Jaga artiklit sõbraga

Eelmise aasta sügisel tegime Sotsiaalministeeriumile sotsiaalse testi “Ametimeeter”, milles testis ennast 3 päeva jooksul üle 50 000 inimese. Kuidas saavutada sarnaseid tulemusi?

sotsiaalministeeriumi sotsiaalne test 50 000 kasutajat


Igasuguste testide tegemine on alati inimestele meeldinud. Sirvi suvalisi ajakirju ja kindlasti on paljudel neist olemas vähemalt üks test. Tavaliselt pead vastama mõnele küsimusele, kogud mingi punktisumma ja lähtuvalt sellest saad tulemuse. Minu stereotüüpkujutelm ütleb, et eriti tavaline on see naisteajakirjades. Tuleb tuttav ette?

See tähendab, et testid on ennast tõestanud ja meeldivad inimestele ja põhimõtteliselt saaks ju teste oma turundustegevustes ära kasutada. Meeles pead aga pidama, et elame sotsiaalmeedia ajastul ja nüüd peavad testid olema sotsiaalsed.

    Kuidas teha sotsiaalset testi?

    1. Tekita huvi

    Tee testi sooritamine ahvatlevaks. Ütle otse välja, et mis kasu nad sellest saavad. Kasud võivad olla näiteks:

    • saavad aimu oma olukorrast (hea kasutada siis, kui klienti on vaja harida) ja teie saate väärt infot klientide olukorrast
    • saavad soovitusi olukorra parandamiseks (saad promoda oma toodet)
    • saavad upitada oma ego (ja reklaamivad samas sinu brändi)
    • testi tegemine võib olla väga lõbus (Ametimeeter just seda oligi)
    • saavad ennast teistega võrrelda (pool tundi rohkem tööd ja saad lasta inimestel end teiste testijatega võrrelda)
    • saavad edukat sooritust mainida oma CV-s (reklaam Sulle)
    • jpm

    Kui huvi on olemas, siis eemalda ajakao hirm. Mida vähem küsimusi, seda parem! Kui testis on 15 küsimust ja võtab aega umbes 10 minutit, siis ütle see välja. Keep it short and simple! Kui test tundub lootusetult pikk, siis seda vähem inimesi viitsivad sellega jännata.

    2. Küsi lihtsaid ja tabavaid küsimusi

    • tee vastamine nii lihtsaks kui võimalik
    • paku vastusevariandid ise välja (mitte rohkem kui 4)
    • küsi ainult olulisi asju ja mitte rohkem kui 15 küsimust
    • testi tegemine ei tohiks võtta rohkem aega kui umbes 10 minutit

    3. Kirjelda tulemusi ja anna soovitusi

    Pärast viimast küsimust kuva koheselt tulemused.

    • kirjelda sooritanu olukorda
    • anna soovitusi
    • kiida või laida
    • lase tal end teistega võrrelda
    • võimalusel ole fun
    • võimalik peaks olema uurida ka teiste tulemuste juurde kirja pandut, sest see on ju huvitav ja tekib võrldusmoment

    NB! Ära unusta soovituste andmist. See on hea võimalus promoda oma toodet. Muidugi ära hakka pähe määrima. Inimestele ei meeldi see.

    Soovitused võiksid nt olla teie postiloendiga liitumine, Facebooki fänniks hakkamine, tasuta e-raamatu tellimine, Twitteri jälgijaks hakkamine, mingi toote/teenuse ostmine jne.

    4. Lase tal särada!

    Keegi sai teie testis väga hea tulemuse. Kõik tahame ju respekti ja tunnustust. Anna talle kõik vahendid, et ta saaks oma suurepärasest tulemusest maailmale rääkida. See toob teie testile rohkem levi ja loogiliselt ka rohkem kasutajaid.

    • anna vahendid tulemuste maailmaga jagamisest (Facebooki “Jaga/Like” nupp, Tweet, saada e-mail jne)
    • jaga välja sümbolid ehk vapid. Nt väga edukalt sooritanu saab “Superstaar” vapi, vähem edukam “Tegija” vapi, veel vähem edukam “Amatöör” vapi ja kõige kehvema tulemuse saaja saab “Pead veel palju arenema” vapi.
    • Kui võimalik, siis lase neil vapp lisada oma CV-le, Facebooki profiilipildile, blogisse jne.

    5. Kutsu üles testi sõpradega jagama

    Kui test on tõesti lahe ning läheb inimestele korda, siis nad on ka huvitatud selle edasi levitamisest. Lisaks kõigele eelnevale kutsu testi sooritanu üles rääkima testist oma kolleegidele, sõpradele jne. Kasuta see võimalus ära. Vastasel juhul raiskad ära ühe võimaluse kliendibaasi suurendamisel.

    Kus sotsiaalset testi kasutada?

    Kodulehe avalehel üleskutsena

    Igal avalehel peab olema tugev üleskutse tegevusele, sest muidu lihtsalt ei tehta midagi. Väga heaks üleskutseks võibki olla kiire testi tegemine. Eriti hea on see juhul, kui klienti on vaja harida ja ta pole oma probleemist veel teadlik.

    Facebookis

    Kindlasti oled näinud Facebookis kümneid ja kümneid teste ja need on seal üsna populaarsed. Seega pole halb idee ka oma test Facebookis käima lüüa.

    Vaatama suurele sinisele furoorile Facebooki ümber soovitan siiski test avalikustada ka oma kodulehel.

    Kampaania osana

    Miks mitte ehitada terve kampaania testi ümber?

    Lihtsalt ühe kodulehe osana

    Kodulehel on oluline väärtusliku sisu olemasolu. Kas sotsiaalne test võiks väärtust luua? Mina arvan küll.

    Valdkonna kaupa 10 testi, mida võiks kohe töösse panna

    1. Turism

    Testi, kuhu Sa võiksid järgmisena reisida?

    2. Sport

    Testi, kas Sa teed piisavalt trenni?

    3. Teater

    Testi, kui palju tead teatrist?

    4. Toidupoed

    Testi, kas kulutad poes rohkem, kui keskmine eestlane?

    5. Turvaseks

    Tee test ja saa teada, kas Sinu seksuaalelu on turvaline?

    6. Alkoholi vastane võitlus

    Testi, kas oled alkohoolik? Tehtud ja väga edukas oli.

    7. Haridus

    Testi end ja saa teada, mida peaksid õppima?

    8. Autode edasimüüjad

    Testi, milline Audi Sulle kõige paremini sobiks?

    9. Ilutooted

    Testi, kas hoolitsed oma ilu eest rohkem kui Sinu sõbrad Facebookis?

    10. Poliitik

    Testi end ja saa teada, kas meie vaated sarnanevad või ei? Kui ei, siis on võimalik algatada diskussioon.


    Kõik eelnevalt kirjeldatu on seni veel täiesti alakasutatud turundustehnika. Ole oma ettevõttega esimene ja võid saavutada märkimisväärset edu.

    Mis arvad, kas põhimõtteliselt saaks Sinu äris sotsiaalset testi korraldada? Kas see kujuneks edukas? Kirjuta oma arvamus kommentaarina. Kui vaja, annan nõu.

    Tänan lugemast!

    Kui Sulle meeldis see postitus, soovitan Sul lugeda ka neid postitusi:

    15 peab-nägema interaktiivset reklaami Youtube’is

    8 pealkirja valemit, mis töötavad garanteeritult

    Facebooki mõõtude, suuruste & arvude spikker

    Mis on 3 küsimuse ja 6 sekundi reegel ja miks see nii oluline on?

    Jaga artiklit sõbraga