytics property,“ sest kunagi võib GA4 propertyga miskit asjalikku tegema hakata.

7. Siis küsib Google sinult andmeid, millel ei ole mingit tähtsust.

Lõpuks vajuta „Create“ nuppu ja sulle tekib kaks uut Google Analyticsi propertyt.

9. Nüüd on sul võimalik kasutada mõlemat versiooni Analyticsist. Vanakooli Universal Analytics või GA4.

google analytics 4 seadistamine 9

Ma ise juba toimetan Google Analytics 4 katsetamisega. GA4 omab potentsiaali saada väga võimsaks tööriistaks. Praegu on ta poolik ja tavakasutajale liiga keeruline.

Mida tähendab Upgrade to GA4

Google Analytics 4 “upgrade” tähendab sisuliselt seda, et teed omale uue “property,”  mille puhul pead kõik asjad ise ära seadistama. Kuna see vahend veel ei toimi, siis kõik asju ei saa seadistada. Näiteks destination goali ei olegi enam võimalik luua ja pead täname lehtede mõõtmiseks kasutama selleks tarbeks loodud evente.

google analytics 4 uuendamine

Jaga artiklit sõbraga