Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

ChatGPT koolitus:
tulemused turunduses ja teeninduses

Vaata ChatGPT koolitust, kus õpid AI-rakendust oma töös kasutama. Kuidas ChatGPT aitab sisu kiiremini ja odavamalt luua ning vähendada turundus- ja teeninduskulusid, parandades samal ajal töö kvaliteeti? Kuidas tehisintellekt võib mõjutada peaga töötavate inimeste tulevikku? Vaata lähemalt...
 

Mis on veebilehe kasutatavus?

Veebilehe kasutatavus on üks olulisemaid komponente lehe külastaja jaoks. Kasutatavusest sõltub veebilehe suutlikus täita ettevõtte jaoks olulisi ärilisi eesmärke. Veebileht peab olema külastaja jaoks ülesehitatud lihtsasti navigeeritavalt ja sisutekstid üheselt arusaadavalt. Kasutaja ei tohi ühegi veebilehe elemendi juures mõtlema jääda „Miks see siin on?“.

“If your users have many questions, it’s a failure of your primary site design. It becomes not so much customer support, as much as customer complaints,”

Jakob Nielsen, Usability expert

Veebianalüüse koostades satun tihti veebilehtedele, mis on lehe külastajatele keeruline kasutada. Kasutajateste tehes oleme näinud kuidas pisiasjad võivad tekitada tavakasutajates segadust, mida veebilehe disain ja navigatsiooni loojad ei oska ette kujutadagi. Tihti kiputaske tehnoloogia viimase sõnaga nagu Flash või Ajax üle pingutama. Tehakse veebilehe rakendusi, mis on ainult nn power-user’itele arusaadavad ja tavakasutaja peale ei mõelda. Kui veebileht on kasutajatele keeruline, siis on selle lehe tegutsejate osakaal madal. Väikesed muudatused veebilehe disainis või sisutekstides võivad tõsta märkimisväärselt teie ettevõtte ärilisi numbreid veebilehe kaudu.

Järgnevalt toon ühe lihtsa näite e-maksuameti veebilehe põhjal, milliseid kadalippe peavad tavalised internetikasutajad läbima, et jõuda soovitud tegevuseni.

Maksu- ja tolliameti veebilehe kasutatavus

Taas on käes aeg esitada tuludeklaratsioone. Läksin minagi kontrollima andmete õigsust. Jõudes Maksu-ja tolliameti veebilehele olin kergelt segaduses,  millist linki ma vajutama pean, et siseneda e-maksuametisse.  Peale mõningast uurimist jõudsin järeldusele, et selleks on kaks võimalust:

  • vajutada veebilehe keskel olevat bannerit
  • vajutada päises paremal asuvat “e-maksuamet | e-toll” tab‘i

E-maksuamet sisenemine

Mida saaks parandada, et külastajal ei kuluks sisenemise välja selgitamiseks nii palju aega?

  • Banneri probleemiks on see, et enamus inimesi on harjunud neid eirama. Bannerilaadsed liikuvad  elementid tekitavad veebilehe külastajates nn „reklaamipimeduse“ efekti (mõelge Delfi paremale äärele). Selle asemel võiks olla hoopis suur üheselt arusaadava tekstiga nupulaadne element.
  • Tab-ile tuleks lisada juurde tegutsemisele kutsuv sõna “Sisene e-maksuameti | e-tolli  lehele”.

Kuid sellega veel kannatuste rada ei lõppenud. Kui olin ühel neist viitel vajutanud, jõudsin sisenemise lehele, mis pani tõsiselt kukalt kratsima. Esialgu jäi mulje, et nüüd on võimalik e-maksuametisse siseneda ainult ID-kaardi või mobiil-ID abil. Teised sisenemise võimalused kattis pop-up element lihtsalt ära.

E-maksuameti lehel olev pop-up aken

Peale pop-up sulgemist avanes juba rõõmsam pilt:

E-maksuamet leht ilma pop-up aknata

Protsessi optimeerimine on vajalik.

Minul kulus kogu selle protsessi tarvis tervelt minut, mis ei ole sugugi lühike aeg. Arvestada tuleb sellega, et ma tegin seda suurest soovist ikkagi siseneda ja uurida andmeid. Suvalisel ettevõtte lehel on sellist kadalippu nõus läbima väga vähesed külastajad.

Kui kasutajasõbralik on teie ettevõtte veebileht?

Jaga artiklit sõbraga