Jaga artiklit sõbraga

kodulehe optimeerimine mobiilne veeb

Kodulehe optimeerimine mobiilidele muutub üha olulisemaks, sest täna tehakse enamus otsinguid Googles juba mobiilsetel seadmetel. 4. novembril 2016 andis Google teada, et nad hakkavad indekseerimisel lähtuma põhimõttest mobile-first.

Although our search index will continue to be a single index of websites and apps, our algorithms will eventually primarily use the mobile version of a site’s content to rank pages from that site.

Muudatused algasid juba tükk aega tagasi. 21. aprillil 2015 viis Google sisse otsingutulemuste järjestamise algoritmi olulised uuendused, mis mõjutasid veebilehtede positsiooni mobiilses otsingus. Mitte-mobiilsete veebide positsioon Google otsingus langes, vastavalt sellele, kui mobiilisõbralikuks Google üht või teist lehte hindab. Siis kirjutas Google saabuvast algoritmimuudatusest oma blogis nii:

This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results.

Muudatuse mõju otsingutulemustele

Google hakkab oma otsingutulemustes samm sammult liikuma mobiil esimesena lähenemise poole ja üleminekuga tahetakse jõuda lõpuni “lähemate kuude jooksul”.

We’ll continue to carefully experiment over the coming months on a small scale and we’ll ramp up this change when we’re confident that we have a great user experience.

Kuidas see mind mõjutab?

Tulevased algoritmiuuendused mõjutavad enim veebilehti, mille puhul mobiilne ja arvutis kuvatav sisu on erinev. Nutiseadmete tulekuga võtsid paljud organisatsioonid kasutusele mobiilsed veebid, mis olid mahult tagasihoidlikumad ja kohati oli suur osa arvutis nähtavast sisust mobiilsel seadmel kättesaamatu.

  • Kui sul veebileht, mis kohaneb vastavalt seadmele (responsive web design) ja
    näitab kõigile sama sisu, siis pole põhjust muretsemiseks
  • Kui näitad erinevatele seadmetele erinevat sisu, siis tuleb kontrollida,
    kas uuendused võivad tuua negatiivseid tagajärgi

Olenevalt valdkonnast võib mobiilsete külastuste arv veebilehel olla mitmekümne protsendi suurusjärgus. Tavapäraselt jääb keskmise Eesti veebilehe mobiilsete külastajate osakaal 15-35% vahemikku. Kindlasti tuleb arvestada, et mobiilne veebikasutus aina suureneb ja Google indekseerimise aluseks saab veebi mobiilvaade.

Google Analytics mobiilsete kasutajate raporti leiad alajaotusest Audience > Mobile > Overview.

google analytics mobiilne kodulehe optimeerimine

 

Google otsingu algoritimimuudatus mobiilsete veebide osas peaks parandama nende tulemusi, kelle veeb on mobiilidele optimeeritud. Võit tuleb nende konkurentide arvelt, kelle kodulehe optimeerimine mobiilidele on kesine või puudub üldse.

Kas minu veeb on mobiilisõbralik?

Kiire vastuse sellele küsimusele leiad kasutades Google vahendit Mobile-Friendly Test. Sisesta vahendisse oma veebilehe aadress ja saad kiire vastuse, kas leht on Google arvates piisavalt mobiilidele kohandatud või mitte. Kui kõik on hästi, saad vastuse „Awesome! This page is mobile-friendly.“

mobiilile optimeeritud koduleht seo

Kui Google vahend leiab mobiilivaates probleeme, siis saad vastuseks „Not mobile-friendly“ ja lühikese ülevaate esinevatest vigadest. Peamised vead, mis esile tuuakse on:

  • Liiga väike tekst
  • Klikitavad elemendid liiga lähestikku
  • Sisuala mobiilivaate jaoks liiga lai
  • Mobiilne vaade kirjeldamata
  • Flashi kasutamine

mobiilisobralik veeb vead seo

Nendele tulemustele põhinev kodulehe optimeerimine aitab veebi mobiilisõbralikumaks muuta.

mobiilse veebi kasutatavus

Mobiilse kodulehe optimeerimine sinu lehele

Kui soovid oma olemasolevat veebi mobiilseks muuta või puudusi kõrvaldada, siis võta meiega ühendust. Sisesta oma veebilehe andmed all olevasse vormi ja paneme kokku tegevuskava, mida on vaja veebilehega ette võtta.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

 

Soovid teada, kuidas oma lehel müüki oluliselt tõsta? Telli WebAudit.

Veebiaudit on aidanud kümnetel klientidel mitmekordistada müük enda veebikeskkonnast.
Enda veebilehti uuendades on kliendid öelnud, et audit on hea alusmaterjal täienduste, või uue lehe planeerimiseks. Et keskkonna muudatused oleksid äriliselt kasulikud ja põhjendatud, mitte lihtsalt ilusad tänu värskemale kujundusele. Dreamgrow WebAudit annab Sulle:

  • Täpse selgituse Analyticsis nähtuvast;
  • Põhjaliku ülevaate Sinu kodulehe hetkeolukorrast;
  • Kindlad juhised tulemuslikumaks optimeerimiseks;
  • Detailsed soovitused muudatuste teostamiseks.
  • Loe Webauditist lähemalt siit.

    Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele, SEO koolitus

    SEO koolitus annab sulle teadmised, kuidas otsingumootorites paremaid tulemusi saavutada ja rohkem külastajaid lehele tuua. Kuidas selgitada välja, millised märksõnu sihtgrupp kasutab? Milliseid tehnilisi võtteid otsimootoritele optimeerimine sisaldab ja kuidas neid kasutada? Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele anna pikaajalisi tulemusi ja aitab kaasa müügi kasvule. Vaata lähemalt…

    ____________________
    Pilt: Freepik

    Jaga artiklit sõbraga