Jaga artiklit sõbraga

inimesedKüsi oma praegustelt klientidelt tagasisidet ehk soovitusi ja tõsta seeläbi usaldusväärsust potentsiaalsete klientide silmis.

Me usaldame teisi inimesi rohkem, kui reklaami

Kui otsid firmat, kes sõidutaks teie seltskonda 2 päeva bussiga ringi, siis kumba sõnumit usaldaksid rohkem?

Sõnum 1

“Meie bussid on puhtad ja mugavad ning kindlasti oleme teie jaoks parim valik.”

Sõnum 2

“Firma X buss oli väga puhas ja mugav. Kindlasti julgen nende teenust teistele soovitada. Jaan Tartust.”

Olen kindel, et sõnum 2 tundub sinu jaoks usaldusväärsem ja usutavam. Seda kinnitab ka 2 aasta tagune uuring ja usun, et inimesed ei ole palju muutunud. Kui keegi teab viidata mõnele uuemale samateemalisele uuringule, siis olen üks suur kõrv.


Võtab vähe aega, aga mõju on suur

Võta paar tundi. Istu maha ja koosta list kõikidest, kellelt tagasisidet küsida ning saada meilid laiali. Mõnda aega hiljem sorteeri parimad palad välja ja lisa need oma kodulehele, pakkumistesse jne. Kogu ajakulu maksimaalselt 1 päev. Tagasiside ehk soovitused töötavad teie äri kasuks aga veel pikka aega.


Kuidas soovitusi küsida?

Mitte kunagi ära palu klientidel kirjutada pikka ja põhjalikku soovitust. Hea soovitus on lühike ja konkreetne. Pikka juttu ei viitsi keegi lugeda ega kirjutada.

Soovituse saamiseks võiks sobida nt selline kiri. Kirjutasin selle silmas pidades üsnagi tavalist koostööd 2 väiksemat sorti ettevõte vahel.

Tere Anna.

Oleme väga õnnelikud, et saime teid aidata teie probleemi lahendamisel. Nagu näen, jäite teenusega väga rahule ja see teeb meid rõõmsaks. Aitäh!

Kuna te mõistate, et meie puhul on tegu usaldusväärsete ja professionaalsete tegijatega, siis kas oleksite nii hea ja kirjutaksite meile 1-3 lausega tagasisidet, et saaksime oma teenust veelgi paremaks teha ning, kui olete nõus, siis teie tagasisidet ka oma turundustegevustes ära kasutada?

Suur tänu! Vastutasuks saate meie kodulehel natukene tasuta reklaami. Lisame sinu nime ja kodulehe aadressi tagasiside kõrvale. Sobib?

Rohkem kliente läbi interneti soovides,

Annes Org


Kus soovitusi kasutada?

Kindlasti võiks kodulehel olla koht, kuhu korjata kokku kõik soovitused ja parimaid palad lisada ka nt avalehele, et nad saaksid veelgi rohkem tähelepanu ja aitaksid veenda veebilehe külastajat teie toote / teenuse usaldusväärsuses ja headuses.

Mina vürtsitaksin soovitustega ka kõiki reklaamtekste oma kodulehel (nt teenuste/toodete müügitekste) ja miks mitte ka hinnapakkumisi.

Kasuta soovitusi igal pool, kus võimalik.


Veel paar ideed soovituste teemal

  • Soovituste turundustehnika on kõige efektiivsem firmadele, kellest ei teata veel suurt midagi.
  • Kata soovitustega kõik oma sihtgrupid. Kui teie sihtgruppideks on peamiselt 40-50 aastased mehed ja naised, siis hoolitsege selle eest, et mõlema soo soovitused oleksid esindatud.
  • Võimalusel lisa soovitaja pilt ja natuke infot tema kohta. See aitab soovitajaga paremini suhestuda ja efekt on tugevam.
  • Soovitusi võib küsida oma klientidelt, äripartneritelt, sõpradelt, tuttavatelt ja miks mitte ka perekonnaliikmetelt.


See turundustehnika on nii lihtne, kuid samas mõjuvõimas ja pealekauba tasuta. Varsti see tehnika enam ei toimi, sest kõik hakkavad seda tegema ja soovituste väärtus devalveerub. USA turul see juba nii tundub olevat. Eestis on see aga endiselt väga tasemel turundustehnika.

Alustage soovituste küsimisega kohe ja suurendate oma usaldusväärsust ja kasvatate äri. Nüüd soovituste jahile!


Kui Sulle meeldis see postitus, siis soovitame Sul lugeda ka neid postitusi:

Kuidas peaksid töötajad tegelikult sotsiaalmeedia ajastul tühja aega sisustama? #casestudy

Avastamata turundustehnika: korralda sotsiaalseid teste ja leia uusi kliente

Teie koduleht on esimene usalduse tekitaja (või hävitaja)

Jaga artiklit sõbraga