Nagu ma varem kirjutasin toimus täna New York‘is Seth Godin’i uue raamatu, Tribes, esitlus. Kahetunnise ettekande jooksul rääkis Seth sellest, kuidas inimesed tahavad kuuluda ja võidavad need, kes seda soovi täidavad. Apple, Harley-Davidson, Wikipedia jne. Inimesed tahavad suunda, sihti, mõtet oma ellu.
Kogukonda ei saa juhtida. Saab näidata teed ja anda nägemuse, kuidas asjad peaksid olema, aga liigsed reeglid ja juhtimine tapavad initsiatiivi. Kogukondi on erinevad on väikseid ja tihedaid. Näiteks Wikipedia tuumiku moodustab ligikaudu 5000 inimest, kes teevad enamus tööst. On suuri ja hajusaid. Näiteks iPhone kasutajad. Oluline on arusaada, et kogukonda ei saa kunagi kuuluda kõik inimesed ja tegelikult ei ole kõiki vajagi.
Tunniajases küsimustevoorus ütles Seth ka seda, et on olemas ettevõtted, kelle puhul kogukondade loomine tundub keerukas või võimatu. Nendeks on peamiselt igapäevased tarbekaubad, mis töötavad piisavalt hästi, et me oleme muutunud nende suhtes ükskõikseks. Ariel, Tide, Colgate ja teised.
Ma küsisin Sethilt, kas on võimalik, et ettevõte tegeleb mõlemaga. Ühelt poolt ehitab autentset kogukonda ja teiselt poolt spämmib inimesi tavaturundusega. Seth tõi näiteks Harley-Davidsoni ja selgitas, et see ettevõte tegeleb kahe grupiga. Need kellel on HD mootoratas ja kes moodustavad tiheda kogukonna ning teised, wannabe‘d, kellele müüakse HD nänni (joped, mütsid, sokid jne) ja kellele turundatakse massimeedia meetoditel.
Pärast üritust küsisin Seth Godin’ilt, kas ta oleks nõus ka pikemalt minu küsimustele vastama. Leppisime kokku, et teeme lähiajal emailitsi intervjuu. Siit jõuame nüüd tagasi postituse pealkirja juurde. Esita Seth Godin’ile küsimusi. Kui tahad midagi Sethilt küsida, pane küsimus siia kommentaaridesse. Nädala pärast võtan saabunud küsimused lisan sinna omad ja annan Sethile edasi. Seth Godin’i vastused postitan jälle siia tagasi in English.
See jäi ennist täpsustamata, et kui teha nii spämmi kui kogukondi, siis peaks nende asjade peale eraldi inimesed olema. Mitte nii, et üheksast lõunani mõtled, kuidas spämmida ja pealelõunal ehitad kogukonda.
I would be more than pleaced to know which marketing medium or channel sees Seth as the most “trendy” and influencial in the upcoming years.
Further, what happens with the traditional media?
I would be more than pleased to know which marketing medium or channel sees Seth as the most “trendy” and influencial in the upcoming years.
Further, what happens with the traditional media?
Väga kõva ettevütmine — sõita NY-ki raamatuesitlusele :) Jah, kogukond on väärtuse börs.
Jaak
Eks mul oli väikest puhkust ka vaja :) et igapäeva sagimisest eemal mõtteid koguda
Pingback: Sevenline internetiturundus » Küsimused Seth Godin’ile
Vastused, meie ja teie küsimustele on nüüd üleval siin https://www.dreamgrow.ee/1110-intervjuu-seth-godiniga/
Pingback: Interview with Seth Godin | DreamGrow Digital